• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

I Posiedzenie Komisji


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński
4 godziny temu, Waksman napisał:

głosujący powinien móc oddać tylko jeden głos na jednego kandydata - po co to udziwniać i modyfikować?

Moim zdaniem każdy głosujący powinien dysponować liczbą głosów równą liczbie mandatów do obsadzenia. Taki system obowiązuje m.in. w Sarmacji i Bialenii, sądzę, że jest najlepszy, bo różnicuje wyniki. Gdyby każdy dysponował jednym głosem, to poszczególni kandydaci mieliby średnio 1-2 głosy. 😄

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żebym zrozumiał dobrze, i nie walnął głupoty - w takim systemie, jeśli w Parlamencie jest 6 mandatów do obsadzenia, to ja mogę oddać 1 głos na 6 kandydatów? Dobrze ogarnąłem?

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostawiam to tutaj:

Quote

Preambuła

My, Lud Nordaty, zjednoczony w różnorodności, postanawiamy powołać Unię Nordacką - wspólnotę wolnych państw naszego kontynentu, połączonych wspólną ideą budowy lepszego, bardziej rozwiniętego, merytorycznego i aktywnego Mikroświata,
dążących do wszechstronnego rozwoju społecznego, kulturalnego, politycznego, gospodarczego oraz naukowego Nordaty,
wierzących, że tak szczytne cele można osiągnąc tylko na drodze współpracy, której warunkiem jest poszanowanie różnic oraz odrzucenie konfliktów, możliwe dzięki uznaniu wspólnych wartości cywilizacyjnych.

Art. 1 

Unia Nordacka jest organizacją międzynarodową, której celem jest wspieranie współpracy pomiędzy państwami Kontynentu Północnego, kultywowanie ich wartości oraz promowanie pokoju.

Art. 2 

Unia Nordacka w ramach realizacji celi powołuje do życia Nordacki Parlament Unijny oraz Unijny Trybunał Arbitrażowy.

Art. 3 

  1. Parlament Unijny jest organem doradczym państw członkowskich Unii Nordackiej.
  2. Parlament Unijny jest wybierany w wyborach powszechnych, które przeprowadza Komisja Wyborcza Unii Nordackiej.
  3. Czynne prawo wyborcze ma każdy obywatel państwa członkowskiego Unii Noradckiej. 
  4. Biernie prawo wyborcza posiada każdy obywatel państwa członkowskiego Unii Nordackiej, który nie został skazany za przestępstwo umyślne na karę zakazu sprawowania funkcji Posła do Parlamentu Unii przez Unijny Trybunał Arbitrażowy.
  5. Zgłoszenia kandydatów na Posła do Parlamentu Unii przyjmowane są przez KWUN w terminie przez nią określoną w specjalnie do tego celu przeznaczonym wątku.
  6. Kadencja Parlamentu Unijnego trwa 3 miesiące.
  7. Liczba posłów Parlamentu Unii jest równa 1/3 łącznej liczby obywateli państw członkowskich.
  8. Jeśli liczba zarejestrowanych kandydatów jest mniejsza lub taka sama co liczba miejsc do obsadzenia w Parlamencie Unii, każdy kandydat automatycznie uzyskuje mandat poselski. W innym wypadku odbywają się wybory.
  9. Wybory na Posłów do Parlamentu Unijnego odbywają się w głosowaniu, w którym każdy uprawniony do głosowania otrzymuje liczbę głosów równą liczbie kandydatów. Głosujący dobrowolnie dzielą przyznaną im liczbę głosów wobec kandydatów, z zastrzeżeniem, że muszą wykorzystać wszystkie głosy oraz nie mogą przekazać wszystkich głosów wobec wyłącznie jednego kandydata i nie mają możliwości wstrzymania się od głosu. [UST. 9. JEST ZERŻNIĘTY Z ORDYNACJI WYBORCZEJ BIALENII. MOŻNA ZROBIĆ TAK, ŻE NIE WSZYSTKIE GŁOSY MUSZĄ BYĆ WYKORZYSTANE I NIE MOŻNA ODDAĆ WIELU GŁOSÓW NA JEDNEGO KANDYDATA]
  10. Do Parlamentu Unijnego dostają się kandydaci z najwyższą liczbą oddanych na nich głosów.
  11. Gdy dwóch lub więcej kandydatów osiągnie ten sam wynik wyborczy, a uzyskanie przez nich mandatów spowodowałoby przekroczenie traktatowej liczby posłów Parlamentu Unijnego, organizowana jest druga tura wyborów, w której uczestniczą tylko kandydaci, którzy znaleźli się na granicy naturalnego progu wyborczego.

Art. 4

Do praw i obowiązków posłów Parlamentu Unii należą: :

  1. Składanie projektów ustaw,
  2. Składanie wniosków,
  3. Uczestnictwo w obradach,
  4. Uczestnictwo w głosowaniach,
  5. Przestrzeganie kultury wypowiedzi.

Art. 5 

  1. Obradom Parlamentu Unijnego przewodzi Marszałek, który wybierany jest każdorazowo co każdą kadencję Parlamentu w drodze wyborów prowadzonych przez Marszałka Seniora.
  2. Każdemu posłowi przysługuje możliwość zgłoszenia swojej kandydatury na stanowisko Marszałka.
  3. Aby Marszałek mógł zostać wybrany, musi on uzyskać bezwzględną większość głosów w obecności przynajmniej połowy posłów Parlamentu.
  4. Aby ustawa weszła w życie musi zdobyć więcej niż 50% głosów obecnych posłów.

Art. 6

Procedura akcesyjna

  1. Zainteresowane państwo zgłasza swój akces do Marszałka Parlamentu Unijnego. 
  2. Parlament Unijny zezwala na akcesję zainteresowanego państwa poprzez głosowanie, w którym wniosek akcesyjny musi uzyskać więcej niż 50% głosów obecnych posłów.
  3. Po wyrażeniu zgody na akcesję przez Parlament Unijny, zaintersowane państwo oficjalnie uznawane jest za członka Unii Nordackiej po ratyfikacji niniejszego traktatu.

Art. 7 

Procedura wystąpienia 

  1. Państwo zainteresowanie wystąpieniem ze struktur Unii Nordackiej oficjalnie wypowiada niniejszy traktat.
  2. Opcjonalnie Parlament Unijny i zainteresowane państwo mogą podpisać traktat wystąpieniowy.

Art. 8

Procedura wydalenia 

  1. Na wniosek posła Parlamentu Unijnego poparte powodem wnioskującego może rozpocząć się głosowanie nad wydaleniem państwa członkowskiego z Unii Nordackiej,
  2. Aby państwo mogło zostać wydalone ze struktur Unii Nordackiej, wniosek o jego wydalenie musi uzyskać poparcie przynajmniej 3/5 posłów Parlamentu Unijnego.

Art. 9

  1. Każde z państw członkowskich ma prawo posiadać własne dedykowane podforum.
  2. Odpowiedzialnym za poprawne funkcjonowanie forum jest Nordackie Konsorcjum Informatyczne.
  3. Każde państwo ubiegające się o otrzymanie dedykowanego podforum przedstawia swojego kandydata na administratora Nordackiemu Konsorcjum Informatycznemu.
  4. NKI zatwierdza kandydatów na administratora zwykłą większością głosów poprzez głosowanie w gronie administratorów forum.

Art. 10 

Współpraca ekonomiczna, kulturowa oraz naukowa.

  1. Państwa członkowskie deklarują wspieranie inicjatyw powstających na terenie państw członkowskich Unii. 

Art. 11

Unijny Trybunał Arbitrażowy

  1. Unijny Trybunał Arbitrażowy składa się z sędziów, których liczba nie przekracza liczby państw członkowskich.
  2. UTA rozstrzyga spory w formule arbitrażu lub mediacji. 
  3. UTA może uchwalić wewnętrzny regulamin postępowania

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

Moje uwagi:

1. Trzeba sprecyzować, czym jest Komisja Wyborcza Unii Nordackiej i kto wchodzi w jej skład. Ja widzę dwie opcje: albo powoływanie przez Parlament Nordacki, albo po jednym przedstawicielu z każdego państwa członkowskiego.

2.

Cytat
  • Wybory na Posłów do Parlamentu Unijnego odbywają się w głosowaniu, w którym każdy uprawniony do głosowania otrzymuje liczbę głosów równą liczbie kandydatów. Głosujący dobrowolnie dzielą przyznaną im liczbę głosów wobec kandydatów, z zastrzeżeniem, że muszą wykorzystać wszystkie głosy oraz nie mogą przekazać wszystkich głosów wobec wyłącznie jednego kandydata i nie mają możliwości wstrzymania się od głosu. [UST. 9. JEST ZERŻNIĘTY Z ORDYNACJI WYBORCZEJ BIALENII. MOŻNA ZROBIĆ TAK, ŻE NIE WSZYSTKIE GŁOSY MUSZĄ BYĆ WYKORZYSTANE I NIE MOŻNA ODDAĆ WIELU GŁOSÓW NA JEDNEGO KANDYDATA]

Możliwość oddania więcej niż jednego głosu na danego kandydata dotyczyła tylko elekcji prezydenckiej. W wyborach parlamentarnych można w Bialenii oddać jeden głos na jednego kandydata.

3. Kto będzie Marszałkiem Seniorem? Marszałek poprzedniej kadencji? Poseł z najdłuższym stażem?

4.

Cytat
  • Parlament Unijny zezwala na akcesję zainteresowanego państwa poprzez głosowanie, w którym wniosek akcesyjny musi uzyskać więcej niż 50% głosów obecnych posłów.

Ja byłbym za większość kwalifikowaną powyżej 67%.

5. Trzeba ustalić, kto wchodzi w skład Unijnego Trybunału Arbitrażowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cytat

 

Preambuła

My, Lud Nordaty, zjednoczony w różnorodności, postanawiamy powołać Unię Nordacką - wspólnotę wolnych państw naszego kontynentu, połączonych wspólną ideą budowy lepszego, bardziej rozwiniętego, merytorycznego i aktywnego Mikroświata,
dążących do wszechstronnego rozwoju społecznego, kulturalnego, politycznego, gospodarczego oraz naukowego Nordaty,
wierzących, że tak szczytne cele można osiągnąc tylko na drodze współpracy, której warunkiem jest poszanowanie różnic oraz odrzucenie konfliktów, możliwe dzięki uznaniu wspólnych wartości cywilizacyjnych.

Art. 1 

Unia Nordacka jest organizacją międzynarodową, której celem jest wspieranie współpracy pomiędzy państwami Kontynentu Północnego, kultywowanie ich wartości oraz promowanie pokoju.

Art. 2 

Unia Nordacka w ramach realizacji celi powołuje do życia Nordacki Parlament Unijny oraz Unijny Trybunał Arbitrażowy.

Art. 3 

  1. Parlament Unijny jest organem doradczym państw członkowskich Unii Nordackiej.
  2. Parlament Unijny jest wybierany w wyborach powszechnych, które przeprowadza Komisja Wyborcza Unii Nordackiej.
  3. Czynne prawo wyborcze ma każdy obywatel państwa członkowskiego Unii Noradckiej. 
  4. Biernie prawo wyborcza posiada każdy obywatel państwa członkowskiego Unii Nordackiej, który nie został skazany za przestępstwo umyślne na karę zakazu sprawowania funkcji Posła do Parlamentu Unii przez Unijny Trybunał Arbitrażowy.
  5. Zgłoszenia kandydatów na Posła do Parlamentu Unii przyjmowane są przez KWUN w terminie przez nią określoną w specjalnie do tego celu przeznaczonym wątku.
  6. Kadencja Parlamentu Unijnego trwa 3 miesiące.
  7. Liczba posłów Parlamentu Unii jest równa 1/3 łącznej liczby obywateli państw członkowskich.
  8. Jeśli liczba zarejestrowanych kandydatów jest mniejsza lub taka sama co liczba miejsc do obsadzenia w Parlamencie Unii, każdy kandydat automatycznie uzyskuje mandat poselski. W innym wypadku odbywają się wybory.
  9. Wybory na Posłów do Parlamentu Unijnego odbywają się w głosowaniu, w którym każdy uprawniony do głosowania otrzymuje liczbę głosów równą liczbie kandydatów. Głosujący dobrowolnie dzielą przyznaną im liczbę głosów wobec kandydatów, z zastrzeżeniem, że nie muszą wykorzystać wszystkich głosów.
  10. Do Parlamentu Unijnego dostają się kandydaci z najwyższą liczbą oddanych na nich głosów.
  11. Gdy dwóch lub więcej kandydatów osiągnie ten sam wynik wyborczy, a uzyskanie przez nich mandatów spowodowałoby przekroczenie traktatowej liczby posłów Parlamentu Unijnego, organizowana jest druga tura wyborów, w której uczestniczą tylko kandydaci, którzy znaleźli się na granicy naturalnego progu wyborczego.

Art. 4

Do praw i obowiązków posłów Parlamentu Unii należą: :

  1. Składanie projektów ustaw,
  2. Składanie wniosków,
  3. Uczestnictwo w obradach,
  4. Uczestnictwo w głosowaniach,
  5. Przestrzeganie kultury wypowiedzi.

Art. 5 

  1. Obradom Parlamentu Unijnego przewodzi Marszałek, który wybierany jest każdorazowo co każdą kadencję Parlamentu w drodze wyborów prowadzonych przez Marszałka Seniora.
  2. Każdemu posłowi przysługuje możliwość zgłoszenia swojej kandydatury na stanowisko Marszałka.
  3. Aby Marszałek mógł zostać wybrany, musi on uzyskać bezwzględną większość głosów w obecności przynajmniej połowy posłów Parlamentu.
  4. Aby ustawa weszła w życie musi zdobyć większość kwalifikowaną 3/5 głosów obecnych posłów.

Art. 6

Procedura akcesyjna

  1. Zainteresowane państwo zgłasza swój akces do Marszałka Parlamentu Unijnego. 
  2. Parlament Unijny zezwala na akcesję zainteresowanego państwa poprzez głosowanie, w którym wniosek akcesyjny musi uzyskać więcej niż 50% głosów obecnych posłów.
  3. Po wyrażeniu zgody na akcesję przez Parlament Unijny, zaintersowane państwo oficjalnie uznawane jest za członka Unii Nordackiej po ratyfikacji niniejszego traktatu.

Art. 7 

Procedura wystąpienia 

  1. Państwo zainteresowanie wystąpieniem ze struktur Unii Nordackiej oficjalnie wypowiada niniejszy traktat.
  2. Opcjonalnie Parlament Unijny i zainteresowane państwo mogą podpisać traktat wystąpieniowy.

Art. 8

Procedura wydalenia 

  1. Na wniosek posła Parlamentu Unijnego poparte powodem wnioskującego może rozpocząć się głosowanie nad wydaleniem państwa członkowskiego z Unii Nordackiej,
  2. Aby państwo mogło zostać wydalone ze struktur Unii Nordackiej, wniosek o jego wydalenie musi uzyskać większość kwalifikowaną 3/5 posłów Parlamentu Unijnego.

Art. 9

  1. Każde z państw członkowskich ma prawo posiadać własne dedykowane podforum.
  2. Odpowiedzialnym za poprawne funkcjonowanie forum jest Nordackie Konsorcjum Informatyczne.
  3. Każde państwo ubiegające się o otrzymanie dedykowanego podforum przedstawia swojego kandydata na administratora Nordackiemu Konsorcjum Informatycznemu.
  4. NKI zatwierdza kandydatów na administratora zwykłą większością głosów poprzez głosowanie w gronie administratorów forum.

Art. 10 

Współpraca ekonomiczna, kulturowa oraz naukowa.

  1. Państwa członkowskie deklarują wspieranie inicjatyw powstających na terenie państw członkowskich Unii. 

Art. 11

Unijny Trybunał Arbitrażowy

  1. Unijny Trybunał Arbitrażowy składa się z sędziów, których liczba nie przekracza liczby państw członkowskich.
  2. UTA rozstrzyga spory w formule arbitrażu lub mediacji. 
  3. UTA może uchwalić wewnętrzny regulamin postępowania

 

Zmieniłem Art. 3. pkt. 9.: można oddać 1 głos na 1 kandydata i nie wszystkie głosy muszą być wykorzystane.

Co do głosowania w sprawie akcesji nowych państw, większość osób udzielających się w tym wątku woli zwykłą większość, a niektórzy (w tym ja) wolą 2/3. Dlatego proponuję iść na kompromis: 3/5 głosów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie osobiście dokument w obecnej formie jak najbardziej zadowala, szczególnie chcę zobaczyć czy taki system głosowań będzie się sprawdzać gdyż wydaje się bardzo ciekawy. 

Mam jedynie jedno pytanie chyba na tak zwany koniec a mianowicie czy chcemy dodawać rodziła poświęcony NIK i jego działaniu, czy może tą kwestię będzie determinował kompletnie osobny dokument ? 

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

Jeśli NIK nie ma dotyczyć wszystkich państw członkowskich, a tylko tych dzielących z Muratyką forum, to można pominąć tę kwestię w traktacie i spisać osobną umowę z Czesnoradem (i ewentualnie innymi państwami chętnymi do przeniesienia się na wspólne forum).

Wygląda na to, że najważniejsze kwestie mamy ustalone i powoli można przechodzić do finalizacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quote

Preambuła

My, Lud Nordaty, zjednoczony w różnorodności, postanawiamy powołać Unię Nordacką - wspólnotę wolnych państw naszego kontynentu, połączonych wspólną ideą budowy lepszego, bardziej rozwiniętego, merytorycznego i aktywnego Mikroświata,
dążących do wszechstronnego rozwoju społecznego, kulturalnego, politycznego, gospodarczego oraz naukowego Nordaty,
wierzących, że tak szczytne cele można osiągnąc tylko na drodze współpracy, której warunkiem jest poszanowanie różnic oraz odrzucenie konfliktów, możliwe dzięki uznaniu wspólnych wartości cywilizacyjnych.

Art. 1 

Unia Nordacka jest organizacją międzynarodową, której celem jest wspieranie współpracy pomiędzy państwami Kontynentu Północnego, kultywowanie ich wartości oraz promowanie pokoju.

Art. 2 

Unia Nordacka w ramach realizacji celi powołuje do życia Nordacki Parlament Unijny oraz Unijny Trybunał Arbitrażowy.

Art. 3 

  1. Parlament Unijny jest organem doradczym państw członkowskich Unii Nordackiej.
  2. Parlament Unijny jest wybierany w wyborach powszechnych, które przeprowadza Komisja Wyborcza Unii Nordackiej.
  3. Czynne prawo wyborcze ma każdy obywatel państwa członkowskiego Unii Noradckiej. 
  4. Biernie prawo wyborcza posiada każdy obywatel państwa członkowskiego Unii Nordackiej, który nie został skazany za przestępstwo umyślne na karę zakazu sprawowania funkcji Posła do Parlamentu Unii przez Unijny Trybunał Arbitrażowy.
  5. Zgłoszenia kandydatów na Posła do Parlamentu Unii przyjmowane są przez KWUN w terminie przez nią określoną w specjalnie do tego celu przeznaczonym wątku.
  6. Kadencja Parlamentu Unijnego trwa 3 miesiące.
  7. Liczba posłów Parlamentu Unii jest równa 1/3 łącznej liczby obywateli państw członkowskich.
  8. Jeśli liczba zarejestrowanych kandydatów jest mniejsza lub taka sama co liczba miejsc do obsadzenia w Parlamencie Unii, każdy kandydat automatycznie uzyskuje mandat poselski. W innym wypadku odbywają się wybory.
  9. Wybory na Posłów do Parlamentu Unijnego odbywają się w głosowaniu, w którym każdy uprawniony do głosowania otrzymuje liczbę głosów równą liczbie kandydatów. Głosujący dobrowolnie dzielą przyznaną im liczbę głosów wobec kandydatów, z zastrzeżeniem, że nie muszą wykorzystać wszystkich głosów i nie mogą oddać więcej niż jednego głosu na jednego kandydata.
  10. Do Parlamentu Unijnego dostają się kandydaci z najwyższą liczbą oddanych na nich głosów.
  11. Gdy dwóch lub więcej kandydatów osiągnie ten sam wynik wyborczy, a uzyskanie przez nich mandatów spowodowałoby przekroczenie traktatowej liczby posłów Parlamentu Unijnego, organizowana jest druga tura wyborów, w której uczestniczą tylko kandydaci, którzy znaleźli się na granicy naturalnego progu wyborczego.

Art. 4

Do praw i obowiązków posłów Parlamentu Unii należą: :

  1. Składanie projektów ustaw,
  2. Składanie wniosków,
  3. Uczestnictwo w obradach,
  4. Uczestnictwo w głosowaniach,
  5. Przestrzeganie kultury wypowiedzi.

Art. 5 

  1. Obradom Parlamentu Unijnego przewodzi Marszałek, który wybierany jest każdorazowo co każdą kadencję Parlamentu w drodze wyborów prowadzonych przez Marszałka Seniora.
  2. Każdemu posłowi przysługuje możliwość zgłoszenia swojej kandydatury na stanowisko Marszałka.
  3. Aby Marszałek mógł zostać wybrany, musi on uzyskać bezwzględną większość głosów w obecności przynajmniej połowy posłów Parlamentu.
  4. Parlament Unijny podejmuje ustawy zwykłą większością głosów przy obecności przynajmniej połowy posłów.

Art. 6

Procedura akcesyjna

  1. Zainteresowane państwo zgłasza swój akces do Marszałka Parlamentu Unijnego. 
  2. Parlament Unijny zezwala na akcesję zainteresowanego państwa poprzez głosowanie, w którym wniosek akcesyjny musi uzyskać więcej niż 50% głosów obecnych posłów.
  3. Po wyrażeniu zgody na akcesję przez Parlament Unijny, zaintersowane państwo oficjalnie uznawane jest za członka Unii Nordackiej po ratyfikacji niniejszego traktatu.

Art. 7 

Procedura wystąpienia 

  1. Państwo zainteresowanie wystąpieniem ze struktur Unii Nordackiej oficjalnie wypowiada niniejszy traktat.
  2. Opcjonalnie Parlament Unijny i zainteresowane państwo mogą podpisać traktat wystąpieniowy.

Art. 8

Procedura wydalenia 

  1. Na wniosek posła Parlamentu Unijnego poparte powodem wnioskującego może rozpocząć się głosowanie nad wydaleniem państwa członkowskiego z Unii Nordackiej,
  2. Aby państwo mogło zostać wydalone ze struktur Unii Nordackiej, wniosek o jego wydalenie musi uzyskać większość kwalifikowaną 3/5 posłów Parlamentu Unijnego.

Art. 9

  1. Każde z państw członkowskich ma prawo posiadać własne dedykowane podforum.
  2. Odpowiedzialnym za poprawne funkcjonowanie forum jest Nordackie Konsorcjum Informatyczne.
  3. Każde państwo ubiegające się o otrzymanie dedykowanego podforum przedstawia swojego kandydata na administratora Nordackiemu Konsorcjum Informatycznemu.
  4. NKI zatwierdza kandydatów na administratora zwykłą większością głosów poprzez głosowanie w gronie administratorów forum.

Art. 10 

Współpraca ekonomiczna, kulturowa oraz naukowa.

  1. Państwa członkowskie deklarują wspieranie inicjatyw powstających na terenie państw członkowskich Unii. 

Art. 11

Unijny Trybunał Arbitrażowy

  1. Unijny Trybunał Arbitrażowy składa się z sędziów, których liczba nie przekracza liczby państw członkowskich.
  2. UTA rozstrzyga spory pomiędzy obywatelami Unii oraz pomiędzy państwami członkowskimi w formule arbitrażu lub mediacji. 
  3. UTA może uchwalić wewnętrzny regulamin postępowania.

Drobne poprawki: art. 5. pkt. 4. dotyczył ustaw, a nie wydalania członków, więc niepotrzebnie tam napisałem o większości kwalifikowanej. Do Art. 3. pkt. 9. dodałem, że nie można oddać wielu głosów na jednego kandydata. Sprecyzowałem Art. 11. pkt. 2.

Musimy jeszcze się zastanowić nad sposobem wybierania sędziów do UTA. Robimy tak, że jak ktoś jest jedynym sędzią w kraju członkowskim to automatycznie zostaje sędzią UTA; a jak w kraju jest więcej niż 1 sędzia, to sędziowie między sobą się dogadują, który z nich idzie do UTA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imo UTA nie powinno mieć żadnego związku z krajowymi wymiarami sprawiedliwości. Sędziów powinien wybierać Parlament, a nie, że ktoś automatycznie sobie dogaduje. To jest bez sensu. Parlament zbiera kandydatury i głosuje nad nimi. Ofc jeśli ktoś jest sędzią w kraju A to mógłby w takich wyborach startować, bo nie ma też sensu ograniczać ludzi jakimiś dziwnymi obostrzeniami i limitami.

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam flashbacki z polskiego sądownictwa, więc nawet nie myślałem nad opcją wybierania sędziów przez Parlament. Ale jest to jakieś wyjście.

A co myśli reszta? @Andrzej Płatonowicz Ordyński@Bolesław Domu Kirianóo@Tadeusz I Wielki@Albert Fryderyk de Espada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie raczej optowałbym za niezależnym wyborem członków UTA co nie wyklucza faktu że poseł parlamentu nie może być jednocześnie członkiem UTA.

Tylko wtedy wymagać to będzie dodatkowego głosowania, etc. a parlament załatwił by zapewne tą sprawę szybciej. 

 

No ale na tą chwilę określę się za niezależnymi wyborami do UTA.

 

Pozostają jeszcze @Tadeusz I Wielki, @Włodzimierz Molotin i @Bolesław Domu Kirianóo

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

Moim zdaniem sędziów powinien wybierać Parlament Nordacki, ale w miarę możliwości po jednym sędzim z każdego kraju.

Edytowane przez Andrzej Płatonowicz Ordyński
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej Płatonowicz Ordyński napisał:

Moim zdaniem sędziów powinien wybierać Parlament Nordacki, ale w miarę możliwości po jednym sędzim z każdego kraju.

Też tak sądze, sędziów powinien wybierać Parlament Nordacki

99886723298755545.png

Król-Senior Hawilandu, Tadeusz I Wielki

1213.png

Aktualnie niedostępny, w razie problemów proszę o kontakt: tadeuszhenrykowski@gmail.com

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wszyscy się zgadzają, to niech będzie Parlament

Bolesław Kirianóo von Hohenburg

Spiker Kongresu Federacji Nordackiej

1174.png100464293790614696.png

"Gdy gardzisz mszą i pierogiem: Idźże sobie z Panem Bogiem! A kto prośby nie posłucha: W imię Ojca, Syna, Ducha!"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 9/1/2022 at 11:57 AM, Bolesław Domu Kirianóo said:

Jak wszyscy się zgadzają, to niech będzie Parlament

Ja się np. nie zgadzam. Optowałbym za wyborem niezależnym od Parlamentu, bo politycy mogą obrać przychylnych sobie sędziów. Chyba, że wybór sędziego zatwierdzalibyśmy większością kwalifikowaną 3/5 głosów. Ja bym myślał nad akredytacjami sędzi do UTN przez sędziów krajowych.

 

Ewentualnie można iść na kompromis, że każde państwo wybiera swoim własnym sposobem kandydata na sędziego i przedstawia go Parlamentowi, gdzie musi uzyskać poparcie Posłów wyrażone w głosowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo iż również nie popieram wyboru przez Parlament to jak na razie większość zainteresowany opowiada się właśnie za takim a nie innym rozwiązaniem więc jeżeli nikt nie przekona się do propozycji @Kamiljan de Harlin to zwykłą większością głosów zostanie przyjęte pierwotne rozwiązanie.

Osobiście odpowiada mi przyjmowanie sędziego większością kwalifikowaną lecz chciałbym by w miarę możliwości każde państwo miało swojego przedstawiciela w UTA.  

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński
1 godzinę temu, Kamiljan de Harlin napisał:

Optowałbym za wyborem niezależnym od Parlamentu, bo politycy mogą obrać przychylnych sobie sędziów. Chyba, że wybór sędziego zatwierdzalibyśmy większością kwalifikowaną 3/5 głosów. Ja bym myślał nad akredytacjami sędzi do UTN przez sędziów krajowych.

Ale bez ingerowania w wybór sędziów krajowych to nie ma sensu, bo krajowi sędziowie też mogą być powoływani przez polityków (z resztą, któż z nas nie jest w mikroświecie politykiem?). To ja już wolę, żeby byli to politycy wybierani przez wszystkich obywateli nordackich.

1 godzinę temu, Kamiljan de Harlin napisał:

Ewentualnie można iść na kompromis, że każde państwo wybiera swoim własnym sposobem kandydata na sędziego i przedstawia go Parlamentowi, gdzie musi uzyskać poparcie Posłów wyrażone w głosowaniu.

No ewentualnie można.

A co w przypadku, gdy jedno państwo będzie miało 1 obywatela, a drugie 10 obywateli? Póki co nie ma na nordacie dziesięcioosobowego państwa i wszyscy jesteśmy planktonem 😄 , ale gdyby tak się zdarzyło w przyszłości, to wtedy byłoby to mało sprawiedliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co, sędziów wybiera Parlament większością kwalifikowaną?

On 9/2/2022 at 9:15 PM, Andrzej Płatonowicz Ordyński said:

 

A co w przypadku, gdy jedno państwo będzie miało 1 obywatela, a drugie 10 obywateli? Póki co nie ma na nordacie dziesięcioosobowego państwa i wszyscy jesteśmy planktonem 😄 , ale gdyby tak się zdarzyło w przyszłości, to wtedy byłoby to mało sprawiedliwe.

To może zrobimy tak, że na każde 4 obywateli przypada możliwość przedstawienia parlamentowi dodatkowego 1 sędziego? Przepis dotyczyłby tylko państw, których liczba obywateli przekracza 4... Czyli ośmioosobowe państwo mogłoby mieć 2 sędziów, a każdemu krajowi poniżej 8 obywateli zawsze przypada 1 sędzia. 12 obywateli – możliwość przedstawienia 3 sędziów, itd., itd. Ale na razie to nie jest potrzebne, bo 3 najliczniejsze państwa kontynentu mają każde po 7 obywateli.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.09.2022 o 21:15, Andrzej Płatonowicz Ordyński napisał:

A co w przypadku, gdy jedno państwo będzie miało 1 obywatela, a drugie 10 obywateli? Póki co nie ma na nordacie dziesięcioosobowego państwa i wszyscy jesteśmy planktonem 😄 , ale gdyby tak się zdarzyło w przyszłości, to wtedy byłoby to mało sprawiedliwe.

Znaczy sędziów nie może być więcej niż państw członkowskich i chyba najlepiej będzie zrobić to na zasadzie że z każdego państwa może być 1 sędzia, chyba że jakieś państwo się wykruszy to następnego sędziego wybieramy spośród innych państw ale na jakiej zasadzie będziemy decydować z jakiego nie mam pojęcia, może po prostu każdy chętny się zgłasza i parlament go zatwierdzi lub nie i będziemy szukać dalej.

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak z tego co widzę zostajemy przy tym że wyborami do UTA zajmować będzie się Parlament Unijny.

Jeżeli ktoś z zainteresowanych chce jeszcze coś dodać upraszam by zrobić to możliwe ja najszybciej, w przeciwnym wypadku wypadało by ruszyć dalej.

 

DW: @Waksman @Tadeusz I Wielki @Kamiljan de Harlin @Włodzimierz Molotin @Bolesław Domu Kirianóo 

8eb9053500921dd86408d26eec6ac359.png

99527777916552134.pngd163f8cdb3f91e7d14a03435118e2fd2.png.86fdf0557357fae59b90edaf1f1fd87c.png1141.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij