• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Rządowy projekt ustawy specjalnej o nordackiej misji arktycznej


Rekomendowane odpowiedzi

Rządowy projekt ustawy specjalnej o nordackiej misji arktycznej

Zobacz wniosek / prośbę

Czcigodny Kongresie,

w imieniu nieobecnego Wicepremiera @Bolesław Kirianóo von Hohenburg składam projekt ustawy powołującej nordacką misję arktyczną.

Art. 1
Powołuje się instytucję publiczną Nordacka Misja Arktyczna.

Art. 2
Ostatecznym celem Nordackiej Misji Arktycznej jest ustanowienie flag Federacji Nordackiej na obydwu biegunach. Dążąc do tego celu, Nordacka Misja Arktyczna zajmuje się również eksploracją kół podbiegunowych.

Art. 3
Na czele Nordackiej Misji Arktycznej stoi jej Prezes, powoływany i odwoływany przez Kongres. Prezes wydaje postanowienia NMA, za pomocą których zarządza działaniem Misji. Prezes ma prawo dowolnie dobierać podwykonawców określonych zadań i firmy dostarczające materiały dla NMA, operując na rachunku bankowym Misji, który zasilany jest z rachunku II Federacji funduszami określanymi przez Kongres.

Art. 4
Nordacka Misja Arktyczna ma prawo zakładać i zarządzać bazami badawczymi w regionach podbiegunowych, o ile są one na Obszarze Bez Przynależności Państwowej.

Art. 5
Bazy badawcze Nordackiej Misji Arktycznej są traktowane jako terytorium II Federacji Nordackiej, a zajęcie ich przez państwa trzecie oznacza atak na Nordatę.

Art. 6
Ustawa wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

W mojej opinii projekt wymaga pewnych szlifów. Przede wszystkim trzeba określić zakres praw i obowiązków NMA. Wspomnieć należy także o pracownikach NMA - jak można ich zatrudnić i zwolnić, jakie prawa i obowiązki im przysługują. Określić trzeba także zakres działalności baz badawczych. Ja osobiście dopisałbym także kilka artykułów o bazach wojskowych...
Myślę także, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby projekt przemianować na ustawę zwykłą, zamiast robić z niego specjalną.

 

  • Lubię to 3

 podpis: Leonid Repulijski
Premier, Minister Spraw Zagranicznych, Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej

Klon należący do@Kamiljan de Harlin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyręczenie mnie w czasie, gdy nie byłem dostępny. Projekt przyjmuję, zostanie poddany pod obrady na najbliższym posiedzeniu Kongresu.

  • Lubię to 1

Bolesław Kirianóo von Hohenburg

Spiker Kongresu Federacji Nordackiej

1174.png100464293790614696.png

"Gdy gardzisz mszą i pierogiem: Idźże sobie z Panem Bogiem! A kto prośby nie posłucha: W imię Ojca, Syna, Ducha!"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawa specjalna o Nordackiej Misji Cywilizującej

Rozdział I
[Postanowienia ogólne]

Art. 1.

  1. Powołuje się spółkę akcyjną o nazwie Nordacka Misja Cywilizująca, zwana dalej NMC lub Misją.
  2. Skarb Państwa wnosi kapitał zakładowy o wysokości 5000 nordów w postaci 50 akcji opłaconych przez Międzynarodowy Bank Pollinu.
  3. NMC działa na zasadach określonych w niniejszej ustawie oraz innych właściwych przepisach prawa.

Art. 2.

Do zadań NMC należy:

  1. eksploracja Pollinu i przestrzeni kosmicznej;
  2. przeprowadzanie badań naukowych;
  3. koordynowanie procesu ustanawiania kontroli nordackiej nad ziemiami niczyimi;
  4. koordynowanie procesu eksploatacji gospodarczej ziemi pozostających pod jej zwierzchnictwem;
  5. ochrona środowiska naturalnego.

Rozdział II
[Struktura i organizacja Misji]

Art. 3.

Organami NMC są Zgromadzenie Akcjonariuszy i Prezes.

Art. 4.

  1. Zgromadzenie Akcjonariuszy podejmuje uchwały stanowiące podstawę funkcjonowania NMC zwykłą większością głosów.
  2. Skarb Państwa w Zgromadzeniu Akcjonariuszy reprezentuje minister właściwy ds. gospodarki lub premier w przypadku niepowołania takiego ministra.
  3. Skarb Państwa nie może emitując, sprzedając lub zrzekając się akcji doprowadzić do zmniejszenia swojego udziału w posiadaniu akcji do poziomu poniżej 45%.

Art. 5.

Prezes NMC:

  1. zarządza funduszami Misji;
  2. zatrudnia i zwalnia pracowników Misji;
  3. wydaje zarządzenia, którymi zarządza działaniem Misji oraz podejmuje decyzje w jej imieniu;
  4. powoływany i odwoływany jest przez Zgromadzenie Akcjonariuszy drogą uchwały;
  5. ma prawo do wyboru podwykonawców oraz dostawców materiałów dla NMC, korzystając z funduszy przekazywanych na rachunek bankowy Misji zgodnie z decyzjami Kongresu.

Art. 6.

Cywilni pracownicy Nordackiej Misji Cywilizującej:

  1. mają prawo do godziwego wynagrodzenia, odpoczynku, oraz warunków pracy zapewniających bezpieczeństwo i higienę;
  2. wykonują polecenia Prezesa NMC;
  3. mają prawo do prowadzenia wolnej aktywności badawczej po realizacji ciążących na nich obowiązków.

Art. 7.

Pracownicy wojskowi Nordackiej Misji Cywilizującej:

  1. wykonują polecenia Prezesa NMC, jeśli nie są one sprzeczne z rozkazami Głównodowodzącego Zjednoczonych Sił;
  2. zatrudniani są przez Prezesa NMC za zgodą Głownodowodzącego Zjednoczonych Sił.

Rozdział III
[Bazy misji i administracja kolonialna]

Art. 8. [Bazy badawcze i wydobywcze]

  1. Nordacka Misja Cywilizująca ma prawo zakładać, zarządzać oraz wykorzystywać bazy badawcze oraz bazy wydobywcze na obszarach nieprzynależących do żadnego państwa i w dystryktach kolonialnych.
  2. Zakres działalności baz badawczych obejmuje prowadzenie badań naukowych, eksplorację, a także działania związane z ochroną środowiska naturalnego w tych regionach.
  3. Bazy wydobowcze zajmują się eksploatacją surowców naturalnych znajdujących się na obszarze bez przynależności państwowej lub w dystryktach kolonialnych.

Art. 9. [Bazy wojskowe]

  1. Nordacka Misja Cywilizująca może złożyć wniosek do Zjednoczonych Sił o utworzenie bazy wojskowej na obszarze bez przynależności państwowej lub na obszarze dystryktu kolonialnego.
  2. Baza wojskowa zapewnia bezpieczeństwo personelowi NMC i ludności cywilnej.

Art. 10.

Zbrojna agresja państwa trzeciego na bazę Misji uznawana jest za wypowiedzenie wojny II Federacji Nordackiej.

Art. 11. [Dystrykty kolonialne]

  1. Nordacka Misja Cywilizująca może złożyć wniosek do Kongresu o utworzenie nowego dystryktu ustanawiającego administrację i kontrolę II Federacji Nordackiej nad obszarem bez przynależności państwowej.
  2. Kongres akceptuje wniosek o utworzenie dystryktu kolonialnego uchwałą podejmowaną większością specjalną.

Rozdział IV
[Postanowienia końcowe]

Art. 12.
Ustawa wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Czcigodny Kongresie,

składam niniejszy projekt całościowej poprawki. Wyjaśnię w skrócie, co wprowadziłyby te przepisy...

Powołujemy misję cywilizacyjną, która krótko mówiąc, będzie szerzyć osiągnięcia i dobrodziejstwa naszej cywilizacji na nowe, prymitywne obszary. Misja będzie eksplorować nieznane i dzikie lądy, zakładać bazy badawcze i eksploatować surowce naturalne za sprawą baz wydobywczych. Dla bezpieczeństwa, Misja będzie mogła wnioskować do Zjednoczonych Sił o utworzenie bazy wojskowej, aby przypilnowała porządku.

Jeśli jakiś obszar uznamy za warty inkorporacji w skład II Federacji Nordackiej, to dopuszczamy możliwość powołania dystryktu kolonialnego na mocy uchwały Kongresu.

Proszę o recenzję zaproponowanej poprawki, konstruktywną krytykę. Jeśli treść jest odpowiednia, proszę @Bolesław Kirianóo von Hohenburgo uznanie jej za swoją autopoprawkę.

 

 podpis: Leonid Repulijski
Premier, Minister Spraw Zagranicznych, Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej

Klon należący do@Kamiljan de Harlin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Kongresmenie @Leonid Repulijski

Jako że artykuł 9 bezpośrednio dotyczy mojej domeny działań to pragnę się dopytać czy przewidywane byłoby zastosowanie tego artykułu w drugą stronę z możliwością wnioskowania o obecność wojskową w ramach misji lub w miejscu jej operowania przez samo wojsko.

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł nordackiej misji arktycznej jest według mnie całkiem dobry. Będzie stanowić fajną pożywkę dla narracji, a także przyciągnięcia nowych obywateli. 

Henryk Ziemiański 

Minister Sprawiedliwości 

Namiestnik Komarchii Nordackiej 

Współprzewodniczący Ultranordackiej Partii Ojczyźnianej 

II Prezydent II Federacji Nordackiej 

1260.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 hodin temu', Albert Fryderyk de Espada povede'l:

Szanowny Kongresmenie @Leonid Repulijski

Jako że artykuł 9 bezpośrednio dotyczy mojej domeny działań to pragnę się dopytać czy przewidywane byłoby zastosowanie tego artykułu w drugą stronę z możliwością wnioskowania o obecność wojskową w ramach misji lub w miejscu jej operowania przez samo wojsko.

To sensowna propozycja. Rzeczywiście, mogą wystąpić sytuacje, w których to Zjednoczone Siły same będą chciały wystąpić z inicjatywą i podjąć się działań na obszarach cywilizowanych.

Obecne brzmienie art. 9. nie dopuszcza takiej możliwości, więc składam na gorąco autopoprawkę do poprawki:

Art. 9. ust. 1. przyjmuje brzmienie: "

  1. Głównodowodzący Zjednoczonych Sił w porozumieniu i za obopólną zgodą z Nordacką Misją Cywilizującą może założyć lub rozwiązać bazę wojskową na obszarze bez przynależności państwowej lub na obszarze dystryktu kolonialnego.

"

 podpis: Leonid Repulijski
Premier, Minister Spraw Zagranicznych, Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej

Klon należący do@Kamiljan de Harlin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo podoba mi się pomysł niedopuszczania do nadmiernej biurokracji i mnożenia się bytów. Mimo widocznej zmiany kierunku dalszych prac nad NMC jestem w stanie ją poprzeć. Uznaję poprawkę Kongresmena Repulijskiego za swoją autopoprawkę i zmieniam link do ustawy w porządku obrad 1. posiedzenia Kongresu na aktualny (proszę @Leonid Repulijski o zastosowanie wspominanej wyżej autopoprawki artykułu 9 do posta z projektem dla większej przejrzystości).

Bolesław Kirianóo von Hohenburg

Spiker Kongresu Federacji Nordackiej

1174.png100464293790614696.png

"Gdy gardzisz mszą i pierogiem: Idźże sobie z Panem Bogiem! A kto prośby nie posłucha: W imię Ojca, Syna, Ducha!"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako zatroskany obywatel mam bardzo ważne pytanie - jaki sensowny cel ma taka misja cywilizacyjna? Mamy tyle nierozwiniętych terenów na obszarze naszego kraju, między innymi Komarchię Nordacką, którą żaden dotychczasowy Premier z ramienia KK się nie zainteresował. Stolica stoi odłogiem, Klinida stoi odłogiem, tyle terenów w Kirianii i Muratyce stoi odłogiem, więc po co chcemy skupiać się na innych terenach, skoro u siebie mamy dostatecznie dużo roboty? Wiem, że w oczach KK takie rozwiązanie jest bardziej atrakcyjne, bo niejednokrotnie pokazywaliście, że na II FN mało wam zależy, ale czy taka misja naprawdę jest nam potrzebna?

  • Lubię to 1

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikronacje to zabawa, a nie drugi etat. Nie będziemy zmuszać siebie ani obcych ludzi do aktywności, która nas nie pociąga, bo ekspresowo doprowadzi to do wypalenia i chęci opuszczenia mikroświata. Jeśli ludzie chcą prowadzić bazy badawcze i bazy wojskowe, to powinni móc je prowadzić. Jeśli nie, to niech się nimi nie zajmują. Analogiczne podejście przyjąć należy do Klindii, Komarchii i prowincji. Władza centralna nie ma obowiązku ani uprawnień, aby rozwijać wewnętrznie prowincje. Odpowiedzialni są za to mieszkańcy tych terenów.

Nie odpowiadamy jako władza za to, że jakieś ziemie stoją odłogiem. Jeśli nikt nie chce w nich mieszkać i oddolnie rozwijać je kulturowo, to żadne wysiłki władz centralnych tego nie zmienią. Region musi mieć coś ciekawego do zaoferowania swoim mieszkańcom, aby nie stał odłogiem. Musi mieć jakieś interesujące systemy, mechaniki, kulturę albo fabułę.

Przyznam się bez bicia, że Komarchia Nordacka nie jest zarządzana idealnie. Udało się jednak założyć w niej kopalnie węgla, które opisaliśmy na forum. Nie jesteśmy jednak zobligowani stworzyć na wszystkich posiadanych ziemiach istnej utopii i pięknego raju zanim przyjdzie nam do głowy prowadzić jakąś szerszą ekspansję. Kolonizacja kosmosu to nie jest to samo, co klepanie postów w Komarchii Nordackiej. Prowadzenie badań naukowych na biegunie południowym to nie jest to samo, co rozwijanie systemu działek w Muratyce. Pozwólmy ludziom zajmować się interesującymi ich niszami naszej działalności, a nie marnotrawmy wysiłku, czasu i zasobów władz na pobudzanie nudnych pikseli. Mamy wiele ustaw do napisania, systemów do implementacji, narracji do przeprowadzenia na szczeblu centralnym. Czas i chęci mikronautów są ograniczone.

Rekomenduję Czcigodnemu Kongresowi przyjąć ustawę, bowiem otworzy nam nowe drogi rozwoju, stworzy nowe nisze do wypełnienia entuzjazjem obywateli oraz utworzy pole do prowadzenia ciekawej narracji. Jesteśmy tutaj na Pollinie dla rozwoju osobistego, dla znajomości, w ramach rozrywki, a nie po to by angażować się w rozwój martwicy. Jeśli Obywatel Waksman jest tak zatroskany stanem Muratyki i Komarchii Nordackiej, to niech robi w nich to, co go interesuje, realizuje swoje marzenia. Żadna władza mu w tym nie przeszkadza. Niech ten sam Obywatel Waksman nie przeszkadza nam jednak w rozwoju programu arktycznego i kosmicznego.

Dziękuję za wysłuchanie.

 
  • Kocham to! 1

 podpis: Leonid Repulijski
Premier, Minister Spraw Zagranicznych, Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej

Klon należący do@Kamiljan de Harlin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij