• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Projekt VP-01 "Latacz"


Rekomendowane odpowiedzi

99633905753129216.png

 

Projekt VP-01 "Latacz"

Latacz jest maszyną latającą określana jako pionowzlot lub VTOL (Vertical Take Off and Landing) za którego projekt odpowiada dział inżynierii lotniczej STAR Labs.

Niecodzienna budowa VP-01 jak określa jego kategoria pozwala maszynie na pionowe startowanie jak i lądowanie podobnie jak ma to miejsce w przypadku śmigłowców. Zasadniczą różnicą jest jednak fakt iż pionowzlot VP-01 jest zdolny do osiągania znacznie większych prędkości w powietrzu od większości helikopterów. Silniki wraz z wirnikami umieszczonymi na końcach skrzydeł posiadają zdolność obracania się w osi pionowej co pozwala na pionowe lądowanie i startowanie jak i poruszanie się w powietrzu w sposób podobny do konwencjonalnego samolotu.

 

99633905753129309.png

Widok z frontu

99633905753129310.png

Widok od boku

99633905753129311.png

Widok z góry

 

Specyfikacja Techniczna VP-01 :

  • Rozpiętość Skrzydeł - 51.8ft (16.9m)
  • Długość - 48.4ft (18.7m)

  • Wysokość - 20.3ft (5.2m)

  • Masa Własna - 24,264lbs (11,006kg)

  • Masa Załadunkowa - 28,756lbs (13,043kg)

  • Powierzchnia Skrzydeł - 856.0ft2 (79.5m2)

  • Obciążenie Skrzydeł - 33.6lbs/ft2 (164.0kg/m2)

  • Prędkość przelotowa - 650 km/h

 

VP-01 został zaprojektowany z myślą o zastąpieniu komercyjnych helikopterów. Odmienna konstrukcja latacza pozwala mu przewożenie tej samej lub większej liczby pasażerów lub ładunku co helikopter lecz dzięki możliwości obrócenia silników oraz wirników z pozycji pionowej do poziomej VP-01 osiąga w powietrzu znacznie większą prędkość niż helikopter a w przeciwieństwie do samolotu nie potrzebuje on pasa startowego co znacznie ułatwia start i lądowanie chociaż nie wyklucza to możliwości korzystanie z pasa startowego.

 

VP-01 "latacz" znajduje się obecnie w fazie projektowej lecz pierwszy prototyp wkrótce zostanie ukończony i poddany testom.

 

Dyrektor Generalny STAR Labs:

99527777916552115.png

 

Edytowane przez Albert Fryderyk de Espada

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

99633905753129216.png

 

Szanowni państwo, jako Dyrektor Generalny STAR Labs przychodzę dziś z informacją.

Pionowzlot VP-01 "Latacz" o numerze fabrycznym 00P znajduje się obecnie w końcowej fazie produkcyjnej i już w krótce należy się podziewać testów owej maszyny.

Maszyna z seryjnym numerem 01P służyła dotychczas jedynie jako szkielet bez działających systemów i jej ukończenie pochłonie zapewne większą ilość czasu.

VP-01 o numerze 00P (P=Prototyp) będzie pierwszą kompletną jednostką tego typu i zarazem pełni operacyjnym egzemplarzem Latacza.

99633905753129397_t.jpg

VP-01 oraz bliźniaczy egzemplaż w hali konstrukcyjnej ośrodka STAR Labs w Eihenbergu

Liczymy iż owoc naszej pracy okaże się skuteczny a wszystkie usterki które pojawiły się w fazie konstrukcyjnej zostały wyeliminowane i maszyna pomyślnie przejdzie wszystkie testy jak i będzie mogła odbyć pierwszy lot.

Edytowane przez Albert Fryderyk de Espada
  • Kocham to! 1

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni państwo, najnowsza aktualizacja i miejmy nadzieję ostatnia przed testami Latacza.

99633905753129465_t.jpg

Jednostka testowa VP-01 00P jest już na miejscu w bazie wojskowej pod Mosellbi gdzie przechodzi już ostatnie przygotowania.

W trakcie transportu ujawniły się niestety problemy z systemem rotacji śmigieł przez co testy zostały odłożone w czasie do momentu rozwiązania problemu. 

Wszystko wskazuje jednak że usterka została zidentyfikowana i trwa jej usuwanie więc powinniśmy się spodziewać testów jeszcze przed końcem tygodnia.

Edytowane przez Albert Fryderyk de Espada
  • Kocham to! 1

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

99633905753129216.png

-Wieża kontrolna Moselbii-Adams tu STAR Labs VP 00, gotowy do startu na lądowisku nr 3 odbiór.

99633905753129493_t.jpg

 

-VP 00 tu wieża macie zgodę na start, wiatr południowo-wschodni 5km/h, brak zachmurzenia, udanych lotów panowie.

(kokpit VP 00) -Wszystkie systemy sprawne, rozruch silników, 3,2,1 zapłon (...)

-Wznosimy się.

-Dobrze trzymaj poziom (...)

99633905753129494_t.jpg

-2000m, 2100, 2200 (...)

-Aktywacja systemów rotacji silników.

-Wszystko w normie silniki obrócone, kontynuujemy wznoszenie (...)

99633905753129495_t.jpg

 

Edytowane przez Albert Fryderyk de Espada

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bazie wojskowej Adams pod Mosellbi osobiście zjawił się Albert Fryderyk de Espada.

Przez cały czas towarzyszył on zespołowi techników na ziemi bacznie obserwując jak przebiega próbny lot.

99633905753129497.jpg

  • Kocham to! 1

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Wieża kontrolna Adams tu STAR Labs VP 00, osiągnęliśmy pułap 9km, zrobimy próbny przelot nad bazą.

-Przyjęliśmy, na dole wszystko wygląda w porządku.

99633905753129496_t.jpg

 

Załoga VP 00 odbyła oko 15 minutowy lot testowy podczas którego wszystko szło zgodnie z planem oraz nie wykryto żadnych usterek i problemów.

 

-Wieża kontrolna Adams tu STAR Labs VB 00, zmniejszamy wysokość i podchodzimy do lądowania,

-VP 00 kierujcie się na lądowisko nr 1,

99633905753129498_t.jpg

(kokpit VP 00) -Zmniejszamy wysokość, wirniki do pozycji poziomej ,

-Wysokość 1000, 900, 800 (...)

99633905753129499_t.jpg

 

 

 

Edytowane przez Albert Fryderyk de Espada

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(kokpit VP 00) -Za duża prędkość i dziób pochylony w dół...

-Silniki wspomagające wciąż działają, miałeś je wyłączyć...

-Wyłączyłem, działają tylko wirniki,

-Zresetuj...

-Nie działa, wciąż pracują...

-Skręć w stronę pasa po lewej, zwiększ moc, drążek do siebie, podnieś dziób w górę...

99633905753129500_t.jpg

-Wieża, mamy awarię silników lądujemy awaryjnie na pasie nr 3

-VP 00 podejście czyste...

(kokpit VP00) -Dziób do góry, podnieś dziób!

Latacz z impetem uderza w pas startowy lecz na szczęście podwozie wytrzymało i maszyna sunie przed siebie po pasie.

- Wystrzel czaszę i odetnij dopływ paliwa do silników...

- Czasza wystrzelona, hamujemy...

99633905753129501_t.jpg

 

Dzięki wystrzeleniu spadochronu hamującego maszyna po chwili zatrzymała się w połowie długości pasa.

 

 

 

Edytowane przez Albert Fryderyk de Espada
  • Wow 1

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zaistniałej sytuacji jaka miała miejsce, Dyrektor Generalny STAR Labs Albert Fryderyk de Espada wydał oficjalne oświadczenia.

99633905753129502_t.png

 

99633905753129216.png

Szanowni państwo, wpierw muszę zdementować plotki jakoby test okazał się fiaskiem, pomimo problemów jakie pojawiły się w trakcie lądowania cały lot można nazwać ogromnym sukcesem, dzięki profesjonalnemu podejściu kapitana i pierwszego oficera oraz zastosowaniu przewidzianych właśnie na takie niecodzienne okoliczności systemach awaryjnych cały test powiódł się w 100%

Sytuacja jaka miała miejsce pod koniec wykazała błędy i niedopatrzenia które zostały przeoczone w fazie konstrukcji, to był zwykły wypadek na który byliśmy przygotowani dzięki czemu wszystko dobrze się skończyło.

Wyznaczyłem już zespołowi zbadanie przyczyn awarii silników wspomagania w celu wyeliminowania jej w przyszłych testach. 

Tak testy będą kontynuowane gdyż właśnie ta pierwsza próba pokazała że nasza konstrukcja działa i może stać się przełomową dla branży lotniczej. Latacz VP-01 osiągną prędkość przelotową wynoszącą niespełna 650 km/h co bije komercyjne śmigłowce o ponad 250 km/h i odstaje od przeciętnego samolotu jedynie o niecałe 150 km/h przy jednoczesnej możliwości startowania z miejsca bez konieczności posiadania długiego pasa startowego który zajmuje znacznie więcej miejsca. 

VP 00 mógł bez problemu zawisnąć w powietrzu by zaraz z powrotem osiągnąć prędkość przelotową. Z mojej perspektywy lot testowy okazał się wielkim sukcesem, potwierdził nasze przekonania i udowodnił rację, a z racji że był to lot testowy wykazał on wady które będziemy mogli teraz skutecznie usunąć by nie pojawiły się one w przyszłości oraz uzupełnić raport odnośnie maszyny.

Dziękuję bardzo z uwagę.

 

Dyrektor Generalny STAR Labs:

99527777916552115.png

Edytowane przez Albert Fryderyk de Espada
  • Kocham to! 1

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo, brawo! Mam nadzieję, że pomimo zaistniałych trudności i niedopatrzeń uda się wypracować genialne urządzenie nad którym pracujecie. Jestem pod wrażeniem tego, co to się stało, i jak zostało to opisane. Taki BAZTEK może się od was uczyć! 😄

  • Lubię to 1

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za słowa uznania, 

a co do BAZTEKu to jestem przekonany że pan @Damiano á-la-Tristemógłby wiele nas nauczyć zwłaszcza jeżeli chodzi o MAK którą mam nadzieję uda się pchnąć na przód.

  • Lubię to 2

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, a raczej propozycję, choć może już w koncepcji autora pojawiła się taka myśl. Co prawda było by to trudne do realizacji ale może Latacze powinny być przystosowane do udzielania pierwszej pomocy, a także zaopatrzone w defibrylatory i inne urządzenia medycznez, gdyż ze względu na wszechstronność tej maszyny, będzie mogła w sytuacji kryzysowej nieść pomoc.

  • Kocham to! 1

1113.png

Grzegorz Szarak von Hohenburg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem jak najbardziej za. Jak już w jakiś sposób państwo zacznie zarabiać to ja bym taki projekt dotował. To się po prostu naszym szpitalom i wojsku należy! 😂

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na tym i nie wiem o co chodzi, ale jak się nie da, to - 😢

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Grzegorz Szarak napisał:

Mam pytanie, a raczej propozycję, choć może już w koncepcji autora pojawiła się taka myśl. Co prawda było by to trudne do realizacji ale może Latacze powinny być przystosowane do udzielania pierwszej pomocy, a także zaopatrzone w defibrylatory i inne urządzenia medyczne, gdyż ze względu na wszechstronność tej maszyny, będzie mogła w sytuacji kryzysowej nieść pomoc.

W założeniach VB-01 miał być właśnie tak jak pan wspomniał maszyną wszechstronnego zastosowania, może służyć za jednostkę transportowa zdolną przewozić na pokładzie max 6 osób plus 2 członków załogi, Latacz może być również uzbrojony w wyrzutnie, pociski rakietowe, zasobniki montowane na węzłach uzbrojenia pod skrzydłami. Dodatkowo na froncie można zamontować działko obrotowe co pozwala jej na swobodne operowanie nawet w obszarze gdzie toczy się konflikt bez konieczności posiadania eskorty. 

W razie potrzeby można zaaranżować Latacza do wszelkich zadań transportowych właśnie jak np. przewóz osób, sprzętu lub właśnie rannych.

Głównym atutem którym latacz góruje nad śmigłowcem jest właśnie prędkość przelotowa przy jednoczesnym zachowaniu zwrotności i mobilności.

54 minuty temu, Waksman napisał:

Nie znam się na tym i nie wiem o co chodzi, ale jak się nie da, to - 😢

Jak się nie da ja się da, wszystko można zrobić, możemy przystosować latacza do specyficznych zadań, lub uwzględnić powyższe założenia przy projektowaniu przyszłych wersji latacza.

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

99633905753129216.png

Raport 10.03.2022 - 2. Lot testowy

Dnia 10 marca 2022 roku o godzinie 10:31 odbył się drugi lot testowy Latacza VP-00P. 

Usunięto usterkę silników wspomagających które zawiodły podczas pierwszego lotu zmuszając załogę do lądowania awaryjnego z użyciem spadochronu hamującego.

Maszyna wzbiła się z lądowiska dla śmigłowców o godzinie 10:32, ponownie jak przy pierwszym locie start przebiegł bez problemów.

99633905753129552_t.jpg

Latacz odbył trzydziestominutowy lot dookoła bezy Adams sprawdzając działanie wszystkich systemów.

99633905753129553_t.jpg

Obawy ponownie pojawiły się gdy o 11:05 latacz rozpoczął zniżanie i podejście do lądowania. Tym razem wszystkie systemy okazały się sprawne i lądownie przebiegło zgodnie z planem.

99633905753129554_t.jpg

99633905753129555_t.jpg

Lądowanie udało się bez komplikacji a test dostarczył nam kolejnych danych 

VP-01P który jest bliźniaczą jednostką budowaną w tej samej hali produkcyjnej w tym samym czasie poddawany jest testom wytrzymałościowym mającym na celu przystosowanie latacza do montażu na nim haku który umożliwił by lataczom transport dodatkowego ładunku pod kadłubem. Na razie jednak testy nie przyniosły oczekiwanych rezultatów gdyż dodatkowy ciężar bardzo negatywnie wpływa na rozłożenie masy samego latacza. Dalsze testy będą kontynuowane w najbliższym czasie.

STAR Labs zleciło firmie Atlas Aeronautic dwóch kolejnych egzemplarzy latacza z modyfikacjami pozwalającymi na montaż uzbrojenia na pokładzie maszyny. Sprawdzona zostanie dzięki temu wartość bojowa lataczy, liczymy iż zamontowane uzbrojenie oraz możliwość transportu niewielkiej załogi pozwoli na wdrożenie maszyny do armii jako jednostki desantowej lub maszyny bliskiego wsparcia.

 

Dyrektor Generalny STAR Labs:

99527777916552115.png

  • Kocham to! 2

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

99633905753129216.png

Raport 15.03.2022 - Lot testowy VP02P w wersji uzbrojonej

Inżynierom pracującym nad projektem latacza z powodzeniem udało się zamontować na pokładzie nowego egzemplarza uzbrojenie ofensywne takie jak działko gatlinga oraz wyrzutnie rakiet zamontowane na węzłach pod skrzydłami. 

99633905753129643_t.jpg

99633905753129644_t.jpg

Uzbrojony VP02P w hangarze

 

Działanie zamontowanego uzbrojenia oparte jest na systemach analogowych więc nie ma w tym przypadku mowy o zastosowaniu uzbrojenia pokroju pocisków naprowadzanych gdyż ich użycie wymaga uprzedniego opracowania i skonstruowana komputerowych systemów namierzania. Nie mniej jednak latacz został uzbrojony w broń ofensywną przeciw celom naziemnym.

Na dzień 15 marca zaplanowano próbny lot wraz z atakiem na cele naziemne. 

99633905753129645_t.jpg

Maszyna bez większych problemów wzniosła się w powietrze zachowując stabilny lot.

99633905753129646_t.jpg

Próby przelot trwał oko godziny podczas której monitorowano parametry latacza i sprawdzano jak montaż dodatkowych elementów wpłyną na konstrukcję. Gdy początkowe obserwacje nie przyniosły żadnych niepokojów załodze latacza wydano polecenie skierowania się stronę celów naziemnych które będzie miała zaatakować.

99633905753129647_t.jpg

Cel próbnego ataku miały stanowić stare ciężarówki oraz wycofane z użytku wozy bojowe. Maszyna zlokalizowała konwój po czym rozpoczęła podejście od frontu.

99633905753129648_t.jpg

99633905753129649_t.jpg

Latacz wystrzelił w stronę pojazdów kilka pocisków oraz oddał salwę z frontalnego działka gatlinga. Ostrzał na pierwszy rzut oka zniszczył jeden wóz bojowy oraz kilka ciężarówek, resztę zaś nieznacznie uszkodził lub nie wyrządził żadnych strat.

99633905753129650_t.jpg

99633905753129651_t.jpg

Załoga po udanym ataku powróciła na lotnisko.

99633905753129652_t.jpg

 

Oględziny miejsca ataku wykazały iż pociski oraz ostrzał z pokładu latacza zniszczyły bezpośrednio jeden wóz bojowy oraz 4 ciężarówki, pozostałe pojazdy nosiły jedynie nieznacznie ślady ataku takie jak nadpalenia lub widoczne ślady po trafieniu odłamków. 

Możemy teraz z całą stanowczością przyznać iż latacz jest zdolny do walki i służby jako maszyna wojskowa. Planujemy w najbliższym czasie dodatkowo wzmocnić i usprawnić konstrukcję. Żywimy szczere nadzieję iż maszyna wzbudzi zainteresowanie ze strony WAR które może zechcieć wykorzystać projekt w celach wojskowych. 

Bez wątpienia możliwości transportowe latacza wraz z uzbrojeniem czynią latacze niezwykle skuteczną alternatywą dla konwencjonalnych śmigłowców. Latacze wymagają jednak jeszcze testów i dalszych prac by poprawić ich osiągi możliwości lecz jesteśmy obecnie na dobrej drodze.

 

Dyrektor Generalny STAR Labs:

99527777916552115.png

Edytowane przez Albert Fryderyk de Espada
  • Lubię to 1

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

99633905753129216.png

Raport 26.03.2022 - 3. Lot testowy

Latacz o numerze seryjnym VP-00P dnia 26 marca odbył swój trzeci przelot. 

Maszyna odbyła niespełna cztero-godzinny przelot nad morzem Muratyckim oraz miastem Mosellbi.

99708178136039484_t.jpg

Maszyna wystartowała z lądowiska w bazie Adams o godzinie 18:24 i skierowała się nad morze przelatując nad miastem.

Warunki pogodowe na ten wieczór nie przewidywały żadnych gwałtownych zmian a niebo miało być bezchmurne i słoneczne. 

99708178136039485_t.jpg

 

Załoga oko 20:41 zameldowała przez radio że zawracają i będą na wysokości niespełna 16 000 m.n.p.m skierował maszynę w drogę powrotną do bazy Adams zmniejszając wysokość.

Około 15 minut później pilot zameldował że niektóre systemy pomiarowe w maszynie takie jak ciśnieniomierz lub miernik prędkości wiatru zaczęły pokazywać duże wahania które na co dzień nie mogły by występować. 

Po upływie kolejnych 15 minut polot ponownie zameldował że kolejne czujniki zaczęły wskazywać dziwne i niecodzienne dane lub nienaturalne wahania. Pokładowy komputer nie wskazywał jednak żadnych usterek albo problemów.

99708178136039486_t.jpg

Niespełna 30 minut po 22 maszyna dotarła nad bazę Adams i wylądowała bez problemu lecz systemy pokładowe ciągle podawały wręcz nierealne dane. Wszystko dość szybko zostało wyjaśnione gdy technicy sprawdzili zewnętrzne narzędzia służące właśnie do pomiarów. Znajdowały się w nich krople wody która prawdopodobnie skropliła się tam gdy maszyna osiągnęła swój maksymalny pułap podczas przelotu. Właśnie te śladowe wręcz ilości wody zaburzyły odczyty instrumentów które podawały błędne dane. 

Technicy zalecili zamontowanie filtrów uniemożliwiających wodzie dostanie się do instrumentów lub wbudowanie chłodzenia uniemożliwiającego skraplanie się wody w pobliżu instrumentów.

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne ujęcia przeoltu! Mam nadzieję, że Latacz dobrze posłuży v-ludzkości. Bez drobnym problemów się nie obejdzie - wiadomo, ale na pewno z biegiem czasu Latacz będzie praktycznie bezawaryjny!

Edytowane przez Grzegorz Szarak

1113.png

Grzegorz Szarak von Hohenburg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najbliższym czasie chcielibyśmy przetestować maszyny w górzystym terenie gdzie często warunki pogodowe nie należą do przyjemnych. 

Ale wpierw będę musiał zwrócić do pana @Waksman gdyż poza lataczami trzeba będzie tam przetransportować tam jakoś nasz sprzęt a kolej wydaje się być na razie naszym najlepszym wyjściem.

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

99633905753129216.png

Raport 04.04.2022 - 1. Lot bojowy

W związku z sytuacją jaka miała miejsce w Gminie geneferskiej w Koribi w nocy na przełomie 1 i 2 kwietnia 2022 wszystkie cztery latacze (dwa uzbrojone oraz dwa nie uzbrojone) zostały przydzielone do misi rozpoznawczej w rejonie katastrofy. Oddziały WAR które przybyły na miejsce na ich pokładach odnalazły szczątki pocisku balistycznego które niezwłocznie przetransportowali do bazy Adams pod Mosellbi.

Jest to zarazem pierwsza bojowa misja VP-01 i pierwsze praktyczne użycie naszej konstrukcji. Konstrukcji która nie tylko spełniła nasze oczekiwania ale okazała się być znacznie lepsza. Możemy otwarcie stwierdzić że to niefortunne wydarzenie przypieczętowało koniec projektu VP-01 Latacz.

Koniec ten oznacza oczywiście zakończenie testów i badań nad lataczami, VP-01 jest w naszej opinii w pełni operacyjną maszyną gotową do eksploatacji i produkcji masowej.

Oficjalna produkcja lataczy ruszy już wkrótce dzięki pośrednictwu Atlas Aeronautic.

 

  • Kocham to! 1

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij