• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Ustawa konstytucyjna - nowelizacja Konstytucji II FN


Leonid Repulijski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 27.11.2023 o 14:36, Piotr Jankowski napisał:

Moim zdaniem jest w porządku, chociaż w  idealnym świecie widziałbym możliwość przekształcenia prowincji wolnej we wspólnotę autonomiczną.

Też o tym myślę. Może trzeba zaorać ten koncept prowincji wolnych/wspólnotowych? Byłyby po prostu prowincje, wspólnoty i państwa stowarzyszone. Wspólnota Autonomiczna nie musiałaby być federacją kilku prowincji - mogłaby być również krajem unitarnym.

  • Kocham to! 1

 podpis: Leonid Repulijski
Premier, Minister Spraw Zagranicznych, Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej

Klon należący do@Kamiljan de Harlin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Leonid Repulijski napisał:

Też o tym myślę. Może trzeba zaorać ten koncept prowincji wolnych/wspólnotowych? Byłyby po prostu prowincje, wspólnoty i państwa stowarzyszone. Wspólnota Autonomiczna nie musiałaby być federacją kilku prowincji - mogłaby być również krajem unitarnym.

Myślę, że byłoby to rozsądne rozwiązanie. Najlepiej gdyby wprowadzić je w drodze autopoprawki i możemy głosować.

image.png.c1a42a2791c001105e2315f333dc6455.png100464293790614696.png 1021.png 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nanoszę na projekt autopoprawkę odnośnie rozdziału V Konstytucji...

Cytat

Artykuł 20.

W II Federacji Nordackiej wyróżnia się następujące jednotki podziału terytorialnego:

1) Państwa stowarzyszone,
2) Wspólnoty autonomiczne,
3) Prowincje,
4) Dystrykty.

Artykuł. 21a.

  1. Państwo stowarzyszone to niepodległy albo częściowo niepodległy kraj, który na podstawie zawartego z II Federacją Nordacką traktatu zdecydował się na przekazanie jej części swoich suwerennych uprawnień. W szczególności dotyczy to wspólnej waluty, wojska, polityki zagranicznej lub współdzielenia systemów informatycznych. 
  2. Prawa i obowiązki danego państwa stowarzyszonego reguluje zawarty z nim traktat ratyfikowany przez Kongres.

Artykuł 21b.

  1. Wspólnota autonomiczna to szczególna jednostka podziału terytorialnego II Federacji Nordackiej, która oprócz autonomii w zakresie polityki wewnętrznej, posiada ograniczone prawo do prowadzenia polityki zagranicznej.
  2. Wspólnoty autonomiczna zakładane są na wniosek prowincji za zgodą Kongresu wyrażoną w uchwale podjętą większością specjalną.
  3. Wspólnota autonomiczna staje się prowincją:
    1. na wniosek władz wspólnoty za zgodą Kongresu wyrażoną w uchwale podjętą większością zwykłą;
    2. automatycznie, gdy przez 60 dni z rzędu liczba osób zameldowanych we wspólnocie nie przekracza 4.
  4. Wspólnoty autonomiczne posiadają wszelkie prawa przysługujące prowincji, a ponadto prawo do:
    1. własnych organów władzy,
    2. samodzielnego prowadzenia polityki zagranicznej zgodnej z interesami II Federacji Nordackiej,
    3. zawierania umów międzynarodowych zgodnych z prawem II Federacji Nordackiej,
    4. pierwszeństwa prawa lokalnego nad aktami wykonawczymi II Federacji Nordackiej.
  5. Wspólnoty autonomiczne mają obowiązek:
    1. przestrzegać przepisów swoich konstytucji,
    2. szanowania i egzekwowania prawa federalnego z wyłączeniem aktów wykonawczych,
    3. szanowania i egzekwowania wyroków Najwyższego Sądu Federalnego,
    4. utrzymywania stabilności wewnętrznej, czyli takiego stanu panującego w regionie, który nie zagraża integralności II Federacji Nordackiej.
  6. W przypadku, gdy polityka zagraniczna prowadzona przez Wspólnotę Autonomiczną rażąco godzi w interesy II Federacji Nordackiej, Kongres ma prawo podjąć uchwałę poprzez większość specjalną o tymczasowym przejęciu kontroli nad dyplomacją wspólnoty przez władze federalne - nie dłużej niż na 3 miesiące. Wspólnota autonomiczna ma prawo zaskarżyć decyzję Kongresu do Najwyższego Sądu Federalnego, jeśli uzna uchwałę za bezzasadną.

Artykuł 21c.

  1. Prowincja to autonomiczny i integralny region II Federacji Nordackiej.
  2. Prowincje posiadają prawa do:
    1. ustanawiania prawa lokalnego i prowadzenia własnej polityki wewnętrznej zgodnych z prawem federalnym,
    2. własnego ciała ustawodawczego oraz wykonawczego,
    3. dysponowania własnym majątkiem,
    4. kultywowania swoich tradycji,
    5. samodzielnego określania swojej symboliki.
  3. Prowincje mają obowiązek:
    1. szanowania i egzekwowania prawa federalnego oraz wyroków Najwyższego Sądu Federalnego,
    2. utrzymywania stabilności wewnętrznej, 


Artykuł 21d.

Dystryktami są obszary II Federacji Nordackiej pozbawione autonomii i pozostające pod bezpośrednią kontrolą władz centralnych.

Artykuł 22. [Procedura akcesyjna]

  1. Niepodległe polskie państwa wirtualne mogą złożyć wniosek o akcesję do II FN jako prowincja lub wspólnota autonomiczna do Ministra Spraw Zagranicznych lub Premiera II FN. Organ, do którego złożono wniosek, ma obowiązek podpisać z niepodległym krajem traktat akcesyjny, który wchodzi w życie wraz z pozytywnym zakończeniem się procedury akcesyjnej albo jest automatycznie wypowiadany po negatywnym zakończeniu się procedury akcesyjnej.
  2. Traktat akcesyjny jest ratyfikowany przez Kongres zwykłą większością. Odmowa ratyfikowania traktatu przez Kongres równoznaczna jest z odrzuceniem wniosku o akcesję.
  3. Wniosek o akcesję jako prowincja jest akceptowany wraz z ratyfikacją traktatu przez Kongres.
  4. Traktat akcesyjny wspólnoty autonomicznej po ratyfikacji przez Kongres musi zostać pozytywnie zaopiniowany przez obywateli II Federacji Nordackiej w referendum ogólnofederalnym organizowanym przez Federalną Komisję Wyborczą w 7 dni po ratyfikacji traktatu. Jeśli ponad połowa głosujących w referendum opowie się ZA przystąpieniem do federacji nowej wspólnoty, procedura akcesyjna kończy się pozytywnym wynikiem, a traktat akcesyjny wchodzi w życie. W przeciwnym wypadku wniosek o akcesję zostaje odrzucony.


Artykuł 23. [Procedura secesyjna]

  1. Prowincje i wspólnoty autonomiczne mają prawo do wystąpienia ze struktur II Federacji Nordackiej na podstawie równego i sprawiedliwego referendum ogólnoregionalnego, w którym ponad połowa głosujących opowie się za wyjściem ich regionu z II Federacji Nordackiej.
  2. Po uzyskaniu pozytywnego wyniku referendum, władze regionu przedkładają informację o wyniku przed Kongres oraz Prezydenta. Po upływie dwóch tygodni od złożenia pisma z informacją o wyniku referendum, proces secesji dobiega końca. W czasie trwania okresu wyjścia, region dalej jest częścią II Federacji Nordackiej.

Jednolity tekst nowelizacji znajduje się w tym poście - https://forum.nordata.pl/topic/1482-ustawa-konstytucyjna-nowelizacja-konstytucji-ii-fn/?tab=comments#comment-15730

Czy usuwamy z projektu dodatkowe uprawnienie Prezydenta do nadawania odznaczeń i orderów? Pojawiły się głosy, że nie wszystkie ordery muszą być nadawane przez Prezydenta i że kwestię odznaczeń państwowych trzeba zapisać w oddzielnej ustawie. @Członek Kongresu

 

 

 podpis: Leonid Repulijski
Premier, Minister Spraw Zagranicznych, Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej

Klon należący do@Kamiljan de Harlin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z tym, że nie wszystkie ordery muszą być nadawane przez Prezydenta. Jestem też za oddzielną ustawą. 

Henryk Ziemiański 

Minister Sprawiedliwości 

Namiestnik Komarchii Nordackiej 

Współprzewodniczący Ultranordackiej Partii Ojczyźnianej 

II Prezydent II Federacji Nordackiej 

1260.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mamy już dwa głosy w tej sprawie, to zgłaszam kolejną autopoprawkę.

Z Art. 4. nowelizacji usuwa się ustęp 2. o treści "Dodaje się ustęp 6. o brzmieniu: nadaje ordery i odznaczenia państwowe oraz odbiera je za zgodą Kongresu.".

 podpis: Leonid Repulijski
Premier, Minister Spraw Zagranicznych, Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej

Klon należący do@Kamiljan de Harlin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W konstytucji może znajdować się informacja kto i jak nadaje ordery ale sam spis orderów i za co się je nadaje dedykowałbym już osobnej ustawie albo w ogóle innej formie ich ustanawiania. 

Chodzi o to żeby ustanowić, wprowadzić a następnie nadać order można było stosunkowo szybko i bez zbędnej papirologii. 
Prezydent wydaje się być najbardziej odpowiednią osobą do nadawania odznaczeń i nie mieszałbym każdorazowo w nadanie orderu Kongresu. Podobnie ma się sprawa z samą ustawą zawierającą dane na temat odznaczeń i warunków jej nadawania. Najlepiej byłoby gdyby dokument ten był prosty do edycji aby nie trzeba było czekać nierzadko na pełny skład Kongresu żeby dodać chociaż jedno odznaczenia.

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączam nowy, jednolity tekst projektu, bo dużo autopoprawek się nagromadziło...

Proszę zwrócić uwagę na Art. 8. - wprowadzono pojęcie większości bewzględnej (ponad połowa głosów ZA), która wykorzystywana byłaby m.in do ratyfikacji mniej istotnych umów międzynarodowych, np. o wzajemnym uznaniu, a także do ratyfikacji traktatów akcesyjnych do II FN.
Większość specjalna będzie wykorzystywana do ratyfikacji traktatów międzynarodowych, które ograniczają nasz kraj w jego prawach, zrzekają się ich na rzecz innego podmiotu, np. Traktat o Organizacji Polskich Mikronacji.

Przywróciłem w Art. 4. ustęp, który nadawał Prezydentowi prawo do nadawania i odbierania orderów.

Dodano pod koniec projektu przepis, który zmienia nazwę rozdziału II z "WŁADZA WYKONAWCZA" na "PREZYDENT", bo rozdział poświęcony jest wyłącznie Prezydentowi, a Rada Ministrów to również organ władzy wykonawczej, choć ma poświęcony sobie osobny rozdział...

 

Art. 1.

Niniejszy dokument prawny zmienia brzmienie Konstytucji II Federacji Nordackiej z dnia 31 lipca 2023 roku.

Art. 2.

Dodaje się ustęp 7. do art. 1. o treści: "czerpie z dorobku oraz tradycji Unii Trzech Narodów, I Federacji Nordackiej i Unii Nordackiej.".

Art. 3.

Dodaje się art. 4a. o treści:

W II Federacji Nordackiej obowiązuje następująca hierarchia aktów prawnych:

1) Konstytucja;
2) ustawy specjalne;
3) ratyfikowane umowy i traktaty międzynarodowe;
4) ustawy zwykłe, zwane także ustawami;
5) akty wykonawcze;
6) prawo lokalne;
7) prawo naturalne i zwyczajowe.

Art. 4.

W artykule piątym:

  1. zmienia się treść ust. 5. ("powołuje członków Federalnej Komisji Wyborczej, która czuwa nad organizacją i przeprowadzeniem wyborów i referendów.") na "powołuje Prezesa Federalnej Komisji Wyborczej.".
  2. dodaje się ustęp 6. o brzmieniu: nadaje ordery i odznaczenia państwowe oraz odbiera je za zgodą Kongresu.

Art. 5.

Zmienia się treść art. 7. ("Prezydent posiada prawo do weta ustawodawczego, które Kongres może odrzucić.") na "Prezydent posiada prawo do weta ustawodawczego, które Kongres może odrzucić większością specjalną.".

Art. 6.

Zmienia się treść art. 9. i 10. ("Artykuł 9. Kongres uchwala prawo federacyjne.

Artykuł 10. Kongres wybierany jest na trzymiesięczną kadencję w wyborach tajnych, bezpośrednich, równych, powszechnych i proporcjonalnych. Na członka Kongresu może zostać wybrany wyłącznie obywatel Nordaty.")

na: "

Artykuł 9.
Kongres to najwyższy organ władzy ustawodawczej w II Federacji Nordackiej.

Artykuł 10.

  1. Kongres wybierany jest na trzymiesięczną kadencję w wyborach tajnych, bezpośrednich, równych, powszechnych i proporcjonalnych.
  2. Na Członka Kongresu może zostać wybrany wyłącznie obywatel Nordaty.".

Art. 7.

Zmienia się treść art. 13. ("

Kongres uchwala ustawy:

  1. Zwykłe.

  2. Specjalne, czyli takie, które regulują działanie instytucji państwowych, zarządzanych bezpośrednio przez Prezydenta II Federacji Nordackiej, Radę Ministrów lub osoby upoważnione.

  3. Konstytucyjne, czyli takie, które zmieniają albo uchylają zapis lub zapisy niniejszej Konstytucji, a także uchylają ją w całości.

") na: "

  1. Kongres uchwala ustawy konstytucyjne, które zmieniają albo uchylają zapis lub zapisy niniejszej Konstytucji; podejmuje uchwały, które są aktami wykonawczymi; uchwala ustawy zwykłe i ustawy specjalne.
  2. Kongres w toku debaty może zmienić rangę procedowanej ustawy zwykłej na ustawę specjalną albo ustawy specjalnej na ustawę zwykłą. Taka decyzja podejmowana jest w głosowaniu, gdzie wolę zmiany musi wyrazić zwykła większość Członków Kongresu.".

 

Art. 8.

Zmienia się treść ust. 1.-3. art. 14. ("

  1. Kongres uchwala ustawy zwykłe poprzez większość zwykłą – oddanie ponad połowy głosów „Za” ustawą.
  2. Kongres uchwala ustawy specjalne poprzez większość kwalifikowaną ⅔ głosów „Za”.
  3. Kongres uchwala ustawy konstytucyjne poprzez większość kwalifikowaną ¾ głosów „Za”.

") na:

"

  1. Kongres uchwala ustawy zwykłe poprzez większość zwykłą – oddanie więcej głosów “Za” niż “Przeciw”.
  2. Kongres ratyfikuje umowy międzynarodowe i traktaty akcesyjne poprzez większość bezwzględną - oddanie więcej głosów "Za" niż "Przeciw" i "Wstrzymanych".
  3. Kongres uchwala ustawy specjalne i ratyfikuje traktaty międzynarodowe redukujące uprawnienia II FN na rzecz innego podmiotu poprzez większość specjalną – ⅔ głosów „Za”.
  4. Kongres uchwala ustawy konstytucyjne poprzez większość konstytucyjną – ¾ głosów „Za”.

".

Art. 9.

Zmienia się treść Rozdziału V, którego dawna treść zostaje załączona w aneksie do ustawy, na: "

ROZDZIAŁ V
USTRÓJ TERYTORIALNY

Artykuł 20.

W II Federacji Nordackiej wyróżnia się następujące jednotki podziału terytorialnego:

1) Państwa stowarzyszone,
2) Wspólnoty autonomiczne,
3) Prowincje,
4) Dystrykty.

Artykuł. 21a.

  1. Państwo stowarzyszone to niepodległy albo częściowo niepodległy kraj, który na podstawie zawartego z II Federacją Nordacką traktatu zdecydował się na przekazanie jej części swoich suwerennych uprawnień. W szczególności dotyczy to wspólnej waluty, wojska, polityki zagranicznej lub współdzielenia systemów informatycznych. 
  2. Prawa i obowiązki danego państwa stowarzyszonego reguluje zawarty z nim traktat ratyfikowany przez Kongres.

Artykuł 21b.

  1. Wspólnota autonomiczna to szczególna jednostka podziału terytorialnego II Federacji Nordackiej, która oprócz autonomii w zakresie polityki wewnętrznej, posiada ograniczone prawo do prowadzenia polityki zagranicznej.
  2. Wspólnoty autonomiczna zakładane są na wniosek prowincji za zgodą Kongresu wyrażoną w uchwale podjętą większością specjalną.
  3. Wspólnota autonomiczna staje się prowincją:
    1. na wniosek władz wspólnoty za zgodą Kongresu wyrażoną w uchwale podjętą większością zwykłą;
    2. automatycznie, gdy przez 60 dni z rzędu liczba osób zameldowanych we wspólnocie nie przekracza 4.
  4. Wspólnoty autonomiczne posiadają wszelkie prawa przysługujące prowincji, a ponadto prawo do:
    1. samodzielnego prowadzenia polityki zagranicznej zgodnej z interesami II Federacji Nordackiej,
    2. zawierania umów międzynarodowych zgodnych z prawem II Federacji Nordackiej,
    3. pierwszeństwa prawa lokalnego nad aktami wykonawczymi II Federacji Nordackiej.
  5. Wspólnoty autonomiczne mają obowiązek:
    1. przestrzegać przepisów swoich konstytucji,
    2. szanowania i egzekwowania prawa federalnego z wyłączeniem aktów wykonawczych,
    3. szanowania i egzekwowania wyroków Najwyższego Sądu Federalnego,
    4. utrzymywania stabilności wewnętrznej, czyli takiego stanu panującego w regionie, który nie zagraża integralności II Federacji Nordackiej.
  6. W przypadku, gdy polityka zagraniczna prowadzona przez Wspólnotę Autonomiczną rażąco godzi w interesy II Federacji Nordackiej, Kongres ma prawo podjąć uchwałę poprzez większość specjalną o tymczasowym przejęciu kontroli nad dyplomacją wspólnoty przez władze federalne - nie dłużej niż na 3 miesiące. Wspólnota autonomiczna ma prawo zaskarżyć decyzję Kongresu do Najwyższego Sądu Federalnego, jeśli uzna uchwałę za bezzasadną.

Artykuł 21c.

  1. Prowincja to autonomiczny i integralny region II Federacji Nordackiej.
  2. Prowincje posiadają prawa do:
    1. ustanawiania prawa lokalnego i prowadzenia własnej polityki wewnętrznej zgodnych z prawem federalnym,
    2. własnych organów władzy, w szczególności ciała ustawodawczego i wykonawczego,
    3. dysponowania własnym majątkiem,
    4. kultywowania swoich tradycji,
    5. samodzielnego określania swojej symboliki.
  3. Prowincje mają obowiązek:
    1. szanowania i egzekwowania prawa federalnego oraz wyroków Najwyższego Sądu Federalnego,
    2. utrzymywania stabilności wewnętrznej, 


Artykuł 21d.

Dystryktami są obszary II Federacji Nordackiej pozbawione autonomii i pozostające pod bezpośrednią kontrolą władz centralnych.

Artykuł 22. [Procedura akcesyjna]

  1. Niepodległe polskie państwa wirtualne mogą złożyć wniosek o akcesję do II FN jako prowincja lub wspólnota autonomiczna do Ministra Spraw Zagranicznych lub Premiera II FN. Organ, do którego złożono wniosek, ma obowiązek podpisać z niepodległym krajem traktat akcesyjny, który wchodzi w życie wraz z pozytywnym zakończeniem się procedury akcesyjnej albo jest automatycznie wypowiadany po negatywnym zakończeniu się procedury akcesyjnej.
  2. Traktat akcesyjny poddawany jest pod głosowanie w Kongresie. Odmowa ratyfikowania traktatu przez Kongres równoznaczna jest z odrzuceniem wniosku o akcesję.
  3. Wniosek o akcesję jako prowincja jest akceptowany wraz z ratyfikacją traktatu przez Kongres.
  4. Traktat akcesyjny wspólnoty autonomicznej po ratyfikacji przez Kongres musi zostać pozytywnie zaopiniowany przez obywateli II Federacji Nordackiej w referendum ogólnofederalnym organizowanym przez Federalną Komisję Wyborczą w 7 dni po ratyfikacji traktatu. Jeśli ponad połowa głosujących w referendum opowie się ZA przystąpieniem do federacji nowej wspólnoty, procedura akcesyjna kończy się pozytywnym wynikiem, a traktat akcesyjny wchodzi w życie. W przeciwnym wypadku wniosek o akcesję zostaje odrzucony.


Artykuł 23. [Procedura secesyjna]

  1. Prowincje i wspólnoty autonomiczne mają prawo do wystąpienia ze struktur II Federacji Nordackiej na podstawie równego i sprawiedliwego referendum ogólnoregionalnego, w którym ponad połowa głosujących opowie się za wyjściem ich regionu z II Federacji Nordackiej.
  2. Po uzyskaniu pozytywnego wyniku referendum, władze regionu przedkładają informację o wyniku przed Kongres oraz Prezydenta. Po upływie dwóch tygodni od złożenia pisma z informacją o wyniku referendum, proces secesji dobiega końca. W czasie trwania okresu wyjścia, region dalej jest częścią II Federacji Nordackiej.".

Art. 10.

Dodaje się do art. 18.:

  1. Ustęp 4. o treści "podpisuje w imieniu II Federacji Nordackiej umowy międzynarodowe i przekłada je Kongresowi do ratyfikacji.".
  2. Ustęp 5. o treści "uznaje, a za zgodą Kongresu wyrażoną w uchwale wycofuje uznanie innym mikronacjom.".
  3. Ustęp 6. o treści "może przekazać część swoich uprawnień odpowiedniemu ministrowi.".

Art. 11.

Zmienia się treść Art. 2. ("Językiem urzędowym w II Federacji Nordackiej jest język polski.") na "Językami urzędowymi w II Federacji Nordackiej są: język nordacki, który podlega szczególnej ochronie określonej w odrębnej ustawie oraz mowa powszechna, w której zapisano niniejszą Konstytucję.".

Art. 12.

Zmienia się tytuł rozdziału II z "władza wykonawcza" na "Prezydent".

Art. 13.

Ustawa wchodzi w życie wraz z podpisaniem przez Prezydenta II Federacji Nordackiej.

Myślę, że więcej nie ma tutaj do poprawy. Jeśli nie mają Państwo więcej uwag, to przystąpimy niezwłocznie do głosowania. @Członek Kongresu

Edytowane przez Leonid Repulijski

 podpis: Leonid Repulijski
Premier, Minister Spraw Zagranicznych, Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej

Klon należący do@Kamiljan de Harlin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o mnie, nie mam już żadnych uwag. 

Henryk Ziemiański 

Minister Sprawiedliwości 

Namiestnik Komarchii Nordackiej 

Współprzewodniczący Ultranordackiej Partii Ojczyźnianej 

II Prezydent II Federacji Nordackiej 

1260.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem jak rozumieć to:

Cytat

 

Wspólnoty autonomiczne posiadają wszelkie prawa przysługujące prowincji, a ponadto prawo do:

  1. własnych organów władzy,

Czy konstytucja sugeruje, że zwykłe prowincje nie mogą mieć własnych organów władzy?

Bolesław Kirianóo von Hohenburg

Spiker Kongresu Federacji Nordackiej

1174.png100464293790614696.png

"Gdy gardzisz mszą i pierogiem: Idźże sobie z Panem Bogiem! A kto prośby nie posłucha: W imię Ojca, Syna, Ducha!"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Bolesław Kirianóo von Hohenburg napisał:

Nie bardzo wiem jak rozumieć to:

27 minut temu, Bolesław Kirianóo von Hohenburg napisał:

Wspólnoty autonomiczne posiadają wszelkie prawa przysługujące prowincji, a ponadto prawo do:

  1. własnych organów władzy,

Czy konstytucja sugeruje, że zwykłe prowincje nie mogą mieć własnych organów władzy?

Słuszna uwaga. Proponuję przenieść ten punkt do praw prowincji.

  • Lubię to 1

 podpis: Leonid Repulijski
Premier, Minister Spraw Zagranicznych, Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej

Klon należący do@Kamiljan de Harlin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokonuję ostatniej autopoprawki - usuwa się pkt. 1. ust. 4. art. 21b. o brzmieniu "[Wspólnoty autonomiczne posiadają wszelkie prawa przysługujące prowincji, a ponadto prawo do:] własnych organów władzy" i zmienia się numerację w ustępie. Zmienia się treść pkt. 2. ust. 2. art. 21c. na "[Prowincje posiadają prawa do:] własnych organów władzy, w szczególności ciała ustawodawczego i wykonawczego,".

Rozpoczynam jednocześnie głosowanie nad całością projektu nowelizacji, której brzmienie znajduje się w tym poście.

@Członek Kongresu TRWA GŁOSOWANIE

 

 podpis: Leonid Repulijski
Premier, Minister Spraw Zagranicznych, Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej

Klon należący do@Kamiljan de Harlin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kończymy głosowanie przed czasem w związku z oddaniem głosu przez wszystkich uprawnionych. Każdy był ZA - osiągnięto więc większość 3/4 głosów wymaganą do nowelizacji Konstytucji. Kongres uchwalił ustawę konstytucyjną. Proszę Prezydenta @Tadeusz I Wielki o wpisanie ustawy do Dziennika Praw.

 

 podpis: Leonid Repulijski
Premier, Minister Spraw Zagranicznych, Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej

Klon należący do@Kamiljan de Harlin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij