• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

I Posiedzenie Nadzwyczajne Sejmu Muratyckiego


Waksman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowny panie prezydencie, szanowni posłowie oraz wszyscy zgromadzeni, prognę zaproponować wdrozenie kilku poprawek do projektu Ustawy o Podziale Administracyjnym IV Republiki Muratyki .

Proponuję dodanie jeszcze jednego rozdziału w ustawie będącego naszą furtką na możliwe przyszłe poszerzenie naszego państwa lub ewentualne poszeżenie kompetencji władz lokalnych w podległych regionach gdy pozwoli na to okazja lub ilość obywateli ich zamieszkująca.

Cytat

Rozdział IV
[Kraje Autonomiczne]

Art. 14. Kraje Autonomiczne są opcjanalną jednostką podziału administracyjnego obejmujący obszar przynajmniej jeden Ulen będącego w danym okresie historii odrębnym lub częściowo zależym organizmem państwowym z własną tożsamością narodową.
Art. 15. Krajami Autonomicznymi mogą zostać Uleny obecnej IV Republiki Muratyki na wniosek Prezydenta Uleńskiego poparty przez mieszkańców danych Ulenów w drodze referendum lub głosowania Sejmiku Uleńskiego.
Art. 16. Krajami Autonomicznymi mogą zostań odrębne byty państwowe których władze wyrażą chęc członkostwa w strukturach IV Republiki Muratyki w celu zapewnienia im protekcji w sferze kulturowej, ekonomicznej i militarnej.
Art. 17. Kraje Autonomiczne powstają w drodze stosownego Ukazu prezydenta IV Republiki Muratyki. 
Art. 18. Do praw Krajów Autonomicznych należy:

  1. Posiadanie własnego aktu zasadniczego zgodnego z prawem IV Republiki Muratyki.
  2. Posiadania, tworzenia i uchwalania własnego prawa zgodnego z prawem IV Republiki Muratyki.
  3. Prowadzenia własnej polityki wewnętrznej zgodnej z polityką wewnętrzną IV Republiki Muratyki, która nie zagraża integralności Republiki.
  4. Posiadania własnych świąt oraz symboli.

Art. 19. Do obowiązków Krajów Autonomicznych należy:

  1. Kontrolowanie i prowadzenie działalności Kraju Autonomicznego.
  2. Prowadzenie konta bankowego Kraju w Banku Muratyki.
  3. Dbanie o bezpieczeństwo mieszkańców.
  4. Dbanie o przestrzeganie prawa przez mieszkańców.
  5. Rozwój kraju pod względem ekonomicznym,społecznym oraz gospodarczym.
  6. Kontrolowanie działalności Ulenów bedących częścią Kraju Autonomicznego.
  7. Prowadzenie działalności zachęcającej mieszkańców Kraju Autnomicznego do aktywności na jego terenie.
  8. Dbanie o tradycje, kulturę i zwyczaje państwa jakie Kraj Autonomiczny reprezentuje 

Art. 20. Kraj Autonomiczny ma prawo do posiadania odrebnej od IV Republiki Muratyki władzy ustawodawczej, wykonawczej i sądowniczej nie kolidującej z prawem Republiki.
Art. 21. Władze IV Republiki mają prawo wymusić przestrzeganie prawa Republiki na terenie Kraju Autonomicznego gdy takowe jest łamane na drodze Ukazu Prezydenta IV Republiki Muratyki.
Art. 22. Niezastosowanie się do poleceń Ukazu może skutkować obniżeniem poziomu autonomi Kraju, lub jego wydaleniem ze struktur IV Republiki na drodze postępowania sądowego złożonego na wniosek Prezydenta lub Sejmu Muratyki.

 

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w stanie poprzeć tą poprawkę, jednak aby zabezpieczyć nas przed tym, co Prezydent Federacji Nordackiej Kamiljan Harlin zrobił z ZP, proponuję poniższą poprawkę:

Cytat

Art. 15. Krajami Autonomicznymi mogą zostać Uleny obecnej IV Republiki Muratyki, posiadające minimalną ilość 4 zameldowanych obywateli, na wniosek Prezydenta Uleńskiego poparty przez mieszkańców danych Ulenów (80%) w drodze referendum lub głosowania Sejmiku Uleńskiego (80%). Wynik referendum należy następnie przedłożyć Marszałkowi Wielkiemu Sejmu Muratyckiego, Prezydentowi IV Republiki Muratyki lub osobie pełniącej obowiązki tych stanowisk, do przedstawienia przed Sejm Muratycki do rozpatrzenia. Niniejsze zasady postępowania obowiązują także art. 16.

[...]

Art. 17. Kraje Autonomiczne powstają w drodze stosownego Ukazu Prezydenta IV Republiki Muratyki, który musi zostać zatwierdzony przez Sejm Muratycki w drodze uchwały zgodnie z art. 15. Aby Sejm Muratycki przyjął uchwałę musi ona uzyskać minimum 70% głosów.

[...]

Art. 21. Władze IV Republiki mają prawo wymusić przestrzeganie prawa Republiki na terenie Kraju Autonomicznego gdy takowe jest łamane na drodze Ukazu Prezydenta IV Republiki Muratyki lub Uchwały Sejmu Muratyckiego.

W uproszczeniu - ludność danego Ulenu lub jego Sejmik chce przekształcenia w Kraj Autonomiczny. W opcji pierwszej odbywa się referendum, w opcji drugiej odbywa się głosowanie. Zakładamy, że w obu przypadkach zdobyta zostaje potrzebna większość. Władze Ulenu przedkładają wynik referendum lub głosowania Marszałkowi Wielkiemu wraz ze stosownym projektem Ukazu Prezydenta IV Republiki. Przeprowadza się następnie debatę w Sejmie Muratyckim. Po debacie następuje głosowanie, jeśli Sejm przyjmie uchwałę, to publikuje ją w Dzienniku Ustaw, a następnie przekazuje Prezydentowi Ukaz stwierdzający powstanie takiego Kraju do podpisania i opublikowania w DU.

Proponuję też, ale to już w przyszłości, dodanie do przyszłego "Regulaminu Sejmu Muratyckiego" artykułu stwierdzającego, że uchwały podejmowane przez Sejm podczas tworzenia Kraju Autonomicznego będą uchwałami specjalnymi, do których uchwalenia potrzeba więcej głosów.

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie zgadzam się że trochę bardziej sprecyzowane kryteria ułatwią ewentualną konwekcję Ulenu w Kraj Autonomiczny.

Godzinę temu, Waksman napisał:

Proponuję też, ale to już w przyszłości, dodanie do przyszłego "Regulaminu Sejmu Muratyckiego" artykułu stwierdzającego, że uchwały podejmowane przez Sejm podczas tworzenia Kraju Autonomicznego będą uchwałami specjalnymi, do których uchwalenia potrzeba więcej głosów.

Można będzie ustalić jakie uchwały będą traktowane jako specialne co rówierz ułatwi obrady w przyszłości.

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, ja myślę, że takimi uchwałami specjalnymi powinny być na pewno uchwały o stwierdzeniu utworzenia Kraju Autonomicznego, a także uchwała o ratyfikowania traktatu międzynarodowego, jeśli zdecydujemy się na taki tryb pracy.

  • Lubię to 1

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pragnę zgłosić szybką autopoprawkę do projektu:

Cytat

Art. 14a. Moc traci Ukaz PT ZKRM 10/III/20 ws. podziału administracyjnego wraz z Ukazami:

  1. Ukaz zmieniający Z/2/21 do Ukazu PT ZKRM 10/III/20 ws. Ulenów,

  2. Ukaz zmieniający Z/1/20 do Ukazu PT ZKRM 10/III/20 ws. Ulenów.

Wiadomo, taka czysto informacyjna, żeby się potem nie okazało, że mamy dwa takie same akty prawne, z dwóch różnych ustrojów.

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, kończę debatę. Przejdziemy teraz do głosowania. Głosujemy nad 3 rzeczami - projekt ustawy, poprawka Pana @Albert Fryderyk de Espada oraz poprawka Prezydenta @Waksmana:

Cytat

1. PROJEKT USTAWY.
Kaspar Waksman-Dëter: ZA
Maximilian von Stirlitz:
Albert Fryderyk de Espada:
Grzegorz Szarak:
Daniel Ferdynand Regatti: 
Natasya Åsa von Sarm:

2. POPRAWKA ALBERTA FRYDERYKA DE ESPADY
Kaspar Waksman-Dëter: ZA
Maximilian von Stirlitz:
Albert Fryderyk de Espada:
Grzegorz Szarak:
Daniel Ferdynand Regatti: 
Natasya Åsa von Sarm:

3. POPRAWKA KASPARA WAKSMANA-DËTERA
Kaspar Waksman-Dëter: ZA
Maximilian von Stirlitz:
Albert Fryderyk de Espada:
Grzegorz Szarak:
Daniel Ferdynand Regatti: 
Natasya Åsa von Sarm:

Głosowanie potrwa 24 godziny do dnia 29 października 2021 roku godziny 22:30.

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1. PROJEKT USTAWY.
Kaspar Waksman-Dëter: ZA
Maximilian von Stirlitz:
Albert Fryderyk de Espada:
Grzegorz Szarak:
Daniel Ferdynand Regatti: 
Natasya Åsa von Sarm:ZA

2. POPRAWKA ALBERTA FRYDERYKA DE ESPADY
Kaspar Waksman-Dëter: ZA
Maximilian von Stirlitz:
Albert Fryderyk de Espada:
Grzegorz Szarak:
Daniel Ferdynand Regatti: 
Natasya Åsa von Sarm:ZA

3. POPRAWKA KASPARA WAKSMANA-DËTERA
Kaspar Waksman-Dëter: ZA
Maximilian von Stirlitz:
Albert Fryderyk de Espada:
Grzegorz Szarak:
Daniel Ferdynand Regatti: 
Natasya Åsa von Sarm:ZA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

1. PROJEKT USTAWY.
Kaspar Waksman-Dëter: ZA
Maximilian von Stirlitz:
Albert Fryderyk de Espada: ZA
Grzegorz Szarak:
Daniel Ferdynand Regatti: 
Natasya Åsa von Sarm: ZA

2. POPRAWKA ALBERTA FRYDERYKA DE ESPADY
Kaspar Waksman-Dëter: ZA
Maximilian von Stirlitz:
Albert Fryderyk de Espada: ZA
Grzegorz Szarak:
Daniel Ferdynand Regatti: 
Natasya Åsa von Sarm: ZA

3. POPRAWKA KASPARA WAKSMANA-DËTERA
Kaspar Waksman-Dëter: ZA
Maximilian von Stirlitz:
Albert Fryderyk de Espada: ZA
Grzegorz Szarak:
Daniel Ferdynand Regatti: 
Natasya Åsa von Sarm: ZA

 

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. PROJEKT USTAWY.
Kaspar Waksman-Dëter: ZA
Maximilian von Stirlitz:
Albert Fryderyk de Espada: ZA
Grzegorz Szarak:
Daniel Ferdynand Regatti:  ZA
Natasya Åsa von Sarm: ZA

2. POPRAWKA ALBERTA FRYDERYKA DE ESPADY
Kaspar Waksman-Dëter: ZA
Maximilian von Stirlitz:
Albert Fryderyk de Espada: ZA
Grzegorz Szarak:
Daniel Ferdynand Regatti:  ZA
Natasya Åsa von Sarm: ZA

3. POPRAWKA KASPARA WAKSMANA-DËTERA
Kaspar Waksman-Dëter: ZA
Maximilian von Stirlitz:
Albert Fryderyk de Espada: ZA
Grzegorz Szarak:
Daniel Ferdynand Regatti:  ZA
Natasya Åsa von Sarm: ZA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt ustawy :

Kaspar Waksman-Dëter: ZA

Maximilian von Stirlitz: ZA

Albert Fryderyk de Espada: ZA

Grzegorz Szarak:

Daniel Ferdynand Regatti: ZA

Natasya Åsa von Sarm: ZA

 

Poprawka Alberta Fryderyka de Espady :

Kaspar Waksman-Dëter: ZA

Maximilian von Stirlitz: ZA 

Albert Fryderyk de Espada: ZA

Grzegorz Szarak:

Daniel Ferdynand Regatti: ZA

Natasya Åsa von Sarm: ZA

 

Poprawka Kaspara Waksmana - Dëtera :

Kaspar Waksman-Dëter: ZA

Maximilian von Stirlitz: ZA 

Albert Fryderyk de Espada: ZA

Grzegorz Szarak:

Daniel Ferdynand Regatti: ZA

Natasya Åsa von Sarm: ZA

Tymoteusz Dostojewski vel Piechota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kończę głosowanie. Głos oddało 5 z 6 posłów, rozłożyły się one następująco:

PROJEKT USTAWY
5 posłów oddało głos ZA;
1 poseł nie oddał głosu.

POPRAWKA ALBERTA FRYDERYKA DE ESPADY
5 posłów oddało głos ZA;
1 poseł nie oddał głosu.

POPRAWKA KASPARA WAKSMANA-DËTER
5 posłów oddało głos ZA;
1 poseł nie oddał głosu.

Stwierdza się, że projekt ustawy został przyjęty z poprawkami Alberta Fryderyka de Espady, oraz poprawką poprawki Kaspara Waksmana-Dëtera. Projekt przekazuje się Prezydentowi do podpisu oraz opublikowania w Dzienniku Ustaw.

Teraz tak - rozpatrzyliśmy już teoretycznie i praktycznie wszystkie projekty przewidziane na to posiedzenie. W Kancelarii czeka kilka projektów, a w międzyczasie liczba obywateli IV Republiki się powiększyła, więc stąd pytanie - zamykamy to posiedzenie i otwieramy następne (i przy okazji rozmyślamy, czy robić wybory sejmowe), czy kontynuujemy to posiedzenie w okrojonym składzie (tzn. bez obywateli, którzy uzyskali obywatelstwo po otwarciu tego posiedzenia)? Bardzo proszę o wypowiedzenie się w tej kwestii jak najwięcej osób.

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z panem @Maximilian von Stirlitz. W trakcie trwania I pisedzenia sutacjia w kraju uległa zmianie i przybyło man kilkoro nowych obywateli, dzięki czemu możemy pozwolić na zorganiozwanie poważnych wyborów. Dlatego równierz optuję za wstrzymaniem obrad i rozpisaniu nowych wyborów do Sejmu i rozpatrzeniu projektów ustaw w trakcie następnej kadencji.

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, jeśli nie usłyszę sprzeciwu do końca dnia dzisiejszego, to zakończę to posiedzenie i rozpiszę wybory sejmowe. Czekamy więc do północy.

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, sprzeciwu nie słyszę - zamykam posiedzenie. Lecę opublikować projekty w Dzienniku Ustawy, jutro rozpiszę wybory sejmowe, i jedziemy z tym koksem.

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Waksman zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij