• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

I Posiedzenie Komisji Eksperckiej Komisariatu Nauki i Oświaty ws. Podstawy Programowej.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

Stary Mikroświat w nowych czasach: współczesne losy Sarmacji, Dreamlandu i innych. Cz. 2. Różne drogi starych mikronacji.

Cele poznawcze:

- poznanie przebiegu i głównych bohaterów renesansu edwardiańskiego w Dreamlandzie oraz tamtejszego konfliktu kulturowego,

- poznanie okoliczności unii scholandzko-dreamlandzkiej, hasselandzko-sarmackiej i innych.

- zapoznanie się z trendami demograficznymi mikroświata.

- wybrane przez nauczyciela inne zagadnienia z lat 2010-2022 dotyczące państw powstałych przed 2010 rokiem.

Cele kształcące:

- porównanie różnych strategii przetrwania mikronacji dotkniętych kryzysem aktywności,

- refleksja nad przemianami pokoleniowymi w mikronacjach,

- namysł nad cechami decydującymi o trwałości niektórych państw wirtualnych.

Cel wychowawczy: różne kierunki ewolucji mikronacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

Lekcja: Dzieje Muratyki, Cz. 1. Specyfika i przeszłość.

Cele poznawcze:

- poznanie podstawowych informacji na temat Muratyki: położenie geograficzne, kultura, podział administracyjny

- poznanie nazw i specyfiki kolejnych państwowości muratyckich.

- poznanie dat, pojęć i nazwisk: Kaspar Waksman, Carolina Frusder, 10 stycznia 2014, jord muratycki, Zwierzogród, uleny, kalkilizm, język frydlandzki.

Cele kształcące:

- umiejętność przedstawienia za i przeciw pozytywnej roli Kaspara Waksmana na dzieje Muratyki na różnych etapach jej historii,

- próba oceny wad i zalet częstych zmian ustrojowych i wchodzenia w bliskie związki z innymi państwami,

- refleksja na temat wyjątkowych cech Muratyki.

Cel wychowawczy: wyjątkowość Muratyki na tle poznanych na poprzednich lekcjach mikronacji.

 

Edytowane przez Andrzej Płatonowicz Ordyński
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V. Temat lekcji: Inne związki nieorganiczne - czyli trochę o innych substancjach niż Tlenki, Wodorotlenki, Kwasy i Sole.

Cele poznawcze:
- poznanie nazewnictwa, metod otrzymywania, właściwości i zastosowań wodorków,
- poznanie nazewnictwa, metod otrzymywania, właściwości i zastosowań azotków,
- poznanie nazewnictwa, metod otrzymywania, właściwości i zastosowań węglików,
- poznanie nazewnictwa, metod otrzymywania, właściwości i zastosowań fosforków,

Cele kształcące:
- umiejętność nazwania, określenia metod otrzymywania, właściwości oraz zastosowań wodorków,
- umiejętność nazwania, określenia metod otrzymywania, właściwości oraz zastosowań azotków,
- umiejętność nazwania, określenia metod otrzymywania, właściwości oraz zastosowań węglików,
- umiejętność nazwania, określenia metod otrzymywania, właściwości oraz zastosowań fosforków,

Cel wychowawczy: kształtowanie świadomości istnienia innych typów związków nieorganicznych w przyrodzie, poza podstawowymi.

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

Lekcja: Dzieje Muratyki, Cz. 2. Współczesność

Cele poznawcze:

- zapoznanie się z obecnym ustrojem Muratyki oraz postacią prezydenta Alfreda Fryderyka de Espady,

- zapoznanie się z zarysem historii i specyfiką Koribii oraz przyczynami zjednoczenia się tego kraju z Muratyką,

- zapoznanie się z genezę współpracy Muratyki z Czesnoradem oraz ideą Unii Nordackiej.

Cele kształcące:

- dyskusja na temat kierunków dalszego kierunku rozwoju Muratyki oraz nauka argumentacji,

- analiza motywacji mikronacji do bliskiej współpracy z innymi państwami wirtualnymi,

- analiza współczesnej sytuacji idei pannordackich.

Cel wychowawczy: wpływ każdego z nas na dzieje zamieszkiwanych przez nas państw.

 

No to zostały nam same ciężkie tematy. 😄

 

Edytowane przez Andrzej Płatonowicz Ordyński
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

Lekcja: Najważniejsze państwa Vaarlandu. Cz. 1. Skarland i RON.

Cele poznawcze:

- zapoznanie się z początkami Vaarlandu, jego położeniem geograficznym oraz nazwami historycznych państw ulokowanych na kontynencie: Udzielne Księstwo Zakonu Templariuszy, Wielka Polondia, Francja, Nordia, Republika Palmowa, Niderlandy, Aguria.

- poznanie podstawowych informacji o Rzeczypospolitej Obojga Narodów,

- poznanie podstawowych informacji o Królestwie Skarlandu.

- poznanie pojęć, dat i nazwisk: 6 listopada 2008, złota wolność szlachecka, August IV, państwo historyczne, 10 lutego 2008, Norbert I Catalan, Medyceusze.

Cele kształcące:

- analiza państw nawiązujących wprost lub pośrednio do świata realnego,

- namysł nad rolą dynastii w mikroświecie.

- dyskusja na temat porównania mikronacji nawiązujących i nienawiązujących do świata realnego, przedstawienie argumentów za i przeciw jednymi oraz drugimi.

Cel wychowawczy: różnorodność podejścia do narracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VI. Temat lekcji: Prawa Chemii.

Cele poznawcze:
- poznanie prawa zachowania masy,
- poznanie prawa stałości składu,
- poznanie prawa okresowości,
- poznanie prawa molowego (nazwa robocza, gdyż Avogadro w mikroświecie raczej nie istniał).

Cele kształcące:
- zrozumienie oraz umiejętność zastosowania w zadaniach i praktyce prawa zachowania masy,
- zrozumienie oraz umiejętność zastosowania w zadaniach i praktyce prawa stałości składu,
- zrozumienie oraz umiejętność zastosowania w zadaniach i praktyce prawa okresowości,
- zrozumienie oraz umiejętność zastosowania w zadaniach i praktyce prawa molowego.

Cel wychowawczy: kształtowanie świadomości istnienia praw w chemii.

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VII. Temat lekcji: Równania reakcji Chemicznych i stechiometria równań.

Cele poznawcze:
- poznanie zasad poprawnego układania równań chemicznych,
- poznanie poprawnego wykonywania obliczeń stechiometrycznych,
- poznanie terminów związanych z stechiometrią: reakcje syntezy, analizy i wymiany podwójnej oraz pojedynczej, substraty, produkty, reagenty.

Cele kształcące:
- poprawne układanie równań reakcji chemicznych,
- poprawne wykonywanie obliczeń stechiometrycznych,
- zrozumienie pojęć związanych z stechiometrią.

Cel wychowawczy: kształtowanie poprawnego wykonywania obliczeń opartych na równaniach reakcji chemicznych oraz ich tworzenie.

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

Lekcja: Najważniejsze państwa Vaarlandu. Cz. 2. Historia i teraźniejszość

Cele poznawcze:

- pobieżne zapoznanie się z państwami dawniej ulokowanymi na Vaarlandzia, np. Nordia, Aguria, La Palma, Wielka Polondia, Niderlandy, Francja.

- zapoznanie się z aktualną mapą Vaarlandu i sytuacją tamtejszych państw: Bizancjum, Niemcy, Tureria.

- poznanie kontrowersji związanych z jakością aktywności w Agurii i Santerze oraz historii pojęcia "atlas grzybów".

Cele kształcące:

- refleksja nad różną jakością zabawy w mikronacje,

- próba samodzielnej oceny merytorycznych i niemerytorycznych rodzajów aktywności w mikroświecie.

- porównanie sytuacji na Vaarlandzie i na Nordacie.

Cel wychowawczy: specyfika kontynentów i kręgów kulturowych w mikroświecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

Najważniejsze państwa Orientyki: Elderland, Rotria, Austro-Węgry, Surmenia, Trizondal. Cz. 1. Wprowadzenie. Elderland i dawne państwa.

Cele poznawcze:

- zapoznanie z położeniem geograficznym Orientyki,

- zapoznanie z zarysem dziejów Elderlandu i jego obecnym statusem,

- zapoznanie z zarysem dziejów i specyfiką Surmenii,

- zapoznanie z zarysem dziejów i specyfiką Trizondalu.

- poznanie dat: 25 grudnia 2004, 8 kwietnia 2006, 24 lutego 2007.

 

Cele kształcące:

- umiejętność wskazania oraz wyjaśnienia zmian ustrojowych Surmenii oraz związków państwowych Trizondalu,

- umiejętność samodzielnego poszukiwania informacji o państwach upadłych i nieaktywnych.

- samodzielna ocena stopnia zachowania dorobku omawianych państw.

 

Cel kształcący: potrzeba archiwizacji dorobku mikronacyjnego dla przyszłych pokoleń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

Najważniejsze państwa Orientyki: Elderland, Rotria, Austro-Węgry, Surmenia, Trizondal. Cz. 2. Rotria i Austro-Węgry. Współczesność.

Cele poznawcze:

- zapoznanie się z obecną mapą Orientyki.

- poznanie zarysu dziejów i specyfiki Rotrii,

- poznanie zarysu dziejów i specyfiki Austro-Węgier.

- poznanie pojęć, dat i nazwisk: 27 czerwca 2007, rotriokatolicyzm, teokracja, 24 kwietnia 2005, monarchia dualistyczna.

Cele kształcące:

- umiejętność na mapie poszczególnych państw Orientyki,

- refleksja na temat roli religii w mikroświecie,

- samodzielny wybór najbardziej interesującego państwa na Orientyce i nauka argumentacji.

Cel wychowawczy: zapożyczenia ze świata realnego jako sposób podejścia do mikroświata.

 

Szczęśliwie udało się dotrzeć do końca. Oczywiście w przyszłości będzie można dopracowywać podstawę programową - na pewno niektóre ciekawe państwa zostały pominięte, inne potraktowane w sposób ekstremalnie skrótowy. Myślę jednak, że młody mikronauta po przejściu takiego kursu miałby ogólne pojęcie o uniwersum do którego trafił i byłby w stanie samodzielnie podzielać wiedzę. Może w przyszłości stworzymy bardziej rozbudowany program do nauki historii w szkołach średnich?

Towarzyszu Wiceprzewodniczący, czym mam się zająć dalej? Przygotowaniem podstawy programowej z mikrozofii/filozofii? Opracowaniem lekcji historii w formie prezentacji multimedialnych w oparciu o gotową już podstawę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie Towarzyszu! Mamy już zatem historię z głowy, natomiast co do kolejnego przedmiotu, to zależy już od Towarzysza, jaki przedmiot Towarzysz chciałby opracować. Jeżeli chciałby Towarzysz filozofię, to może być. Jednakże przydałoby się jeszcze opracować przedmiot, gdyż w dwoje jesteśmy w stanie w miarę w dobrym czasie zakończyć podstawę programową. Ja będę w międzyczasie kończył chemię, a po jej zakończeniu pomyślę, co będę opracowywać.

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

OK, w kwestii filozofii (vel mikrozofii) też 15 tematów, przy czym niektóre mogą być podzielone na dwie lekcje? Najpierw trzeba ustalić tematy lekcji, co będzie na pewno trudniejsze niż w przypadku historii... Do ustalenia jest też to, czy omawiamy też w jakiś sposób filozofię realną, czy skupiamy się tylko na wirtualnej. Ja byłbym raczej za ograniczeniem się do wirtualnej.

Moje propozycje części tematów, póki co bez numerków (kolejność też będzie można jeszcze zmienić). Siłą rzeczy opieram się na tym, czym sam się w jakimś stopniu zajmowałem. Przydałoby się jeszcze jakiegoś filozofa/mikrozofa zaprosić do współpracy.

- Wprowadzenie do mikrozofii. https://forum.dreamland.net.pl/viewtopic.php?t=10973

- Filozofia Simona McMelkora. Kiedyś zająłem się nią publicystycznie, ale dam opracować ją w sposób szkolny. https://forum.dreamland.net.pl/viewtopic.php?t=11667

- Myśl polityczna Karla von Schwarzengraua. To będzie przykład radykalizmu oraz koncepcji prawicowych w mikroświecie. https://forum.dreamland.net.pl/viewtopic.php?t=11523

- Myśl mikrozoficzna Janusza Zabieraja. Ja o jego myśli nigdy nie pisałem, ale on sam trochę w Sarmacji i Rotrii napisał.

- Mikrozoficzny zamysł nad stosunkiem wirtualna i reala. Głównie w oparciu o tę debatę: https://rzeczpospolitaobojganarodow.pl/forum/viewtopic.php?f=613&t=6113

- Mikroświat jako świat wyobrażeń. Mikrozofia Andrzeja Płatonowicza Ordyńskiego. Może trochę egocentrycznie, ale myślę, że jakąś cegiełkę do mikrozofii dołożyłem i jedna lekcja może być o moich poglądach. 😄 To chyba jest kluczowy wykład dot. mojej wizji: http://spolecznosc.bialenia.org.pl/showthread.php?tid=1024

- Mikrozoficzna refleksja nad religią. Tekst Operara: http://spolecznosc.bialenia.org.pl/showthread.php?tid=1747, do tego mój artykuł o bialeńskim Zielonym Kościele: http://spolecznosc.bialenia.org.pl/showthread.php?tid=2735 + coś się znajdzie w Rotrii, np. prace Stanisława Dmowskiego: https://forum.rotria.pl/forumdisplay.php?fid=328

- Ideologie w mikroświecie. W oparciu o tę debatę: https://forum.dreamland.net.pl/viewtopic.php?p=86145#p86145

- Pasjonarność w Mikroświecie. Mój wykład na ten temat cieszył się chyba największą popularnością z całego cyklu, proponuję więc włączyć tą tematykę do podstawy programowej. https://forum.dreamland.net.pl/viewtopic.php?t=11200; przy tej okazji będzie można też wspomnieć o katechoniczności: http://spolecznosc.bialenia.org.pl/showthread.php?tid=1016

- Teoria kryzysu mikronacji. Temat poruszany wielokrotnie w wielu miejscach, przez mnie m.in. tutaj https://forum.dreamland.net.pl/viewtopic.php?t=11044

- Poszukiwania alternatywnych dyskursów mikroświata. Tutaj oparłbym się na debatach III Colloquium Bialenicum (http://spolecznosc.bialenia.org.pl/forumdisplay.php?fid=345) oraz moim heideggeriańskim wykładzie "Pomyśleć Mikroświat inaczej" (https://forum.dreamland.net.pl/viewtopic.php?t=11695)

 

Wybór subiektywny, nawet nie celowo, co po prostu bardziej pamiętam tylko to, z czym się gdzieś w ostatnich latach zetknąłem. Byłoby fajnie, gdyby to skonfrontowano z innymi v-naukowcami, bo w innym wypadku większość podstawy programowej skupiać się będziemy wokół moich opracowań, a chyba nie o to tu chodzi...

 

P.S. Czy podstawa programowa do historii zostanie wydana przez komisariat w formie jakiegoś ładnego pdfa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Andrzej Płatonowicz Ordyński napisał:

OK, w kwestii filozofii (vel mikrozofii) też 15 tematów, przy czym niektóre mogą być podzielone na dwie lekcje? Najpierw trzeba ustalić tematy lekcji, co będzie na pewno trudniejsze niż w przypadku historii... Do ustalenia jest też to, czy omawiamy też w jakiś sposób filozofię realną, czy skupiamy się tylko na wirtualnej. Ja byłbym raczej za ograniczeniem się do wirtualnej.

Jestem jak najbardziej zdania, aby dotyczyło tylko mikroświata. Chemia jest podobna, gdyż ciężko tutaj modyfikować prawa, aczkolwiek zamiast typowego Układu Okresowego Pierwiastków, to zastosuje ten stworzony przeze mnie w mikroświecie. Więc tylko może być wyłącznie z mikroświata.

14 minut temu, Andrzej Płatonowicz Ordyński napisał:

Moje propozycje części tematów, póki co bez numerków (kolejność też będzie można jeszcze zmienić). Siłą rzeczy opieram się na tym, czym sam się w jakimś stopniu zajmowałem. Przydałoby się jeszcze jakiegoś filozofa/mikrozofa zaprosić do współpracy.

Myślę, że przydałoby się, gdyż najlepiej, jakby podstawę programową określili również filozofowie, bądź przynajmniej osoby humanistyczne (@Włodzimierz Molotin)

28 minut temu, Andrzej Płatonowicz Ordyński napisał:

- Mikrozoficzna refleksja nad religią. Tekst Operara: http://spolecznosc.bialenia.org.pl/showthread.php?tid=1747, do tego mój artykuł o bialeńskim Zielonym Kościele: http://spolecznosc.bialenia.org.pl/showthread.php?tid=2735 + coś się znajdzie w Rotrii, np. prace Stanisława Dmowskiego: https://forum.rotria.pl/forumdisplay.php?fid=328

Natomiast będąc osobą bardziej ścisłą oraz pamietając trochę prawa w Czesnoradzie, to ten temat może być, tylko byle był dość obiektywny, gdyż wynika to z faktu, iż nie mógłby łamać prawa czesnoradzkiego, a konkretniej chodzi o uchwaloną w lipcu ustawę o religiach.

32 minuty temu, Andrzej Płatonowicz Ordyński napisał:

Wybór subiektywny, nawet nie celowo, co po prostu bardziej pamiętam tylko to, z czym się gdzieś w ostatnich latach zetknąłem. Byłoby fajnie, gdyby to skonfrontowano z innymi v-naukowcami, bo w innym wypadku większość podstawy programowej skupiać się będziemy wokół moich opracowań, a chyba nie o to tu chodzi...

Oczywiście, dlatego też warto, aby faktycznie trochę więcej osób brało udział w tym posiedzeniu.

33 minuty temu, Andrzej Płatonowicz Ordyński napisał:

P.S. Czy podstawa programowa do historii zostanie wydana przez komisariat w formie jakiegoś ładnego pdfa?

Z jednej strony tak, tylko myślałem, czy by nie wydać już całej wtedy podstawy programowej. Aczkolwiek w razie czego mogę osobno wydać dla każdego przedmiotu.

Oraz na koniec mój kolejny temat do chemii:

VIII. Temat lekcji: Roztwory i ich typy.

Cele poznawcze:
- poznanie pojęcia mieszaniny, jej typów: jednorodne oraz niejednorodne; i przykłady mieszanin,
- poznanie pojęcia roztworu oraz jego typów: roztwór nienasycony, roztwór nasycony oraz roztwór przesycony,
- poznanie terminów: zawiesina, emulsja, koloid,
- poznanie stężeń: stężenie procentowe oraz molowe; i obliczanie ich.

Cele kształcące:
- zrozumienie pojęcia mieszaniny, jej typów oraz przykładów,
- zrozumienie terminów zawiesiny, emulsji oraz koloidu,
- zrozumienie pojęcia roztworu oraz jego typów,
- zrozumienie podstawowych stężeń oraz umiejętność ich obliczania i przeliczania.

Cel wychowawczy: kształtowanie świadomości budowy naszego świata składającego się głównie z mieszanin, istnienia typów mieszanin i umiejętność przeliczania ich stężeń.

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński
17 minut temu, Robert Drenin napisał:

Natomiast będąc osobą bardziej ścisłą oraz pamietając trochę prawa w Czesnoradzie, to ten temat może być, tylko byle był dość obiektywny, gdyż wynika to z faktu, iż nie mógłby łamać prawa czesnoradzkiego, a konkretniej chodzi o uchwaloną w lipcu ustawę o religiach

Nie planuję promować, ani potępiać żadnej religii. To będzie lekcja o podejściu mikrozofii do badania mikronacyjnych religii.

20 minut temu, Robert Drenin napisał:

Oczywiście, dlatego też warto, aby faktycznie trochę więcej osób brało udział w tym posiedzeniu

Poruszyłem już temat w Bialenii: http://spolecznosc.bialenia.org.pl/showthread.php?tid=986&pid=34350#pid34350

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej Płatonowicz Ordyński napisał:

Być może coś uczestniczę, ale to jutro być może.

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całokształt jest w porządku. Jedyne co, to fajnie byłoby jeszcze zamienić człony: "Socjalistyczna" i "Republika" ze sobą w "Republika Socjalistyczna" oraz tylko pozostają kwestie estetyczne, przykładowo w niektórych miejscach są duże odstępy między myślnikiem, a słowem (jedne z ostatnich tematów). O ile z tym drugim to tylko kwestia estetyki, której to od Towarzysza zależy już, czy chciałby Towarzysz zmienić, to z tym pierwszym, to dobrze byłoby jeszcze to zmienić, a tak to jest dobrze i fajnie.

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IX. Temat lekcji: Przykładowe nieorganiczne związki chemiczne i ich właściwości.

Cele poznawcze:
- poznanie właściwości i zastosowań wodorotlenków: sodu, potasu, wapnia,
- poznanie właściwości i zastosowań kwasów: chlorowodorowego, siarkowodorowego, siarkowego VI, siarkowego IV, węglowego, ortofosforowego V, azotowego V, 
- poznanie właściwości i zastosowań soli: 8 przykładowych soli wybranych przez nauczyciela
- poznanie właściwości i zastosowań innych związków chemicznych: 3 wybrane związki z tlenków i 3 wybrane związki z wodorków oraz po jednym z węglików i azotków przez nauczyciela.

Cele kształcące:
- uświadamianie wykorzystywania wodorotlenków w przemyśle i życiu codziennym,
- uświadamianie wykorzystywania kwasów w przemyśle i życiu codziennym,
- uświadamianie wykorzystywania soli w przemyśle i życiu codziennym,
- uświadamianie wykorzystywania innych przykładowych związków w przemyśle i życiu codziennym,

Cel wychowawczy: kształtowanie świadomości zastosowań związków chemicznych w przemyśle i życiu codziennym

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X. Temat lekcji: Węglowodory - czyli poznanie podstawowych związków chemicznych Chemii Organicznej.

Cele poznawcze:
- poznanie nazewnictwa, metod otrzymywania, właściwości i zastosowań alkanów (do heksanu),
- poznanie nazewnictwa, metod otrzymywania, właściwości i zastosowań alkenów (do heksenu),
- poznanie nazewnictwa, metod otrzymywania, właściwości i zastosowań alkinów (do heksynu).

Cele kształcące:
- umiejętność nazwania, określenia metod otrzymywania, właściwości oraz zastosowań alkanów,
- umiejętność nazwania, określenia metod otrzymywania, właściwości oraz zastosowań alkenów,
- umiejętność nazwania, określenia metod otrzymywania, właściwości oraz zastosowań alkinów,

Cel wychowawczy: kształtowanie świadomości typów związków organicznych w przyrodzie.

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XI. Temat lekcji: Pochodne węglowodorów.

Cele poznawcze:
- poznanie nazewnictwa, metod otrzymywania, właściwości i zastosowań alkoholi,
- poznanie nazewnictwa, metod otrzymywania, właściwości i zastosowań kwasów karboksylowych,
- poznanie nazewnictwa, metod otrzymywania, właściwości i zastosowań estrów,
- poznanie nazewnictwa, metod otrzymywania, właściwości i zastosowań amin,
- poznanie nazewnictwa, metod otrzymywania, właściwości i zastosowań aminokwasów.

Cele kształcące:
- umiejętność nazwania, określenia metod otrzymywania, właściwości oraz zastosowań alkoholi,
- umiejętność nazwania, określenia metod otrzymywania, właściwości oraz zastosowań kwasów karboksylowych,
- umiejętność nazwania, określenia metod otrzymywania, właściwości oraz zastosowań estrów,
- umiejętność nazwania, określenia metod otrzymywania, właściwości oraz zastosowań amin,
- umiejętność nazwania, określenia metod otrzymywania, właściwości oraz zastosowań aminokwasów.

Cel wychowawczy: kształtowanie świadomości istnienia innych typów związków organicznych w przyrodzie, poza podstawowymi.

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XII. Temat lekcji: Przykładowe organiczne związki chemiczne i ich właściwości.

Cele poznawcze:
- poznanie właściwości i zastosowań alkanów, alkenów i alkinów: metan, etan, etylen, acetylen,
- poznanie właściwości i zastosowań alkoholi: metanol, etanol, propanol, butanol, 
- poznanie właściwości i zastosowań kwasów karboksylowych: metylowy (mrówkowy), etylowy (octowy), propanowy (propionowy), butanowy (masłowy), stearynowy, palmitynowy, oleinowy,
- poznanie właściwości i zastosowań estrów: 4 przykładowych soli wybranych przez nauczyciela
- poznanie właściwości i zastosowań innych związków organicznych: 2 wybrane związki z aminów i 2 wybrane związki z aminokwasów przez nauczyciela.

Cele kształcące:
- uświadamianie wykorzystywania alkanów, alkenów i alkinów w przemyśle i życiu codziennym,
- uświadamianie wykorzystywania alkoholi w przemyśle i życiu codziennym,
- uświadamianie wykorzystywania kwasów karboksylowych w przemyśle i życiu codziennym,
- uświadamianie wykorzystywania estrów w przemyśle i życiu codziennym,
- uświadamianie wykorzystywania innych związków organicznych w przemyśle i życiu codziennym.

Cel wychowawczy: kształtowanie świadomości zastosowań związków chemicznych organicznych w przemyśle i życiu codziennym.

 

Tak oto zakończyliśmy chemię.

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

Ja tak się trochę zatrzymałem w pracach, zarówno ze względu na to, że trochę wróciłem do Bialenii, jak i ze względu na powrót do realnych obowiązku, ale przede wszystkim nie do końca wiem, jak się za to zabrać. Moje wstępne propozycje z żadnym komentarzem się nie spotkały. Może by zorganizować jakąś konferencję naukową na temat podsumowania dotychczasowych osiągnięć mikrozofii? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Towarzysz uważa, iż dzięki temu będziemy w stanie określić mniej więcej całokształt dotychczasowych osiągnięć z mikrozofii, to jak najbardziej mogłoby się przydać zorganizowanie takiej konferencji.

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij