• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Ustawa o Komisji ds. Badania Wpływów ZKRR w II Federacji Nordackiej


Leonid Repulijski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę brak odezwu. Zwracam się do przedstawiciela opozycji @Albert Fryderyk de Espada o udzielenie stanowiska swojego ugrupowania wobec ustawy.

 podpis: Leonid Repulijski
Premier, Minister Spraw Zagranicznych, Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej

Klon należący do@Kamiljan de Harlin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artykuł 8 godzi bezpośrednio w prawo do wolności oraz narusza dobrostan obywateli i mieszkańców. To, czy komuś przeszukać mieszkanie lub zatrzymać urządzenie elektroniczne, powinno leżeć w gestii sądu, a nie jakiejś komisji.

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi szanowny Spiker mi wybaczyć ale sprawy organizacyjne nadchodzącego rajdu pochłaniają większość mojej uwagi.

Zapewniam że odniosąę się do większości projektów jeszcze dziś lub jutro gdy tylko będę miał sposobność.

Chociaż muszę się zgodzić z Panem @Waksman,  Art.8 zawiera zdecydowaną ilość nadużyć z jakich może korzystać komisja. Na powyższy projekt moglibyśmy się zgodzić jedynie gdyby wprowadzono do niego stosowne poprawki które wymagałyby od komisji uprzedniego skierowania zawiadomienia do sądu w przypadku podejrzenia o zdradę.

Już do kompetencji sądu należałoby dalsze rozpatrzenie sprawy.

Ta komisja nie może zostać przyjęta w obecnym kształcie, na tą chwilę jest ona sędzią, oskarżycielem i ławą przysięgłych w jednym a to zdecydowanie nie jest coś co można by zaobserwować w demokratycznym państwie.

  • Kocham to! 2

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Kongresmenie Espada,

Komisja w żadnym aspekcie nie jest sądem... Policja również może przeszukać czyjś lokal, przejrzeć dane jego komputera, jeśli ten ktoś jest podejrzany o udział w przestępstwie, a mimo to nie określamy policji sądem. Komisja potrzebuje tych uprawnień, aby móc skompletować materiał dowodowy, zanim Zdradziecki agent zdąży je zniszczyć. Uniemożliwienie wyjazdu z kraju jest również istotne, żeby ważne w danej sprawie osoby nie uciekły z Federacji, zanim nie staną przed sądem.

Co najmniej podejrzane jest to, że tak ograniczona w uprawnieniach komisja budzi tak wielki opór ze strony partii "demokratycznej". Czy demokraci mają coś do ukrycia w swoich mieszkaniach, że stoją murem za komunistycznym reżimem? Czy posiadacie jakieś obciążające was pliki na swoich urządzeniach, abstrahując od tego, że nikt nie ma w planach was przeszukiwać? Od samego początku zachowujecie się tak, jakby ta komisja była wymierzona w Was, a nie w Zdradzieckich agentów...

 podpis: Leonid Repulijski
Premier, Minister Spraw Zagranicznych, Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej

Klon należący do@Kamiljan de Harlin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Leonid Repulijski napisał:

Szanowny Kongresmenie Espada,

Komisja w żadnym aspekcie nie jest sądem... Policja również może przeszukać czyjś lokal, przejrzeć dane jego komputera, jeśli ten ktoś jest podejrzany o udział w przestępstwie, a mimo to nie określamy policji sądem. Komisja potrzebuje tych uprawnień, aby móc skompletować materiał dowodowy, zanim Zdradziecki agent zdąży je zniszczyć. Uniemożliwienie wyjazdu z kraju jest również istotne, żeby ważne w danej sprawie osoby nie uciekły z Federacji, zanim nie staną przed sądem.

Co najmniej podejrzane jest to, że tak ograniczona w uprawnieniach komisja budzi tak wielki opór ze strony partii "demokratycznej". Czy demokraci mają coś do ukrycia w swoich mieszkaniach, że stoją murem za komunistycznym reżimem? Czy posiadacie jakieś obciążające was pliki na swoich urządzeniach, abstrahując od tego, że nikt nie ma w planach was przeszukiwać? Od samego początku zachowujecie się tak, jakby ta komisja była wymierzona w Was, a nie w Zdradzieckich agentów...

Demokraci stoją na straży demokratycznych wartości, a taką właśnie jest prawo do wolności i poczucia bezpieczeństwa. Artykuł ósmy nie wpasowuje się ani w jedno, ani w drugie. Proszę też nie porównywać policji do komisji, to są dwie różne rzeczy, bo w policji nie pracują politycy.

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Leonid Repulijski napisał:

Szanowny Kongresmenie Espada,

Komisja w żadnym aspekcie nie jest sądem... Policja również może przeszukać czyjś lokal, przejrzeć dane jego komputera, jeśli ten ktoś jest podejrzany o udział w przestępstwie, a mimo to nie określamy policji sądem. Komisja potrzebuje tych uprawnień, aby móc skompletować materiał dowodowy, zanim Zdradziecki agent zdąży je zniszczyć. Uniemożliwienie wyjazdu z kraju jest również istotne, żeby ważne w danej sprawie osoby nie uciekły z Federacji, zanim nie staną przed sądem.

Czyli chcemy nadawać uprawnienia de facto policji i sądu komisji która w zasadzie nie wiemy na jakiej zasadzie może podjąć decyzję o ubezwłasnowolnieniu lub zajęciu mienia. 
Jeżeli komisja ma obowiązek zawiadamiać właściwe ograny o popełnieniu przestępstwa nie dostrzegam potrzeby aby sama komisja posiadała kompetencji policji czy sądu.

Godzinę temu, Leonid Repulijski napisał:

Co najmniej podejrzane jest to, że tak ograniczona w uprawnieniach komisja budzi tak wielki opór ze strony partii "demokratycznej". Czy demokraci mają coś do ukrycia w swoich mieszkaniach, że stoją murem za komunistycznym reżimem? Czy posiadacie jakieś obciążające was pliki na swoich urządzeniach, abstrahując od tego, że nikt nie ma w planach was przeszukiwać? Od samego początku zachowujecie się tak, jakby ta komisja była wymierzona w Was, a nie w Zdradzieckich agentów...

Ciężko jest odnieść inne wrażenie biorąc pod uwagę że IV Republika zawsze miała dobre relacje z Czesnoradem w przeciwieństwie do innych państw które jak się potem błędnie okazało poparły Kucelgrad.
Pyzatym mówiąc że "nikt nie ma planu" jest jedynie czczym gadaniem które może się okazać dalece różne od rzeczywistości gdyż Komisja w obecnej formie miała by jak najbardziej prawo do wszystkiego co szanowny wymienił a szanowny Spiker chyba nie jest na razie jakąś osobą decyzyjną w Komisji.

Tu pojawia się jeszcze raz kwestia niedopracowania działania samej Komisji, poza faktem posiadania 3 członków nie wiemy w jaki sposób mają oni podejmować decyzje w ramach komisji. Czy aby podjąć działania konieczna jest jednomyślność komisji a może wystarczy 2/3 głosów, możemy się domyślać.  

  • Kocham to! 1

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  

3 godziny temu, Leonid Repulijski napisał:

Czy demokraci mają coś do ukrycia w swoich mieszkaniach

Szanowny Panie Spikerze!
Insynuowanie, że osoby broniące prywatności robią to dlatego, iż mają coś do ukrycia jest dalece nie na miejscu. Prawo do prywatności jest przynależne każdemu człowiekowi i naruszanie go bez zgody sądu, a w szczególności decyzją obsadzanej przez rządzących komisji jest absolutnie niedopuszczalnym krokiem. Od początku zaznaczałem, że zezwolenie komisji na dokonywanie przeszukań jest zdecydowanym nieporozumieniem. Dodatkowo moje ogromne wątpliwości budzi sam zakres czynów, które mogą zostać zakwalifikowane jako działanie pod wpływem ZKRR. Z zapisów Art. 3 wynika, że "Komisja prowadzi postępowania mające na celu wyjaśnianie działalności [..] kadry kierowniczej, które pod wpływem ZKRR, działając na szkodę interesów II FN" "starały się wywrzeć wpływ na" [dysponowanie] "środkami spółki". Dokładnie. Zgodnie z zapisami tej ustawy powodem przeszukania może być staranie się, aby wywrzeć wpływ na dysponowanie środkami spółki. Dodatkowo ustawa zawiera następujący zapis:  "Komisja posiada prawo do [..] wszczynania postępowań karnych z urzędu". Myślę, że każda osoba, która choć raz przeczytała ten projekt rozumie, dlaczego nie należy go wprowadzać w życie. Jednocześnie informuję, iż wykonałem trochę pracy zamiast wnioskodawcy i poprawiłem projekt, tak więc zachęcam wnioskodawcę do zmiany projektu w drodze autopoprawki.
 

Art. 1.
Ustawa określa:

  1. zadania i kompetencje Komisji do spraw badania Wpływów ZKRR na bezpieczeństwo wewnętrzne II Federacji Nordackiej, zwanej dalej „Komisją”;
  2. sposób prowadzenia przez Komisję działalności informacyjnej i prewencyjnej dotyczących wpływów ZKRR.

Art. 2.

  1. Wydatki związane z działalnością Komisji są pokrywane z budżetu państwa za zgodą ministra właściwego ds. gospodarki lub jego odpowiednika.
  2. Komisja zawiadamia właściwe organy o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w celu wszczęcia postępowania karnego.
  3. Komisja monitoruje działania podejmowane przez właściwe organy na podstawie zawiadomień Komisji.

Art. 3.

  1. Komisja prowadzi postępowania mające na celu wyjaśnianie działalności funkcjonariuszy publicznych, które pod wpływem ZKRR, działając na szkodę interesów II FN udostępniały osobom trzecim treści informacji objętych tajemnicą państwową lub podejmowały decyzje o zatrudnieniu pracowników w ramach organu władzy publicznej albo współpracowały z wywiadem ZKRR w II FN.
  2. Jeśli Komisja stwierdzi, że dana osoba działała pod wpływami ZKRR, wykazuje to w publikowanym przez siebie raporcie.

Art. 4.

Komisja prowadzi następującą działalność informacyjną i prewencyjną:

  1. przygotowuje i przedstawia raporty ze swojej działalności zawierające wyniki badań Komisji;
  2. przedstawia organom władzy publicznej wnioski i rekomendacje w zakresie zapobiegania wpływom ZKRR;
  3. podejmuje działania umożliwiające pociągnięcie do odpowiedzialności karnej osób, o których mowa w art. 3.

Art. 5.

W skład Komisji wchodzi 3 członków wybieranych w drodze ustawy specjalnej.
Art. 6.

Członkostwo w Komisji wygasa w momencie:

  1. śmierci i v-śmierci;
  2. złożenia rezygnacji;
  3. skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub zbrodnię;
  4. odwołania.

W przypadku wygaśnięcia członkostwa w Komisji, wyboru nowego Członka dokonuje się w drodze ustawy specjalnej.
 
Art. 7.

  1. Komisja podejmuje istotne decyzje i zajmuje stanowisko wobec spraw poprzez uchwały, które uchwala za zgodą wszystkich Członków.
  2. Na czele Komisji stoi Przewodniczący, wybierany uchwałą przez Członków Komisji. Kieruje on pracami Komisji.

Art. 8.

Komisja posiada prawo do:

  1. wzywania mieszkańców II FN na przesłuchania
  2. zawiadamiania odpowiednich organów państwowych o podejrzeniu popełnienia przestępstwa pod wpływem ZKRR.

Art. 9.

Komisja niezwłocznie wnosi wniosek do Najwyższego Sądu Federalnego o stwierdzenie nieważności decyzji administracyjnych podjętych na szczeblu federalnym, jeśli zachodzi co do nich uzasadnione podejrzenie, że zostały podjęte pod wpływami ZKRR w sposób niezgodny z prawem.

Art. 10.

Ustawa wchodzi w życie wraz z podpisaniem przez Prezydenta.

 

image.png.c1a42a2791c001105e2315f333dc6455.png100464293790614696.png 1021.png 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiona poprawka sprowadza Komisję do maszynki do pobierania pieniędzy z budżetu... Z takimi uprawnieniami taka komisja nic nie może zrobić, poza grzecznym zaproszeniem kogoś na przesłuchanie i złożeniem donosu do sądu. Zmarnujemy tylko publiczne pieniądze na działanie takiej fikcyjnej komisji... Wielkie utrudnienie w postaci powoływania członków ustawą specjalną (to jest chyba literówka i chodzi o uchwałę podejmowaną większością specjalną?) jest pozbawione sensu, skoro członek komisji i tak nie będzie mógł zrobić nic odpowiedzialnego.

Ściganie zbrodniarzy z urzędu jest jedynym słusznym rozwiązaniem. Jeśli podejrzany o rozszerzanie wpływów zdradzieckich nie będzie ścigany z oskarżenia publicznego, to z jakiego? Z prywatnego oskarżenia członka komisji?

Odradzam Czcigodnemu Kongresowi uchwalenia tej poprawki. Nie uznaję jej za swoją autopoprawkę.

 

 podpis: Leonid Repulijski
Premier, Minister Spraw Zagranicznych, Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej

Klon należący do@Kamiljan de Harlin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100505667931999029.png

Panie spikerze, ma pan rację. Rzeczywiście, w tym miejscu muszę się zatrzymać i stwierdzić, że postąpiłem w sposób nieprzemyślany postulując finansowanie tej komisji z budżetu państwa. Sąd działa bez zarzutu bez dodatkowego finansowania, ja za pracę w kongresie również nie otrzymuję wynagrodzenia. Tak powinno być. Praca dla państwa powinna być przede wszystkim służbą dla obywateli. Dlatego stojąc tu dzisiaj obiecuję Wam, drodzy Rodacy, że nie zagłosuję za przeznaczeniem choćby jednego norda na funkcjonowanie tej komisji! Obiecuję Wam również, że w swoim kraju możecie robić wszystko, co mieści się w granicach prawa. Jeśli prowadzicie własne przedsiębiorstwo, co jak wiem z własnego doświadczenia nie jest wcale łatwym zadaniem, możecie sprowadzać produkty skąd tylko chcecie i możecie je sprzedawać gdzie tylko chcecie. Nikt nie może wtargnąć do waszego domu bez naprawdę poważnego podejrzenia że złamaliście prawo! Jeśli nie popełniliście przestępstwa, możecie czuć się we własnym domu bezpiecznie. Prawo do bezpieczeństwa mamy zapisane w konstytucji. Narodowa Partia Norweglandu będzie zawsze stała na straży Waszego bezpieczeństwa i prywatności.

 
Edytowane przez Piotr Jankowski
  • Nie lubię tego! 1
  • Kocham to! 1

image.png.c1a42a2791c001105e2315f333dc6455.png100464293790614696.png 1021.png 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czcigodny Kongresie,

otwieram głosowanie nad złożoną poprawką - http://nordata.pl/poll/63
oraz nad całością ustawy -
http://nordata.pl/poll/64.

@Członek Kongresu

 

 podpis: Leonid Repulijski
Premier, Minister Spraw Zagranicznych, Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej

Klon należący do@Kamiljan de Harlin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głosowanie zakończyło się. Ustawa nie uzyskała wymaganej zwykłej większości głosów, wobec czego informuję o odrzuceniu projektu przez Kongres.

 
  • Kocham to! 1

 podpis: Leonid Repulijski
Premier, Minister Spraw Zagranicznych, Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej

Klon należący do@Kamiljan de Harlin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij