• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Ranking

  1. Albert Fryderyk de Espada

    Albert Fryderyk de Espada

    Obywatel Federacji


    • Punkty

      28

    • Postów

      2 337


  2. Leonid Repulijski

    Leonid Repulijski

    Obywatel Federacji - klon


    • Punkty

      23

    • Postów

      534


  3. Bolesław Kirianóo von Hohenburg

    • Punkty

      21

    • Postów

      769


  4. Waksman

    Waksman

    Szef NKI


    • Punkty

      17

    • Postów

      3 701


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 08.04.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. - Mur! - krzyknął Patriarcha Borys zaraz po przebudzeniu - Potrzeba nam muru! - powtarzał sobie, jedząc śniadanie. To żądanie nie opuściło staruszka nawet po porannej mszy (tym razem wspominali św. Yuliię), posłał więc po swoich doradców, umawiając z nimi spotkanie późnym popołudniem. Do jego rozpoczęcia miał już świetny plan w głowie. Wybudują mur, długi, gruby, z wieżyczkami strażniczymi. - ...i wtedy, jak go zbudujemy, Jahwe nam pobłogosławi. - zakończył z zadowoleniem, orientując się, że spotkanie jeszcze się nie zaczęło, a on mówił sam do siebie. Powtórzył to więc swoim pomocnikom. - A gdzież ten mur? - pytali. Rzeczywiście dobre pytanie, jak przyznał w duchu Borys. Co prawda on znał na nie odpowiedź a oni mogli się łatwo domyślić, ale ze względu na łagodne usposobienie postanowił łaskawie im tą oczywistość uświadomić. - Z Voxlandem, na granicy z Voxlandem... - mamrotał, chodząc w tę i z powrotem - Dość już prześladowań Kiriów w tym kraju. Dość fałszowania statystyk nt. liczby wiernych PKK! Pokażę Królowi Joahimowi, że z Wielkim Kirymem się nie zadziera... Jeszcze będą żałować, że nie chcieli nam przekazać pikseli z ruinami miasta Kirym. Nikt się nie przedostanie. Nikt! - tu klasnął z zadowoleniem. Konsultacje się skończyły, a jego podwładni musieli zacząć planować, jak najlepiej wypełnić polecenie i wybudować Święty Mur. Jasnym było, iż siły roboczej mieli dość. W kraju nie brakowało szczerze wierzących obywateli, którzy chętnie czynili dobrobyt w swojej ojczyźnie, chociażby w ten sposób, że wybudują mur, aby voxlandzcy imigranci uciekający od reżimu w Voxie nie mogli przedostać się do Marsylii. Prawdziwy problem był z materiałami. Państwo Kościelne Kirym utrzymywało się głównie dzięki korzystnym umowom handlowym, które zawierało z przychylnymi kiryzmowi państwami: Federacją Nordacką, Hawilandem i Eesti. Czasem nawet jakiś milioner wpłacał pokaźny donejt na działanie aparatury teokratycznej. Skąd więc wziąć odpowiednie materiały, skoro takowych nie produkowano w Kirymie? Trzeba było się oczywiście zwrócić do któregoś z państw-dobrodziejów. Którego? Hawiland nawiedzały kolejne fale zabójczej realiozy, szybko sprawiając, że ulice były puste, podobnie jak portfele. Za Hawiland należało się modlić i udzielać wszelakiego wsparcia, a nie żebrać o materiały budowlane. W Eesti przedłużał się proces legislacyjny i nie było mowy o poważnych decyzjach gospodarczo-politycznych. Swoją drogą Państwo Kościelne Kirym dawno nie wypłacało funduszy na działalność jednej z eestińskich partii, Stronnictwa Kiryjskiego. Trzeba to nadrobić, ale to osobny problem... Federacja Nordacka: duże państwo, dogodne połączenie morskie, przychylne władze. Tak, to było to. Prawa ręka Patriarchy, mężczyzna nazwiskiem Dariusz Tromp, szybko wstukał numer do Bolesława Kirianóo von Hohenburga na swojej komórce, produkowanej jeszcze za czasów Zjednoczonego Państwa Westlandu i Voxlandu. Bolesław również był wierzącym kiryjczykiem, a przy tym pankirystą. Spikerowi Kongresu FN na rękę było istnienie Państwa Kościelnego Kirym i chętnie wspierał wszelakie inicjatywy na półwyspie marsylijskim. Minus był taki, że trzeba było się wykazać wybitną umiejętnością języka wspólnego, aby się z nim porozumieć. - Hello my friend, Dariusz here. - Oh, hi. I'm freee now. Now we can talk, now. - Cool. I want to build a great wall. - Mr. Tromp, nooooooo! No again in my house! - No lol. In the border with the Voxland of Kingdom. - Loool men! What's a dude! No way - I want materials for Holy Wall. - Ok! Wszelakie formalności poszły bardzo szybko i już tej samej nocy pierwsze ciężarówki z Amatorii poczęły zjeżdżać do portu w Kirianopolu, aby następnie być wysyłane do Marsylii. Władze Voxlandu nie zostały poinformowane o całym incydencie, ale to szczegóły. Niech żyje wieczna Krucjata! Dariusz Tromp i Wszechminister Kirymu Przemysław Dżarnek idą wzdłuż pierwszych parudziesięciu metrów Świętego Muru.
    6 punktów
  2. na pewno nie bedziemy tolerowac tzw. "furrasów" ani gołych mężczyzn z maską psa na głowie wkładających sobie dildo. Pozdrawiam.
    5 punktów
  3. I oto je! Przebojna list'a, i to jaka - nordacka'! Tutaj co jakiś czas będą pojawiały się nordackie piosenki. Po zaprezentowaniu pięciu pełnych utworów muzycznych odbywa się kilkudniowe głosowanie, w którym słuchacze wybierają najlepszy utwór tej transzy' (po nordacki - części). Czas na prezentację pierwszej propozycji: 1. Svjerohrád Kateřyna Stolicóva Pierwszy singiel nowej popularnej piosenkarki z Komarchii Nordackiej - Kateřyny Stolicóvej, młodej artystki z Achkova.
    5 punktów
  4. Koalicyjny Komitet Wyborczy KOALICJA KONSERWATYWNA Leonid Repulijski - Partia Ultranordacka Bolesław Kirianóo von Hohenburg - Opcja Konserwatywna Tadeusz Henrykowski - Opcja Konserwatywna Alastor Brodzicki - Opcja Konserwatywna Henryk Ziemiański - Stronnictwo Centro-prawicowe Aleksander Novak - Partia Ultranordacka
    5 punktów
  5. Cni państwo, Nie jestem zachwycony. Nie jestem zachwycony sobą, gdyż nie zdołałem się powściągnąć i powróciłem ze spokojnej mikronacyjnej emerytury, czuję się zatem jak abstynent, który się napił. Niby jest zaspokojona chęć, ale jest i gorycz. Nie jestem też zadowolony ze stanu państwa. Odpuszczę sobie tu wymienianie, co zostało w mojej opinii spartaczone, poprzestanę jedynie na tym, że doszło do momentu, w którym nie mogłem już dłużej być obojętny. A więc kandyduję na sekretarza naszej pięknej Partii. Nie chcę kreślić przed wami wizji cudów, jakie nastąpią, gdy mnie wybierzecie. Powiem prosto. Jeśli zostanę sekretarzem, będę stał na czele państwa możliwie krótko. Ogólnego spartolenia nie da się już raczej naprawić. Zamiast tego oferuję wam demontaż resztek, które pozostały z dawnej Insulii, zwanych teraz Państwem Westland. Zostaną one połączone w kiryjskim braterstwie z naszym północnym sąsiadem, to jest Kirianią. Partia pozostanie nadal w przestrzeni publicznej, aby wcielać w życie idee socjalkapitalizmu, ale będzie to czynić w sposób odmienny niż dotychczas było to prezentowane. Jestem prostym człowiekiem, który wykona dla was tą prostą robotę, jeśli mi ją powierzycie. To tyle. Dziękuję za uwagę.
    4 punkty
  6. Witam Państwa, po mojej niedawnej przeprowadzce do II Federacji Nordackiej, chciałbym się doinformować jak wygląda tutaj sytuacja osób LGBT? Czy panuje powszechna tolerancja? Czy edukacja seksualna jest na odpowiednio wysokim poziomie? Liczę na konstruktywną i obfitą dyskusję. Pozdrawiam, Oliwier Dymarski.
    4 punkty
  7. Szanowni Kongresmeni Zgodnie z tym co nakazuje nasze prawo pragnę niniejszym złożyć przysięgę prezydencką upoważniającą mnie do objęcia urzędu w zgodności i poszanowaniu demokratycznego mandatu jaki otrzymałem od społeczeństwa aby móc pełnić zaszczytną rolę głowy państwa II Federacji Nordackiej. Ja, Albert Fryderyk de Espada, przysięgam w świetle dnia i mroku nocy wiernie i sumiennie wypełniać obowiązki Prezydenta, przestrzegać oraz strzec konstytucji, integralności państwa i jego obywateli.
    4 punkty
  8. Rządowy projekt ustawy specjalnej o nordackiej misji arktycznej Zobacz wniosek / prośbę Czcigodny Kongresie, w imieniu nieobecnego Wicepremiera @Bolesław Kirianóo von Hohenburg składam projekt ustawy powołującej nordacką misję arktyczną. Art. 1 Powołuje się instytucję publiczną Nordacka Misja Arktyczna. Art. 2 Ostatecznym celem Nordackiej Misji Arktycznej jest ustanowienie flag Federacji Nordackiej na obydwu biegunach. Dążąc do tego celu, Nordacka Misja Arktyczna zajmuje się również eksploracją kół podbiegunowych. Art. 3 Na czele Nordackiej Misji Arktycznej stoi jej Prezes, powoływany i odwoływany przez Kongres. Prezes wydaje postanowienia NMA, za pomocą których zarządza działaniem Misji. Prezes ma prawo dowolnie dobierać podwykonawców określonych zadań i firmy dostarczające materiały dla NMA, operując na rachunku bankowym Misji, który zasilany jest z rachunku II Federacji funduszami określanymi przez Kongres. Art. 4 Nordacka Misja Arktyczna ma prawo zakładać i zarządzać bazami badawczymi w regionach podbiegunowych, o ile są one na Obszarze Bez Przynależności Państwowej. Art. 5 Bazy badawcze Nordackiej Misji Arktycznej są traktowane jako terytorium II Federacji Nordackiej, a zajęcie ich przez państwa trzecie oznacza atak na Nordatę. Art. 6 Ustawa wchodzi w życie z dniem ogłoszenia. W mojej opinii projekt wymaga pewnych szlifów. Przede wszystkim trzeba określić zakres praw i obowiązków NMA. Wspomnieć należy także o pracownikach NMA - jak można ich zatrudnić i zwolnić, jakie prawa i obowiązki im przysługują. Określić trzeba także zakres działalności baz badawczych. Ja osobiście dopisałbym także kilka artykułów o bazach wojskowych... Myślę także, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby projekt przemianować na ustawę zwykłą, zamiast robić z niego specjalną. Wnioskodawca / prośbodawca Leonid Repulijski Data wpłynięcia 03.05.2024 Kategoria Kongres II Federacji Nordackiej  
    3 punkty
  9. Kompleks wydobywczy rutylu w Brandii Opis: Kompleks kopalni odkrywkowych wydobywujących rutyl celem pozyskania tytanu. Właściciel: Skarb Państwa Państwa Westland Lokalizacja: Hrabstwo Innordzkie, Komitat Brandii, okolice miasta Visp Wydobycie w roku 2023: 115 ton tytanu Jedna z wielkich odkrywek wykopywana wśród wyżyn Brandii Rutyl to minerał o składzie chemicznym TiO2 (dwutlenek tytanu). Jest jedną z dwóch istotnych ekonomicznie rud tytanu obok ilmenitu. Kopalnia na wyżynie brandyjskiej zaopatruje przemysł motoryzacyjny, biomedyczny i jubilerów w ten cenny i wytrzymały metal. Rutyl zawieszony w kwarcu (SiO2) wydobyty w roku 2021 Rutyl z hematytem (Fe₂O₃) wydobyty w roku 2022
    3 punkty
  10. OBWIESZCZENIE FKW O WYNIKACH WYBORÓW PREZYDENCKICH 04/24 Wyniki wyborów są następujące: DE ESPADA Albert Fryderyk (PD) uzyskał 53% głosów (6,96 głosu) ZIEMIAŃSKI Henryk (UPO) uzyskał 47% głosów (6,19 głosu) @Albert Fryderyk de Espada wygrał wybory w I turze, jako że uzyskał ponad połowę głosów. Zgodnie z art. 8. ust. 6. Ordynacji Wyborczej Prezydent-Elekt ma 48 godzin na złożenie ślubowania przed Kongresem - może sam założyć wątek. Zgodnie z art. 6. ust. 1. Ordynacji Wyborczej, skargi dotyczące przebiegu wyborów można wnieść do sądu w terminie 3 dni od zakończenia wyborów, czyli do 2 maja 2024 roku. DW: @Obywatel Federacji@Obywatel Federacji - klon
    3 punkty
  11. III WYBORY PREZYDENCKIE W II FN FKW pod moim przewodnictwem rozpisało III wybory na Prezydenta II FN. Od teraz do godziny 18:00 dnia 24 kwietnia w tym wątku prowadzona będzie rejestracja kandydatów. Przydatne informacje: Kto posiada bierne prawo wyborcze? Każdy, kto najpóźniej 10 kwietnia 2024 roku uzyskał obywatelstwo II FN, nie pełni w Nordacie urzędu sędziego ani nie został skazany wyrokiem sądu na zakaz pełnienia funkcji publicznych. Kto posiada prawo głosu (czynne prawo wyborcze)? Każdy mieszkaniec, czyli rezydent i obywatel, II Federacji Nordackiej. Co jeśli zgłosi się tylko 1 kandydat? Organizowane zostaje głosowanie, gdzie głosujący może opowiedzieć się albo ZA, albo PRZECIW kandydatowi. Kandydat wygrywa wybory, jeśli uzyska ponad połowę głosów ZA. W przeciwnym wypadku ponawia się procedurę rejestracji kandydatów, wykluczając przegranemu kandydatowi możliwość zgłoszenia się. Co jeśli spośród kilku kandydatów żaden nie uzyska większości głosów? Zostanie zorganizowana II tura głosowania, do której dostanie się dwóch kandydatów, którzy osiągnęli najwyższe poparcie w I turze głosowania. Co jeśli z powodu otrzymania identycznej liczby głosów nie będziemy w stanie określić, którzy kandydaci przechodzą do II tury? Jeśli kandydaci uzyskali tyle samo głosów, to pierwszeństwo w wejściu do II tury ma ten, który najwcześniej uzyskał obywatelstwo II FN. Co jeśli w II turze kandydaci uzyskają równo po 50% głosów? FKW najpierw sprawdzi, który z nich najwcześniej uzyskał obywatelstwo II FN. Jeśli uzyskali je w tym samym momencie, to FKW przeprowadza losowanie zwycięzcy. Podstawa prawna: Konstytucja II Federacji Nordackiej, Ustawa Specjalna - Ordynacja Wyborcza, Uchwała FKW o III wyborach prezydenckich. DW: @Obywatel Federacji@Obywatel Federacji - klon
    3 punkty
  12. Szanowny Panie, po tym jak uświadczyłem oczyma swymi pewnego rodzaju nieocenzurowane treści które niestety były związane z tego typu "puppy" maskami na Twitterowym profilu pewnego osobnika z powiedzmy zbioru tutejszych zgromadzonych, trwały ślad w pamięci zatarł się nieprzyjemną reakcją na tego typu maski, słowem mówiąc, niesmak.
    2 punkty
  13. Widzę, że wolność, równość i inne takie pierdoły kończą się w momencie, gdy ktoś ma inne poglądy xd
    2 punkty
  14. Oj tam, ja osobiście doceniam starania. Każdy kiedyś zaczynał - ważne jest to, żeby z każdym następnym wydaniem było lepiej @Kajetan Sikorski 😄
    2 punkty
  15. Drodzy @Pracownik NKI, piszę tą odezwę w związku z sytuacją, jaka miała miejsce dzisiaj, kilka minut temu. Nie chcę rzucać nazwiskami bo to nie o to chodzi, ale nie podoba mi się to, w jaki sposób potraktowano nową osobę w naszym gronie. Wszyscy kiedyś zaczynaliśmy przygodę z mikronacjami. Jedni wdrożyli się od razu, drugim zajęło to zdecydowanie więcej czasu. Wiemy dobrze, w co się bawimy, i na czym ta zabawa polega. Każdy wciela się w postać, którą kreuje przez lata. Jedni mają postać cichą i tajemniczą, drudzy promienistą i ekscentryczną na swój sposób. To, jak szybko dana osoba się wdraża, i jak bardzo cicha, tajemnicza, promienista czy ekscentryczna jest, nie powinno być przesłanką do tego, aby ukrywać tej osobie posty i banować konto. Na takie ekscesy, jako Prezes Nordackiego Konsorcjum Informatycznego, nie mogę pozwolić. II Federacja Nordacka, w przeciwieństwie do swojej pierwszej wersji, kreuje się na poważne państwo prawa. Jeśli tak faktycznie jest to, dopóki ktoś uciążliwie nie spamuje i nie utrudnia nam życia, to takie sytuacje powinno rozwiązywać się przed sądem federalnym, a nie za kulisami administracji, bez konsultacji z nikim. Ze względu na tą sytuację informuję wszystkich @Pracownik NKI, że w niedalekiej chwili zostaną dodani do specjalnego kanału na Discordzie federalnym, na którym takie sytuacje mają być zgłaszane i dyskutowane tak, abyśmy wszyscy mogli podjąć decyzję o dalszym postępowaniu w takich sytuacjach. Jeśli kogoś nie ma na Discordzie - proszę o informację. Wtedy pomyślimy nad innym, sensowniejszym rozwiązaniem, żeby każdy Pracownik NKI mógł być stroną w takiej dyskusji. Podpisano, Prezes Nordackiego Konsorcjum Informatycznego
    2 punkty
  16. W Sarmacjach czy innych Lumeriach sprawa wyszłaby na drugi dzień, a w FN nie tylko host zdążył zareagować, ale i odezwę napisać 💪. Osobiście nie uważam, żeby tak ostra reakcja była adekwatna dla działań zmierzających do pacyfikacji kogoś, kto na pierwszy rzut oka mógł wydawać się zwykłym spamerem (bez urazy dla @Oliwier Dymarski oczywiście), natomiast dobrze, że nastanie era większej komunikacji międzyadminowskiej.
    2 punkty
  17. Dziękuję za opinię. Przyznam, że tym designem chciałem się cofnąć do XVIII wieku, a nie tylko do lat 90'.
    2 punkty
  18. 2 punkty
  19. W niemalże rekordowym tempie niespełna 2 tygodni pracownikom stoczni Jerngard udało się ukończyć konstrukcję 2 z 4 planowanych okrętów desantowych projektu 30. Bez wątpienia przyczyną tak szybkiego ukończenia już połowy zamówienia jest fakt posiadania małych rozmiarów przez jednostki projektu 30 oraz prostota jego wykonania. Druga para bliźniaczych okrętów również jest już na wykończeniu. Niestety wyjątkowo martwiące stają się doniesienia o ciągle przeciągających się pracach nad pojedynczym okrętem desantowym projektu 36. Jednostka ta miała być bazą operacji i kluczowym elementem operacji jaką Espada Monerskap przeprowadza na Wyspie Fałszywej Nadziei. Czas jest bardzo na naszą niekorzyść toteż Espada Monerskap poczęło już planować alternatywne rozwiązanie zaistniałego problemu. Przeciągu najbliższych dni następna para okrętów projektu 30 będzie już gotowa co będzie oznaczać że nie można już dłużej zwlekać zwłaszcza iż pierwsze kroki do realizacji ekspedycji już za nami.
    2 punkty
  20. Od ponad tygodnia w Eihenbergu, stolicy Koribi trwały zakrojone na szeroką skalę prace mające przygotować Espada Monërskap do założenia stałej osady na dopiero co zakupionego terytorium Kiriańskiej Wyspy Fałszywej Nadziei. Wedle dostarczonych danych przez stronę Kiriańską na wyspie nie funkcjonuje żadna stała osada ludzka. Ułatwia to zarazem potencjalne sprawy relokacji ludności cywilnej ale również poważnie ogranicza możliwości komunikacyjne wyspy z resztą kontynentu. Aby zaradzić temu drugiemu problemowi Espada Monërskap poprzez ASC zleciło stoczni Jengard w Mosellbi produkcję kilku egzemplarzy barek desantowych które mają zostać wykorzystane do transportu personelu oraz zasobów na wyspę w początkowej fazie. Będzie to za razem dobra okazja na przetestowanie projektowanego sprzętu w warunkach polowych i sprawdzenie jego wartości użytkowej z nadzieją na to iż wypadną one pozytywnie i ich zakupem zainteresuje się wojsko. Do czasu ukończenia ich konstrukcji Espada Monërskap postanowiło przy pomocy dostępnych środków rozpocząć eksplorację wyspy. W tym celu do Ekronopolis we wschodniej Kiriani przetransportowywano dwa Atlasy CP-130 wraz z załogami nowo sformowanej Lynbeskyttelsesgruppe. Na pokładach oprócz personelu LBG znajduje się wysokiej klasy sprzęt pomiarowy, kamery i tona innego ustrojstwa. Obie maszyny mają dokonać przelotu nad wyspą i zgromadzić możliwie najwięcej danych ile się da w tym zdjęcia lotnicze w oparciu o które planowana będzie dalsza część ekspedycji.
    2 punkty
  21. Szanowny Panie Premierze, Dzierżawa naszych systemów informatycznych przez państwa trzecie teoretycznie i praktycznie jest możliwa. Wszystko zależy od tego, jak obie strony poczynią ustalenia. Nordackie Konsorcjum Informatyczne twierdzi jednak, że takie rozmowy powinny zostać prowadzone przede wszystkim przez Korpus Dyplomatyczny II Federacji Nordackiej w porozumieniu z NKI, nawet jeśli państwo trzecie nie będzie w jakiejkolwiek części częścią II FN. Zgodnie z odpowiedzią na pytanie nr 1 - do władz II FN. Procedura nie jest jednoznacznie ustalona, ale przyjmijmy, że wygląda ona tak - Zgłoszenie chęci dołączenia do systemu informatycznego II FN przez państwo trzecie (bezpośrednio do Premiera / władz) -> Rozpoczęcie się rozmów II FN+NKI <-> Państwo Trzecie -> Zwieńczenie rozmów umową NKI <-> Państwo Trzecie (lub II FN <-> Państwo Trzecie, w zależności od ustaleń) -> Wdrożenie (działy, rangi itd.). Uważam, że powinna to być wspólna decyzja władz II FN oraz NKI. Żyjemy razem w koegzystencji, więc powinniśmy tak kluczowe rzeczy omawiać wspólnie. Tak na dobrą sprawę to netykieta. NKI może się pokusić o napisanie jakiegoś regulaminu dla forum, który obejmie sobą II FN oraz pozostałe państwa w systemach. Państwo gościnne będzie mogło na pewno korzystać z modułu głosowań ogólnych oraz systemu prasowego, bo te nie potrzebują żadnych praw, które Państwo Trzecie musiałoby przyjąć, żeby z nich korzystać. Inaczej jest z Ewidencją Instytucji (w tym miasta systemowe), bo ta jest regulowana ustawą. DU to własność Rządu II FN, więc tu nie przewidujemy możliwości publikowania praw przez Państwo Trzecie. Nie ma równych i równiejszych, więc takich opłat by nie było. Państwo Trzecie obowiązywałoby takie same opłaty jak innych, czyli za Kącik Propagandy. Jeśli jakieś opłaty zostałyby wprowadzone, to na pewno nałożylibyśmy je na wszystkich.
    2 punkty
  22. Budowa postępowała. Bardzo szybko okazało się, że magazyny przyjaznych PKK amatorskich i kiriańskich przedsiębiorstw nie są bez dna. Najpierw przestały napływać materiały najwyższej jakości, później zaczął być problem nawet z surowcami zanieczyszczonymi innymi substancjami. Te najgorsze były pod wpływem ogromnych temperatur przetapiane i łączone ze sklejką i paroma innymi rzeczami, aby dalej stanowiły solidny materiał na Święty Mur. Pomimo tych trudności prace się posuwały i to na całej długości. Wkrótce jednak cały czas obecny na miejscu Dariusz Tromp, doradca Patriarchy Borysa i z jego woli koordynator całego przedsięwzięcia (wygryzł z tej roli Janusza Byjtena) musiał sprowadzić ze stolicy oddziały Łupieżczej Armii Kirymu aby czuwała przed ścianą po stronie Voxlandu. Wszelkiej maści opozycjoniści, ofiary absolutystycznego monarchy z Voxu, czy zwykli przestępcy przekazywali sobie najwidoczniej wieść, że już niedługo nie będzie jak uciekać - teraz albo nigdy. Próbowali się więc przedzierać przez wciąż liczne wyrwy w Świętym Murze, zastraszając przy okazji robotników. Większość udało się przerzucić spowrotem do Królestwa Voxlandu tuż po jego opuszczeniu, a za resztą posyłano listy gończe. Niektórym prawdopodobnie udało się uciec obławie i przedostać do któregoś z portów, aby następnie uciec do Sarmacji czy Winkulii, był to jednak koszt, który Kirym musiał ponieść, aby raz na zawsze zażegnać problem kłopotliwego sąsiada.
    2 punkty
  23. Powtórzę to, co napisałem w kuluarach Discorda i dodam trochę post scriptum: Kiedy widzę, że inni ludzie tworzą mikronacje o formacie analogicznym do moich dawnych projektów i wychodzi im to znacznie lepiej niż mnie przed 5 latami, to aż zazdrość mnie zżera. Doctrina powstała w 2016 roku jako minecraftowe państwo. Najpierw na publicznym, niewłasnym serwerze, a następnie na wykupionym specjalnie dla niej hostingu. W najlepszym okresie mieliśmy 10 aktywnych graczy (obywateli) w jednym momencie na serwerze Minecraft. Budowliśmy wielkie miasta, mieliśmy roleplay polityczny, bloga i gospodarkę symulowaną. Z każdym rokiem po 2018 roku było coraz gorzej i aktywnościowo zdychaliśmy. Jak patrzę na te całe Osieki, które prężnie i potężnie działają, to przykro się robi człowiekowi, jak zda sobie sprawę jak Doctrina mogłaby wyglądać, gdyby została poprowadzona nieco inaczej. Człowiek był jednak zbyt młody i głupi by to dobrze rozpromować w mirkoświecie. Następnie był wielki flop w postaci grywalizowanego symulatora polityki w Cesarstwie Insulii. Wybory do insulijskiego senatu były narracyjne - rozstrzygane przez Mistrza Gry (pojęcie z TTRPG) na podstawie działań graczy, uczestników roleplayu. Pomysł jakoś nie zdobył zainteresowania Insulijczyków, a skoro był martwy, to wstyd było z nim wyjść do zagranicy, by zachęcić ludzi do udziału w zabawie. Po kilku latach człowiek widzi, jak Stany Zjednoczone Arkadii rozgrywają analogiczny format na forum Bastionu i nawet im to wychodzi. Z tym że tam nie ma Mistrza Gry, a wybory rozstrzygać ma algorytm liczący aktywność. Mam wielką ochotę przekuć tę zazdrość w ciężką orkę, pracę u podstaw i stworzenie nowego, otwartego dla ludzi formatu mikronacji. Imperiów Kiriów musi być tym, czym Hasseland dla Sarmacji - niezbiurokratyzowaną a sfabularyzowaną odskocznią dla centrali. Tym, czym mogła być Doctrina, gdyby otworzyła się na ludzi w 2018 roku, zamiast rozgrywać się w hermetycznej grupce. Tym, czym mógł być insulijski Senat, gdyby jego zasady funkcjonowania wytłumaczono lepiej i gdyby Mistrz Gry miał więcej pomysłów na wydarzenia. Siedzę w tych symulacjach państwa od 2016 roku. Z autopsji wiem, że forum to nudy nad nudami. Klepanie postów wypala człowieka. Z mirkonacji starego formatu robi się przykry obowiązek, praca po pracy w realu. Ludzie tylko narzekają na demograficzną zapaść, ale nie chcą się przyznać, że sami są jej winni. Roleplay kwitnie w najlepsze - na kanałach głosowych i tekstowych na Discordzie, w realowych grupkach prowadzących kampanie TTRPG, na psychoterapiach grupowych i na komunikatorach. To nie symulacja państwa wymiera - to fora same w sobie są martwe od lat. Fora każdego typu świecą pustkami - mikronacje nie będą wyjątkiem. Nie mówię jednak, że mamy rzucić to wszystko i pożegnać fora, tylko że możemy prowadzić państwo na wielu platformach jednocześnie. Współdziałanie discorda, forum i gierek online nie jest jakimś absurdem. Udowadnia to Osiek, udowadnia to Doctrina sprzed lat. To jak towarzysze? Pomożecie?
    2 punkty
  24. Człowiek żyje sobie swoim własnym życiem, nie musi się przejmować specjalnie o swój los widząc iż liczne mądre głowy rządzące krajem wiedzą co robią i robią dobry użytek z zawierzonej im władzy i zaufania ich wyborców. Przychodzi jednak ten magiczny i wyjątkowy okres, obietnic, sprzedawstwa i populizmów rzucanych rychło co bądź na każdym rogu. Ciężko odnieść jakiekolwiek inne wrażenie iż kampania mojego kontrkandydata na urząd prezydenta ponownie napędzana jest jaką formą fobii zmieszanej z wszechobecnym sianiem paniki i strachu doprawionym nutką populizmu. Jego pierwszym i zarazem najważniejszym postulatem jest po raz kolejny próba zdemonizowania narodu Czesnoradzkiego otwarcie głosząc hasła nawołujące do walki z lewacką ideologią oraz wrogiem stanu. Szanownemu panu Ziemlińskiemu nie można co prawda odmówić lojalności gdyż wiernie i konsekwentnie kieruje się on drogą jaką obrała dla niego Koalicja Konserwatywna. Jak mamy się dobrze reprezentować na arenie międzynarodowej kiedy to niesprowokowani z własnej nieprzymuszonej woli obieramy za najważniejszy postulat walkę z innym narodem Nordackim? Istnieją masy innych idei, projektów i pomysłów jakie moglibyśmy realizować również nierzadko we współpracy z innymi krajami kontynentu ale zamiast tego wybieramy głoszenia populistycznych haseł które pozawalają się poczuć się lepiej garstce ludzi którzy jakimś cudem doprowadzili samych siebie do przekonania w słuszność tych absurdalnych założeń. Od jak dawno słyszymy już o tej wielkiej lewacko-komunistycznej konspiracji? Nikogo przez ten cały czas nie zastanowiło że żadnej z tych okropnych rzeczy jakie maiłyby nas spotkać nikt nie widział? Sprawdzają się teraz słowa jakie członkowie PD oraz Koalicji dla Federacji powtarzali od samego początku tej uwłaczającej naszemu krajowi polityki, żadnej konspiracji, spisku lub innych wpływów politycznych nie ma a władze wyciągają je jak kolejne karty z rękawa gdy sprawy zaczynają iść nie po ich myśli. Ten okropny trend w naszej polityce należy raz na zawsze odwrócić i pogrzebać głęboko w najczarniejszych czeluściach w jakie tylko możemy spojrzeć. Rodacy, obywatele, wyborcy! Z tego miejsca pragnę dosadnie przedstawić dlaczego nasza polityka zagraniczna powinna opierać się właśnie na zasadzie utrzymania ogólnego Status Quo. W momencie powstania II Federacja Nordacka nie miała de facto żadnych wrogów na kontynencie a utrzymanie takiego stanu rzeczy pozwoliło nam na utrzymywanie co najmniej neutralnych relacji z każdym z krajów Nordaty, nikogo nie negując ani nikogo nie wywyższając. Idealny balans który pozwalałby nie tylko na pokojową koegzystencję ale również okazję współpracy międzynarodowej która sprzyjałaby wszystkim stronom porozumienia. Wtedy nagle niczym jak grom z jasnego nieba władze postanawiają sobie obrać za cel ZKRR, jedno z niewielu państw które miała z nami naprawdę przyjazne relacje. Konsekwencją tego czynu było nie tylko rozdarcie wewnętrzne w federacji oraz zniszczenie relacji z Czesnoradem. Echo tych wydarzeń można dostrzec nawet dziś kiedy to przychodzi mi nierzadko dostrzec przejawy dystansowania się innych krajów od II Federacji, krajów Nordaty które były absolutnie niepowiązane z całym tym sztucznym konfliktem ale widząc jak nastawienie władz potrafi zmienić się w jednej chwili nie trudno się dziwić iż ciężko jest wzbudzić u innych jakieś większe pokłady zaufania w naszą stronę. Nie zakładam iż ten trend uda się odwrócić gdyż koalicja rządząca mimo faktu posiadania w swoich szeregach rozsądnych i inteligentnych ludzi stała wyjątków głucha na słowa nawołujące do rozsądku i rozwagi, więc jedyne co nam pozostaje to jeżeli macie jeszcze jakiś bogów lepiej im zawierzyć nasz nieszczęsny los. Wiele osób już miało się okazje na mnie poznać jako na osobie stonowanej ale też bardzo kompromisowej co zamierzam kontynuować przez całą dalszą karierę polityczną. Nigdy nie odmówię wysłuchania drugiej strony i zawszę podejmę decyzję zgodną ze swoimi sumieniem nawet jeżeli będzie ona wbrew przekonaniom jakie głoszę ja lub moja partia lecz wiem że może przynieść nam jako społeczeństwu więcej korzyści. Jest to również powodem dlaczego zdarza mi się nie godzić w niektórych sprawach nawet z najbliższymi współpracownikami ale są też rzeczy na jakie nigdy nie mógłbym się zgodzić czego mój polityczny oponent zdaje się być pozbawiony wiernie i słowo w słowo idąc pod dyktando partii. Zapewne wygodne i prostsze będzie głosować na posłuszną marionetkę co niechybnie nas czeka lecz głosując na mnie zagłosujecie z rozsądkiem, zagłosujecie na stabilność i spokój jaki powinien zapanować.
    2 punkty
  25. Niniejszym również pragnę złożyć swoją kandydaturę.
    2 punkty
  26. Wasza Imperatorska Mość, Jesteśmy nawet bardziej niż zadowoleni z przedstawionej propozycji która jesteśmy jak najbardziej skorzy przyjąć. W celu finalizacji umowy niezwłocznie zwrócimy się prywatną korespondencja aby ustalić wszelkie szczegóły związane z jej treścią. Z wyrazami szacunku, Właściciel Espada Monerskap:
    2 punkty
  27. Szanowni Senatorzy! Po mojej długiej nieobecności, spowodowanej realiozą, a i praktycznym przymarciu sejmu po ustawie w sprawie zniesienia stanu wyjątkowego (wraz z odszkodowaniami na jego czas poniesionymi), pozwolę sobie wzniecić głosowanie w sprawie wznowienia obrad. Ot, tyle 😄
    2 punkty
  28. Odpowiedź Federalnej Komisji Wyborczej na uchwałę najwyższego sądu federalnego Federalna Komisja Wyborcza w składzie: - Leonid Repulijski (przewodniczący Komisji), - Bolesław Kirianóo von Hohenburg (członek Komisji) pragnie odpowiedzieć na zarzuty postawione sędziego najwyższego Benjamina Romanowa w uchwale NSF z dnia 10 kwietnia 2024 roku. [...] Przewodniczący Komisji obwieścił, iż wybranych zostanie trzech członków Kongresu. Sam fakt dokonania obwieszczenia nie budzi większych zastrzeżeń. Sąd ma jednak poważne wątpliwości co do samej liczby obieranych członków Kongresu. Jak zauważono, na dzień ogłoszenia Uchwały nie istniała jasna i uregulowana definicja aktywnego obywatela, co stanowiło kluczowy element w procesie wyborczym. [...] Brak jasno określonej definicji aktywnego obywatela w chwili ogłoszenia uchwały i brak odpowiednich działań mających na celu jej uregulowanie przed wyborami stanowią naruszenie zasad demokratycznego procesu wyborczego. Federalna Komisja Wyborcza przypomina, że FKW nie przeprowadziło wyborów w oparciu o definicję aktywnego obywatela określoną przez Przewodniczącego, lecz w oparciu o definicję z art. 7. Ustawy Specjalnej Kodeks Cywilny z dnia 12/03/2024: "Obywatel, który w miesiącu poprzedzającym obecny miesiąc napisał na forum nordackim przynajmniej 5 postów, jest obywatelem aktywnym.". Komitety miały możliwość zgłoszenia 10 kandydatów od samego początku okresu zgłoszeń. Nie widzimy w tym żadnego zaniedbania ze strony FKW ani naruszenia żadnego przepisu prawa. Zarzut dotyczący faktu, że FKW rozpisało wybory przed ustanowieniem prawnej definicji aktywnego obywatela, uważamy za bezzasadny. Ustawa specjalna "Ordynacja Wyborcza" z dnia 02/11/2023 nakłada na Federalną Komisję Wyborczą obowiązek przeprowadzenia wyborów. Bezczynność FKW w postaci zwlekania z rozpisaniem wyborów byłaby naruszeniem prawa. FKW była fizycznie zmuszona przeprowadzić wybory, niezależnie od istnienia definicji aktywnego obywatela w prawie. Co więcej, taka definicja pojawiła się PRZED rozpoczęciem głosowania, a więc kwestia została uregulowana na czas, co legitymizuje wybory, jakowoż odbyły się w zgodzie z tą definicją. I I I . Sąd zwraca uwagę na istotną czynność dokonaną przez Przewodniczącego Federalnej Komisji Wyborczej w dniu 16 marca 2024 roku, która dotyczyła zmiany liczby obieranych członków Kongresu. Zgodnie z Ordynacją wyborczą, liczba kandydatów poszczególnych komitetów nie może przekraczać dwukrotności liczby obieranych członków Kongresu. Przed zmianą dokonaną przez Przewodniczącego Komisji, komitety mogły zgłosić maksymalnie sześciu kandydatów, zaś po zmianie – dziesięciu. Wobec tego, po zmianie liczby obieranych członków Kongresu Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej powinien umożliwić komitetom wyborczym utworzenie nowej listy kandydatów, co jednak nie miało miejsca. Przedstawiona przez sąd opinia jest nieprawdziwa. Federalna Komisja Wyborcza umożliwiała od samego początku zgłaszania list kandydatów zawierających do 12 kandydatów. Komitety miały możliwość zgodnie z Ordynacją Wyborczą zgłosić 12 kandydatów. Dopóki FKW uznawała, że wybierane jest 3 Kongresmenów, kandydaci powyżej liczby 6 uznawali byli za nadmiarowych (to znaczy niebiorących udziału w wyborach), jednak można było ich zgłaszać. Wraz z klaryfikacją definicji aktywnego obywatela przez Kongres, kandydaci powyżej liczby 6 uznawani byli za zwykłych kandydatów. Utworzenie nowych list kandydatów nie było potrzebne, bo listy 12 kandydatów złożone przed ustalaniem liczby mandatów na 5 były dalej ważne po podniesieniu tejże liczby do 5 Kongresmenów. Dlatego rejestracja list od nowa była bezcelowa. I V. Kolejnym istotnym aspektem, który potwierdza naruszenie zasad demokratycznego procesu wyborczego, jest samo przeprowadzenie głosowania. Zgodnie z Ordynacją wyborczą, jeżeli liczba kandydatów nie przekracza liczby obieranych członków Kongresu, wyborów nie powinno się przeprowadzać, a wszyscy kandydaci automatycznie otrzymują mandat. Niemniej jednak, pomimo tej jasnej zasady, Federalna Komisja Wyborcza postanowiła przeprowadzić głosowanie. Takie działanie stanowi oczywiste naruszenie wyraźnych przepisów Ordynacji wyborczej i podważa całą integralność procesu wyborczego. Uczciwość i przejrzystość procesu wyborczego są fundamentem demokracji i zaufania społecznego do instytucji państwowych. Naruszenie tych zasad podważa wiarygodność całego systemu wyborczego oraz godzi w zaufanie obywateli do rządzących. Wobec powyższych faktów, Sąd nie pozostał obojętny na tak rażące naruszenia prawa wyborczego. Decyzja o przeprowadzeniu głosowania pomimo braku konieczności tego czynu stanowi jednoznaczne naruszenie zasad demokratycznego procesu wyborczego oraz podważa legitymację wyników wyborów do Kongresu. Dlatego też, Sąd uznaje to za kolejny argument przemawiający za stwierdzeniem nieważności tychże wyborów. Przeprowadzenie głosowania w momencie, kiedy nie było ono konieczne, nie wpływa w żaden sposób na wynik wyborów, a jedynie na termin publikacji tychże wyników. Jeśli do wyboru w głosowaniu była tylko jedna opcja, to wynik głosowania byłby identyczny, jak nieprzeprowadzenie głosowania. Niedorzeczne jest unieważnianie na tej podstawie wyniku wyborów, bo pomyłka w tym względzie nie naruszyła żadnych demokratycznych zasad. Jedyne co zmieniła decyzja o przeprowadzeniu głosowania, to wydłużenie całego procesu wyborczego o czas głosowania. V. Niezachwiana zasada demokratycznego procesu wyborczego jest taka, że uczestnicy wyborów powinni mieć równe szanse oraz być traktowani w sposób uczciwy i transparentny. Niestety, w świetle powyższych nieprawidłowości, nie można mówić o uczciwym i transparentnym przebiegu wyborów do Kongresu. Brak jasno określonej definicji aktywnego obywatela oraz brak umożliwienia komitetom wyborczym zgłoszenia nowej listy kandydatów po zmianie liczby obieranych członków Kongresu to poważne naruszenie demokratycznych standardów. Wszyscy uczestnicy wyborów mieli równe szanse. Jak już wyjaśniono: Definicja aktywnego obywatela została określona przed rozpoczęciem głosowania, tudzież ogłoszenia wyników w związku z brakiem konieczności organizacji głosowania. Komitety miały możliwość zgłosić liczbę kandydatów adekwatną do liczby wybieranych mandatów - pięciu mandatów. Prywatna opinia sędzi nie stanowi podstawy do unieważnienia wyborów. Taką podstawą byłoby naruszenie przepisów, zaniedbania mające wpływ na wynik wyborów lub oszustwa wyborcze, których nie miało miejsca, bo sam Najwyższy Sąd Federalny ich nie stwierdził. V I . W części czwartej Sąd postanowił o wyznaczeniu obecnego Spikera Kongresu II Federacji Nordackiej na pełniącego jego obowiązki. Decyzja taka jest uzasadnionia koniecznością zachowania ciągłości władzy i podstaw demokracji. Gdyby sędziemu zależało na ciągłości władzy i podstawach demokracji, to nie opróżniałby składu Kongresu skazując kraj na utratę wszelkich fundamentów demokracji reprezentacyjnej. Jaka forma demokracji polega na nieistnieniu organu wybieranego w wyborach, który kształtowałby prawo, a na istnieniu jednoosobowego sądu mogącego bez żadnych ograniczeń kształtować państwo w dowolny dla siebie sposób? Kongres kontroluje funkcjonowanie sądu posiadając prawo do odwołania Prezesa NSF. Brak możliwości odwołania Prezesa NSF i pociągnięcia go do odpowiedzialności za jego czyny doprowadza do patologicznej sytuacji rodem z monarchii absolutystycznej, gdzie słowo jednej osoby jest niepodważalne przez żaden organ. FKW stanowczo sprzeciwia się gwałceniu przez sąd zasad demokracji i intronizacji Sędziego Najwyższego. Sąd Najwyższy nie może funkcjonować bez Kongresu albo jakiegokolwiek innego organu, któryby monitorował przestrzeganie przez niego prawa. Federalna Komisja Wyborcza oczekuje od Najwyższego Sądu Federalnego wydania prawdziwie sprawiedliwej decyzji w tej sprawie.
    2 punkty
  29. Chciałbym tylko zauważyć, iż na terenie Imperium Kiriańskiego działa obecnie Milicja Kontrrewolucjyjna i Gwardia Wichryjska, które w mojej opinii jak najbardziej zaspokajają potrzebę na "narracyjną policję" i inne prowincje mogły by w tej kwestii brać przykład z Kirianii. Warto było by jednak stworzyć organizację (najlepiej międzynarodową) ułatwiającą komunikację między poszczególnymi służbami (na wzór nieistniejącego Europolu).
    2 punkty
  30. Natchion obecną sytuacją geopolityczną, gdzie ponad 30 państw (spośród których tylko 15 co najmniej ledwo zipie) działa na 20 odrębnych forach, zamiast złączyć siły swoich informatyków w kręgu maks. 6 ośrodków aktywności, napisaliśmy nowy utwór. Dostępny jest do lektury w systemie prasowym Nordaty - http://nordata.pl/article/52. Nie rozumiem fenomenu "bycia na swoim". Sarmacja posiada rozbudowany system gospodarczy, gdzie możesz inwestować w akcje spółek, kupować jedzenie, samochody, etc, a człowiek woli korzystać z forumowego, opisowego systemu gospodarczego. Lumeria też ma systemy informatyczne niczego sobie. Nordata jest w drodze do osiągnięcia podobnego poziomu rozwoju informatycznego. Czy dla naszego wspólnego zdrowia psychicznego, nie powinniśmy odpuścić sobie z samotnymi forumami, zmyślonymi budynkami i przejść na wyższy poziom, poziom bardziej atrakcyjny dla potencjalnych nowych mikronautów? Czy nie łatwiej byłoby nam osiągnąć ten stan koncentrując się przy pięciu, choćby nawet sześciu centrach aktywności? Śmiem twierdzić, że oprócz realiozy, głównym czynnikiem stojącym za powolnym rozkładem Sclavinii, Teutonii, a w szczególności Baridasu, jest rozstanie z Sarmacją. Porzucenie jej wyrafinowanych systemów informatycznych, środowiska, z którym się już zintegrowało państwo i obywatele, średnio ma sens. Jeszcze bardziej dziwi mnie wystąpienie Hawilandu ze wspólnego forum nordackiego, uzasadnione tym, że "nowe forum napędza aktywność". Wiecie ile postów napisano na nowym hawilandzkim forum w przeciągu ostatnich 30 dni? Dwadzieścia cztery (24). Na wspólnym nordackim forum działy Hawilandu tętniły życiem i Hawiland wyrzucał z siebie ponad 70 postów miesięcznie. Nie mówię, że zmiana forum to jedyny powód załamania demograficznego wzmienionych państw. Jest to jednak jeden z głównych powodów, przynajmniej według mnie. Nie przesadzajmy jednak z tą koncentracją. Nie widzę problemu w tym, że taki gigant jak Kotlina Edelweiss ma własne forum. Im nie za bardzo się opłacają jakieś unie informatyczne... Nie widzę jednak sensu w tym, aby nowe lub stare ale ledwo zipiące kraje, nie korzystały z niezwykle korzystnej oferty wykorzystywania gotowych rozwiązań giganta informatycznego i zamiast tego stawiały konające powoli ze wzlotami i upadkami forum oraz statyczną stronę. A co Wy sądzicie na ten temat? @Mieszkaniec@Obywatel Federacji@Obywatel Federacji - klon
    2 punkty
  31. Dnia 07.05.2024, na Zwierzogrodzkim rynku posłyszałem rozmowę dwóch skrajnie lewicowych aktywistów na temat Parady Równości, która ma się odbyć w miesiącu Dumy - czerwcu. Co państwo o tym myślą? Czy faktycznie jest to możliwe, a jeśli tak to czy byliby Państwo zainteresowani uczestniczeniem w tego typu demonstracji? Podobno tego dnia ma być darmowy transport publiczny, tak aby każdy mieszkaniec II Federacji Nordackiej, mógł swobodnie dotrzeć do stolicy Muratyki. Ile w tym prawdy? Sam nie wiem, ale warto poruszyć ten temat szerzej.
    1 punkt
  32. Ustawa specjalna o Komisji ds. Badania Wpływów Zdradzieckich w II Federacji Nordackiej View idea Czcigodny Kongresie, Szanowny Spikerze, w imieniu mojego gabinetu składam rządowy projekt ustawy o komisji ds. badania wpływów zdradzieckich. Podczas 3 poprzednich debat i długich konsultacji społecznych udało nam się wypracować zadowalający tekst. Nie nadaje Komisji uprawnień sądu i jest zgodny z Konstytucją. Ustawa specjalna o Komisji ds. Badania Wpływów Zdradzieckich w II Federacji Nordackiej Art. 1. Ustawa określa: zadania i kompetencje Komisji do spraw badania Wpływów ZKRR na bezpieczeństwo wewnętrzne II Federacji Nordackiej, zwanej dalej „Komisją”; sposób prowadzenia przez Komisję działalności informacyjnej i prewencyjnej dotyczących wpływów ZKRR. Art. 2. Wydatki związane z działalnością Komisji są pokrywane z budżetu państwa za zgodą ministra właściwego ds. gospodarki lub jego odpowiednika. Komisja zawiadamia właściwe organy o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w celu wszczęcia postępowania karnego. Komisja monitoruje działania podejmowane przez właściwe organy na podstawie zawiadomień Komisji. Art. 3. Komisja prowadzi postępowania mające na celu wyjaśnianie działalności funkcjonariuszy publicznych, które pod wpływem ZKRR, działając na szkodę interesów II Federacji Nordackiej: udostępniały osobom trzecim treści informacji objętych tajemnicą państwową; celowo zaniechały reakcji na zauważone przez siebie wrogie działania na terenie II FN; podejmowały decyzje o zatrudnieniu pracowników lub wyborze kontrahenta w ramach organu władzy publicznej lub spółki; dysponowały środkami publicznymi lub środkami spółki; brały udział w procesie stanowienia prawa jako reprezentanci organów władzy publicznej lub spółki; brały udział w negocjacjach i zawarciu umowy międzynarodowej; brały udział w przygotowaniu lub prezentacji stanowiska II FN na forum międzynarodowym; wpływały lub starały się wywrzeć wpływ na czynności, o których mowa w pkt 1–7. Komisja bada również przypadki wpływów Zdradzieckich na działalność osób innych niż wskazane w ust. 1, o ile w istotny sposób oddziaływały one na bezpieczeństwo wewnętrzne lub godziły w interesy II FN w zakresie: prowadzenia kampanii dezinformacyjnych i wpływania na media; działalności wszelkich instytucji; ochrony granicy państwowej II FN; współpracy z wywiadem ZKRR w II FN. Jeśli Komisja stwierdzi, że dana osoba działała pod wpływami ZKRR, wykazuje to publikowanym przez siebie raporcie. Art. 4. Komisja prowadzi następującą działalność informacyjną i prewencyjną: przygotowuje i przedstawia raporty ze swojej działalności zawierające wyniki badań Komisji; przedstawia organom władzy publicznej wnioski i rekomendacje w zakresie zapobiegania wpływom ZKRR; podejmuje działania umożliwiające pociągnięcie do odpowiedzialności karnej osób, o których mowa w art. 3. Art. 5. W skład Komisji wchodzi 3 członków: Kongres obiera spośród swojego grona jednego członka Komisji drogą uchwały. Premier obiera spośród członków Rady Ministrów jednego członka Komisji drogą zarządzenia. Prezydent obiera spośród wszystkich chętnych obywateli II Federacji Nordackiej jednego członka Komisji drogą zarządzenia. Art. 6. Członkostwo w Komisji wygasa w momencie: śmierci; złożenia rezygnacji; skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub zbrodnię; odwołania. W przypadku wygaśnięcia członkostwa w Komisji, wyboru nowego Członka dokonuje ten sam organ, który obrał ustępującego Członka. Art. 7. Komisja podejmuje istotne decyzje i zajmuje stanowisko wobec spraw poprzez uchwały, które uchwala większością zwykłą. Na czele Komisji stoi Przewodniczący, wybierany uchwałą przez Członków Komisji. Kieruje on pracami Komisji. Art. 8. Komisja posiada prawo do: wzywania mieszkańców II FN na przesłuchania zawiadamiania odpowiednich organów państwowych o podejrzeniu popełnienia przestępstwa pod wpływem ZKRR. Art. 9. Komisja niezwłocznie wnosi wniosek do Najwyższego Sądu Federalnego o stwierdzenie nieważności decyzji administracyjnych podjętych na szczeblu federalnym, jeśli zachodzi co do nich uzasadnione podejrzenie, że zostały podjęte pod wpływami ZKRR w sposób niezgodny z prawem. Art. 10. Ustawa wchodzi w życie wraz z podpisaniem przez Prezydenta. Idea submitter Kamiljan de Harlin Submit date 6.5.2024 Category Kongres II Nordacke'j Federace'  
    1 punkt
  33. Jeżeli ma mieć on realne przełożenie na funkcjonowanie samej mikronacji to bym raczej postępował ostrożnie bo zgaduję że znajdą się osoby którym nie będzie chciało się brać w tym udziału. Dlatego jako jakieś urozmaicenie do narracji czemu nie ale żeby nie wymuszało to bycia na tym serwerze gdyż wiele osób pewnie na to nie pójdzie lub nie będzie na to przeznaczać tyle czasu ile byłoby to konieczne.
    1 punkt
  34. 1 punkt
  35. Jak wygląda? W większości mamy akceptujące, tolerancyjne społeczeństwo. Edukacja seksualna nie znajduje się w programie nauczania, bo... takiego programu nawet nie mamy narzuconego przez państwo. Panuje u nas wolność! Tak. Przestrzeń publiczna to przestrzeń publiczna, a nie sypialnia. Ubierajmy się adekwatnie do sytuacji.
    1 punkt
  36. Jeśli potrzebuje Pan konsultacji, pomocy, służę radą.
    1 punkt
  37. Dziękuję za wyręczenie mnie w czasie, gdy nie byłem dostępny. Projekt przyjmuję, zostanie poddany pod obrady na najbliższym posiedzeniu Kongresu.
    1 punkt
  38. Niezwłocznie po otrzymaniu rozkazów obie maszyny wzbiły się w powietrze obierając kierunek na północy-zachód. Jeden samolot CP-130 wyposażono na potrzeby tej misji w niezwykle dokładne i precyzyjne kamery którymi załoga ma wykonać zdjęcia wyspy. Druga maszyna w formacji wyposażona została natomiast w nowoczesny LiDAR którym możliwe będzie zmapowanie topografii terenu wyspy z powietrza. Maszyny wzbiły się w powietrze, przed nimi około 2 godziny lot przez nieprzebrane i kompletnie opustoszałe wody. Załogi mimo bycia doskonale przygotowanymi, obładowanymi sprzętem oraz będąc w posiadania możliwe najlepszych danych leciały właściwie na ślepo. Wyspa oraz cały archipelag nie były zamieszkiwane na stałe od przeszło 100 lat kiedy to opuścili ją ostatni rybacy mieszkający na wschodnim wybrzeżu wyspy. Dogodne położenie geograficzne sprawiało że na przestrzeni lat wiele państw rościło sobie prawa do panowania nad wyspą. Kilka z nich usiłowało zakładać tam stałe osady które miały zajmować się przede wszystkim połowem ryb na otaczających wyspę akwenach. Pozornie oczywisty biznes dla takiego miejsca okazał się być jednak znacznie mniej lukratywny i efektywny niżeli zakładano toteż znacznie częściej z wyspy korzystano jako z bazy zaopatrzeniowej podczas rejsów po morzu. Istnieją zapiski potwierdzające występowanie na wyspie gatunków roślin i zwierząt które człowiek mógłby hodować lub na nie polować. Dodatkowo stare mapy wskazują na fakt istnienia niewielkich rozmiarów rzeki na wyspie stanowiącej jedyne źródło słodkiej wody pitnej na jej obszarze. Po niespełna 2 godzinach lotu obserwator na pierwszej maszynie zameldował iż widzi przed sobą ląd. Po zmniejszeniu odległości oraz wykonaniu kilku okrążeń dookoła wyspy załoga była pewna że znalazła cel poszukiwań odpowiadający z wyglądu opisom i danym jakie posiadły. Obie maszyny i ich załogi przystąpiły czym prędzej do realizacji powierzonych im zadań. Pierwszy Atlas CP-130 po wykonaniu kilkunastu przelotów nad wyspą posiadał już sporą ilość materiałów w postaci zdjęć lotniczych wyspy. Druga maszyna śledząca w niewielkiej odległości bliźniaczą jednostkę wykonała już zaledwie 4 przeloty nad sama wyspą. Pozwoliło to jednak zamontowanemu na jej pokładzie LiDARowi na dokonanie dokładnych pomiarów topografii terenu wyspy. Po wykonaniu misji obie maszyny skierowały się z powrotem do Kiriani gdzie pozyskane dane zostaną przetworzone i przekazane dalej do siedziby Espada Monërskap w Eihenbergu gdzie rozpoczęto już prace do realizacji właściwiej ekspedycji.
    1 punkt
  39. Człowiek w robocie a ten mu smaka robi. Jedyne pocieszeniem że po powrocie jedno już czeka i się chłodzi
    1 punkt
  40. Wszystko co napisałeś Harlinie to prawda, wszystkie fora wymierają i ustępują miejsca discordowi albo innym platformom. Moim zdaniem dobrze byłoby przenieść pisanie postów na discorda jednakże dla balansu funkcjonować też na mikropedii i pisać tam encyklopedyczne artykuły które syntezowałyby informacje, ewentualnie dodać jakąś stronę internetową reprezentującą mikronację. To byłaby dobra odskocznia od centrali a discord jest dla mnie wygodny bo mogę być np. aktywny używając tylko telefonu. DIscord oferuje też mnóstwo pluginów i botów co dodałoby na pewno uroku. Jest o wiele przyjaźniejszym środowiskiem i nie jest dla mnie w niczym gorszy czy mniej reprezentatywnym od forum internetowego. Discord jest skompresowaną wersją forum. August choć nie jest aktywnym na forum to jednak często pokazuje się na discordzie i może powróciłby do Westlandu w nowym formacie? Moją propozycją jest by przenieść Imperium Kiriów na discord i by zobaczyć co się stanie. Trzeba oczywiście sformalizować jakoś to co chcemy uczynić czyli zasymilować Westland z sobą i wcielić go do Imperium Kiriańskiego.
    1 punkt
  41. Walczymy w tym momencie o to, żeby ustabilizować sytuację wewnętrzną w II Federacji Nordackiej. Sąd unieważnił wybory parlamentarne i musieliśmy je powtórzyć, po czym Sąd poddał w wątpliwość ważność powtórnych wyborów - grożą nam trzecie wybory parlamentarne. Ratyfikacja traktatu wymaga ukończenia procedury powoływania rządu, który powoływany jest od nowa wraz z każdą kolejną kadencją Kongresu. Miałem plan podpisać tę konwencję i zabiegać o jej ratyfikację w II FN. Jednak teraz wiązałoby się to z niebezpiecznymi dla nas konsekwencjami, bowiem w §1 ust. 1. mówi, że "Państwa sygnatariusze wyrzekają się wszelkich roszczeń do ziem bialeńskich oraz zobowiązują się sprzeciwiać takim roszczeniom ze strony państw trzecim przy użyciu wszelkich dostępnych środków, również militarnych.". Mogliście napisać to inaczej. Państwem trzecim może być każde państwo, bo nie został ten termin zdefiniowany w Konwencji. Jeśli założymy, że państwem trzecim jest takie państwo, które nie jest Bialenią ani sygnatariuszem Konwencji, to Jahołdajewszczyzna definitywnie bezprawnie zajęła swoje ziemie. I nic tu nie pomoże fakt, że tworzy ją dawny Bialeńczyk, ani że jest to region dawnej Bialenii.
    1 punkt
  42. Szanowny Panie Spikerze, Czcigodny Kongresie, Szanowny Panie Prezydencie, oraz wszyscy Wielce Szanowni Obywatele! Zawsze, kiedy gdziekolwiek na świecie, ktoś będzie próbował narzucić zbrodniczą ideologię komunistyczną suwerennemu państwu, siłą obalić prawa człowieka oraz gospodarkę wolnorynkową, II Federacja Nordacka ma obowiązek stanąć po prawej stronie. Jesteśmy ostatnim bastionem prawdziwego republikanizmu w mikroświecie. Jeśli odpuścimy sobie walkę z lewicowym szaleństwem, to zanim się obejrzymy, wróg stanie pod naszymi drzwiami. Najpierw Brodria, potem Vaarland, wkrótce być może Orientyka i kto wie, może kiedyś przyjdzie czas na naszą ojczyznę, na II Federację. Nie bądźmy obojętni wobec krzywd wyrządzanych przez lewackiego sępa postępu. Naszym moralnym obowiązkiem jest walczyć o świat wolny od komunizmu. Jeśli zaś chodzi o inne konflikty, to nie powinniśmy się w nie angażować, dopóki nie dotyczą nas w jakiś sposób. Konflikt sarmacko-dreamlandzki nie jest konfliktem, w którym zagrożone są prawa człowieka, ani w którym jedna strona chce siłą zastąpić rząd drugiej dyktaturą proletariatu. Zresztą napięcia wygasły wraz z żywotem Dreamlandu. Reasumując - nie mieszamy się w cudze wojny i konflikty interesów, ale stoimy na straży praw człowieka i reagujemy zanim będzie na reakcję za późno. DW: @Bolesław Kirianóo von Hohenburg
    1 punkt
  43. FKW zakończyło zgłoszenia kandydatów. Zarejestrowano dwóch kandydatów: DE ESPADA Albert Fryderyk ZIEMIAŃSKI Henryk
    1 punkt
  44. Dzisiaj w Pomorsku gościł Prezydent II Federacji Nordackiej Henryk Ziemiański, rozpoczynając swoją kampanię wyborczą. Wizyta Prezydenta Ziemiańskiego spotkała się z spontaniczną reakcją tłumów, które pojawiły się na spotkaniu. - Drodzy Rodacy, w wyborach prezydenckich oddajcie głos za rozwojem i budową silnego Państwa. My, obywatele II Federacji Nordackiej, potrzebujemy, aby nasza Ojczyzna nieustannie się rozwijała. Naszym przeciwnikiem jest lewacka ideologia, którą reprezentuje ZKRR. Nie możemy pozwolić na rewolucję komunistyczną, która chce sparalizować naszą Ojczyznę i wprowadzić dyktaturę, która wprowadzi nasze Państwo w ruinę. - rozpoczął przemówienie Ziemiański. Prezydent wspomniał również o postulatach Ultranordackiej Partii Ojczyźnianej, a także życzył mieszkańcom głęboko przemyślanego wyboru Prezydenta. Po przemówieniu spotkał się z swoimi zwolennikami, aby zamienić z nimi słowo i zrobić pamiątkowe zdjęcie.
    1 punkt
  45. Zgłaszam swoją kandydaturę.
    1 punkt
  46. Potwierdzono w Kirianopolu dnia 19 kwietnia 2024 AD
    1 punkt
  47. GŁOSOWANIE NR 1 I POSIEDZENIA DUMY EESTIŃSKIEJ I KADENCJI Treść pytania: Czy jesteś za udzieleniem przez Dumę wotum zaufania kandydatowi na premiera: Hansowi Födervelowi? Rozkład głosów: 54 posłów ZA, 42 posłów PRZECIW, WSTRZYMAŁO SIĘ 4 posłów. Wynik głosowania: Udzielenie przez Dumę wotum zaufania Hansowi Födervelowi. ZA Partia Walcząca (38 posłów) Ruch Obywatelski (1 poseł) Stronnictwo Kiryjskie (11 posłów) Eestińska Partia Rolników (2 posłów) Platforma Narodowa (2 posłów) PRZECIW Ruch Obywatelski (27 posłów) Bezprawie i Niesprawiedliwość (12 posłów) Eestińska Partia Rolników (2 posłów) Liberałowie (1 poseł) WSTRZYMAŁO SIĘ Partia Walcząca (1 poseł) Ruch Obywatelski (1 poseł) Eestińska Partia Rolników (2 posłów) NIEOBECNI Żaden poseł nie był nieobecny.
    1 punkt
  48. Bycie obywatelem mikroświata nie jest wcale takie łatwe. Idee łączenia we wspólne państwa/systemy i następnie odchodzenia bardzo mnie zaskakują. Czy to nie da się przeżyć w jednym miejscu choćby i kilkunastu miesiący zanim się w ogóle pomyśli o odłączeniu? Gdyby nie to, że ja mikronacje bardzo lubię/lubilem i wróciłem po latach to nie zakotwiczyłbym już chyba nigdzie. Edelweiss dał mi sporą dawkę ekscytacji i nadal ją mam. Niestety wybory aktywnościowe są albo/albo. I tutaj często kosztem np. dobrego filmu ale ja czuję, że wybierając mikro sprawia mi to przyjemność. |Dla przykładu : młodzież bardziej obyta w grach (ja już niestety, choć lubię, nie jestem taki obeznany w nowe tytuły) widzi tam więcej czynników spełniających ich kryteria dobrej zabawy. A w mikro trzeba czasem pomyśleć nieco inaczej, trzeba troszkę kreatywności takiej namacalnej, nawet jeśli korzysta się z dzisiejszych udogodnień np.AI, to jednak pomysłowość jest ważna. I jak nie idzie to się szybko wypala i zmienia "klocki". Mikro ma jeden minus - nie ma tego czegoś co zmusi do powrotu, jak dobra gierka na peceta(kolejny poziom, fabuła, akcja, regrywalność etc.). Ma tylko jedno - ludzi, a jak z nimi się nie dogadujesz to nie wrócisz...
    1 punkt