• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

II Posiedzenie ustawodawcze Sejmu II Kadencji


Rekomendowane odpowiedzi

Moi drodzy, oto moja propozycja na rozwiązanie całej sytuacji.

 

 

Cytat

 

Ustawa ws. powołania Zgromadzenia Konstytucyjnego
z dnia .... 2022 roku

Art. 1. Powołuje się Zgromadzenie Konstytucyjne, którego zadaniem jest opracowanie nowej Konstytucji IV Republiki Muratyki.

Art. 2. W skład Zgromadzenia wchodzą wszyscy obywatele, którzy wyrazili dobrowolną chęć pracy nad Konstytucją.

Art. 3. Na czele Zgromadzenia stoi Rada Konstytucyjna, w której skład wchodzą Prezydent, eks-Prezydent oraz wszyscy Posłowie Sejmu.

Art. 4. Zgromadzenie funkcjonuje jako najwyższa forma władzy, pełniąc obowiązki zarówno władzy wykonawczej, ustawodawcze, a także sądowniczej.

Art. 5. W momencie ogłoszenia nowej Konstytucji organ ten kończy swoją działalność.

 

 

Piotr Grigoriewicz Romanow
II Prezydent IV Republiki Muratyki
Marszałek Wielki Sejmu II kadecji
Były Prezydent Uleński Azymuckiego Ulenu

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Piotr Romanow napisał:

Art. 4. Zgromadzenie funkcjonuje jako najwyższa forma władzy, pełniąc obowiązki zarówno władzy wykonawczej, ustawodawcze, a także sądowniczej.

Zajeżdża mi tu totalitaryzmem... Nie uważam, żeby zgromadzenie musiało przejmować obowiązki władzy wykonawczej - Prezydenta mamy wybranego, więc po co? Sądownicza? Już lepiej zostawić sądy w spokoju niż ingerować w ich prawną odrębność i nienaruszalność tak naprawdę...

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Waksman napisał:

Zajeżdża mi tu totalitaryzmem... Nie uważam, żeby zgromadzenie musiało przejmować obowiązki władzy wykonawczej - Prezydenta mamy wybranego, więc po co? Sądownicza? Już lepiej zostawić sądy w spokoju niż ingerować w ich prawną odrębność i nienaruszalność tak naprawdę...

Raczej chodzi o to, żeby Rada zajmowała się tym wszystkim kolektywnie do momentu powstania nowej Konstytucji. Chociaż jeżeli mam pełnić dwie funkcje jednocześnie to czemu nie? 

Piotr Grigoriewicz Romanow
II Prezydent IV Republiki Muratyki
Marszałek Wielki Sejmu II kadecji
Były Prezydent Uleński Azymuckiego Ulenu

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, tak jak powiedziałem - sądy zostawmy w spokoju - mają być niezależne, a władzy wykonawczej nie musimy łączyć bo nie przeżywa ona "kryzysu aktywnościowego". Niech sprawuje ją jedna osoba tak, jak wybrali obywatele w wyborach, a nie teraz jakieś kombinacje robić. Sejm wywalamy i zamieniamy na Zgromadzenie Konstytucyjne, którego zadaniem jest napisaniem nowej Konstytucji. Tyle. Jest tu ktoś kto podziela moje zdanie czy będę jak ten samotny rodzynek w serniku? 😂

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Waksman napisał:

Nie no, tak jak powiedziałem - sądy zostawmy w spokoju - mają być niezależne, a władzy wykonawczej nie musimy łączyć bo nie przeżywa ona "kryzysu aktywnościowego". Niech sprawuje ją jedna osoba tak, jak wybrali obywatele w wyborach, a nie teraz jakieś kombinacje robić. Sejm wywalamy i zamieniamy na Zgromadzenie Konstytucyjne, którego zadaniem jest napisaniem nowej Konstytucji. Tyle. Jest tu ktoś kto podziela moje zdanie czy będę jak ten samotny rodzynek w serniku? 😂

Głupio, że użyje tego określenia ale popieram pański plan. A tak szczerze, rzeczywiście nie wiem co mnie napadło, aby łączyć trójpodział władzy w Zgromadzeniu Konstytucyjnym. 😉 

Piotr Grigoriewicz Romanow
II Prezydent IV Republiki Muratyki
Marszałek Wielki Sejmu II kadecji
Były Prezydent Uleński Azymuckiego Ulenu

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Piotr Romanow napisał:

rzeczywiście nie wiem co mnie napadło

A ja wiem. Rojalizm. 😄

18 godzin temu, Piotr Romanow napisał:

Ustawa ws. powołania Zgromadzenia Konstytucyjnego
z dnia .... 2022 roku

Art. 1. Powołuje się Zgromadzenie Konstytucyjne, którego zadaniem jest opracowanie nowej Konstytucji IV Republiki Muratyki.

Art. 2. W skład Zgromadzenia wchodzą wszyscy obywatele, którzy wyrazili dobrowolną chęć pracy nad Konstytucją.

Art. 3. Na czele Zgromadzenia stoi Rada Konstytucyjna, w której skład wchodzą Prezydent, eks-Prezydent oraz wszyscy Posłowie Sejmu.

Art. 4. Zgromadzenie funkcjonuje jako najwyższa forma władzy, pełniąc obowiązki zarówno władzy wykonawczej, ustawodawcze, a także sądowniczej.

Art. 5. W momencie ogłoszenia nowej Konstytucji organ ten kończy swoją działalność.

Popieram w całości pański plan, oprócz art. 4. Trzeba się w końcu zająć tą Konstytucją.

  • Lubię to 1

(-) Heinrich von Wattzau,

prezes Organizacji Food-Net,

burmistrz miasta Bazylice,

poseł na Sejm II kadencji

99527777916552149.png 99527777916552192.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cytat

 

Ustawa ws. powołania Zgromadzenia Konstytucyjnego
z dnia .... 2022 roku

Art. 1. Powołuje się Zgromadzenie Konstytucyjne, którego zadaniem jest opracowanie nowej Konstytucji IV Republiki Muratyki.

Art. 2. W skład Zgromadzenia wchodzą wszyscy obywatele, którzy wyrazili dobrowolną chęć pracy nad Konstytucją.

Art. 3. Na czele Zgromadzenia stoi Rada Konstytucyjna, w której skład wchodzą Prezydent, eks-Prezydent oraz wszyscy Posłowie Sejmu.

Art. 4. W momencie ogłoszenia nowej Konstytucji organ ten kończy swoją działalność.

 

W takim razie proponuję taki zapis ustawy.

Piotr Grigoriewicz Romanow
II Prezydent IV Republiki Muratyki
Marszałek Wielki Sejmu II kadecji
Były Prezydent Uleński Azymuckiego Ulenu

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie artykułu 3 w którym wymieniamy członków Rady którymi kolejno są: prezydent, eks-prezydent oraz posłowie Sejmu. 

Pytanie przedstawia się następująco; Czy nie chcemy uwzględnić osoby która przewodzi Radzie ? Nie wiem jak owa rada będzie funkcjonować ale zakładam iż będzie ona działać podobnie jak Rada Ustrojowa, czyli w formie posiedzeń z jakimi spotykamy się na co dzień w Sejmie. Jeżeli ma pan jakąś inną wizję byłbym wdzięczny gdyby zechciał pan się nią z nami podzielić.

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Albert Fryderyk de Espada napisał:

Mam pytanie odnośnie artykułu 3 w którym wymieniamy członków Rady którymi kolejno są: prezydent, eks-prezydent oraz posłowie Sejmu. 

Pytanie przedstawia się następująco; Czy nie chcemy uwzględnić osoby która przewodzi Radzie ? Nie wiem jak owa rada będzie funkcjonować ale zakładam iż będzie ona działać podobnie jak Rada Ustrojowa, czyli w formie posiedzeń z jakimi spotykamy się na co dzień w Sejmie. Jeżeli ma pan jakąś inną wizję byłbym wdzięczny gdyby zechciał pan się nią z nami podzielić.

Oczywiście, już spieszę z wytłumaczeniem.
Na czele Rady stanie przewodniczący, którego wybiorą dotychczasowi rządzący, aby nie doszło do czegoś takiego, że określimy go tu i teraz. Staram się w miarę możliwości stosować mechanizmy republikańskie, bo tego w końcu chce naród. Zostałem wybrany z woli narodu, dlatego chcę być dla swojego narodu jak najlepszym przedstawicielem, który spełnia jego prośby. 

Same obrady będą funkcjonowały w sposób hybrydowy, aby nie tworzyć zbędnych głosowań i wspólnymi siłami doprowadzić Konstytucję do ładu. Jeżeli za dużo głosowań tam wrzucimy pisanie Konstytucji skończymy w Grudniu, albo po nowym roku, a nie chciałbym, aby trzech kolejnych Prezydentów ją kończyło. Gorsze może być tylko, że moja kadencja się przeciągnie, bo będzie trzeba dokończyć... 

Mam nadzieję, że nie naraża to waszego pojmowania demokracji Szanowni Panowie. 🙂 

Piotr Grigoriewicz Romanow
II Prezydent IV Republiki Muratyki
Marszałek Wielki Sejmu II kadecji
Były Prezydent Uleński Azymuckiego Ulenu

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej sytuacji popieram w całości pomysł ograniczenia do totalnego minimum w Radzie Konstytucyjnej. Jeśli nikt nie wyrazi sprzeciwu wobec danej propozycji to przyjmujemy przez zwykłą aklamację. Nowa Konstytucja jest potrzebna więc im szybciej ją napiszemy, tym lepiej. Tu trzeba zrezygnować troszkę z zasad demokracji na rzecz czasu, którego mamy niewiele.

  • Kocham to! 2

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie przechodzimy do głosowania:

Piotr Romanow - ZA!

Edytowane przez Piotr Romanow

Piotr Grigoriewicz Romanow
II Prezydent IV Republiki Muratyki
Marszałek Wielki Sejmu II kadecji
Były Prezydent Uleński Azymuckiego Ulenu

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Heinrich von Wattzau napisał:

Zgłaszam do Marszałka Wielkiego wniosek formalny o wykluczenie posła Maximiliana von Stirlitza z obrad Sejmu.

Na podstawię artykułu 10 ustawy specjalnej Sejmu Muratyckiego regulującej zasady jego działania, z dnia 1 stycznia 2022 roku wniosek musi poprzeć trzech posłów. Proszę o złożenie głosu za, czy przeciwko wykluczeniu z obrad.

Piotr Romanow - ZA

Piotr Grigoriewicz Romanow
II Prezydent IV Republiki Muratyki
Marszałek Wielki Sejmu II kadecji
Były Prezydent Uleński Azymuckiego Ulenu

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albert Fryderyk de Espada - ZA

 

 

Przy okazji @Piotr Romanow przydało by się zmienić "II Posiedzenie" na III Posiedzenie żeby nie było potem problemów w archiwach Sejmu.

Edytowane przez Albert Fryderyk de Espada
  • Lubię to 1

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni panowie 

Pragnę zadać jedno bardzo ważne pytanie, Co robimy w związku z tym iż w przeciągu ostatnich dni dwóch z pięciu posłów Sejmu II kadencji straciło swoje mandaty poselskie oraz prawo do głosowania w Sejmie Muratyckim. 

Czy jesteśmy w związku z tym kontynuować pracę sejmu nad kolejnymi ustawami które czekają na rozpatrzenie i najważniejsze pytanie czy będziemy w takim stanie przyjąć nową konstytucję nad którą pracę będzie prowadzić Zgromadzenie Konstytucyjne ?

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Albert Fryderyk de Espada napisał:

Szanowni panowie 

Pragnę zadać jedno bardzo ważne pytanie, Co robimy w związku z tym iż w przeciągu ostatnich dni dwóch z pięciu posłów Sejmu II kadencji straciło swoje mandaty poselskie oraz prawo do głosowania w Sejmie Muratyckim. 

Czy jesteśmy w związku z tym kontynuować pracę sejmu nad kolejnymi ustawami które czekają na rozpatrzenie i najważniejsze pytanie czy będziemy w takim stanie przyjąć nową konstytucję nad którą pracę będzie prowadzić Zgromadzenie Konstytucyjne ?

Szanowny Panie Pośle,

Wystarczy przeczytać Ustawę o Zgromadzeniu Konstytucyjnym i będzie Pan wiedział, że damy radę. Jutro ruszamy z Konstytucją, także zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby wszystko było dobrze. 

  • Lubię to 2

Piotr Grigoriewicz Romanow
II Prezydent IV Republiki Muratyki
Marszałek Wielki Sejmu II kadecji
Były Prezydent Uleński Azymuckiego Ulenu

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Piotr Romanow napisał:

Szanowny Panie Pośle,

Wystarczy przeczytać Ustawę o Zgromadzeniu Konstytucyjnym i będzie Pan wiedział, że damy radę. Jutro ruszamy z Konstytucją, także zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby wszystko było dobrze. 

Nie rozchodziło mi się konkretnie o pracę samego Zgromadzenia ale chodziło mi bardziej o fakt iż projekt nowej konstytucji będzie musiał zostać przyjęty przez Sejmu albo w formie poprawki lub poprzez uchylenie obecnie funkcjonującej konstytucji.

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij