• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Klasyfikacja dróg i autostrad


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zafascynowałem się oznakowaniem dróg i autostrad w nieistniejących Stanach Zjednoczonych Ameryki i pomyślałem, że bardzo ciekawym rozwiązaniem byłoby zaadaptowanie podobnego do ichniejszego systemu oznakowania oraz klasyfikacji dróg.

Na tą chwilę w Muratyce wyróżnia się 3 typy dróg - autostrady, drogi uleńskie i drogi lokalne. Nie do końca jednak jest wyjaśnione, czym one są oraz jak się je numeruje. Moja wizja jest taka, aby w naszym kraju wyróżniano 6 typów dróg (od tych najwyżej w klasyfikacji), tzn. drogi międzyuleńskie (Önterulen), autostrady krajowe, autostrady uleńskie, drogi gminne oraz międzygminne i drogi lokalne. Spieszę już z wyjaśnieniem:

  • Droga Międzyuleńska (Önterulen) - najwyższy typ autostrady przebiegającej przez więcej niż jeden Ulen, która zarządzana jest przez władze centralne, tj. ministerstwo właściwe ds. infrastruktury, wyróżnia się większą ilością pasów ruchu oraz zwiększonym limitem prędkości,
  • Autostrada krajowa - drugorzędny typ autostrady, te również przebiegają przez więcej niż jeden Ulen, są zarządzane przez władze centralne. Ten typ nie posiada jednak zwiększonej ilości pasów ruchu oraz limitu prędkości,
  • Autostrada uleńska - autostrada wewnątrz jednego Ulenu o standardowym limicie prędkości i ilości pasów ruchu, zarządzana wyłącznie przez władze Uleńskie.
  • Droga gminna - droga obejmująca jedną gminę wewnątrz jednego Ulenu, zazwyczaj jednopasmowa droga o standardowym limicie prędkości, zarządzana przez władze Uleńskie,
  • Droga międzygminna - j.w. z różnicą, że jest to droga obejmująca więcej niż jedną gminę,
  • Droga lokalna - droga dojazdowa do mniejszych miejscowości, a także obwodnice małych miast i inne tego typu drogi, zarządzana przez władze Uleńskie.

Projekt zakłada też małą federalizację w prawie drogowym, bo każdy Ulen będzie miał możliwość uchwalenia własnego wzoru znaku oznakowania dróg zarządzanych bezpośrednio przez władze Uleńskie (na wzór "hamerykański"). Wyjątkami będą drogi Önterulen oraz autostrady krajowe.

Jak wrócę do domku to podrzucę wstępne projekty oznaczeń dwóch pierwszych typów dróg, tak dla wyobrażenia tego, jak może to wyglądać. Ja osobiście uważam, że może to troszkę urozmaicić to nasze szare i nudne życie w kraju - co uważacie? 😄

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

Zimową porą będą szykować architekci plany budowy dróg, plany budowy dróg. Podkreślam jeszcze raz: plany budowy dróg. A na wiosnę wyjdziemy z budową ulic i… ulic, bo jakie mamy drogi? Jakie mamy?!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie jeszcze zasadnicze pytanie, czy potencjalna reforma systemu dróg i autostrad będzie się wiązała z aktualizacją mapy drogowej dla IV Republiki ?

Edytowane przez Albert Fryderyk de Espada

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Albert Fryderyk de Espada napisał:

Takie jeszcze zasadnicze pytanie, czy potencjalna reforma systemu dróg i autostrad będzie się wiązała z aktualizacją mapy drogowej dla IV Republiki ?

Oczywiście. Będzie to nieuniknione jeśli zmienimy sposób klasyfikacji i numeracji dróg. Na to jednak poświęcimy osobną debatę, najpierw sprawdźmy, czy jakkolwiek nas to wyróżni.

Tak jak obiecałem przedstawiam wstępny projekt oznakowania dróg Międzyuleńskich (Önterulen) oraz autostrad krajowych, ta pierwsza w dwóch wariantach - po polsku i po muratycku:

MiędzyuleńskaPolski.png     MiędzyuleńskaMuratycki.png

AutostradaKrajowa.png

Co sądzicie? Podoba się? 😉

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Waksman napisał:

Oczywiście. Będzie to nieuniknione jeśli zmienimy sposób klasyfikacji i numeracji dróg. Na to jednak poświęcimy osobną debatę, najpierw sprawdźmy, czy jakkolwiek nas to wyróżni.

Tak jak obiecałem przedstawiam wstępny projekt oznakowania dróg Międzyuleńskich (Önterulen) oraz autostrad krajowych, ta pierwsza w dwóch wariantach - po polsku i po muratycku:

MiędzyuleńskaPolski.png     MiędzyuleńskaMuratycki.png

AutostradaKrajowa.png

Co sądzicie? Podoba się? 😉

Czy się podoba... 

Są za je bis te, lekko mówiąc. 

Szczególnie kształt znaku bardzo mi się podoba. Tylko czy będziemy chcieli takie robić dla każdych rodzajów dróg ?

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Albert Fryderyk de Espada napisał:

Są za je bis te, lekko mówiąc. 

Cieszę się, że przypadły Panu Prezydentowi do gustu 😄

1 minutę temu, Albert Fryderyk de Espada napisał:

Szczególnie kształt znaku bardzo mi się podoba. Tylko czy będziemy chcieli takie robić dla każdych rodzajów dróg ?

Cóż, drogi międzyuleńskie i autostrady krajowe będą miały z góry określony kształt tarczy, tj. te jak wyżej. Każdy Ulen dla dróg zarządzanych przez siebie będzie musiał zaprojektować swoje własne znaki je oznaczające. Polecam zapoznać się z tym artykułem, w którym widać wizerunki tarcz dróg stanowych w nieisniejącym USA. To może być dobra referencja do utworzenia przyszłych tarcz 😉

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Waksman napisał:

Cóż, drogi międzyuleńskie i autostrady krajowe będą miały z góry określony kształt tarczy, tj. te jak wyżej. Każdy Ulen dla dróg zarządzanych przez siebie będzie musiał zaprojektować swoje własne znaki je oznaczające. Polecam zapoznać się z tym artykułem, w którym widać wizerunki tarcz dróg stanowych w nieisniejącym USA. To może być dobra referencja do utworzenia przyszłych tarcz 😉

Mhmmm, rozumiem no na prawdę fajnie się to może prezentować gdyby doszło do skutku co zapewne się stanie gdyż bardzo mi się pomysł spodobał.

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

Mi też się podobają te tarcze. Jakaś długa droga przez pustkowia powinna mieć numer 66. Tyle ode mnie w temacie.

Historic Route 66 Self Drive | Pettitts Travel

 

Teraz mam spokój kasparze zrobiłem co do ciebie należało (pośmieszkowałem) i mam spokój.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokuszę się o stwierdzenie że jeżeli będziemy chcieli przyjąć już jakieś konkretne wyglądy tarcz to właśnie ta dla drogi międzyuleńskiej wyglada najlepiej.

Może zamiast kilku tarcz przyjąć właśnie tą jedno i w zależności od rodzaju drogi zmienić kolor lub dodać jakieś pomniejsze symbole bo projekt tej konkretnej tarczy bardzo mi się spodobał.

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy tak, tarcze dla dróg Önterulen wyglądają bardzo ładnie, jednak wolałbym aby zostały tylko przy tym rodzaju. Chodzi tu głównie o kolor, bo zakazywać Ulenom korzystania z ich kształtu nie mam zamiaru.

Jeśli chodzi o tarcze dla innych rodzajów dróg - tutaj też wolę, aby były zróżnicowane. Chociaż dla takich dróg gminnych zrobiłem takie fajne tarczki...

Droga gminna Muratycki Ulen.png Droga gminna Koribijski Ulen.png Droga gminna Azymucki Ulen.png

Kolejno dla Muratyckiego, Koribijskiego i Azymuckiego Ulenu - ich przyjęcie przez Ulenu oczywiście zależy od woli ich włodarzy... Co do pozostałych dróg, tak jak napisałem wcześniej, wolę, aby tarcze były oryginalne.

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie powiem, nie mogę się nadziwić. W życiu bym nie przypuszczał że coś tak prostego może być zarazem tak ładne.

 

No ale do rzeczy, czyli chcemy dla każdej z sześciu wyżej wymienionych rodzajów dróg opracować unikatowe tarcze, oraz w dodatku potencjalnie stworzyć kolejne dla poszczególnych ulenów.

O tyle co na co dzień jestem postrzegany jako zwolennik federalizacji IV Republiki to mam jedną obawę a mianowicie że gdy pozwolimy kolejnym osobom projektować nowe znaki może powstać przestrzał w jakości jak i samym wyglądzie. Na razie jakość prac mimo że są proste w konstrukcji jest absolutnie fenomenalny co zawdzięczamy umiejętnościom pana @Waksman ale nie wiemy jak będą wyglądać prace innych gdyby chcieli je tworzyć.

Ciężki orzech do zgryzienia...

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.09.2022 o 00:44, Albert Fryderyk de Espada napisał:

O tyle co na co dzień jestem postrzegany jako zwolennik federalizacji IV Republiki to mam jedną obawę a mianowicie że gdy pozwolimy kolejnym osobom projektować nowe znaki może powstać przestrzał w jakości jak i samym wyglądzie.

Jest to bardzo trafna uwaga. Jedynym rozwiązaniem w tej chwili jakie widzę ja to sporządzenie dokumentu w którym zawrzemy instrukcję projektowania takich tarcz. Jakich kształtów nie może taka tarcza zawierać, jaką czcionkę musi zawierać itd.

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Zgodnie z zapowiedzią - podrzucam mapkę projektu nowych dróg w fazie robót (na szaro zaznaczona stara siatka dróg):

NoweDrogiPROJEKT1.png

Większość dróg jest niedokończona bo chcę, żebyśmy razem wspólnie, w dyskusji, ustalili ich przebieg. Ewentualne dobudowy to nie problem - ogarnie się jakąś firmę budowlaną 😉

Jak widać na załączonym obrazku - w całym kraju będą 3 drogi Önterulen - numery 1, 2 i 3. Połączą one Zwierzogród z Eihenbergiem, północ z południem oraz zachód ze wschodem kraju. Oprócz tego, jak na razie, 3 uleńskie (1, 5, 6) oraz 3 drogi gminne (14, 19, 16) i 1 międzygminna (13). Odnośnie autostrad uleńskich, dróg gminnych/międzygminnych i lokalnych - te tematy powinny zostać rozwiązane wewnątrz Ulenów jako tako, a następnie informacje końcowe powinny trafić do MSW w celu dobudowy/naniesienia ich przebiegu na mapie. W tej dyskusji proponuję skupić się tylko na drogach krajowych, tzn. Önterulen i autostradach krajowych.

Po pierwsze Azymutia - jak widać na wyspie dróg asfaltowych praktycznie brak. Z informacji przeze mnie zebranych wynika, że pojazdy poruszają się tam na drogach żwirowych i polnych. Patrząc na wielkość wyspy wydaje się to być co najmniej mało praktyczne. Pamiętam, że kiedyś rozpoczęto pracę nad budową mostu łączącego Nadchładzice z Moraczem - @Piotr Romanow pamiętasz na czym to stanęło? Ogółem przydałaby się tam autostrada łącząca właśnie Nadchładzice z Azymutem i Noworadomskiem. Potrzebna będzie także odnoga prowadząca do stolicy Ulenu - Sarajska. Oprócz tego jakaś droga gminna do Astańska. Można by też zagadać z Winkulią odnośnie połączenia drogowego do Jugowic - @Albert Fryderyk de Espada co myślisz?

Po drugie Önterulen - tutaj dwie sprawy. Pierwsza - Międzyuleńska 1 kończy się w Mosellbi. Według mnie powinniśmy przedłużyć ją aż do Osaczeska wzdłuż południowego wybrzeża. Druga - jak się dobrze przyjżycie do zobaczycie, że Międzyuleńska 3 tuż przy granicy z Winkulią przecina jej granicę 2 razy - @Albert Fryderyk de Espada czy jesteśmy w stanie coś z tym zrobić? Nie wiem, odkupić ten teren od Winkulii tak, żeby autostrada znalazła się u nas? Czy po prostu zamknąć ten odcinek i dobudować drogę okrężną?

@Obywatel Muratyki zapraszam do dyskusji 😉

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co jest mi wiadome most powinien już dawno stać. Co do samej Azymutii, musi mnie zabraknąć, ponieważ Bastion sam nie wystoi. 🙂 

  • Smuteczek 1

Piotr Grigoriewicz Romanow
II Prezydent IV Republiki Muratyki
Marszałek Wielki Sejmu II kadecji
Były Prezydent Uleński Azymuckiego Ulenu

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Waksman napisał:

Po pierwsze Azymutia - jak widać na wyspie dróg asfaltowych praktycznie brak. Z informacji przeze mnie zebranych wynika, że pojazdy poruszają się tam na drogach żwirowych i polnych. Patrząc na wielkość wyspy wydaje się to być co najmniej mało praktyczne. Pamiętam, że kiedyś rozpoczęto pracę nad budową mostu łączącego Nadchładzice z Moraczem - @Piotr Romanow pamiętasz na czym to stanęło? Ogółem przydałaby się tam autostrada łącząca właśnie Nadchładzice z Azymutem i Noworadomskiem. Potrzebna będzie także odnoga prowadząca do stolicy Ulenu - Sarajska. Oprócz tego jakaś droga gminna do Astańska. Można by też zagadać z Winkulią odnośnie połączenia drogowego do Jugowic - @Albert Fryderyk de Espada co myślisz?

No dobrze, a więc most... faktycznie niegdyś te plany co do jego budowy były ale nie jestem w stanie stwierdzić czy zostały ukończone lub w ogóle rozpoczęte. Plan owszem był ale realizacja raczej leży gdzieś w ciemnym rogu gdzie nikt jej nie widzi. Można by się zabrać za wznawianie tego pomysłu. 
Odnośnie dróg w samej Azymutii to już tą kwestię pozostawię do swobodnej interpretacji panów. Jeżeli chodzi o drogę do Jugowic to można by ją rozważyć ale wpierw trzeba jeszcze zaczerpnąć opinii drugiej strony.

 

12 godzin temu, Waksman napisał:

Po drugie Önterulen - tutaj dwie sprawy. Pierwsza - Międzyuleńska 1 kończy się w Mosellbi. Według mnie powinniśmy przedłużyć ją aż do Osaczeska wzdłuż południowego wybrzeża. Druga - jak się dobrze przyjrzycie do zobaczycie, że Międzyuleńska 3 tuż przy granicy z Winkulią przecina jej granicę 2 razy - @Albert Fryderyk de Espada czy jesteśmy w stanie coś z tym zrobić? Nie wiem, odkupić ten teren od Winkulii tak, żeby autostrada znalazła się u nas? Czy po prostu zamknąć ten odcinek i dobudować drogę okrężną?

Po pierwsze, Tak, na pewno pociągniemy drogę z Mosellbi dalej tylko zamiast ciągnąć ją do Osaczeska może lepiej podpiąć ją do drogi Międzyuleńskiej 3.
Jeżeli już mowa o drodze Międzyuleńskiej 3 to w zasadzie przy okazji drogi do Jugowic można i tą kwestię poruszyć chociaż nie liczyłbym na możliwość odkupienia kawałka drogi. 

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, potrzebuję panów @Waksman oraz @Piotr Romanow na miejscu aby uzgodnić w końcu co robimy z tym nieszczęsnym mostem łączącym Azymutie z resztą kraju.

Wiemy że gdzieś tam już w przeszłości przeplatały się plany jego budowy ale jestem niemal że pewien że na planach się zakończyło a dobrze byłoby takowy w końcu zbudować. 
Mam też pomysł jak takowy most zrealizować, nie będzie to most a w zasadzie dwa. oba będą prowadzić do sztucznych wysp gdzie znajdować się będą drogi wylotowe do podziemnego tunelu. Bardzo podobna konstrukcja powstała w Chinach a mowa tu konkretnie o moście Hongkong-Macau. 

HongKong-Macau_Bridge_S2_2022.jpg

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Benjamin Romanow napisał:

Trochę krótki ten tunel

W zasadzie chodzi tylko o to by bez problemu mogły nad nim przepływać statki. Gdyby miały one przepływać pod mostem mogłoby to stwarzać pewne ograniczenia a tunel praktycznie je niweluje w całości. 

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie takie rozwiązanie miało by duży sens, jednakże...

Według informacji od Piotra, jak wyżej, most powinien już dawno stać. Pytanie co robimy z tym faktem? Uznajemy, że most jest, i:

  1. zostawiamy jak jest,
  2. modyfikujemy to co jest,
  3. wyburzamy, i budujemy od nowa.

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wracamy do tematu. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych prężnie działało i przedstawia skończony projekt mapy nowej klasyfikacji dróg i autostrad w Muratyce.

NoweDrogi23-10-2023.png

Jak widać na załączonym obrazku nie do każdego miejsca pociągnięte są drogi utwardzone. Trzeba przegadać temat i to zmienić. Tak samo odnośnie Azymutii - ustaliliśmy, że most między Moraczem, a Nadchładzicami jest, ale co nam po moście, jak na samej wyspie nie ma w ogóle dróg. Co na to Pan Prezydent @Albert Fryderyk de Espada?

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no wszystko wygląda pierwsza klasa. 
Jedyny problem jaki pojawił się w moim przypadku to zlewanie się kolorów Autostrad Uleńskich i Onterulen.

 

No i druga sprawa faktycznie trzeba się zabrać za mapowanie i rozbudowę infrastruktury na Azymutii. Gdzieś z tyłu głowy pamiętam że mieliśmy mapę drogową Azymutii a przynajmniej jej część. Nawet pamiętam przy jakiej okazji z niej korzystaliśmy. Kiedy wielki sześciosilnikowy samolot Atlasu musiał lądować na jednej z dróg gdyż lotnisko pod Sarajskiem było za małe. 

 

Edit: (znalazłem tą mapkę)

5r1jYMO.png

Edytowane przez Albert Fryderyk de Espada
  • Lubię to 1
  • Kocham to! 1

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij