• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Projekt Ekranoplanu EK-02


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
  • NIO: 2908210003

  • NIO: 2908210003

    99633905753129216.png

    Projekt EK-02

    Na wstępie słowem przypomnienia odpowiemy na pytanie czym jest ekranoplan. Ekranoplany to statki powietrzne wykorzystują efekt przypowierzchniowy, polegający na tym, że skrzydła pojazdu lecącego nad ziemią lub wodą, w odległości równej w przybliżeniu połowie długości skrzydła, wytwarzają większą siłę nośną niż podczas lotu na większej wysokości dzięki czemu może on unosić się/latać przy wykorzystaniu mniejszej siły.

    STAR Labs dokonało już udanego testu bezzałogowego ekranoplanu oznaczonego jako EK-01-3 którego lot odbył się 30 maja. Korzystając z doświadczeń i danych pozyskanych przy jego konstrukcji i oblotowi możemy dziś zaprezentować kolejny rozwojowy model EK-02.

    210543_1_En_3_Fig19_HTML.png

     

    Ekranoplan EK-02 to pierwszy załogowy egzemplarz który stanowi kamień milowy w badaniach i rozwoju ekranoplanów. Posiadający miejsca dla 4 osób (2 pilotów i 2 pasażerów) wraz ze sporym ładunkiem ładunkiem jest pierwszym pełnowymiarowym i funkcjonalnym ekranoplanem zbudowanym przez STAR Labs.

    Technologia „nadmuchu” i zjawisku "efektu powierzchniowego" zastosowane w EK-02 polega na wytworzeniu poduszki powietrznej pod pojazdem poprzez wypuszczania powietrza z przednich śrub powietrznych znajdujących się pod spodem części środkowej obudowy, zapewnia to bezdotykowy ruch na wysokości do 2-3 metrów nad powierzchnią wody. Maszyna może osiągać prędkość około 220 km/h oraz w razie potrzeby pokonywać wysokie przeszkody na swojej drodze przy pomocy efektu "skoku" który można osiągnąć zwiększając ciśnienie poduszki powietrznej poprzez wzmożenie wpuszczania powietrza z przednich śrub napędowych.

     

    EK-12P_Ivolga_(1).jpg

     

    Pierwsze loty testowe odbyły się na spokojnych wodach zatoki Mosellbi.

     

    Badacze są zgodni że projekt jak i same testy przebiły wszelkie oczekiwania a zgromadzone dane i informacje posłużą do dalszych projektów które zgodnie z zapowiedziami będą coraz większe gdyż zgodnie ze zgromadzonymi danymi efektywność ekranoplanów wzrasta wraz z ich masą i powierzchnią. 

    Może to oznaczać przełom w technologii lotniczej i dziale transportu lecz na chwilę obecną są to jedynie spekulacje i teorie na których potwierdzenie będziemy zmuszeni poczekać do momentu kolejnych testów.

    8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

    99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

     

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
     Udostępnij