• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Projekty pojazdów opancerzonych.


Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

Wybornie, czyli CWLP-01.23.04 jedzie na testy do Muratyki a Atlas MPF-29/Cz w zamian do Czesnoradu ?

Tak, raczej to tak teraz będzie wyglądało.

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, to chyba najwyższa pora coś zrobić w tym kierunku, gdyż coś się tak zawiesiliśmy. Tylko mnie zastanawiało, czy nie powinniśmy napisać jakiegoś dokumentu w tym kierunku.

 

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można, a i mam nadzieję, że problemem nie będzie, kiedy PZPZ w rzeczywistości formalnie nie istnieje. Jednakże zostało powołane z "rozkazu" związku z potencjalnym zagrożeniem ze strony zewnętrznej, aczkolwiek w najbliższym czasie zostanie formalnie ustanowione.

Chodziaż teraz tak myśląc nie wiem, czy zamówienie u nas nie powinno zostać zatem złożone Komisariatowi Planowania Gospodarczego, ze względu na gospodarkę centralnie planową wydaje mi się, że zlecenia powinny być kierowane do organów państwowych.

EDIT: Albo ja może na spokojnie zobaczę gdzie ewentualnie utworzyć wątek na zamówienia, bo w sumie może być bałagan, kiedy wszystko byłoby w Radzie Komisarzy Ludowych.

 

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za to zwlekanie ale nie byłem w stanie wcześniej odpowiedzieć.

Czyli ostatecznie doszliśmy do tego że KZZ wyprodukuje 2 testowe egzemplarze a PZPZ zrobią to samo w zamian i potem zadecydujemy czy chcemy nabywać licencję.

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dokładnie oraz też tak jak ustaliliśmy, każda ze stron złoży najpierw zamówienie na poszczególne egzemplarze testowe, a potem potencjalnie będziemy ustalać licencję.

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

M-107 A Walkiria
Autor: Camillo Voychic
Uniwersalny czołg ciężki
Grubość pancerza (przód/boki/tył):
Kadłub: 212/90/50
Wieża: 240(jażmo), 200/90/50
Prędkość pocisku: 931 m/s
Kaliber działa: 128 mm
Dokładność na 100 m: 0.02 m
Czas przeładowania: 13.8 sekund
Penetracja na pocisku przeciw pancernym: 210 mm
Maksymalna depresja/dygresja działa: 9°/17°
Załoga: Dowódca, kierowca, działonowy, ładowniczy
Masa: 53,74 ton
Prędkość maksymalna (przód/tył): 50/40 km/h (droga), 45/37 km/h (teren)
Pojemność zbiorników paliwa: 2000 l
Moc silnika: 982 km
Moc na tonę: 17,4 km
Prędkość obrotu wieży: 29°/s
Prędkość obrotu kadłuba: 40°/s

*widoczny na zdjęciach pręt obok pojazdu jest dla skali, jego wysokość to 6 ft (183 cm)

 

spacer.pngspacer.pngspacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

AMG-1-II
Autor: Camillo Voychic
Uniwersalny czołg ciężki
Grubość pancerza (przód/boki/tył):
Kadłub: 150/120/90
Wieża: 300(jażmo), 200/100/100
Prędkość pocisku: 998 m/s
Kaliber dział: 128 mm
Dokładność na 100 m: 0.03 m
Czas przeładowania: 17.3 sekund
Penetracja na pocisku przeciw pancernym: 250 mm
Maksymalna depresja/dygresja działa: 12°/20°
Załoga: Dowódca, kierowca, działonowy, ładowniczy x2
Masa: 80,04 ton
Prędkość maksymalna (przód/tył): 44/28 km/h (droga), 35/17 km/h (teren)
Pojemność zbiorników paliwa: 2000 l
Moc silnika: 1023 km
Moc na tonę: 12,3 km
Prędkość obrotu wieży: 23°/s
Prędkość obrotu kadłuba: 54°/s

*widoczny na zdjęciach pręt obok pojazdu jest dla skali, jego wysokość to 6 ft (183 cm)

spacer.pngspacer.pngspacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CT 2.05 (P)
Autor: Camillo Voychic
Szturmowy czołg ciężki
Grubość pancerza (przód/boki/tył):
Kadłub: 162/100/70
Wieża: 300(jażmo), 142/100/100
Prędkość pocisku: 998 m/s
Kaliber dział: 130 mm
Dokładność na 100 m: 0.02 m
Czas przeładowania: 18,2 sekund
Penetracja na pocisku przeciw pancernym: 252 mm
Maksymalna depresja/dygresja działa: 7°/22°
Załoga: Dowódca, kierowca, działonowy, ładowniczy, radiooperator
Masa: 58,90 ton
Prędkość maksymalna (przód/tył): 51/38 km/h (droga), 45/31 km/h (teren)
Pojemność zbiorników paliwa: 1321 l
Moc silnika: 1056 km
Moc na tonę: 17,9 km
Prędkość obrotu wieży: 24°/s
Prędkość obrotu kadłuba: 84°/s

*widoczny na zdjęciach pręt obok pojazdu jest dla skali, jego wysokość to 6 ft spacer.pngspacer.pngspacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Albert Fryderyk de Espada napisał:

Przede wszystkim interesowałby mnie czołg średni, połączenie siły ognia oraz opancerzenie z mobilnością. Coś na wzór zimno wojennego Centuriona lub francuski AMX 30.

Cóż, amx 30 prawie w ogóle nie posiada pancerza, a centurion posiada bardzo miękki kadłub. Ciężko będzie połączyć dobre opancerzenie z mobilnością, ale spróbuję pokombinować z kątami pochylenia pancerza. Jeśli chodzi o siłe ognia, to najważniejsza jest przede wszystkim penetracja. Kaliber nie ma aż takiego dużego znaczenia, ale prawda, im większy kaliber tym większe obrażenia zadaje przy przebiciu. Myślę że od 85 do 115 mm wystarczy, bo np. taki pocisk kumulacyjny przy penetracji odrzuca sporo odłamków i rani załogę, jednak ma minus w postaci takiej, że źle sobie radzi z pancerzem reaktywnym i warstwowym. Zaś podkalibrowy ma ogromną penetrację, lecz nie sieje takiego zniszczenia we wnętrzu pojazdu jak kumulacyjny czy APHE. Myślę, że dobrym rozwiązaniem będzie niskokalibrowa armata z dużą szybkostrzelnością, penetracją i z pociskami podkalibrowymi. Popracuję nad tym projektem i wyślę na forum finalny prototyp a z czasem będę go ulepszać.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam czegoś co stanie się koniem pociągowym wojsk pancernych, coś co łączy właśnie takie cechy jak opancerzenie, mobilność i siłę ognia, oczywiście w odpowiednich proporcjach. Przede wszystkim skupmy się na sile ognia i mobilności a opancerzenie zostawmy na koniec, ono będzie nam tylko potrzebne żeby byle jaki pocisk z karabinu nie zabił załogi w środku. 

Jeżeli będziemy w stanie dostrzec i zniszczyć wroga pierwsi a potem się szybko wycofać nie będziemy musieli ryzykować bezpośredniego starcia. Co do armaty to optowałbym za zamontowaniem działa nie większego niż 105 mm. 

W razie czego można pomyśleć na wykorzystaniem ekranów pancernych w celu ochrony czołgu przed bronią ppanc wykorzystywaną przez piechotę.

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MTS 857 v.1 M1
Autor: Camillo Voychic
Wielozadaniowy czołg średni
Grubość pancerza (przód/boki/tył):
Kadłub: 114/80/40
Wieża główna: 172/100/30
Wieże sponsonowe: 150/100/30

Prędkość pocisku 95mm: 998 m/s
Prędkość pocisku 20mm: 1200 m/s

Kaliber dział głównych: 95 mm
Kaliber samopowtażalnego karabinu przeciwpancernego: 20 mm

Dokładność na 100 m (95 mm): 0.02 m
Dokładność na 100 m (20 mm): 0,31 m

Czas przeładowania (95 mm): 3,2 sekund
Czas między pociskami (20 mm): 0,2 sekund

Penetracja na pocisku podkalibrowym/przeciwpancernym (95 mm): 433/216 mm
Penetracja na pocisku pełnokalibrowym (20 mm): 35 mm

Maksymalna depresja/dygresja działa (95 mm): 14 °/45°
Maksymalna depresja/dygresja karabinu (20 mm) : 4°/20°

Załoga: Dowódca, kierowca, działonowy, ładowniczy
Masa: 48,98 ton
Prędkość maksymalna (przód/tył): 65/44 km/h (droga), 45/31 km/h (teren)
Pojemność zbiorników paliwa: 2000 l
Moc silnika: 1000 km
Moc na tonę: 20,42 km
Prędkość obrotu wieży: 35°/s
Prędkość obrotu kadłuba: 28°/s

*widoczny na zdjęciach pręt obok pojazdu jest dla skali, jego wysokość to 6 ft

spacer.pngspacer.pngspacer.png

Edytowane przez Camillo Voychic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Camillo Voychic napisał:

Powyższy projekt jest odpowiedzią na zlecenie @Albert Fryderyk de Espada

Wygląda co najmniej ekscentrycznie i niecodziennie, dało by się zamiast 2 dział zamontować jedno ?

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Albert Fryderyk de Espada napisał:

Wygląda co najmniej ekscentrycznie i niecodziennie, dało by się zamiast 2 dział zamontować jedno ?

Dwa działa miały na celu zwiększenie wystrzeliwanych pocisków na minutę, większą siłę ognia i w wypadku uszkodzenia jednego z dział ?(na polu bitwy zdarza się to często i sprawia, że pojazd jest niezdolny do walki i zarazem sprawia, że cały czołg w skrócie jest złomem, ponieważ nie da się naprawić działa w warunkach polowych i bitewnych.). Ale dobrze, zmniejszę liczbę dział, choć uważam, że pomimo swojego niecodziennego wyglądu będzie dobrą, a nawet nadprzeciętną bronią.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Camillo Voychic napisał:

Ale dobrze, zmniejszę liczbę dział, choć uważam, że pomimo swojego niecodziennego wyglądu będzie dobrą, a nawet nadprzeciętną bronią.

Nie twierdzę że będzie inaczej, ale to już się zdecyduje potem.

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MTS 857 v.2 M1
Autor: Camillo Voychic
Wielozadaniowy czołg średni
Grubość pancerza (przód/boki/tył):
Kadłub: 114/80/40
Wieża główna: 142/100/30
Wieża sponsonowe: 170/100/30

Prędkość pocisku 95mm: 998 m/s
Prędkość pocisku 20mm: 1200 m/s

Kaliber działa głównego: 95 mm
Kaliber samopowtażalnego karabinu przeciwpancernego x3: 20 mm

Dokładność na 100 m (95 mm): 0.02 m
Dokładność na 100 m (20 mm): 0,31 m

Czas przeładowania (95 mm): 13 sekund
Ilość pocisków w magazynku (95 mm): 5
Czas między pociskami (95 mm): 3,2 sekund
Czas między pociskami (20 mm): 0,2 sekund

Penetracja na pocisku podkalibrowym/przeciwpancernym (95 mm): 433/216 mm
Penetracja na pocisku pełnokalibrowym (20 mm): 35 mm

Maksymalna depresja/dygresja działa (95 mm): 15 °/25°
Maksymalna depresja/dygresja karabinu x2 (20 mm) : 5°/20°

Załoga: Dowódca, kierowca, działonowy, ładowniczy
Masa: 50,24 ton
Prędkość maksymalna (przód/tył): 65/44 km/h (droga), 45/31 km/h (teren)
Pojemność zbiorników paliwa: 2000 l
Moc silnika: 1000 km
Moc na tonę: 20 km
Prędkość obrotu wieży: 26°/s
Prędkość obrotu kadłuba: 28°/s

*widoczny na zdjęciach pręt obok pojazdu jest dla skali, jego wysokość to 6 ftspacer.pngspacer.pngspacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MTS 857 v.3 M1
Autor: Camillo Voychic
Wielozadaniowy czołg średni
Grubość pancerza (przód/boki/tył):
Kadłub: 114/80/40
Wieża: 270 (Jażmo), 212/100/70
Prędkość pocisku 95mm: 998 m/s
Kaliber działa głównego: 95 mm
Dokładność na 100 m (95 mm): 0.02 m
Czas przeładowania (95 mm): 13 sekund
Penetracja na pocisku podkalibrowym/przeciwpancernym (95 mm): 433/216 mm
Maksymalna depresja/dygresja działa (95 mm): 17 °/25°
Załoga: Dowódca, kierowca, działonowy, ładowniczy
Masa: 51,78 ton
Prędkość maksymalna (przód/tył): 73/48 km/h (droga), 59/36 km/h (teren)
Pojemność zbiorników paliwa: 2000 l
Moc silnika: 1166 km
Moc na tonę: 22,52 km
Prędkość obrotu wieży: 26°/s
Prędkość obrotu kadłuba: 28°/s

*widoczny na zdjęciach pręt obok pojazdu jest dla skali, jego wysokość to 6 ftspacer.pngspacer.pngspacer.png

  • Kocham to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Albert Fryderyk de Espada napisał:

No nie powiem v.3 prezentuje się najlepiej ze wszystkich. 

Aktualnie pracuję nad wersją 4. Ta ma być najnowocześniejsza ze wszystkich. Ma mieć między innymi przedział kierowcy umieszczony w wieży oraz zamontowane kamery na kadłubie i wieży. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij