• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Kancelaria Sejmu Muratyckiego


Waksman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No projekt całkiem zacny ale dosłownie końcówka zdania w Art. 1. mi się nie widzi. Zapis "nie posiadający innych obywatelstw" niestety wyklucza mnie z grona potencjalnych osób na to stanowisko, które bagatel właśnie sprawuje wiec chyba jestem w kłopotliwej sytuacji

Trochę będzie się to gryźć z moimi interesami jeżeli tak to zostawię.

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, nie wyobrażam sobie żeby zwierzchnikiem naszej armii była osoba, która posiada obywatelstwa innych państw i może, za przeproszeniem, sprzedawać tajne informacje czy projekty obcym krajom. Taki stan rzeczy jest niezgodny z interesami naszego kraju, a to właśnie one powinny być dla nas wszystkich najważniejsze. Będziesz musiał wybrać Albercie - albo IV Republika, albo Edelweiss.

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to nieciekawa sytuacja ale wydaje mi się że jeżeli w przeszłości nie było to konieczne to dalej się bez tego obejdziemy, poza tym nie sadze że ktokolwiek kto będzie zasiadał na fotelu prezydenckim podejmie decyzję o przekazaniu funkcji Hörenkommendanta komuś nie zaufanemu lub komuś kto dopiero co został obywatelem. Gdybyśmy naprawdę chcieli się tak zabezpieczać to prawo takie powinniśmy wprowadzić na większość stanowisk ale dość mocno hermetyzuje to nasze społeczeństwo zniechęcają potencjalnych przyjezdnych i gości. 

W moim odczuciu jest to trochę zbędna ostrożność i mam przeczucie że "obawa/niepokój" przed czymś. Domyślam się przed czym ale nie mogę być pewnym.

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szanowny Panie Marszałku,
Wysoka Izbo,

Zgłaszam niniejszy projekt uchwały Sejmu Muratyckiego:

Cytat

projekt 
Uchwała Sejmu Muratyckiego
z dnia XX.XX.2022 ws. odwołania Prezydenta IV Republiki Muratyki

Art. 1. Na podstawie Art. 36 Konstytucji IV Republiki Muratyki z dnia 7 lutego 2022 roku, odwołujemy Grzegorza Szaraka von Hohenburga ze stanowiska Prezydenta Muratyki.
Art. 2. Uchwała wchodzi w życie w dzień opublikowania w Dzienniku Ustaw.

 

Projekt swój motywuje ostatnimi działaniami Pana Prezydenta Szarak, m.in. odmową postawienia muru na granicy muratycko-westlandzkiej. Dodatkowo patrząc na opinie niektórych obywateli i mieszkańców, nie jest on w ich uznaniu dobrym Prezydentem.

Jako, że uchwała potrzebuje tylko głosowania, wnoszę o zrezygnowanie z debaty, jak i o wykluczenie Grzegorza Szaraka von Hohenburga z możliwości głosowania.

Edytowane przez FPvR
  • Wow 1

Benjamin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, AleksanderNovak napisał:

Skandaliczny projekt. Pan Prezydent Szarak robi wszystko, by zachować pokój i przyjaźń w Nordacie. WY - Kalkilistowskie degeneraty jesteście przeciw tym wartościom. To WY jesteście niebezpieczni.

Sama prawda, sama prawda 

Pan Prezydent Szarak to naprawdę dobry kandydat na to stanowisko, i bardzo mnie cieszy że dba o pokój i przyjaźń na Nordacie pomimo tego że tak bardzo chcecie to zaburzyć, gdyż tak można nazwać uznanie tego śmiesznego rządu Makreli. No ale cóż było miło gościć panów @Dimitrij Ścierkow, @Robert Drenin i @Włodzimierz Molotin, możecie im powiedzieć że przez szczekanie jednego krzykacza nie zostaną uznani o co tak bardzo zabiegali i że tu miejsca nie znajdą bo zajęła je jedna osoba i jej państwo które rozleci się ponownie w lada dzień jak to miało miejsce poprzednio.

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie wypowiedzieć mi się w sejmie, by nie robić chaosu odnośnie tego tematu.
Sytuacja jest dość napięta, a decyzje podejmowane w Cesarstwie Insulii mogą wzbudzać niepokój, że ogłosili stan gotowości bojowej. Jednakże ja chciałem się wypowiedzieć odnośnie Kucelgradu.
Rozumiem Pana Prezydenta Grzegorza Szaraka, że chce chronić swój naród i zaprowadzić pokój i przyjaźń w Nordacie. Jest to godne pochwały i wcale, w mojej opini, nie trzeba odwoływać Pana Prezydenta.
Jednakże chciałbym poruszyć kwestię Komendanta Makreli i Czesnoradu. W najnowszym oświadczeniu możemy przeczytać, że Makrela przypuszczał tylko potencjalne obawy w sprawie stowarzyszenia Muratycko-Czesnoradzkiego. Natomiast ja chciałbym zatem zapytać się, czy jeżeli Komendant Makrela wziął tak radykalny przykład o rzekomym imperializmie Muratyki, to w jego opini Muratyka prowadzi taką lub podobną politykę? Czy zatem w jego opinii, że tak przypuszczał, Muratyka jest tak niebezpiecznym narodem? Moim zdaniem są to dość ostre obawy i przypuszczenia, które muszą być jednak jakoś uzasadanione, żeby tak przypuszczać. W ogóle Komendant Makrela wypowiadając te słowa doprowadził do tego, że nawet nie tyle Czesnorad, co Muratykę zaczęto określać narodem Imperialnym, posiadającym zapędy imperialne. Natomiast tak jak wspomniałem też w Oświadczeniu Rady Komisarzy Ludowych, fałszywie zaczęto stwierdzać kalkilizm w Czesnoradzie.

Ja nie zmuszam do uznania Czesnoradu oraz jak obywatele Muratyki nie chcą, to nie musimy uwspólniać forum. Natomiast w mojej opinii wobec tego, co robi Makrela nie należy stać bezczynnie i należy podjąć pewne działania. Ja osobiście nie traktuje Makreli jako tylko krzykacza, gdyż zaparcie dąży do swojego celu, a takie osoby osiągają swój cel. Jednakże Rada Komisarzy Ludowych jest równie uparta i nie zamierzamy tak łatwo się poddać. Większość narodu Czesnoradzkiego jest przeciwna działaniom Makreli i w razie potrzeby jest gotowa, by stanąć murem za narodem, a wraz nimi zamierzamy my - cały Rząd Czesnoradu. Więc tak jak wspomniałem, ja nie chcę nikogo zmuszczać do uznania Czesnoradu, ale tylko w taki sposób, czyli poparciem i wspólnym wysiłkiem, jesteśmy w stanie przeciwstawić się Makreli. Natomiast w takiej sytuacji nie powinna nas dzielić ideologia. Jak sami widzicie, zwracam się z prośbą do rządu Muratyckiego o uznanie i wspólne działanie przeciwko Rządu Kucelgrackiemu, do Muratyki o ustroju kapitalistycznym, zupełnie innym ustroju niż Czesnoradu. Jednakże w takiej sytuacji nie chcę, aby podzieliła nas ideologia.

Poza tym w najnowszym oświadczeniu Makrela mówił o tym, że zależy im na pokoju i leżą im takie wartości na sercu jak Prawo i Sprawiedliwość. Ja mam takie pytanie, a komu nie zależy na pokoju, prawie i sprawiedliwości? Ja wcale wojny nie chce i również nie chce tego Rada Komisarzy Ludowych, dlatego jak nawet doszłoby do wojny, to Czesnorad nie będzie pierwszy, co wypowie wojnę. Natomiast co do Prawa i Sprawiedliwości, to nią nie chce się przysłaniać. Uważam, że każdy i tak ma coś za uszami, więc ja idę na przeciw i nie będę się tym przysłaniać, że Czesnorad ciągle kieruje się wartościami Sprawiedliwymi i Prawymi. Osiedliliśmy się na wyspie, gdzie kraj Kucelgradu był nieaktywny. Rozbudowaliśmy się, rozwijaliśmy się na tej wyspie i żyliśmy sobie spokojnie do momentu, kiedy Komendant Makrela zaczął ponownie pobudzać Kucelgrad i do wyspy, na której już ponad rok funkcjonowaliśmy zaczął ponownie rościć terytoria, chcąc nas z niej wykurzyć. Ja wciąż chciałbym przypomnieć przykładowo o Tymoteuszu Dostojewskim, który jest w rządzie Tymczasowym Kucelgradu i rzekomo jest to postać o fałszywych personaliach. Ja zatem nie wiem, kto to jest i czy faktycznie jest to prawdziwy Dostojewski, ale czy to jest sprawiedliwe i prawe, jeżeli nie jest to prawdziwy Prezbiter Kościoła Rotryjskiego? Teraz, to można skorygować i może się wypowiedzieć, jednakże równie ważne jest też wskazanie tego, że próbował do rządu przymusowo wprowadzić obywateli Czesnoradu, tak jak Xawerego Królikiewicza, który odmówił i nie spełnił dekretu Makreli, i te działanie miało być prawe? Bez pytania próbując wciskać urzędy?
Ja nie wiem, co zadecyduje @Prezydent Muratyki Grzegorz Szarak, ale ma wybór, albo nas nie uzna i nie będzie pomagać. To zrozumiemy to, jednakże Makrela może wtedy osiągnąć cel i wykurzyć z wyspy Czesnorad, albo zostać uznani i wspomóc nas i razem przeciwstawiać się Makreli. Decyzję pozostawiam Prezydentowi.

Załączam również link to tych rozmów: http://www.czesnorad.darmowefora.pl/index.php/topic,83.0.html

Zwróciłbym również uwagę, że tak. Towarzysz Molotin zwracał się w sposób odgórny do Makreli i również mogę się do tego przyznać, nie zamierzam się tego bać. Ale jakby inni się zachowali, kiedy nagle ktoś przychodzi i jednym dekretem cały kraj chce rozwiązać, albo chce wszystkich wykurzyć z wyspy? Pytanie zostawiam bez odpowiedzi.

Załączam tutaj również parę ciekawych wypowiedzi Komendanta Makreli:

 

2022_04_26_15_35_23_Proklamacja_Rządu_Tymczasowego.png

2022_04_26_15_35_23_Proklamacja_Rządu_Tymczasowego2.png

2022_04_26_15_35_23_Proklamacja_Rządu_Tymczasowego3.png

2022_04_26_15_47_57_Proklamacja_Rządu_Tymczasowego4.png

  • Kocham to! 3

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie @Prezydent Muratyki, tu nie ma na co zwlekać, jeżeli chcemy zwlekać z proponowanym podłączeniem Czesnoradu do naszego systemu informatycznego to czekajmy. 

Ale w świetle naszego prawa nie tylko możemy ale powinniśmy uznać oficjalne istnienie Socjalistycznej Republiki Czesnoradu i nawiązać z nią stosunki dyplomatyczne. Tego im w tym momencie najbardziej potrzeba naszego wsparcia, nie możemy po postu stać z boku i się temu przyglądać.

  • Lubię to 2
  • Kocham to! 1

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, proszę o zachowanie spokoju. Projekt przyjmuję, nie widzę jednak potrzeby procedowania go bez debaty i bez Pana Prezydenta. Wkrótce otworzę posiedzenie nadzwyczajne.

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłaszam poniższy projekt:

Cytat

projekt
Ustawa o numeracji aktów prawnych oraz standaryzacji ich nazewnictwa
z dnia xx xx 2022

Art. 1. Niniejsza ustawa reguluje numerację aktów prawnych oraz ich nazewnictwo w Dzienniku Ustaw.

Art. 2. Aktem prawnym określa się każdy wpis publikowany w Dzienniku Ustaw IV RM.

ROZDZIAŁ I
[Numeracja aktów prawnych]

Art. 3. Akty prawne numerować się będzie wg. następującego wzoru - "[SKRÓT AKTU]/NUMER KOLEJNY KATEGORII/MIESIĄC/ROK". Obligatoryjne jest numerowanie każdego aktu prawnego przy jego publikacji w DU.

Art. 4. Przyjmuje się następujące skróty aktów prawnych:

  1. Konstytucja IV RM - "KN",
  2. Ukazy Prezydenta IV RM - "UPR"
  3. Ukazy zmieniające Prezydenta IV RM - "UZP"
  4. Ustawy zwykłe Sejmu - "UZ"
  5. Ustawy specjalne Sejmu - "US"
  6. Uchwały Sejmu - "UCS"
  7. Obwieszczenia Centralnej Komisji Wyborczej - "OCK"
  8. Prawo samorządowe Azymuckiego Ulenu - "AU"
  9. Prawo samorządowe Koribijskiego Ulenu - "KU"
  10. Prawo samorządowe Muratyckiego Ulenu - "MU"
  11. Wszystkie uchwały Sejmików Uleńskich - "UXS"
  12. Inne dokumenty - "XXD"
  13. Rozkazy Dowódcy WAR - "RDW"
  14. Umowy międzynarodowe - "UMM"

ROZDZIAŁ I
[Nazwy aktów prawnych]

Art. 5. Stosuje się poniższe nazewnictwo aktów prawnych. Poprzez "nazewnictwo" rozumie się tytuł aktu w DU:

  1. Konstytucja IV RM - "Konstytucja IV Republiki Muratyki",
  2. Ukazy Prezydenta IV RM - "Ukaz PRM [NUMER KOLEJNY]/[MIESIĄC ZAPISANY LICZBĄ RZYMSKĄ/[ROK DWUCYFROWY] ws. [OPIS AKTU]"
  3. Ukazy zmieniające Prezydenta IV RM - "Ukaz zmieniający PRM [NUMER KOLEJNY]/[MIESIĄC ZAPISANY LICZBĄ RZYMSKĄ/[ROK DWUCYFROWY] ws. zmiany Ukazu [NUMER ZMIENIANEGO UKAZU]"
  4. Ustawy zwykłe Sejmu - "Ustawa zwykła [TYTUŁ USTAWY]"
  5. Ustawy specjalne Sejmu - "Ustawa specjalna [TYTUŁ USTAWY]"
  6. Uchwały Sejmu - "Uchwała [TYTUŁ UCHWAŁY]"
  7. Obwieszczenia Centralnej Komisji Wyborczej - "Obwieszczenie CKW [NUMER KOLEJNY]/[MIESIĄC ZAPISANY LICZBĄ RZYMSKĄ/[ROK DWUCYFROWY] ws. [OPIS AKTU]"
  8. Prawo samorządowe Azymuckiego Ulenu - "Rozporządzenie PAU [NUMER KOLEJNY]/[MIESIĄC ZAPISANY LICZBĄ RZYMSKĄ/[ROK DWUCYFROWY] ws. [OPIS AKTU]"
  9. Prawo samorządowe Koribijskiego Ulenu - "Rozporządzenie PKU [NUMER KOLEJNY]/[MIESIĄC ZAPISANY LICZBĄ RZYMSKĄ/[ROK DWUCYFROWY] ws. [OPIS AKTU]"
  10. Prawo samorządowe Muratyckiego Ulenu - "Rozporządzenie PMU [NUMER KOLEJNY]/[MIESIĄC ZAPISANY LICZBĄ RZYMSKĄ/[ROK DWUCYFROWY] ws. [OPIS AKTU]"
  11. Wszystkie uchwały Sejmików Uleńskich - "Uchwała Sejmiku [ULEN] [NUMER KOLEJNY]/[MIESIĄC ZAPISANY LICZBĄ RZYMSKĄ/[ROK DWUCYFROWY] ws. [OPIS AKTU]"
  12. Inne dokumenty - "[NAZWA AKTU]"
  13. Rozkazy Dowódcy WAR - "Rozkaz Dowódcy Wielkiej Armii Republiki [NUMER KOLEJNY]/[MIESIĄC ZAPISANY LICZBĄ RZYMSKĄ/[ROK DWUCYFROWY] ws. [OPIS AKTU]"
  14. Umowy międzynarodowe - "Traktat pomiędzy [STRONA A], a [STRONA B]"

ROZDZIAŁ III
[Przepisy końcowe]

Art. 6. Powierza się Państwowym Służbom Informatycznym wdrożenie w oprogramowanie Dziennika Ustaw powyższych przepisów.

Art. 7. Powyższe przepisy zaczynają obowiązywać w chwili opublikowania ustawy w Dzienniku Ustaw. Przyjmuje ona numer "UZ/1/04/2022".

 

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłaszam kolejny, bardzo ważny projekt:

Cytat

projekt
Uchwała Sejmu Muratyckiego o władzach wrogich
z dnia xx xx 2022

Art. 1. Mając na względzie pokój na Nordacie oraz bezpieczeństwo Naszego państwa, uznajemy samozwańczy Rząd Republiki Nowego Kucełgradu za nielegalny, zaś ich roszczenia co do wyspy Fridoni za bezzasadne.

Art. 2. Samozwańczy Rząd Republiki Nowego Kucełgradu uznaje się ponadto za organizację terrorystyczną, która próbuje za wszelką cenę zburzyć dotychczasowy porządek i spokój na naszym kontynencie.

Art. 3. Sejm Muratycki ani państwo muratyckie nie uznaje żadnego aktu wydanego przez wyżej wymienioną instytucję.

Art. 4. Dodatkowo, aby zapobiec dalszym próbom destabilizacji sytuacji wewnętrznej kraju nakłada się na Towarzysza Makrelę status persona non grata, a także zamyka się wszelaki ruch na granicy muratycko-westlandzkiej.

Art. 5. Uchwała wchodzi w życie w dzień uchwalenia.

 

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cytat

 

projekt
Ustawa o Milicji Muratyckiej
z dnia xx xx 2022

Art. 1. Niniejsza ustawa reguluje istnienie oraz zakres pełnionych obowiązków Milicji Muratyckiej.

ROZDZIAŁ I
[Przepisy ogólne]

 

Art. 2. Tworzy się Milicję Muratycką, jako umundurowaną i uzbrojoną formację przeznaczoną do ochrony bezpieczeństwa, porządku oraz ochrony obywateli IV Republiki Muratyki.

Art. 3. Milicja Muratycka nie ingeruję w Siły Zbrojne. Wszelkimi sprawami dotyczącymi wojska zajmują się wojskowe organy porządkowe.

Art. 4. Milicja Muratycka wykonuje polecenia wynikające bezpośrednio z obowiązującej ustawy, a także z rozporządzeń Ministra Spraw Wewnętrznych. (Jeśli taki jest przewidywany)

Art. 5. Milicja Muratycka posiada skrót MM, który może być stosowany wymiennie z pełną nazwą.

 

ROZDZIAŁ II

[Organizacja Milicji Muratyckiej]

Art. 6. Milicja Muratycka dzieli się na:

- Wydział ruchu drogowego

- Wydział prewencji

- Wydział kryminalno-dochodzeniowy

- Wydział antyterrorystyczny

- Wydział specjalistyczny

Art. 7. Funkcjonowaniem wydziałów, a także o ich zadaniach decyduje Komendant Milicji Muratyckiej lub Minister Spraw Wewnętrznych w stosownym rozporządzeniu.

Art. 8. Milicja Muratycka posiada autonomiczny sposób zarządzania, jednocześnie podlegając pod Komendanta Milicji Muratyckiej lub Ministra Spraw Wewnętrznych.

Art. 9. Milicję Muratycką posiada własny podział administracyjny, który dzieli się kolejno na;

- Komendy Uleńskie

- Komendy Gminne

- Komendy Rejonowe

- Komendy Miejskie i Wiejskie

Art. 10. Komendant lub Minister Spraw Wewnętrznych określa rodzaj umundurowania oraz uzbrojenia funkcjonariuszy poszczególnych jednostek Milicji Muratyckiej, a także jej wydziałów.

 

ROZDZIAŁ III

[Służba w Milicji Muratyckiej]

Art. 11. Każdy obywatel IV Republiki Muratyki może podjąć służbę w MM. Preferowanymi kandydatami do służby powinni być niekarani, chociaż ostatecznie o ich przyjęciu decyduje Komendant Milicji Muratyckiej.

Art. 12. Po przyjęciu do Milicji Muratyckiej, każdy nowy milicjant przechodzi służbę kandydacką trwającą co najmniej 3 miesiące.

Art. 12.1. Na wniosek Komendanta Milicji Muratyckiej do Ministra Spraw Wewnętrznych/Prezydenta może zostać skrócona o dowolną ilość dni.

Art. 13. Służbę można rozpocząć w każdym z korpusów.
Art. 13.1. Wymogiem, aby zostać powołanym do innego korpusu niż korpus szeregowych Milicji Muratyckiej jest spełnienie wymogów wydanych przez Komendanta Milicji Muratyckiej.

Art. 14. Stopnie Milicji Muratyckiej wraz z korpusami;

- Generałowie Milicji
Komendant Milicji Muratyckiej
Komendant uleński
Komendant 

- Oficerowie Milicji
Inspektor rejonowy
Inspektor
Podinspektor
Major Milicji
Kapitan Milicji
Starszy Porucznik Milicji
Porucznik Milicji
Podporucznik Milicji

- Chorążowie Milicji
Starszy Aspirant
Aspirant
Młodszy Aspirant

- Podoficerowie Milicji
Starszy sierżant sztabowy
Sierżant sztabowy
Starszy sierżant
Sierżant
Młodszy sierżant

- Szeregowi Milicji
Starszy milicjant
Milicjant

Art. 14.1. Stopnie szeregowych, podoficerów i chorążych Milicji Muratyckiej nadaje Komendant Milicji Muratyckiej, natomiast stopnie oficerskie i generalskie Prezydent IV Republiki Muratyki.

Art. 15. Milicjant może zostać zwolniony w przypadku;

- Przekroczenia uprawnień

- Niesubordynacji

- Naruszenia prawa

- Śmierci

- Przejścia na emeryturę

Art. 16. Milicjant ma prawo do przeniesienia się do innego Ulenu maksymalnie raz w roku.

Art. 17. Na potrzeby Milicji milicjanci mogą być przenoszeni między posterunkami znajdującymi się tylko i wyłącznie w granicach Gminy, w której Ci służyli.
Art. 17.1. Za zgodą milicjanta może zostać on przeniesiony do innego Ulenu.
Art. 17.2. Przeniesienie może nastąpić także w przypadku zwolnienia się stanowiska wymaganego do awansu.

ROZDZIAŁ IV

[Kary i wyróżnienia]

Art. 18. Milicjant może zostać wyróżniony w następujący sposób, zaczynając od najwyższego;

- Nadanie odznaczenia państwowego

- Nadanie odznaczenia resortowego

- Nadanie odznaki pamiątkowej jednostki

- Zdjęciem na tle sztandaru jednostki

- Listem pochwalnym/gratulacyjnym i równorzędnym

- Nagrodą pieniężną

- Pochwałą

Art. 19. Milicjant może zostać ukarany w następujący sposób, zaczynając od najsurowszego;

- Zwolnienie ze służby

- Pozbawienie stopnia

- Przeniesienie do jednostki o specjalnym charakterze służby

- Pozbawienie odznaki pamiątkowej jednostki

- Pozbawienie prawa do noszenia munduru poza pełnieniem służby

- Odebranie dodatku pieniężnego

- Notatka służbowa

 

ROZDZIAŁ V

[Środki przymusu bezpośredniego oraz zadania]

Art. 20. Środkami przymusu bezpośredniego w Milicji Muratyckiej są:

- Kajdanki

- Pałka służbowa

- Kaftan obezwładniający

- Siatka obezwładniająca

- Amunicja niepenetrująca

- Gazowe oraz wodne środki obezwładniające

- Paralizator

- Amunicja niepenetrująca

- Koń służbowy

- Pies służbowy

oraz inne środki, które na wniosek Komendanta zostały dopuszczone do użytku.

Art. 21. Środków przymusu bezpośredniego milicjant używa w celu;

- Wyegzekwowania zachowania wymaganego prawem

- Złamania biernego lub czynnego oporu

- Odparcia ataku na mienie, obiekt lub osobę, którym zagraża niebezpieczeństwo.

- Przeciwdziałania niszczenia mienia

 

Art. 22. Głównymi zadaniami Milicji Muratyckiej jest egzekwowanie prawa IV Republiki Muratyki, a także niedopuszczanie do sytuacji, które by zagrażały porządku publicznemu.

Art. 23. Każdy wydział Milicji może ingerować w sprawy innych wydziałów, jeżeli te mogą zostać załatwione na stopie upomnienia, mandatu.

 

ROZDZIAŁ VI

[Postanowienia końcowe]

Art. 24. Z chwilą utworzenia Milicji powołuje się specjalne funkcje na forum IV Republiki Muratyki.

Art. 25. Pierwszym Komendantem Milicji Muratyckiej zostaje Pan Kaspar Waksman-Deter.

Art. 26. Ustawa wchodzi w życie z chwilą ogłoszenia.

 

 

 

Piotr Grigoriewicz Romanow
II Prezydent IV Republiki Muratyki
Marszałek Wielki Sejmu II kadecji
Były Prezydent Uleński Azymuckiego Ulenu

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiam kolejny projekt:

Cytat

projekt
USTAWA O UDOSTĘPNIENIU FORUM MURATYCKIEGO
z dnia xx xx 2022

Bacząc na obustronne chęci narodów Muratyckiego i Czesnoradzkiego do współżycia na jednym forum, postanawia się poniższe przepisy:

Art. 1. Forum Muratyckie zostaje przekształcone w forum Muratycko-Czesnoradzkie. Zostaje podzielone na dwa główne działy – IV Republiki Muratyki oraz Socjalistycznej Republiki Czesnoradu, w których zawierać będą się dotychczasowe działy Muratyki oraz, po ustaleniu z Rządem RSC, Czesnoradu.

Art. 2. Piecze nad forum Czesnoradu powierza się Państwowym Służbom Informatycznym, których oddział otwiera się w stolicy RSC – Nowańsku.

Art. 3. Zobowiązuje się Państwowe Służby Informatyczne oraz Rząd Republiki Socjalistycznej Czesnoradu do zawarcia umowy, która reguluje kwestie techniczne oraz fakt współdzielenia forum.

Art. 4. Przepisy zawarte w niniejszej ustawie, tj. artykuły 1 i 2 wchodzą w życie w momencie podpisania przez obie strony umowy, o której mowa w artykule 3 niniejszej ustawy. Artykuł 3 wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

 

  • Kocham to! 1

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny panie Marszałku, drodzy obywatele. Pragnę poddać poniższy projekt pod głosowanie i dyskusję w Sejmie:

Cytat

projekt
Uchwała Sejmu Muratyckiego o uchyleniu uchwały o władzach wrogich
z dnia xx xx 2022

Art. 1. W obliczu chęci podjęcia rozmów między władzami Republiki Socjalistycznej Czesnoradu oraz Nowego Kucełgradu oraz w trosce o stabilizację sytuacji uchyla się Uchwałę Sejmu Muratyckiego o władzach wrogich.

Art. 2. Uchwała wchodzi w życie w dzień uchwalenia.

 

Edytowane przez Albert Fryderyk de Espada

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

 

projekt Ustawy Specjalnej Sejmu zmieniającej zapis konstytucji 1/2022

z dnia xx xx 2022

Art. 1. Zmienia się brzmienie Ustępu 1 w Art.20. na: "Składanie projektów ustaw, nie wpływających na politykę zagraniczną lub nie kolidująca z nią,"

Art. 2. Zmienia się brzmienie Ustępu 1 w Art.33. na: "Podpisywanie ustaw, lub odrzucanie ich wraz z powodem odrzucenia,"

Art.3. Zmienia się brzmienie Ustępu 2 w Art.33. na: "Reprezentowanie IV Republiki na arenie międzynarodowej oraz prowadzenie polityki zagranicznej IV Republiki,"

Art.4. Do Art.36. dodaje się Ustęp 3 o brzmieniu: "Działa na przekór opinii publicznej większości obywateli IV Republiki Muratyki."

Art.5. Ustawa wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

 

 

Szanowny panie @Marszałek Wielki, w związku wydarzeniami jakie miały niedawno miejsce w Muratyce składam powyższy projekt zmieniający zapisy konstytucji. Swoją decyzję motywuję chęcią sprostowania kwestii tego jaki organ prawny zajmuje się polityką zagraniczną w naszym kraju oraz dodaniem pewnej powinności prezydenta wobec obywateli którzy go wybrali. 

Edytowane przez Albert Fryderyk de Espada
  • Lubię to 1

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

projekt
Ustawa Sejmu Muratyckiego o powołaniu Służby Wywiadu i Kontrwywiadu "Varenlen"
z dnia xx xx 2022


Art. 1. Niniejsze rozporządzenie ma na celu utworzenie oraz opisanie funkcjonowania służby wywiadu i kontrwywiadu "Varenlen".

Art. 2. Varenlen funkcjonuje jako służba wywiadu oraz służba kontrwywiadu IV Republiki Muratyki podporządkowana bezpośrednio Wielkiej Armii Republiki.

Art. 3. Varenlen podlega i odpowiada bezpośrednio przed Hörenkomendantem WAR lub Prezydentem IV Republiki Muratyki.

Art. 4. Hörenkomendantem za aprobatą Prezydenta może powołać Förskomendanta który przejmie ich obowiązki.

Art. 5. Varenlen ma za zadanie dbać o bezpieczeństwo wewnętrzne IV Republiki Muratyki.

Art. 6. Varenlen zapewnia bezpieczeństwo funkcjonowania IV Republiki Muratyki działając na terenie kraju jak i po za jego granicami.

Art. 7. Funkcjonariusze Varenlen mają prawo zatrzymać osobę podejrzaną o popełnienie przestępstwa uwzględnione w Kodeksie Karnym.

Art. 8. Varenlen ma prawo przedsięwziąć wszelkie ziezbędne środki nie wykraczające poza prawo aby zapewnić bezpieczeństwo funkcjonowania państwa.

Art. 9. Varenlen dzieli się na następujące formacje:

  • Dywizja Wywiadu i Kontwywiadu
  • Dywizja Naukowo-Badawcza
  • Biuro Szyfrów

Art. 10. Dywizja Wywiadu i Kontrwywiadu odpowiada za utrzymywanie bezpieczeństwa państwa identyfikując potencjalne zagrożenia oraz zabezpieczanie ich wraz z kluczową dokumentacją.

Art. 11. Dywizja Naukowo-Badawcza odpowiada za wsparcie naukowe dla Służby Wywiadu i Kontrwywiadu Varenlen oraz zbiera i przechowuje kluczowe informacje dla WAR oraz rządu IV Republiki.

Art. 12. Biuro Szyfrów odpowiada za zabezpieczanie dokumentów państwowych i wojskowych zawierających kluczowe informacje dla bezpieczeństwa wewnętrznego.

Art. 13. Dostęp do zaszyfrowanych dokumentów mają jedynie Hörenkomendantem, Prezydent IV Republiki oraz osoby przez nich upoważnione.

Art. 14. Ustawa wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
 

Szanowny panie @Marszałek Wielki, pragnę przedłożyć powyższy projekt ustawy ustawy pod głosowanie na najbliższym posiedzeniu Sejmu.

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Szanowny Panie Marszałku, wnoszę o zatwierdzenie projektu ustawy/reformy:

 

Cytat

 

projekt ustawy

USTAWA REFORMY SYSTEMU INSTYTUCJI PAŃSTWOWYCH

ROZDZIAŁ I

[Przepisy ogólne]

Art 1.1. Instytucje i organizacje, które nie będą aktywne przez 30 dni kalendarzowych będą usuwane ze spisu aktywnych instytucji, poza organizacjami rządowymi, bądź tymi o kluczowym znaczeniu.

      1.2. Tematy związane z niekatywnymi organizacjami będą przenoszone do archiwum organizacji pozarządowych.

      1.3. Instytucje, które zostały dezaktywowane mogą zostać ponownie aktywowane przez ich właścicieli.

      1.4. Instytucje nieaktywne przez dłuższy czas niż 60 dni, będą mogły być przejęte przez innych obywateli po ich przywróceniu do spisu aktywnch instytucji, aby kontynuować ich dziedzictwo, za pozwoleniem władz lokalnych regionu, na terenie, którego znajduje się dana organizacja/instytucja.

Art 2.1. Osoby, które piastują oficjalne stanowiska państwowe, a nie są aktywne ponad 40 dni będą usuwane ze stanowiska, a po 30 dniach od braku aktywności zostaną poinofmorwane o tym, że za 10 dni stracą stanowisko.

      2.2. Tematy związane z niekatywnymi użytkownikami, piastującymi oficjalne stanowiska państowe będą przenoszone do archiwów, jeśli nie mają już żadnej mocy prawnej.

      2.3. Osoby, które zostały pozbawione danego stanowiska w wyniku niekatywności, będą mogły odzyskać to stanowisko w trybie ekspresowym, jeśli nie zostało ono zajętę przez innego obywatela.

Art 3.1. Wyznacza się 3 dniowy okres zatwierdzenia projektu ustawy.

      3.2. Wyznacza się 7 dniowy okres głosowania ustawy dopuszczonej do głosowania.

 

ROZDZIAŁ II

[Dopełnienie funkcjonowania nowych przepisów]

I. Przeprowadzenie wyżej wymienionej reformy, będzie wymagać utworzenia stosownych działów na forum i będzie się związać z obowiązkową restrukturyzacją porządku funkcjonowania państwa.

 

ROZDZIAŁ III

[Uzasadnienie]

           Uzasadnienie do wniesienia o przyjęcie wyżej wymienionej reformy:

I. Ustawa ma charakter funkcjonalny i prospołeczny.

II. Funkcjonalny charakter ustawy - uporządkowanie forum - uporządkowanie spisu instytucji - uporządkowanie spisu piastowanych stanowisk w państwie.

III. Prospołeczny charakter ustawy - zachęcenie do rozwijania swoich instytucji - zachęcenie do sprawowania aktywnościw państwie.

 

 

Komentarz ogólny do niniejszego projektu:

      Ustawa ma na celu pobudzenie aktywności wśród działaczy państwowych i obywateli - uporządkowanie spisu stanowisk i instytucji ma na celu pozbycia się przeczucia wśród nowych i aktualnych obywateli (przeczucia, którego doświadczyłem ja) braku aktywności forum, śmierci wielu instytucji, wrażenia, że ważne osoby w państwie już nie uczestniczą w naszym projekcie. Dodatkowo, jeśli ktoś będzie chciał obrać stanowisko, które jest zajęte przez użytkownika/obywatela, który nie jest aktywny od roku - nie będzie musiał pytać czy jest ono wolne / pozbawiać nieaktywnego użytkownika danego stanowiska (to samo tyczy się instytucji). Jeśli ktoś będzie chciał uczestniczyć w życiu jakiejś instytucji, może się zawieść (tak jak ja) tym, że co druga, jeśli nie więcej, instytucja w spisie instytucji nie ma prawie żadnej własnej historii / jest nieaktywna - nie ma żadnego sensu, aby takowa znajdowała się gdziekolwiek indziej niż w archiwum instytucji. Dodatkowo jest to dużo bardziej motywujące i przyjemniejsze, aby zakładać instytucję/organizację, która będzie się znajdować między innymi aktywnymi instytucjami, co również doprowadzi do współzawodnictwa między nimi o wpływ w życiu państwa - mam nadzieję, że będzie to również zachętą aby takowe instytucje zakładać i zapraszać do nich innych obywateli. To samo tyczy się partii politycznych.
Skrócony czas na złożenie ustawy i skrócony czas nad jej głosowaniem ma na celu pobudzenie aktywności wśród osób głosujących nad ustawą - ma to również na celu usprawinienie naszej machiny legislacyjnej.

 

Bardzo podoba mi się projekt Muratyki i mam nadzieję, że będą to jedne z kroków, które go rozruszają. Zachęcam aby przyjąć tę ustawę w jej całości, aby zadbać o nasze wspólne dobro, usprawnić je, zachęcić nowych użytkowników, rozruszać nasze środowisko i zachęcić do aktywizmu.

Proszę o dyskutowanie wyżej wymienionej ustawy. I proszę o wybaczenie ewentualnych błędów, jestem w tym całkowicie nowy.

 

Z poważaniem,

T. E.

 

  • Kocham to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt ustawy przyjmujemy pod rozpatrzenie na najbliższym posiedzeniu Sejmu Muratyckiego. Tam będzie wygodniej i estetyczniej dyskutować na jego temat.

No właśnie... Sejmu Muratycki, @Waksman chcemy zaczynać nowe posiedzenie czy projekt przedstawiamy jeszcze na nie zamkniętym starym posiedzeniu ?

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie zamknęliśmy poprzedniego posiedzenia to proponuję się zebrać i podciągnąć debatę pod to niezamknięte posiedzenie. Czy Pan Prezydent @Albert Fryderyk de Espada będzie nam marszałkował? :P

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij