• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Vowerr - SPE One


Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie rozpoczęły się prace nad silnikiem, którego projekt został zlecony przez STAR Labs.

Gorąca burza mózgów, zapewne jeszcze chwilę potrwa, gdyż nie ma między wszystkimi osobami zarządzającymi tym projektem konsensusu. Wydaje się jednak, że w najbliższym czasie część fabryki w Moselbii zostanie powoli podporządkowywana nowemu projektowi, który zwać się będzie "Vowerr - SPE One". Skórt SPE, oznacza Super Power Engine. Pragnę podziękować z tego miejsca, każdemu kto bierze czynny udział w projekcie i ich rodzinom za cierpliwość.

spacer.png

Ps. Ktoś wie jak można formatować zdjęcia, po wprowadzeniu je na forum?

Edytowane przez Grzegorz Szarak
  • Wow 1

1113.png

Grzegorz Szarak von Hohenburg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20 marca 2022 roku została zorganizowana konferencja. Przedstawiony został silnik Vowerr - SPE One, którego produkcję zlecił prezes STAR Labs @Albert Fryderyk de Espada.

Cytat

To naprawdę wielki dzień dla Masterr AH. Cała instytucja skrzętnie angażowała się w projekt. Wydaje mi się, że możemy całkowicie bez kompleksów zaprezentować Państwu ostateczny wynik naszych prac!-

spacer.png

Ale zapewne wszyscy przybyli tu w innym celu. Pora ostatecznie zaprezentować światu Dokładne parametry naszego dzieła!

Vowerr SPE One

Vowerr SPE One to silnik V12 (60 stopni), a sam blok został wykonany z silinium.

Pojemność silnika to 5441 cm^3, średnica pojedynczego cylindra to 82,9 mm, a jego skok to 84 mm.

Typ głowicy to DOHC i 5 zaworami. Tutaj zastanawialiśmy się nad zastosowaniem 4 zaworów i systemu VVL, ale uzyskiwaliśmy przez to mniejszą moc, a nasza firma nie ma jeszcze doświadczenia z profilem krzywek VVL. Głowica także została wykonana z silinium.

Wał korbowy wykonany został z kutej stali, korbowody z kształtki-I kutej, a tłoki z odkuwki lekkiej.

Stopień sprężenia wynosi 11,1:1, profil krzywek to 60. Został zastosowany rozrząd zmienny na obu wałkach.

Oczywiście w jednostce tej obecna jest turbosprężarka (konkretnie podwójna turbosprężarka sekwencyjna), z łożyskami kulkowymi. Moc intercoolera to, aż 765 kW, sprężarka ma 63 mm, turbina natomiast 67,4 mm. Maksymalne doładowanie szacujemy na 1,32 bara.

Zastosowaliśmy wtrysk bezpośredni, z pojedynczą przepustnicą oraz standardowym dolotem. Zastanawiamy się jaki typ paliwa zastosować, prawdopodobnie będzie to Super Bezołowiowa (98 RON), choć rozważaliśmy także 100 RON. Limit obrotów to około 7500 obr/min.

Zastosowaliśmy także krótki żeliwny kolektor, podwójny wydech (średnica pojedynczego to 114 mm), z katalizatorem wysokoprzepustowym. Tłumik środkowy zawiera przeciwny przepływ, a końcowy jest przelotowy.

Waga to prawie 265 kg. Moment obrotowy wynosi nawet 1128,5 Nm, a moc dochodzi do 643,8 kW czyli 863,35 hp! Zdajemy sobie sprawę, że to naprawdę bardzo dużo, ale tego typu silnik koniecznie potrzebuje min 1100 Nm, przez co ta liczba koni mechanicznych nie powinna, aż tak dziwić. Dziękuję państwu za uwagę!

  • Lubię to 1
  • Kocham to! 1

1113.png

Grzegorz Szarak von Hohenburg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij