• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Maulwurf


Rekomendowane odpowiedzi

Maulwurf Typ 1933:

99708178136039477.png

Załoga Pojazdu:
-4 Mechaników w pomieszczeniu napędowym
-1 Dowódca w pomieszczeniu dowódczym
-1 Kierowca-Wiertłowy w pomieszczeniu dowódczym

99708178136039478.png

 

Maulwurf Typ 1933TS podczas swojej pracy w Edelweiss doznał poważnej usterki, Typ 1933 jest jego bliźniaczą jednostką przekazaną nam do badań przez pana @Leszek Ebeoraz @Heinz-Werner Grüner.

Liczymy iż dzięki wnikliwej analizie i testom uda nam się wyłapać przyczyny wypadku i awarii Maulwurfa Typ 1933.

Edytowane przez Albert Fryderyk de Espada
  • Lubię to 1
  • Kocham to! 1
  • Wow 1

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa wiertła, równoległe...

Jak to działa? Co z tą częścią skały "pomiędzy" wierłami? Muszę jednak przyznać, że  Maulwurf prezentuje się ciekawie!

Edytowane przez Grzegorz Szarak

1113.png

Grzegorz Szarak von Hohenburg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Grzegorz Szarak napisał:

Dwa wiertła, równoległe...

Jak to działa? Co z tą częścią skały "pomiędzy" wierłami? Muszę jednak przyznać, że  Maulwurf prezentuje się ciekawie!

Jeżeli wszystko dobrze zrozumiałem dodatkowa tacza z kolcami zamontowana zaraz miedzy kadłubem i wiertłami pomaga w rozbijaniu drobniejszych skał. Ale co fakt to fakt niecodzienna konstrukcja.

 

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace rozpoczęliśmy od wprowadzenia Maulwurfa na platformę remontową której zazwyczaj używamy do naprawdę sporych rozmiarowo pojazdów więc powinna ona się sprawdzić idealnie.

Wpierw zdemontowaliśmy oba wiertła aby lepiej się im przyjrzeć...

99708178136039482_t.png

 

99708178136039483_t.png

 

Po oględzinach obu wierteł nie doszukaliśmy się czegokolwiek odbiegającego od projektu. Paski napędowe lekko się przetarły a jedna z uszczelek ewidentnie nie jest szczelna gdyż widać na obudowie obok plamy oleju lecz nie jest to praktycznie żaden problem gdyż ubytek wydaje się być minimalny i niemal niezauważalny.

Wiertła wydają się być w pełni sprawne i nie posiadać żadnych wad które mogły by zagrozić funkcjonalności całego pojazdu.

  • Lubię to 1
  • Kocham to! 1

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technicy ze STAR Labs byli w stanie zdemontować obudowę kadłuba i zdemontować silnik przy pomocy dźwigu znajdującego się w warsztacie.

99708178136039488_t.png

Oględziny silnika nie wykazały żadnych usterek a sam silnik nosi typowe śladu eksploatacji. 

Niepokojący wydał się jednak technikom wygląd oleju z silnika który przekazali do laboratorium do głębszej analizie. 

W oleju badacze odnaleźli śladowe drobinki metalu co może wskazywać że tłoki silnika nie pracują jak należy i dzieje się z nimi coś złego. Technicy przyjrzą się im w następnej kolejności.

Zaciekawienie wzbudziły również przewody paliwowe podłączone do silnika gdyż widocznie są w znacznie lepszej kondycji niż reszta silnika a dodatkowo nie widać w nich śladu paliwa które powinno pozostawić swoje ślady po wewnętrznej stronie ścianek przewodów. Kolejny element konieczny do sprawdzenia w następnej kolejności.

  • Lubię to 2

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Heinz-Werner Grüner napisał:

Analiza pierwsza klasa! Czy będziemy mogli wykorzystać końcowy raport w celu wydania go w naszym wydawnictwie?

Nie widzę nic przeciw temu, raport będzie stanowił własność FBUM i to co firma z nim zrobi będzie stanowić jedynie jej decyzja. 

  • Lubię to 1

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgonie z zapowiedziami technicy rozebrali jedne z tłoków silnika aby lepiej mu się przyjrzeć.

99708178136039503_t.png

99708178136039504_t.png

To co zastaliśmy w środku przyprawiło kilku techników o zawrót głowy. Głownia tłoku nosiła widoczne gołym okiem uszczerbki które prawdopodobnie odpowiada za występowanie w oleju drobinek metalu które mogą na dłuższą metę poważnie uszkodzić silnik. Nie wyklucza się ze właśnie to było przyczyną awarii bliźniaczej jednostki. 

Jednak bez możliwości analizy uszkodzonej maszyny jest to jedynie hipotetyczna przyczyna chociaż wydaje się ona wysoce prawdopodobna. 

Cytat

Dodatek do Raportu:

Zaleca się wprowadzenie w przyszłych modelach mocniejszych stopów metali w silniku, szczególnie odpornych na ścieranie i znacznie twardszych.

 

  • Wow 1

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak! Czym prędzej należy otworzyć przygotowywaną kopalnię rudy żelaza i bazować na swoich stopach metali, a nie nabywać te w cenach "rynkowych" od pośredników! Serdecznie dziękujemy za poświęcony czas i liczymy na dalsze wsparcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie @Leszek Ebe mam do pan pytanie. Mógłby pan dostarczyć nam jakieś dane odnośnie zużycia paliwa przez Maulwurfa 1933, a już w szczególności uradowany bym był gdyby był pan mi w stanie również powiedzieć jakie prace wykonywał ten konkrety egzemplarz. Czyli jaki dystans miał drążony przekop i jakie były skraje kąty nachylenia jego pracy ? 

Możliwe iż nasi technicy znaleźli przyczynę awarii modelu Transportowo-Sanitarnego.

  • Lubię to 2

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Albert Fryderyk de Espadaodpowiadając na pytanie:

Ogólnie Maulwurf typ 1933 odbył 3 testy-prędkościowy, niżej daje cytat z pierwszego testu:

,,Rozpoczął się dzisiaj pierwszy test-test prędkościowy. Tak jak wszyscy inżynierowie podejrzewali, pojazd będzie po prostu wolny. Ale najważniejsze by jeździł. Więc w trakcie przejechania 2 kilometrów przez Maulwurfa Typ 1933, nic się nie stało. Jedynie trzeba było na wszelki wypadek, dokręcić jeszcze bardziej niektóre śrubki. Kolejny będzie test przebijania. W międzyczasie powstał Maulwurf typ 1933 Sanitarno-Transportowy. Oczywiście zgodnie z planem, 2 kolejne Maulwurfy poczekają, zanim zaczniemy je produkować. Póki co zajmiemy się ,,ślepymi" Maulwurfami i ich dalszym testowaniem."

 

cytat z drugiego testu, testu przebijalności:

Odbył się już drugi test. Tym razem zrobiliśmy dość duży prowizoryczny mur z błota i kamieni. Czas na test przebijalności. Więc oczywiście wolno jeżdżący Maulwurf z rozpędzającymi się świdrami, zaczął jechać w stronę tego prowizorycznego muru i zaczął się przekopywać. Oprócz hałasu kopania, to nic się nie stało niebezpiecznego i bez problemu został wywiercony mur. Maulwurf typ 1933 Sanitarno-Transportowy, też dołączył do testów i również go zdał. Został w takim razie ostatni test-Test podkopowy, czyli zrobią mały podkop, ruszą trochę do przodu, a następnie się odkopią w trochę dalszym miejscu. Jeżeli oba te pojazdy wyjdą bez żadnych niebezpiecznych zniszczeń czy awarii, to wtedy można ich wcielić do czynnej służby wojskowej.

 

i na koniec cytat z trzeciego testu-drążenia podziemnego krótkiego tunelu:

Odbył się ostatni, najtrudniejszy test. Oba ,,ślepe" Maulwurfy czekały na ten moment... Padł pierwszy rozkaz-odpalić maszyny! Następnie padł drugi rozkaz-Uruchomić Świdry! Następnie ruszyły pierw do przodu powoli. Wykopano specjalny dół, żeby łatwiej wbijać się w ziemię tym maszynom. Zaczynają podziemne podkopy... Początkowo nic się nie działo. Brnęli powoli do przodu. Jednak Maulwurf typ 1933 Sanitarno-Transportowy doznał awarii świdrów! Tym samym niestety, ale utknął pod ziemią! Pozostało im tylko czekać na pomoc od innych. Jednak pierwszy wyprodukowany Maulwurf ruszał dalej i nie miał awarii. I... Wywierca powoli się do góry! Coś zaczyna się wynurzać... TO MAULWURF TYP 1933. Cóż za sensacja! I wiadomo jest to bardzo dobra wiadomość i pierwszy Maulwurf zdał test. Ale pozostał drugi Maulwurf... I no plany były tylko 2, na uratowanie chociaż załogi:
a)Wysłanie żołnierzy do zrobionego tunelu w celu uratowania załogi
b)Wysłanie Maulwurfa typ 1933, który dopieco co zdał test...

Co do zużycia paliwa, to jest ono 20l na kilometr. O ile skrajnych kątów nachyleń, nie mam zielonego pojęcia, tak odległość, jaką wydrążył podczas ostatniego testu wynosiła 700 metrów.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasi technicy na podstawie szczegółowych oględzin systemów paliwowych i silnika wysnuli teorię jakoby przez niedostateczna moc pompy paliwowej i niekorzystne ułożenie przewodów paliwowych cały system mógł cierpieć na niedobór paliwa. Za tezą tą przemawia między innymi fakt że problemy pojawiły się dopiero w czasie właściwego przekopu gdzie maszyna wystawiona była na znaczne odchylenia od kierunku przyciągania ziemskiego co mogło sprawiać że pompa nie dawała rady przepchnąć paliwa do silnika.

99708178136039555_t.png

Innymi słowami w przypadku gdy maszyna wwiercała lub wywiercała się pod ostrym kątem paliwo musiało dodatkowo być pchane w kierunku przeciwnym do kierunku przyciągania ziemi, a z tym pompa paliwowa mogła sobie zwyczajnie nie radzić. 

Za tą teorią przemawia fakt że cały system paliwowy poza samym zbiornikiem był praktycznie osuszony a po pracy w przewodach powinna pozostać przynajmniej śladowa ilość paliwa.

Cytat

Dodatek do Raportu:

Sugeruje się wymianę pompy paliwowej na model posiadający większą moc aby przeciwdziałać możliwym problemom z dostarczaniem paliwa do silnika.

 

  • Lubię to 1

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Raport z prac nad Maulwurfem

Na przełomie 26-31 marca 2022 roku zespół techników ze STAR Labs dokonał gruntowego przeglądu Maulwurfa Typ 1933. 

16 marca 2022 podczas testów bliźniacza jednostka o oznaczeniu Transportowo-Sanitarnym doznała poważnej awarii zagrażającej życiu osób przy nim pracujących. W związku z tym wydarzeniem powierzono STAR Labs dokonanie analizy bliźniaczego modelu w celu ustalenia przyczyn wypadku.

 

Podczas prac ustalono następujące wady które mogły złożyć się na awarię modelu TS i są to kolejno:

  • Niedostateczna wytrzymałość stopów zastosowanych przy konstrukcji silnika i dostaniu się przez to drobinek metalu do oleju co może bardzo negatywnie wpłynąć na pracę silnika
  • Niedostateczna moc pompy paliwowej która podczas pracy może nie zapewniać stałego dopływu paliwa do silnika

Na podstawie ustaleń zaleca się wprowadzenie następujących zmian w przyszłych modelach:

  • Zastosowanie mocniejszych i odporniejszych na ścieranie stopów metali przy konstrukcji silnika
  • Wymiana pompy paliwowej na model o większej mocy
  • Niewielkie podniesienie nadwozia konstrukcji i zwiększenie rozstawu gąsienic w celu poprawy drożności dróg odprowadzania wykopanego materiału*

*-Ma to na celu zapewnić że większe odłamki skalne i zablokują się pod nadwoziem lub w gąsienicach

Cytat

Dodatek do Raportu z 28 marca 2022:

Zaleca się wprowadzenie w przyszłych modelach mocniejszych stopów metali w silniku, szczególnie odpornych na ścieranie i znacznie twardszych.

Cytat

Dodatek do Raportu z 30 marca 2022:

Sugeruje się wymianę pompy paliwowej na model posiadający większą moc aby przeciwdziałać możliwym problemom z dostarczaniem paliwa do silnika.

 

Panie @Leszek Ebe prace możemy uznać za zakończone. 

Z godnie z umową możemy zaoferować naszą pomoc przy wprowadzeniu modyfikacji do jednostki, o tyle co wymiana pompy paliwowej czy zwiększenie rozstawu gąsienic nie jest dla nas problemem to wymiana całej jednostki napędowej wykracza poza nasze możliwości, nie zajmujemy się produkcją silników a znalezienie nowego zajęło by bardzo dużo czasu.

  • Lubię to 2

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto moja ostateczna decyzja-wymieńcie tylko pompę paliwową. Resztę zrobimy w Edelweiss. Oczywiście droga powrotna, będzie przebiegać przez tą samą trasę, czyli do portu Fiume. Proszę go dostarczyć w niedzielę, ponieważ przez czas piątek-sobota, nie będziemy mieć możliwości odbioru naszego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro dokończymy wszystkie prace i w sobotę załadujemy go na statek w drogę powrotną więc pewnie z soboty na niedzielę będzie on już w MAW.

Edytowane przez Albert Fryderyk de Espada

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Leszek Ebe napisał:

Jak coś, będziemy razem z Kontenerem jutro w Porcie Fiume czekać, także na spokojnie tam.

Oj nie tym razem, Maulwuft jedzie razem ze mną do Edelweiss. 

Nie po to samolot tam przemyciłem żeby z niego nie skorzystać.

 

  • Wow 1

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij