• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Ranking

  1. Waksman

    Waksman

    Szef NKI


    • Punkty

      1

    • Postów

      3 671


  2. Pavel van der Gibson

    Pavel van der Gibson

    Obywatel Federacji


    • Punkty

      1

    • Postów

      99


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 05.03.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Damen un Herren, alebo jako my to se v norda'ckym povedamy - mili panove, a pane! Veczer upadleho dna spovodoval u mne velky' napad informaticke'j delalnosti, z puvodu ktorej povstal ambitny projekt hospodarne'ho sistama pro II Nordackej Federa'ce. No ale, żeby mne vszechny' lude srosumeli... Tak, wczorajszy wieczór był bardzo owocny w informatyczny projekt, który wyszedł spod mych rąk. Wiele z was tu zebranych pamięta zapewne mój dawny projekt systemu gospodarczego dla Nordaty. Zakładał on istnienie przedsiębiorstw produkujących, przetwórczych oraz transportowych. Pomiędzy produkującymi i przetwarzającymi towary przewozili przewoźnicy, co było odnotowywane w systemie. Ze względu na moją małą wiedzę był on zbyt mało dopracowany, co skutkowało brakami w wielu ważnych funkcjonalnościach. Gdy porzuciłem już nadzieje na napisanie od nowa takiego systemu wpadłem na genialny pomysł, który proponowałem już w zeszłym miesiącu Panu Ministrowi @Leonid Repulijski. Tak oto, na podstawie poprzedniego systemu, powstał nowy, ale oparty nie o od nowa napisaną aplikację, ale o dokładnie opracowany skoroszyt online w Google Sheets. Możecie go państwo podejrzeć TUTAJ. Aktualnie jest on tylko do odczytu, jednak już z tego można zrozumieć zasadę działania systemu. Zacznijmy od najważniejszego - takie rozwiązanie pozwala na produkowanie nieskończonej praktycznie ilości towarów oraz dopasowanie do każdego z nich receptury przetwarzania. Chodzi o np. "z 3 jednostek blachy, 5 jednostek śrub i 4 jednostek szyb mogę wyprodukować jedno auto". Taki skoroszyt byłby tylko wspomagaczem, bo firmy prowadziłyby swoje wątki na forum, a w arkuszu wpisywałyby ewentualne zlecenia przewozu. Arkusz składa się z 3 głównych części: Wielka Księga Zleceń - to tutaj przedsiębiorstwa wpisują informację o transferach towarów między firmami. Przedsiębiorstwo nadające wbija informację w tabele, a przewoźnik aktualizuje jego status. Po jego zakończeniu zlecenie jest usuwane, a przetransportowane towary są dodawane do docelowego przedsiębiorstwa przez odpowiednie ministerstwo. Stan Magazynów - ten skoroszyt to jeden wielki ilostan towarów. W nim Ministerstwo wpisuje informacje o ilości danego towaru w danym przedsiębiorstwie. Moja idea zakłada, że tu dane będą modyfikowane wyłącznie przez ministerstwo ds. gospodarki lub osoby przez nie upoważnione, żeby zapobiec nadużyciom. Panel Firmy/Panel Przewoźnika - dla każdej zarejestrowanej w systemie firmy NKI zapewni tzw. "Panel", czyli arkusz, w którym właściciel podejrzy najważniejsze informacje, takie jak stan jego magazynu, a także nadania oraz odbiory towarów. Schemat całej produkcji wygląda wtedy następująco. Załóżmy, że istnieje firma A (kopalnia węgla), firma B (koksownia) oraz firma C (przewoźnik): Firma B poprzez wątek na forum zamawia w firmie A 1000 jednostek węgla. Oba przedsiębiorstwa ustalają cenę, a następnie zlecają firmie C przewóz towaru. Firma C, w zależności od jej typu, opisuje transport danego towaru, modyfikując status zlecenia w Wielkiej Księdze Zleceń. Po zakończeniu przewozu firma C zgłasza ten fakt do Ministerstwa, które, modyfikując dane w Stanie Magazynów, odejmuje 1000 jednostek węgla z magazynu firmy A, i dodaje je do magazynu firmy B. Aby firma B wyprodukowała koks, musi ten fakt zgłosić do Ministerstwa zgodnie z przepisem na ten towar. Na przykład - firma pisze post w dedykowanym wątku informujący o wytworzeniu 500 j koksu z 1000 j węgla (1 j koksu = 0,5 j węgla). Ministerstwo autoryzuje tą produkcję dokonując zmian w Stanie Magazynów. Myślałem też o zrobieniu mapy całej Nordaty w systemie. Taki arkusz podzieliłoby się na kwadraty o szerokości 1 x 1 x 1 km, co pozwoliłoby na wykorzystywanie produkowanych dóbr w, np. budowaniu dróg. No to, ja się naprodukowałem, zapraszam @Obywatel Federacji i @Mieszkaniec do dyskusji 😛
    1 punkt
  2. W jaki sposób zarabia przedsiębiorstwo A? Jeśli robi zamówienie to płaci firmie B. Do tego płaci przewoźnikowi więc musi jakoś zarobić na przywiezionym węglu czy raczej koksie po jego wytworzeniu.
    1 punkt