• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

I Posiedzenie Komisji Eksperckiej Komisariatu Nauki i Oświaty ws. Podstawy Programowej.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

Myślę, że byłoby to przydatne. Podołamy z organizacją w Czesnoradzie, czy mam poprosić prof. Faradobusa o zorganizowanie konferencji na Uniwersytecie Bialeńskim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

Z mikrozofią pewnie jeszcze jakiś czas nie ruszymy, bo dużo prac przygotowawczych przed nami. Cóż, jest to okazja, by lepiej wykorzystać to, co już mamy!

Co Towarzysze na to, by stworzyć testy z historii mikroświata do Instytutu Edukacji Mikronacyjnej? https://iem.leocja.org/

Z Ekscelencją Romańskim już rozmawiałem i nie będzie problemu z wykorzystaniem platformy. Drugie pytanie, czy tworzymy po jednym teście do każdego tematu, czy jakoś dzielimy działami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Andrzej Płatonowicz Ordyński napisał:

Co Towarzysze na to, by stworzyć testy z historii mikroświata do Instytutu Edukacji Mikronacyjnej? https://iem.leocja.org/

W mojej opinii bardzo fajny pomysł. Faktycznie możemy wykorzystać tutaj Instytut Edukacji Mikronacyjnej.

43 minuty temu, Andrzej Płatonowicz Ordyński napisał:

Drugie pytanie, czy tworzymy po jednym teście do każdego tematu, czy jakoś dzielimy działami?

Ogólnie rzecz biorąc, to dla mnie jest to obojętne, jednakże może być problem z ilością. Jeżeli testy byłyby do każdego z tematu, to w sumie tych testów byłoby prawie 24. Jednakże gdyby były podzielone na działy, to wydaje mnie się, że mogłyby być troszkę bardziej rozbudowane i zawierałyby więcej materiału (przez co jest różnorodność pytanie) oraz ilość ich byłaby mniejsza.

Natomiast ja chciałbym zadać jeszcze pytanie, czy robimy testy również dla innych przedmiotów? Jak również, czy egzaminy czwartoklasisty też mają być w tym Instytucie? (W ustawie z dnia 30.12.2021 roku, uczeń kończy oficjalnie szkołę podstawową zdając egzamin czwartoklasisty. Jeśli dobrze pamiętam, to ustawa nie uwzględnia jeszcze, z jakich przedmiotów trzeba pisać, więc tutaj można by to jeszcze ustalić. Poza tym te egzaminy są niezbędne, gdyż szkoła podstawowa w Czesnoradzie zapewnia stopień Naczarnika, dzięki któremu można już pracować, albo dalej się kształcić).

A tak przy okazji mogę powiedzieć, że kolejnym przedmiotem jaki spróbuję opracować, to będzie Matematyka.

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

Jak najbardziej egzamin czwartoklasisty też można opracować. A czy inne przedmioty? Tu pytanie brzmi, czy mikronauci będą zainteresowani rozwiązywaniem testów dotyczących realnych nauk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobrze, to w końcu znalazłem chwilę wolnego i w końcu mogłem sporządzić potencjalne tematy do matematyki. Mam nadzieję, że wszystko jest w miarę spójne.

1. Liczby naturalne, całkowite, wymierne, niewymierne i rzeczywiste.
2. Działania na liczbach: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie, potęgowanie i pierwiastkowanie.
3. Wzory skróconego mnożenia: kwadrat sumy, kwadrat różnicy, różnica kwadratów.
4. Tworzenie wyrażeń algebraicznych z jedną i dwoma niewiadomymi.
5. Przekształcanie wyrażeń algebraicznych.
6. Obliczenia procentowe i statystyka opisowa.
7. Proste, odcinki i kąty.
8. Wielokąty, koła i okręgi.
9. Bryły.
10. Obliczenia w geometrii.
11. Rachunek prawdopodobieństwa,
12. Układ Współrzędnych.

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

I. Temat lekcji: Liczby naturalne, całkowite, wymierne, niewymierne i rzeczywiste.

Cele poznawcze:
- poznanie definicji i przykładów liczb naturalnych, całkowitych, wymiernych, niewymiernych i rzeczywistych,
- poznanie zaokrąglania liczb do danych części i ich interpretacji na osi liczbowej,
- poznanie zapisu rzymskiego liczb.

Cele kształcące:
- umiejętność rozróżniania poszczególnych typów liczb,
- umiejętność porównania poszczególnych liczb i ich interpretowania na osi liczbowej,
- umiejętność zaokrąglania liczb do danych części,
- umiejętność zapisu liczb w zapisie rzymskim.

Cel wychowawczy: kształtowanie świadomości znaczeń i typów danych liczb.

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Żeby nie było, to ja doskonale wciąż o tym pamięta. Po prostu pewnie sporządzenie tego programu teraz będzie bardzo powolne, że dawno wszyscy o nim najwyżej zapomną, ale na pewno nie ja. A to dlatego, że dobrze jednak mimo wszystko byłoby, aby przynajmniej Czesnorad mógł kształcić przynajmniej obywateli, to też o tym programie wciąż pamiętam i będę pewnie pamiętać.

Ale tutaj drugi temat:

II. Temat lekcji: Działania na liczbach: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie, potęgowanie i pierwiastkowanie.

Cele poznawcze:
- poznanie podstawowych działań na liczbach,
- poznanie kolejności wykonywania działań na liczbach i szacowania wyników równań,
- poznanie sposobów rozpoznawania liczb podzielnych przez: 2, 3, 4, 5, 9, 10, 100.

Cele kształcące:
- umiejętność wykonywania podstawowych działań na liczbach,
- umiejętność wykonywania poprawnej kolejności działań na liczbach i poprawnego szacowania wyników równań,
- umiejętność zastosowania sposobów rozpoznawania liczb podzielnych.

Cel wychowawczy: kształtowanie świadomości poprawnego wykonywania działań matematycznych.

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

III. Temat lekcji: Wzory skróconego mnożenia: kwadrat sumy, kwadrat różnicy, różnica kwadratów oraz wartość bezwzględna.

Cele poznawcze:
- poznanie wzorów skróconego mnożenia na kwadrat sumy, kwadrat różnicy i różnicę kwadratów,
- poznanie zastosowań wzorów skróconego mnożenia,
- poznanie wartości bezwzględnej, jej interpretacji geometrycznej oraz własności.

Cele kształcące:
- umiejętność wykonywania działań matematycznych, wykorzystując kwadrat sumy, kwadrat różnicy i różnicę kwadratów,
- umiejętność zastosowania wzorów skróconego mnożenia,
- umiejętność wykonywania działań matematycznych z wartością bezwzględną i znajomość własności jej.

Cel wychowawczy: kształtowanie świadomości możliwości stosowania wzorów skróconego mnożenia, w celu ułatwienia i przyśpieszenia wykonywanych działań matematycznych oraz działań z wartością bezwzględną.

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

IV. Temat lekcji: Tworzenie wyrażeń algebraicznych z jedną i dwiema niewiadomymi oraz ich przekształcanie.

Cele poznawcze:
- poznanie wyrażeń algebraicznych i porządkowania jednomianów,
- poznanie dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia jednomianów, dokonując przy tym redukcji wyrazów podobnych,
- poznanie  przekształcania wzorów matematycznych,
- poznanie formułowania wyrażeń algebraicznych, również na podstawie zadań tekstowych.

Cele kształcące:
- umiejętność porządkowania jednomianów,
- umiejętność dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia jednomianów, dokonując przy tym redukcji wyrazów podobnych,
- umiejętność przekształcania wzorów matematycznych,
- umiejętność formułowania wyrażeń algebraicznych, również na podstawie zadań tekstowych.

Cel wychowawczy: kształtowanie świadomości stosowania niewiadomych i możliwości ich wyliczenia na podstawie konkretnych danych.

 

Ja tutaj wprowadzę pewną modyfikację i następny temat to będzie po prostu "Rozwiązywanie wyrażeń algebraicznych z jedną i dwiema niewiadomymi".

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Vladimir Agucko
W dniu 22.02.2023 o 15:53, Robert Drenin napisał:

IV. Temat lekcji: Tworzenie wyrażeń algebraicznych z jedną i dwiema niewiadomymi oraz ich przekształcanie.

Cele poznawcze:
- poznanie wyrażeń algebraicznych i porządkowania jednomianów,
- poznanie dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia jednomianów, dokonując przy tym redukcji wyrazów podobnych,
- poznanie  przekształcania wzorów matematycznych,
- poznanie formułowania wyrażeń algebraicznych, również na podstawie zadań tekstowych.

Cele kształcące:
- umiejętność porządkowania jednomianów,
- umiejętność dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia jednomianów, dokonując przy tym redukcji wyrazów podobnych,
- umiejętność przekształcania wzorów matematycznych,
- umiejętność formułowania wyrażeń algebraicznych, również na podstawie zadań tekstowych.

Cel wychowawczy: kształtowanie świadomości stosowania niewiadomych i możliwości ich wyliczenia na podstawie konkretnych danych.

 

Ja tutaj wprowadzę pewną modyfikację i następny temat to będzie po prostu "Rozwiązywanie wyrażeń algebraicznych z jedną i dwiema niewiadomymi".

Panie, dla kogo te konspekty?? 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij