• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Ranking

  1. Albert Fryderyk de Espada

    Albert Fryderyk de Espada

    Obywatel Federacji


    • Punkty

      19

    • Postów

      2 322


  2. Bolesław Kirianóo von Hohenburg

    • Punkty

      19

    • Postów

      756


  3. Leonid Repulijski

    Leonid Repulijski

    Obywatel Federacji - klon


    • Punkty

      19

    • Postów

      521


  4. Waksman

    Waksman

    Szef NKI


    • Punkty

      14

    • Postów

      3 671


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 04.04.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. - Mur! - krzyknął Patriarcha Borys zaraz po przebudzeniu - Potrzeba nam muru! - powtarzał sobie, jedząc śniadanie. To żądanie nie opuściło staruszka nawet po porannej mszy (tym razem wspominali św. Yuliię), posłał więc po swoich doradców, umawiając z nimi spotkanie późnym popołudniem. Do jego rozpoczęcia miał już świetny plan w głowie. Wybudują mur, długi, gruby, z wieżyczkami strażniczymi. - ...i wtedy, jak go zbudujemy, Jahwe nam pobłogosławi. - zakończył z zadowoleniem, orientując się, że spotkanie jeszcze się nie zaczęło, a on mówił sam do siebie. Powtórzył to więc swoim pomocnikom. - A gdzież ten mur? - pytali. Rzeczywiście dobre pytanie, jak przyznał w duchu Borys. Co prawda on znał na nie odpowiedź a oni mogli się łatwo domyślić, ale ze względu na łagodne usposobienie postanowił łaskawie im tą oczywistość uświadomić. - Z Voxlandem, na granicy z Voxlandem... - mamrotał, chodząc w tę i z powrotem - Dość już prześladowań Kiriów w tym kraju. Dość fałszowania statystyk nt. liczby wiernych PKK! Pokażę Królowi Joahimowi, że z Wielkim Kirymem się nie zadziera... Jeszcze będą żałować, że nie chcieli nam przekazać pikseli z ruinami miasta Kirym. Nikt się nie przedostanie. Nikt! - tu klasnął z zadowoleniem. Konsultacje się skończyły, a jego podwładni musieli zacząć planować, jak najlepiej wypełnić polecenie i wybudować Święty Mur. Jasnym było, iż siły roboczej mieli dość. W kraju nie brakowało szczerze wierzących obywateli, którzy chętnie czynili dobrobyt w swojej ojczyźnie, chociażby w ten sposób, że wybudują mur, aby voxlandzcy imigranci uciekający od reżimu w Voxie nie mogli przedostać się do Marsylii. Prawdziwy problem był z materiałami. Państwo Kościelne Kirym utrzymywało się głównie dzięki korzystnym umowom handlowym, które zawierało z przychylnymi kiryzmowi państwami: Federacją Nordacką, Hawilandem i Eesti. Czasem nawet jakiś milioner wpłacał pokaźny donejt na działanie aparatury teokratycznej. Skąd więc wziąć odpowiednie materiały, skoro takowych nie produkowano w Kirymie? Trzeba było się oczywiście zwrócić do któregoś z państw-dobrodziejów. Którego? Hawiland nawiedzały kolejne fale zabójczej realiozy, szybko sprawiając, że ulice były puste, podobnie jak portfele. Za Hawiland należało się modlić i udzielać wszelakiego wsparcia, a nie żebrać o materiały budowlane. W Eesti przedłużał się proces legislacyjny i nie było mowy o poważnych decyzjach gospodarczo-politycznych. Swoją drogą Państwo Kościelne Kirym dawno nie wypłacało funduszy na działalność jednej z eestińskich partii, Stronnictwa Kiryjskiego. Trzeba to nadrobić, ale to osobny problem... Federacja Nordacka: duże państwo, dogodne połączenie morskie, przychylne władze. Tak, to było to. Prawa ręka Patriarchy, mężczyzna nazwiskiem Dariusz Tromp, szybko wstukał numer do Bolesława Kirianóo von Hohenburga na swojej komórce, produkowanej jeszcze za czasów Zjednoczonego Państwa Westlandu i Voxlandu. Bolesław również był wierzącym kiryjczykiem, a przy tym pankirystą. Spikerowi Kongresu FN na rękę było istnienie Państwa Kościelnego Kirym i chętnie wspierał wszelakie inicjatywy na półwyspie marsylijskim. Minus był taki, że trzeba było się wykazać wybitną umiejętnością języka wspólnego, aby się z nim porozumieć. - Hello my friend, Dariusz here. - Oh, hi. I'm freee now. Now we can talk, now. - Cool. I want to build a great wall. - Mr. Tromp, nooooooo! No again in my house! - No lol. In the border with the Voxland of Kingdom. - Loool men! What's a dude! No way - I want materials for Holy Wall. - Ok! Wszelakie formalności poszły bardzo szybko i już tej samej nocy pierwsze ciężarówki z Amatorii poczęły zjeżdżać do portu w Kirianopolu, aby następnie być wysyłane do Marsylii. Władze Voxlandu nie zostały poinformowane o całym incydencie, ale to szczegóły. Niech żyje wieczna Krucjata! Dariusz Tromp i Wszechminister Kirymu Przemysław Dżarnek idą wzdłuż pierwszych parudziesięciu metrów Świętego Muru.
    6 punktów
  2. I oto je! Przebojna list'a, i to jaka - nordacka'! Tutaj co jakiś czas będą pojawiały się nordackie piosenki. Po zaprezentowaniu pięciu pełnych utworów muzycznych odbywa się kilkudniowe głosowanie, w którym słuchacze wybierają najlepszy utwór tej transzy' (po nordacki - części). Czas na prezentację pierwszej propozycji: 1. Svjerohrád Kateřyna Stolicóva Pierwszy singiel nowej popularnej piosenkarki z Komarchii Nordackiej - Kateřyny Stolicóvej, młodej artystki z Achkova.
    5 punktów
  3. Koalicyjny Komitet Wyborczy KOALICJA KONSERWATYWNA Leonid Repulijski - Partia Ultranordacka Bolesław Kirianóo von Hohenburg - Opcja Konserwatywna Tadeusz Henrykowski - Opcja Konserwatywna Alastor Brodzicki - Opcja Konserwatywna Henryk Ziemiański - Stronnictwo Centro-prawicowe Aleksander Novak - Partia Ultranordacka
    5 punktów
  4. Szanowni Kongresmeni Zgodnie z tym co nakazuje nasze prawo pragnę niniejszym złożyć przysięgę prezydencką upoważniającą mnie do objęcia urzędu w zgodności i poszanowaniu demokratycznego mandatu jaki otrzymałem od społeczeństwa aby móc pełnić zaszczytną rolę głowy państwa II Federacji Nordackiej. Ja, Albert Fryderyk de Espada, przysięgam w świetle dnia i mroku nocy wiernie i sumiennie wypełniać obowiązki Prezydenta, przestrzegać oraz strzec konstytucji, integralności państwa i jego obywateli.
    4 punkty
  5. OBWIESZCZENIE FKW O WYNIKACH WYBORÓW PREZYDENCKICH 04/24 Wyniki wyborów są następujące: DE ESPADA Albert Fryderyk (PD) uzyskał 53% głosów (6,96 głosu) ZIEMIAŃSKI Henryk (UPO) uzyskał 47% głosów (6,19 głosu) @Albert Fryderyk de Espada wygrał wybory w I turze, jako że uzyskał ponad połowę głosów. Zgodnie z art. 8. ust. 6. Ordynacji Wyborczej Prezydent-Elekt ma 48 godzin na złożenie ślubowania przed Kongresem - może sam założyć wątek. Zgodnie z art. 6. ust. 1. Ordynacji Wyborczej, skargi dotyczące przebiegu wyborów można wnieść do sądu w terminie 3 dni od zakończenia wyborów, czyli do 2 maja 2024 roku. DW: @Obywatel Federacji@Obywatel Federacji - klon
    3 punkty
  6. III WYBORY PREZYDENCKIE W II FN FKW pod moim przewodnictwem rozpisało III wybory na Prezydenta II FN. Od teraz do godziny 18:00 dnia 24 kwietnia w tym wątku prowadzona będzie rejestracja kandydatów. Przydatne informacje: Kto posiada bierne prawo wyborcze? Każdy, kto najpóźniej 10 kwietnia 2024 roku uzyskał obywatelstwo II FN, nie pełni w Nordacie urzędu sędziego ani nie został skazany wyrokiem sądu na zakaz pełnienia funkcji publicznych. Kto posiada prawo głosu (czynne prawo wyborcze)? Każdy mieszkaniec, czyli rezydent i obywatel, II Federacji Nordackiej. Co jeśli zgłosi się tylko 1 kandydat? Organizowane zostaje głosowanie, gdzie głosujący może opowiedzieć się albo ZA, albo PRZECIW kandydatowi. Kandydat wygrywa wybory, jeśli uzyska ponad połowę głosów ZA. W przeciwnym wypadku ponawia się procedurę rejestracji kandydatów, wykluczając przegranemu kandydatowi możliwość zgłoszenia się. Co jeśli spośród kilku kandydatów żaden nie uzyska większości głosów? Zostanie zorganizowana II tura głosowania, do której dostanie się dwóch kandydatów, którzy osiągnęli najwyższe poparcie w I turze głosowania. Co jeśli z powodu otrzymania identycznej liczby głosów nie będziemy w stanie określić, którzy kandydaci przechodzą do II tury? Jeśli kandydaci uzyskali tyle samo głosów, to pierwszeństwo w wejściu do II tury ma ten, który najwcześniej uzyskał obywatelstwo II FN. Co jeśli w II turze kandydaci uzyskają równo po 50% głosów? FKW najpierw sprawdzi, który z nich najwcześniej uzyskał obywatelstwo II FN. Jeśli uzyskali je w tym samym momencie, to FKW przeprowadza losowanie zwycięzcy. Podstawa prawna: Konstytucja II Federacji Nordackiej, Ustawa Specjalna - Ordynacja Wyborcza, Uchwała FKW o III wyborach prezydenckich. DW: @Obywatel Federacji@Obywatel Federacji - klon
    3 punkty
  7. Nie pozostawia cienia wątpliwości fakt, że w długoterminowej perspektywie czasowej brak państwowej kontroli nad systemami informatycznymi, na których rezyduje państwo, może rodzić poważne problemy. Obecny układ oparty na wzajemnym zaufaniu, gdzie od strony prawnej forum i państwo nie podlegają wzajemnej kontroli, lecz współegzystują w synergii, naraża nas na ryzyko bezkarnego przekraczania uprawnień przez administrację forum lub przejęcie faktycznej władzy nad krajem przez NKI. Bynajmniej jednak nie posądzam obecnych członków Nordackiego Konsorcjum Informatycznego o destrukcyjne skłonności ani złe intencje - funkcjonowanie NKI możemy obecnie ocenić na wzorowe. Pamiętajmy jednak, że obecna sytuacja może nie utrzymać się w przyszłości, a brak regulacji prawnych tylko czyni okazję, aby ktoś wykorzystał swoje uprawnienia. Moim zdaniem instytucja Policji powinna być ściśle związana z moderacją forum. Powinna ona dbać o porządek, przestrzeganie prawa i nakładać kary za wykroczenia. Nieoceniony jest także wymiar narracyjny takiej policji, która mogłaby pomóc nam lepiej prowadzić akcje fabularne, takie jak protesty czy pościgi za przestępcami.
    3 punkty
  8. Szanowny Panie Premierze, Dzierżawa naszych systemów informatycznych przez państwa trzecie teoretycznie i praktycznie jest możliwa. Wszystko zależy od tego, jak obie strony poczynią ustalenia. Nordackie Konsorcjum Informatyczne twierdzi jednak, że takie rozmowy powinny zostać prowadzone przede wszystkim przez Korpus Dyplomatyczny II Federacji Nordackiej w porozumieniu z NKI, nawet jeśli państwo trzecie nie będzie w jakiejkolwiek części częścią II FN. Zgodnie z odpowiedzią na pytanie nr 1 - do władz II FN. Procedura nie jest jednoznacznie ustalona, ale przyjmijmy, że wygląda ona tak - Zgłoszenie chęci dołączenia do systemu informatycznego II FN przez państwo trzecie (bezpośrednio do Premiera / władz) -> Rozpoczęcie się rozmów II FN+NKI <-> Państwo Trzecie -> Zwieńczenie rozmów umową NKI <-> Państwo Trzecie (lub II FN <-> Państwo Trzecie, w zależności od ustaleń) -> Wdrożenie (działy, rangi itd.). Uważam, że powinna to być wspólna decyzja władz II FN oraz NKI. Żyjemy razem w koegzystencji, więc powinniśmy tak kluczowe rzeczy omawiać wspólnie. Tak na dobrą sprawę to netykieta. NKI może się pokusić o napisanie jakiegoś regulaminu dla forum, który obejmie sobą II FN oraz pozostałe państwa w systemach. Państwo gościnne będzie mogło na pewno korzystać z modułu głosowań ogólnych oraz systemu prasowego, bo te nie potrzebują żadnych praw, które Państwo Trzecie musiałoby przyjąć, żeby z nich korzystać. Inaczej jest z Ewidencją Instytucji (w tym miasta systemowe), bo ta jest regulowana ustawą. DU to własność Rządu II FN, więc tu nie przewidujemy możliwości publikowania praw przez Państwo Trzecie. Nie ma równych i równiejszych, więc takich opłat by nie było. Państwo Trzecie obowiązywałoby takie same opłaty jak innych, czyli za Kącik Propagandy. Jeśli jakieś opłaty zostałyby wprowadzone, to na pewno nałożylibyśmy je na wszystkich.
    2 punkty
  9. Budowa postępowała. Bardzo szybko okazało się, że magazyny przyjaznych PKK amatorskich i kiriańskich przedsiębiorstw nie są bez dna. Najpierw przestały napływać materiały najwyższej jakości, później zaczął być problem nawet z surowcami zanieczyszczonymi innymi substancjami. Te najgorsze były pod wpływem ogromnych temperatur przetapiane i łączone ze sklejką i paroma innymi rzeczami, aby dalej stanowiły solidny materiał na Święty Mur. Pomimo tych trudności prace się posuwały i to na całej długości. Wkrótce jednak cały czas obecny na miejscu Dariusz Tromp, doradca Patriarchy Borysa i z jego woli koordynator całego przedsięwzięcia (wygryzł z tej roli Janusza Byjtena) musiał sprowadzić ze stolicy oddziały Łupieżczej Armii Kirymu aby czuwała przed ścianą po stronie Voxlandu. Wszelkiej maści opozycjoniści, ofiary absolutystycznego monarchy z Voxu, czy zwykli przestępcy przekazywali sobie najwidoczniej wieść, że już niedługo nie będzie jak uciekać - teraz albo nigdy. Próbowali się więc przedzierać przez wciąż liczne wyrwy w Świętym Murze, zastraszając przy okazji robotników. Większość udało się przerzucić spowrotem do Królestwa Voxlandu tuż po jego opuszczeniu, a za resztą posyłano listy gończe. Niektórym prawdopodobnie udało się uciec obławie i przedostać do któregoś z portów, aby następnie uciec do Sarmacji czy Winkulii, był to jednak koszt, który Kirym musiał ponieść, aby raz na zawsze zażegnać problem kłopotliwego sąsiada.
    2 punkty
  10. Powtórzę to, co napisałem w kuluarach Discorda i dodam trochę post scriptum: Kiedy widzę, że inni ludzie tworzą mikronacje o formacie analogicznym do moich dawnych projektów i wychodzi im to znacznie lepiej niż mnie przed 5 latami, to aż zazdrość mnie zżera. Doctrina powstała w 2016 roku jako minecraftowe państwo. Najpierw na publicznym, niewłasnym serwerze, a następnie na wykupionym specjalnie dla niej hostingu. W najlepszym okresie mieliśmy 10 aktywnych graczy (obywateli) w jednym momencie na serwerze Minecraft. Budowliśmy wielkie miasta, mieliśmy roleplay polityczny, bloga i gospodarkę symulowaną. Z każdym rokiem po 2018 roku było coraz gorzej i aktywnościowo zdychaliśmy. Jak patrzę na te całe Osieki, które prężnie i potężnie działają, to przykro się robi człowiekowi, jak zda sobie sprawę jak Doctrina mogłaby wyglądać, gdyby została poprowadzona nieco inaczej. Człowiek był jednak zbyt młody i głupi by to dobrze rozpromować w mirkoświecie. Następnie był wielki flop w postaci grywalizowanego symulatora polityki w Cesarstwie Insulii. Wybory do insulijskiego senatu były narracyjne - rozstrzygane przez Mistrza Gry (pojęcie z TTRPG) na podstawie działań graczy, uczestników roleplayu. Pomysł jakoś nie zdobył zainteresowania Insulijczyków, a skoro był martwy, to wstyd było z nim wyjść do zagranicy, by zachęcić ludzi do udziału w zabawie. Po kilku latach człowiek widzi, jak Stany Zjednoczone Arkadii rozgrywają analogiczny format na forum Bastionu i nawet im to wychodzi. Z tym że tam nie ma Mistrza Gry, a wybory rozstrzygać ma algorytm liczący aktywność. Mam wielką ochotę przekuć tę zazdrość w ciężką orkę, pracę u podstaw i stworzenie nowego, otwartego dla ludzi formatu mikronacji. Imperiów Kiriów musi być tym, czym Hasseland dla Sarmacji - niezbiurokratyzowaną a sfabularyzowaną odskocznią dla centrali. Tym, czym mogła być Doctrina, gdyby otworzyła się na ludzi w 2018 roku, zamiast rozgrywać się w hermetycznej grupce. Tym, czym mógł być insulijski Senat, gdyby jego zasady funkcjonowania wytłumaczono lepiej i gdyby Mistrz Gry miał więcej pomysłów na wydarzenia. Siedzę w tych symulacjach państwa od 2016 roku. Z autopsji wiem, że forum to nudy nad nudami. Klepanie postów wypala człowieka. Z mirkonacji starego formatu robi się przykry obowiązek, praca po pracy w realu. Ludzie tylko narzekają na demograficzną zapaść, ale nie chcą się przyznać, że sami są jej winni. Roleplay kwitnie w najlepsze - na kanałach głosowych i tekstowych na Discordzie, w realowych grupkach prowadzących kampanie TTRPG, na psychoterapiach grupowych i na komunikatorach. To nie symulacja państwa wymiera - to fora same w sobie są martwe od lat. Fora każdego typu świecą pustkami - mikronacje nie będą wyjątkiem. Nie mówię jednak, że mamy rzucić to wszystko i pożegnać fora, tylko że możemy prowadzić państwo na wielu platformach jednocześnie. Współdziałanie discorda, forum i gierek online nie jest jakimś absurdem. Udowadnia to Osiek, udowadnia to Doctrina sprzed lat. To jak towarzysze? Pomożecie?
    2 punkty
  11. Człowiek żyje sobie swoim własnym życiem, nie musi się przejmować specjalnie o swój los widząc iż liczne mądre głowy rządzące krajem wiedzą co robią i robią dobry użytek z zawierzonej im władzy i zaufania ich wyborców. Przychodzi jednak ten magiczny i wyjątkowy okres, obietnic, sprzedawstwa i populizmów rzucanych rychło co bądź na każdym rogu. Ciężko odnieść jakiekolwiek inne wrażenie iż kampania mojego kontrkandydata na urząd prezydenta ponownie napędzana jest jaką formą fobii zmieszanej z wszechobecnym sianiem paniki i strachu doprawionym nutką populizmu. Jego pierwszym i zarazem najważniejszym postulatem jest po raz kolejny próba zdemonizowania narodu Czesnoradzkiego otwarcie głosząc hasła nawołujące do walki z lewacką ideologią oraz wrogiem stanu. Szanownemu panu Ziemlińskiemu nie można co prawda odmówić lojalności gdyż wiernie i konsekwentnie kieruje się on drogą jaką obrała dla niego Koalicja Konserwatywna. Jak mamy się dobrze reprezentować na arenie międzynarodowej kiedy to niesprowokowani z własnej nieprzymuszonej woli obieramy za najważniejszy postulat walkę z innym narodem Nordackim? Istnieją masy innych idei, projektów i pomysłów jakie moglibyśmy realizować również nierzadko we współpracy z innymi krajami kontynentu ale zamiast tego wybieramy głoszenia populistycznych haseł które pozawalają się poczuć się lepiej garstce ludzi którzy jakimś cudem doprowadzili samych siebie do przekonania w słuszność tych absurdalnych założeń. Od jak dawno słyszymy już o tej wielkiej lewacko-komunistycznej konspiracji? Nikogo przez ten cały czas nie zastanowiło że żadnej z tych okropnych rzeczy jakie maiłyby nas spotkać nikt nie widział? Sprawdzają się teraz słowa jakie członkowie PD oraz Koalicji dla Federacji powtarzali od samego początku tej uwłaczającej naszemu krajowi polityki, żadnej konspiracji, spisku lub innych wpływów politycznych nie ma a władze wyciągają je jak kolejne karty z rękawa gdy sprawy zaczynają iść nie po ich myśli. Ten okropny trend w naszej polityce należy raz na zawsze odwrócić i pogrzebać głęboko w najczarniejszych czeluściach w jakie tylko możemy spojrzeć. Rodacy, obywatele, wyborcy! Z tego miejsca pragnę dosadnie przedstawić dlaczego nasza polityka zagraniczna powinna opierać się właśnie na zasadzie utrzymania ogólnego Status Quo. W momencie powstania II Federacja Nordacka nie miała de facto żadnych wrogów na kontynencie a utrzymanie takiego stanu rzeczy pozwoliło nam na utrzymywanie co najmniej neutralnych relacji z każdym z krajów Nordaty, nikogo nie negując ani nikogo nie wywyższając. Idealny balans który pozwalałby nie tylko na pokojową koegzystencję ale również okazję współpracy międzynarodowej która sprzyjałaby wszystkim stronom porozumienia. Wtedy nagle niczym jak grom z jasnego nieba władze postanawiają sobie obrać za cel ZKRR, jedno z niewielu państw które miała z nami naprawdę przyjazne relacje. Konsekwencją tego czynu było nie tylko rozdarcie wewnętrzne w federacji oraz zniszczenie relacji z Czesnoradem. Echo tych wydarzeń można dostrzec nawet dziś kiedy to przychodzi mi nierzadko dostrzec przejawy dystansowania się innych krajów od II Federacji, krajów Nordaty które były absolutnie niepowiązane z całym tym sztucznym konfliktem ale widząc jak nastawienie władz potrafi zmienić się w jednej chwili nie trudno się dziwić iż ciężko jest wzbudzić u innych jakieś większe pokłady zaufania w naszą stronę. Nie zakładam iż ten trend uda się odwrócić gdyż koalicja rządząca mimo faktu posiadania w swoich szeregach rozsądnych i inteligentnych ludzi stała wyjątków głucha na słowa nawołujące do rozsądku i rozwagi, więc jedyne co nam pozostaje to jeżeli macie jeszcze jakiś bogów lepiej im zawierzyć nasz nieszczęsny los. Wiele osób już miało się okazje na mnie poznać jako na osobie stonowanej ale też bardzo kompromisowej co zamierzam kontynuować przez całą dalszą karierę polityczną. Nigdy nie odmówię wysłuchania drugiej strony i zawszę podejmę decyzję zgodną ze swoimi sumieniem nawet jeżeli będzie ona wbrew przekonaniom jakie głoszę ja lub moja partia lecz wiem że może przynieść nam jako społeczeństwu więcej korzyści. Jest to również powodem dlaczego zdarza mi się nie godzić w niektórych sprawach nawet z najbliższymi współpracownikami ale są też rzeczy na jakie nigdy nie mógłbym się zgodzić czego mój polityczny oponent zdaje się być pozbawiony wiernie i słowo w słowo idąc pod dyktando partii. Zapewne wygodne i prostsze będzie głosować na posłuszną marionetkę co niechybnie nas czeka lecz głosując na mnie zagłosujecie z rozsądkiem, zagłosujecie na stabilność i spokój jaki powinien zapanować.
    2 punkty
  12. Niniejszym również pragnę złożyć swoją kandydaturę.
    2 punkty
  13. Wasza Imperatorska Mość, Jesteśmy nawet bardziej niż zadowoleni z przedstawionej propozycji która jesteśmy jak najbardziej skorzy przyjąć. W celu finalizacji umowy niezwłocznie zwrócimy się prywatną korespondencja aby ustalić wszelkie szczegóły związane z jej treścią. Z wyrazami szacunku, Właściciel Espada Monerskap:
    2 punkty
  14. Szanowni Senatorzy! Po mojej długiej nieobecności, spowodowanej realiozą, a i praktycznym przymarciu sejmu po ustawie w sprawie zniesienia stanu wyjątkowego (wraz z odszkodowaniami na jego czas poniesionymi), pozwolę sobie wzniecić głosowanie w sprawie wznowienia obrad. Ot, tyle 😄
    2 punkty
  15. Odpowiedź Federalnej Komisji Wyborczej na uchwałę najwyższego sądu federalnego Federalna Komisja Wyborcza w składzie: - Leonid Repulijski (przewodniczący Komisji), - Bolesław Kirianóo von Hohenburg (członek Komisji) pragnie odpowiedzieć na zarzuty postawione sędziego najwyższego Benjamina Romanowa w uchwale NSF z dnia 10 kwietnia 2024 roku. [...] Przewodniczący Komisji obwieścił, iż wybranych zostanie trzech członków Kongresu. Sam fakt dokonania obwieszczenia nie budzi większych zastrzeżeń. Sąd ma jednak poważne wątpliwości co do samej liczby obieranych członków Kongresu. Jak zauważono, na dzień ogłoszenia Uchwały nie istniała jasna i uregulowana definicja aktywnego obywatela, co stanowiło kluczowy element w procesie wyborczym. [...] Brak jasno określonej definicji aktywnego obywatela w chwili ogłoszenia uchwały i brak odpowiednich działań mających na celu jej uregulowanie przed wyborami stanowią naruszenie zasad demokratycznego procesu wyborczego. Federalna Komisja Wyborcza przypomina, że FKW nie przeprowadziło wyborów w oparciu o definicję aktywnego obywatela określoną przez Przewodniczącego, lecz w oparciu o definicję z art. 7. Ustawy Specjalnej Kodeks Cywilny z dnia 12/03/2024: "Obywatel, który w miesiącu poprzedzającym obecny miesiąc napisał na forum nordackim przynajmniej 5 postów, jest obywatelem aktywnym.". Komitety miały możliwość zgłoszenia 10 kandydatów od samego początku okresu zgłoszeń. Nie widzimy w tym żadnego zaniedbania ze strony FKW ani naruszenia żadnego przepisu prawa. Zarzut dotyczący faktu, że FKW rozpisało wybory przed ustanowieniem prawnej definicji aktywnego obywatela, uważamy za bezzasadny. Ustawa specjalna "Ordynacja Wyborcza" z dnia 02/11/2023 nakłada na Federalną Komisję Wyborczą obowiązek przeprowadzenia wyborów. Bezczynność FKW w postaci zwlekania z rozpisaniem wyborów byłaby naruszeniem prawa. FKW była fizycznie zmuszona przeprowadzić wybory, niezależnie od istnienia definicji aktywnego obywatela w prawie. Co więcej, taka definicja pojawiła się PRZED rozpoczęciem głosowania, a więc kwestia została uregulowana na czas, co legitymizuje wybory, jakowoż odbyły się w zgodzie z tą definicją. I I I . Sąd zwraca uwagę na istotną czynność dokonaną przez Przewodniczącego Federalnej Komisji Wyborczej w dniu 16 marca 2024 roku, która dotyczyła zmiany liczby obieranych członków Kongresu. Zgodnie z Ordynacją wyborczą, liczba kandydatów poszczególnych komitetów nie może przekraczać dwukrotności liczby obieranych członków Kongresu. Przed zmianą dokonaną przez Przewodniczącego Komisji, komitety mogły zgłosić maksymalnie sześciu kandydatów, zaś po zmianie – dziesięciu. Wobec tego, po zmianie liczby obieranych członków Kongresu Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej powinien umożliwić komitetom wyborczym utworzenie nowej listy kandydatów, co jednak nie miało miejsca. Przedstawiona przez sąd opinia jest nieprawdziwa. Federalna Komisja Wyborcza umożliwiała od samego początku zgłaszania list kandydatów zawierających do 12 kandydatów. Komitety miały możliwość zgodnie z Ordynacją Wyborczą zgłosić 12 kandydatów. Dopóki FKW uznawała, że wybierane jest 3 Kongresmenów, kandydaci powyżej liczby 6 uznawali byli za nadmiarowych (to znaczy niebiorących udziału w wyborach), jednak można było ich zgłaszać. Wraz z klaryfikacją definicji aktywnego obywatela przez Kongres, kandydaci powyżej liczby 6 uznawani byli za zwykłych kandydatów. Utworzenie nowych list kandydatów nie było potrzebne, bo listy 12 kandydatów złożone przed ustalaniem liczby mandatów na 5 były dalej ważne po podniesieniu tejże liczby do 5 Kongresmenów. Dlatego rejestracja list od nowa była bezcelowa. I V. Kolejnym istotnym aspektem, który potwierdza naruszenie zasad demokratycznego procesu wyborczego, jest samo przeprowadzenie głosowania. Zgodnie z Ordynacją wyborczą, jeżeli liczba kandydatów nie przekracza liczby obieranych członków Kongresu, wyborów nie powinno się przeprowadzać, a wszyscy kandydaci automatycznie otrzymują mandat. Niemniej jednak, pomimo tej jasnej zasady, Federalna Komisja Wyborcza postanowiła przeprowadzić głosowanie. Takie działanie stanowi oczywiste naruszenie wyraźnych przepisów Ordynacji wyborczej i podważa całą integralność procesu wyborczego. Uczciwość i przejrzystość procesu wyborczego są fundamentem demokracji i zaufania społecznego do instytucji państwowych. Naruszenie tych zasad podważa wiarygodność całego systemu wyborczego oraz godzi w zaufanie obywateli do rządzących. Wobec powyższych faktów, Sąd nie pozostał obojętny na tak rażące naruszenia prawa wyborczego. Decyzja o przeprowadzeniu głosowania pomimo braku konieczności tego czynu stanowi jednoznaczne naruszenie zasad demokratycznego procesu wyborczego oraz podważa legitymację wyników wyborów do Kongresu. Dlatego też, Sąd uznaje to za kolejny argument przemawiający za stwierdzeniem nieważności tychże wyborów. Przeprowadzenie głosowania w momencie, kiedy nie było ono konieczne, nie wpływa w żaden sposób na wynik wyborów, a jedynie na termin publikacji tychże wyników. Jeśli do wyboru w głosowaniu była tylko jedna opcja, to wynik głosowania byłby identyczny, jak nieprzeprowadzenie głosowania. Niedorzeczne jest unieważnianie na tej podstawie wyniku wyborów, bo pomyłka w tym względzie nie naruszyła żadnych demokratycznych zasad. Jedyne co zmieniła decyzja o przeprowadzeniu głosowania, to wydłużenie całego procesu wyborczego o czas głosowania. V. Niezachwiana zasada demokratycznego procesu wyborczego jest taka, że uczestnicy wyborów powinni mieć równe szanse oraz być traktowani w sposób uczciwy i transparentny. Niestety, w świetle powyższych nieprawidłowości, nie można mówić o uczciwym i transparentnym przebiegu wyborów do Kongresu. Brak jasno określonej definicji aktywnego obywatela oraz brak umożliwienia komitetom wyborczym zgłoszenia nowej listy kandydatów po zmianie liczby obieranych członków Kongresu to poważne naruszenie demokratycznych standardów. Wszyscy uczestnicy wyborów mieli równe szanse. Jak już wyjaśniono: Definicja aktywnego obywatela została określona przed rozpoczęciem głosowania, tudzież ogłoszenia wyników w związku z brakiem konieczności organizacji głosowania. Komitety miały możliwość zgłosić liczbę kandydatów adekwatną do liczby wybieranych mandatów - pięciu mandatów. Prywatna opinia sędzi nie stanowi podstawy do unieważnienia wyborów. Taką podstawą byłoby naruszenie przepisów, zaniedbania mające wpływ na wynik wyborów lub oszustwa wyborcze, których nie miało miejsca, bo sam Najwyższy Sąd Federalny ich nie stwierdził. V I . W części czwartej Sąd postanowił o wyznaczeniu obecnego Spikera Kongresu II Federacji Nordackiej na pełniącego jego obowiązki. Decyzja taka jest uzasadnionia koniecznością zachowania ciągłości władzy i podstaw demokracji. Gdyby sędziemu zależało na ciągłości władzy i podstawach demokracji, to nie opróżniałby składu Kongresu skazując kraj na utratę wszelkich fundamentów demokracji reprezentacyjnej. Jaka forma demokracji polega na nieistnieniu organu wybieranego w wyborach, który kształtowałby prawo, a na istnieniu jednoosobowego sądu mogącego bez żadnych ograniczeń kształtować państwo w dowolny dla siebie sposób? Kongres kontroluje funkcjonowanie sądu posiadając prawo do odwołania Prezesa NSF. Brak możliwości odwołania Prezesa NSF i pociągnięcia go do odpowiedzialności za jego czyny doprowadza do patologicznej sytuacji rodem z monarchii absolutystycznej, gdzie słowo jednej osoby jest niepodważalne przez żaden organ. FKW stanowczo sprzeciwia się gwałceniu przez sąd zasad demokracji i intronizacji Sędziego Najwyższego. Sąd Najwyższy nie może funkcjonować bez Kongresu albo jakiegokolwiek innego organu, któryby monitorował przestrzeganie przez niego prawa. Federalna Komisja Wyborcza oczekuje od Najwyższego Sądu Federalnego wydania prawdziwie sprawiedliwej decyzji w tej sprawie.
    2 punkty
  16. Chciałbym tylko zauważyć, iż na terenie Imperium Kiriańskiego działa obecnie Milicja Kontrrewolucjyjna i Gwardia Wichryjska, które w mojej opinii jak najbardziej zaspokajają potrzebę na "narracyjną policję" i inne prowincje mogły by w tej kwestii brać przykład z Kirianii. Warto było by jednak stworzyć organizację (najlepiej międzynarodową) ułatwiającą komunikację między poszczególnymi służbami (na wzór nieistniejącego Europolu).
    2 punkty
  17. Na pewno trzeba napisać w takim artykule o Stemplu, bo to rzecz międzynarodowa i ułatwiająca życie oraz integrująca nas.
    2 punkty
  18. Przypomniała mi się podobna debata, którą zainicjowałem jak byłem ministrem spraw wewnętrznych. Jak najbardziej jestem za, żeby Policja była związana z moderacją.
    2 punkty
  19. Natchion obecną sytuacją geopolityczną, gdzie ponad 30 państw (spośród których tylko 15 co najmniej ledwo zipie) działa na 20 odrębnych forach, zamiast złączyć siły swoich informatyków w kręgu maks. 6 ośrodków aktywności, napisaliśmy nowy utwór. Dostępny jest do lektury w systemie prasowym Nordaty - http://nordata.pl/article/52. Nie rozumiem fenomenu "bycia na swoim". Sarmacja posiada rozbudowany system gospodarczy, gdzie możesz inwestować w akcje spółek, kupować jedzenie, samochody, etc, a człowiek woli korzystać z forumowego, opisowego systemu gospodarczego. Lumeria też ma systemy informatyczne niczego sobie. Nordata jest w drodze do osiągnięcia podobnego poziomu rozwoju informatycznego. Czy dla naszego wspólnego zdrowia psychicznego, nie powinniśmy odpuścić sobie z samotnymi forumami, zmyślonymi budynkami i przejść na wyższy poziom, poziom bardziej atrakcyjny dla potencjalnych nowych mikronautów? Czy nie łatwiej byłoby nam osiągnąć ten stan koncentrując się przy pięciu, choćby nawet sześciu centrach aktywności? Śmiem twierdzić, że oprócz realiozy, głównym czynnikiem stojącym za powolnym rozkładem Sclavinii, Teutonii, a w szczególności Baridasu, jest rozstanie z Sarmacją. Porzucenie jej wyrafinowanych systemów informatycznych, środowiska, z którym się już zintegrowało państwo i obywatele, średnio ma sens. Jeszcze bardziej dziwi mnie wystąpienie Hawilandu ze wspólnego forum nordackiego, uzasadnione tym, że "nowe forum napędza aktywność". Wiecie ile postów napisano na nowym hawilandzkim forum w przeciągu ostatnich 30 dni? Dwadzieścia cztery (24). Na wspólnym nordackim forum działy Hawilandu tętniły życiem i Hawiland wyrzucał z siebie ponad 70 postów miesięcznie. Nie mówię, że zmiana forum to jedyny powód załamania demograficznego wzmienionych państw. Jest to jednak jeden z głównych powodów, przynajmniej według mnie. Nie przesadzajmy jednak z tą koncentracją. Nie widzę problemu w tym, że taki gigant jak Kotlina Edelweiss ma własne forum. Im nie za bardzo się opłacają jakieś unie informatyczne... Nie widzę jednak sensu w tym, aby nowe lub stare ale ledwo zipiące kraje, nie korzystały z niezwykle korzystnej oferty wykorzystywania gotowych rozwiązań giganta informatycznego i zamiast tego stawiały konające powoli ze wzlotami i upadkami forum oraz statyczną stronę. A co Wy sądzicie na ten temat? @Mieszkaniec@Obywatel Federacji@Obywatel Federacji - klon
    2 punkty
  20. W tym wątku odbędzie się V Konferencja Mont Inc., podczas której zostaną zaprezentowane nowe produkty wchodzące na rynek kontynentu Nordackiego.
    1 punkt
  21. No nic nie idzie zgodnie z planem, to już szkoda zachodu. W zasadzie nie trzeba było się na cokolwiek napalać w takim zestawieniu.
    1 punkt
  22. 1 punkt
  23. Człowiek w robocie a ten mu smaka robi. Jedyne pocieszeniem że po powrocie jedno już czeka i się chłodzi
    1 punkt
  24. Mnie to pasuje. Powinniśmy siąść do stołu z Kiriańczykami i Norweglandczykami, aby wypracować formę mikronacji nowego formatu.
    1 punkt
  25. Zakładając, że raczej mało kto ma ochotę ze swojego realowego profilu zamieszczać reakcje na profilach mikronacyjnych, to warto aby profile samych mikronacji odwiedzały się nawzajem po wrzuceniu jakichś ciekawych treści. It ain't much but it's honest work 😛 Zapraszam w wolnej chwili na fb Hasselandu: https://www.facebook.com/Hasseland
    1 punkt
  26. Pisze własny tekst oczywiście. Nordacki to nie do końca czeski lub słowacki, więc trzeba samemu pisać słowa 🙂
    1 punkt
  27. Słowo klucz: dawny obywatel Bialenii. Nieznajomość faktów i motywacji, przyświecających autorom konwencji, przyczynia się do wyciągania błędnych wniosków. Przecież to oczywiste, że konwencja dopuszcza powrót Bialeńczyków i podjęcie próby reaktywacji państwa. Konwencja wymierzona jest w państwa trzecie, chcące zagarnąć dla siebie ziemie umarłego. Z tego co mi wiadomo, Atamanat Jahołdajewszczyzny był jednym z regionów Republiki Bialenii. To nie jest jakieś wymyślone państewko, tylko twór kulturowo nawiązujący do sporej części Bialenii. Poniekąd rozumiem Twoje oburzenie v-synu. Jednak byłoby ono zasadne, gdyby ludzie niezwiązani z Bialenią ani w żadny sposób do niej nienawiązujący, utworzyli na tym terytorium państwo bądź przejęli je siłą. Wtedy Pakt Bundżadarski ma pełne prawo zareagować, bo doszło do pogwałcenia konwencji. No i poniekąd ta konwencja jest po to, żeby właśnie takie reaktywacje Bialeńczyków umożliwiać. EDIT: swoją drogą, podobno mieliście ratyfikować konwencję. Dojdzie do tego czy po raz kolejny zbyjecie ciszą?
    1 punkt
  28. Zgłaszam swoją kandydaturę na urząd Vajs-Spikera.
    1 punkt
  29. Nie składam kandydatury. Popieram kandydaturę Bolka.
    1 punkt
  30. FKW zakończyło zgłoszenia kandydatów. Zarejestrowano dwóch kandydatów: DE ESPADA Albert Fryderyk ZIEMIAŃSKI Henryk
    1 punkt
  31. Z ciekawości, generujesz muzykę pod własne słowa czy każesz zrobić po czesku/słowacku lub w innym słowiańskim?
    1 punkt
  32. Dzisiaj w Pomorsku gościł Prezydent II Federacji Nordackiej Henryk Ziemiański, rozpoczynając swoją kampanię wyborczą. Wizyta Prezydenta Ziemiańskiego spotkała się z spontaniczną reakcją tłumów, które pojawiły się na spotkaniu. - Drodzy Rodacy, w wyborach prezydenckich oddajcie głos za rozwojem i budową silnego Państwa. My, obywatele II Federacji Nordackiej, potrzebujemy, aby nasza Ojczyzna nieustannie się rozwijała. Naszym przeciwnikiem jest lewacka ideologia, którą reprezentuje ZKRR. Nie możemy pozwolić na rewolucję komunistyczną, która chce sparalizować naszą Ojczyznę i wprowadzić dyktaturę, która wprowadzi nasze Państwo w ruinę. - rozpoczął przemówienie Ziemiański. Prezydent wspomniał również o postulatach Ultranordackiej Partii Ojczyźnianej, a także życzył mieszkańcom głęboko przemyślanego wyboru Prezydenta. Po przemówieniu spotkał się z swoimi zwolennikami, aby zamienić z nimi słowo i zrobić pamiątkowe zdjęcie.
    1 punkt
  33. Toż to ewidentny trollaż.
    1 punkt
  34. Zgłaszam swoją kandydaturę.
    1 punkt
  35. KOALICJA DLA FEDERACJI Piotr Jankowski - NPN - @Piotr Jankowski Albert Fryderyk de Espada - PD - @Albert Fryderyk de Espada
    1 punkt
  36. Potwierdzono w Kirianopolu dnia 19 kwietnia 2024 AD
    1 punkt
  37. GŁOSOWANIE NR 1 I POSIEDZENIA DUMY EESTIŃSKIEJ I KADENCJI Treść pytania: Czy jesteś za udzieleniem przez Dumę wotum zaufania kandydatowi na premiera: Hansowi Födervelowi? Rozkład głosów: 54 posłów ZA, 42 posłów PRZECIW, WSTRZYMAŁO SIĘ 4 posłów. Wynik głosowania: Udzielenie przez Dumę wotum zaufania Hansowi Födervelowi. ZA Partia Walcząca (38 posłów) Ruch Obywatelski (1 poseł) Stronnictwo Kiryjskie (11 posłów) Eestińska Partia Rolników (2 posłów) Platforma Narodowa (2 posłów) PRZECIW Ruch Obywatelski (27 posłów) Bezprawie i Niesprawiedliwość (12 posłów) Eestińska Partia Rolników (2 posłów) Liberałowie (1 poseł) WSTRZYMAŁO SIĘ Partia Walcząca (1 poseł) Ruch Obywatelski (1 poseł) Eestińska Partia Rolników (2 posłów) NIEOBECNI Żaden poseł nie był nieobecny.
    1 punkt
  38. Mając na względzie interes narodowy i dobro II Federacji Nordackiej, mimo swoich zastrzeżeń Federalna Komisja Wyborcza zobowiązuje się powtórzyć wybory. Nie zgadzamy się w żadnym stopniu z wadliwym wyrokiem Najwyższego Sądu Federalnego, ale uważamy, że spór organów władzy powstały w momencie nieuznania przez FKW decyzji sądu zaszkodziłby integralności wewnętrznej kraju i jego wizerunku na arenie międzynarodowej.
    1 punkt
  39. Saluton! Jak wiecie już doskonale, mikronacje są bardzo zintegrowaną społecznością (oczywiście zdarzają się wyjątki, ale nie o tym mowa) no więc stwierdziłem, że idealnym pomysłem będzie podzielenie się z Wami pewnym pomysłem, który chodzi mi po głowie od dobrych kilku miesięcy. Jednocześnie proszę też o jakieś wysyłanie odnośników do posta albo chociażby jakiejś wzmianki o całej akcji wszędzie gdzie się da, bo im więcej rąk do pracy będziemy mieć do dyspozycji tym więcej uda nam się zrobić! No ale dobra, o co mi chodzi? Mówiąc prosto, chodzi o artykuł opisujący wirtualne państwa, który znajduje się na realnej polskiej Wikipedii, na który faktycznie wchodzi w ciągu miesiąca około 500 osób! Dla nas jest to bardzo dużo osób, które po przeczytaniu owego artykułu nie wiele potrafią z niego wyciągnąć, zrozumieć, czy zainteresować się tematem... No i teraz właśnie tutaj mamy problem, bo jest to 500 osób, które być może mogłyby do nas dołączyć, jednak nie zrobią tego no bo artykuł totalnie do tego nie zachęca. Moją propozycją jest jakaś wspólna konsolidacja sił i wspólna poprawa tego artykułu. Na dobry początek nie będzie to trudne, ponieważ kochani admini Wikipedii nawet dodali szablon informujący o konieczności dodania przypisów, więc wystarczy wyszukać odpowiednie przypisy na najlepiej każdą postawioną tezę w artykule — proste! Później dojdzie konieczność aktualizacji całego artykułu, ale sądzę, że powinniśmy sobie z tym jakoś poradzić. Problem jest taki, że artykuł nie może być reklamą oraz przedstawiać neutralny punkt widzenia, co oznacza, że jesteśmy zmuszeni pisać o ogóle, a nie o konkretnej mikronacji (chociaż tutaj możliwa byłaby wzmianka o pierwszych polskich mikronacjach). Ogólnie rzecz biorąc polecam przejrzeć sobie poprzednie linki, ponieważ da się łatwo zrozumieć z nich cały sens Wikipedii, która jest encyklopedią. Oczywiście nikogo nie zmuszam do edycji, jednak zauważcie, że w niedalekiej przyszłości stopniowa aktualizacja tego artykułu wyjdzie nam po prostu na dobre! Więc jeśli ktoś ma chęci i odrobinę wolnego czasu to zdecydowanie zachęcam do własnej edycji lub też zwykłej debaty czy pytań nad rzeczami co do których moglibyście nie być pewni.
    1 punkt
  40. Nie ma co się pochylać nad konkretnymi mirko w taki ogólnym artykule. Możemy jeszcze, aby nie było zbyt polonocentrycznie, napisać o zagranicznych wirtualnych państwach. Sporo jest takich w świecie anglo- i niemieckojęzycznym. Trzeba opisać zjawisko zabawy w wirtualne społeczeństwo, napisać skąd się to wzięło (geneza mikronacji), co to daje uczestnikom, czemu biorą w tym udział... Mamy na ten temat prace naukowe, które jak najbardziej pełniłyby rolę legitnego przypisu i źródła. Nie wiem czy to obowiązuje też na polskiej wikipedii, ale w angielskiej najważniejsze są secondary sources, czyli dla przykładu nie materiały stworzone przez samych uczestników danego zjawiska, ale od mediów, które reportują zeznania tychże uczestników, dzięki temu źródło możemy uznać za bardziej obiektywne.
    1 punkt
  41. Gratulacje dla zwycięzcy.
    1 punkt
  42. W moim odczuciu administracja działa całkiem sprawnie gdzie dobrze sprawdza się nasz system administratora na każdą prowincję. Narracyjny potencjał owszem jest realny ale jeżeli miała by to być również jakaś forma administracji to może jako jakaś moderacja bo prędzej już ufam naszej obecnej administracji niżeli ktoś miałby dostać takie uprawnienia na zasadzie że nikt inny nie chciał być policjantem więc ja bym ostrożnie z tym postępował jeżeli chcielibyśmy dawać policji jakieś szersze uprawnienia.
    1 punkt
  43. Mukronacje kosztują, więc tu jest problem z tymi, którzy mogliby wrócić. Nie jest to koszt liczony w eurogąbkach, tylko czasie, który spędza się z realna rodzina. Każdy ma inną sytuację i nie zawsze jest w stanie wygospodarować chwilę czasu. Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że jest sporo osob (większość), która nie jest typem osoby, generującej aktywności z niczego, mogę podbijać tematy, w których ktoś zaczął działać, jednak stworzenie czegoś swojego, wiąże się z poświęceniem większej ilości czasu. Jak dla mnie problemem nie jest 30 różnych for, gdzie każdy robi swoje, tylko brak pomysłu na wspólną zabawę, nawet na różnych forach. Wiele państw robi wizyty dyplomatyczne i inne tego typu eventy, jednak nie ma jakiegoś większego pomysłu, na dłuższe zabawy.
    1 punkt
  44. Wydzielone Miasto Kirianopol, 4 kwietnia 2024 RR. IMPERATORAT KIRIANII I BORNFOSTU Odpowiada Szanownemu Panu Albertowi Fryderykowi de Espadzie Szanowny panie, Imperatorat Kirianii i Bornfostu wraz ze wszystkimi swoimi władzami popiera wysiłki mające za cel rozbudowę Zjednoczonych Sił Federacji Nordackiej i przychylnym okiem patrzy na firmy i zakłady pomagające w realizacji tej idei. Rozumiemy oczywiście półtajny tryb działania Espada Monerskap i konieczność posiadania odosobnionego kawałka ziemii. Jeżeli chodzi o Archipelag (przez duże A), jak to historycznie nazywany był zespół wysp i cieśnin nad wschodnim wybrzeżem Kirianii, mamy, mówiąc szczerze, niemały problem z mapowaniem dokładnej ilości i ułożenia tychże. Obszar wysp kiriańskich, jak i cała okolica należały do bardzo wielu państw i były na wielu mapach, często w innej formie na każdej z nich. Od końcówki 2021 roku podjąłem już parę prób stworzenia dokładnej mapy tego obszaru, ale okazuje się, że tak czy siak którąś z wersji trzeba będzie zignorować na rzecz innej. Druga rzecz, że większość z nich jest zamieszkała. W tej sytuacji mogę jednak zaproponować nieco bardziej oddaloną od brzegu Wyspę Fałszywej Nadziei, zaznaczoną poniżej. Jest całkowicie wyludniona i na tyle duża, aby powstało całe miasteczko Monerskapu. Może być nieco problemów komunikacyjnych, ale wierzę, że będą do pokonania. Tak jak wspominałem, Imperium Kiriańskiemu bliskie są wartości silnej armii oraz gospodarki Federacji, w związku z czym możemy wydzierżawić teren na rok za symboliczną opłatą. Zapraszam do negocjacji na discordzie (Nekkos#7175). Pozdrawiam, Bolesław II w Koronie Bolesław I na Bornfoście .pismo { font-family: 'Roboto Slab', serif; font-size: 1.1em; line-height: 170%; background-color: #ffffff; color: #222; margin: 1.4rem 8%; padding: 5% 5% 7.5% 5%; box-shadow: inset 0 0 50px rgb(16 53 76 / 40%), 0 0 20px rgb(16 53 76 / 80%); border-radius: 2px; } .pismo { font-family: 'Roboto Slab', serif; font-size: 1.1em; line-height: 170%; background-color: #ffffff; color: #222; margin: 1.4rem 8%; padding: 5% 5% 7.5% 5%; box-shadow: inset 0 0 50px rgb(16 53 76 / 40%), 0 0 20px rgb(16 53 76 / 80%); border-radius: 2px; } DW: @Albert Fryderyk de Espada
    1 punkt
  45. Dość ciekawa analiza, swoją drogą ja też sporo o tym problemie napisałem w Leocji no ale wiadomo, że nie o wszystkich problemach wymienionych tutaj udało mi się napisać😕 W tym momencie cały mikroświat jest w dość trudnej sytuacji, gdzie aktywność utrzymuje się w państwach gdzie głowa państwa (posiadająca władzę absolutną) aktywnie uczestniczy w życiu swojego kraju (Edelweiss, Leocja) jednak w momencie kiedy owy władca ma jakąś realiozę to całe państwo stopniowo wyhamowuje swoją aktywność... Trochę dziwne ale prawdziwe!
    1 punkt
  46. Wyjaśnienie o które nikt nie zdążył poprosić, a każdy potrzebował. Pewnie powinniśmy. Jeżeli chcemy zmaksymalizować "przypływalność" nowych mikronautów to powinniśmy stworzyć jedno superpaństwo o trzyliterowej nazwie, zautomatyzować każdy aspekt życia i wydać własną aplikację mobilną, w której byśmy działali (+ logowanie za pomocą konta na TikToku). Ale wtedy stalibyśmy się zwykłą grą RPG, a w internecie jest wiele gier RPG tworzonych przez profesjonalistów, po co więc startować w wyścigu, którego nie możemy wygrać? Jestem za zautomatyzowaniem tych aspektów mikronacji, które są najżmudniejsze i w wielu krajach pozostawionych samych sobie, bo nikomu nie chce się tego aktualizować - rynek, bankowość, itp. A o tym co akurat nasza postać je wysmarujmy posta, zamiast odklikowywać codzienne prace społeczne na zakup zupek. Śmiem się zgodzić, ale wydaje mi się, żeby potęga informatyczna Ludzików Zza Morza, czy raczej jej brak stanowiły znaczący powód ich śmierci - UNP miało i ma nadal zaawansowane forum z funkcją przechodzenia między wątkami bez odświeżania strony (!). Posiadali zaprzyjaźnionych programistów i jeśliby pewnego ranka zamarzyli o własnej giełdzie albo rynku samochodów, mogliby sobie takowe postawić. Teutonia i Sclavinia na pewno, a Baridas w pewnym stopniu też budowały swoją aktywność na odmienności od Centrali, która miała ssać. A kiedy nie jest się "tymi innymi prowincjami" tylko zwykłymi krajami trzecimi, traci to na atrakcyjności. Proszę o minutę ciszy na cześć naszego nordackiego brata w Jahwe, Hawilandu, tragicznie zabitego przez demony własnoforumowości. Ludzie mogą sobie mówić co chcą, smęcić coś o patriotyzmie informatycznym, ale zazwyczaj są to po prostu konflikty personalne. "Nie, nie pójdę na forum B, bo administratorem na nim jest wódz wioski A, która zerwała z nami stosunki lat temu X przez incydent Y." Pannordatyzm czy inne tego typu ruchy na Pollinie ładnie wyglądają na papierze, ale kiedy przychodzi co do czego, okazuje się, że nie każdy ma taką samą wizję rzeczywistości i trzeba iść na kompromisy, lepiej zamknąć się w wieży z kości słoniowej i głosić idee zjednoczeniowe, ale na odległość. Taka jest niestety prawda.
    1 punkt
  47. Rodzina Henryka Ziemiańskiego, gdy się dowiedziała o wyborze Henryka na Prezydenta II Federacji Nordackiej, bardzo się ucieszyła i powinszowała mu wyboru. Prezydent Ziemiański oświadczył, że przeprowadza się do Pałacu Prezydenckiego z żoną i dwoma niepełnoletnimi synami. Pozostałe dzieci będą się opiekować domem Henryka na czas sprawowania urzędu.
    1 punkt