• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Edukacja


Rekomendowane odpowiedzi

Towarzysze! Obywatele całego Czesnoradu oraz inni chętni.

Władze RSC zdecydowały, wreszcie, że w Czesnoradzie możliwe będzie uzyskanie jakiegokolwiek wykształcenia oraz wyedukowanie się w danym kierunku. Wszystkie prace nad tym sprawuje Komisariat Nauki oraz wszyscy z nim współpracujący. Według niedawnych doniesień, rozpoczęły się już pracę nad edukacją podstawową oraz nauką jazdy w zakresie kat. B. Możliwe jest to, iż w najbliższym czasie pojawią się pierwsze listy dla chętnych uczestnictwa w edukacji. Chcę również przypomnieć, że w niedawnym czasie opublikowany został tekst, który jest oficjalnym kierunkiem idei Czesnoradu. Zapraszam do zapoznania się z powyższymi tematami.

Przewodniczący RKL      

Włodzimierz Molotin     

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Włodzimierz Molotin napisał:

Towarzysze! Obywatele całego Czesnoradu oraz inni chętni.

Władze RSC zdecydowały, wreszcie, że w Czesnoradzie możliwe będzie uzyskanie jakiegokolwiek wykształcenia oraz wyedukowanie się w danym kierunku. Wszystkie prace nad tym sprawuje Komisariat Nauki oraz wszyscy z nim współpracujący. Według niedawnych doniesień, rozpoczęły się już pracę nad edukacją podstawową oraz nauką jazdy w zakresie kat. B. Możliwe jest to, iż w najbliższym czasie pojawią się pierwsze listy dla chętnych uczestnictwa w edukacji. Chcę również przypomnieć, że w niedawnym czasie opublikowany został tekst, który jest oficjalnym kierunkiem idei Czesnoradu. Zapraszam do zapoznania się z powyższymi tematami.

Przewodniczący RKL      

Włodzimierz Molotin     

Dokładnie. W końcu umożliwimy obywatelom uzyskanie wyższego wykształcenia niż "brak". Natomiast jeśli chodzi o molotinizm, to również jestem zadowolony, iż w końcu mamy opublikowane podstawy ideologii molotinizmu.

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

Mikronacyjnej nauki nigdy za dużo, więc trzymam kciuki za powodzenie. 😉

Tymczasem przyszło mi do głowy coś, czego chyba jeszcze nie było (a przynajmniej ja nie pamiętam), czyli podejście do szkolnictwa od strony narracyjnej (w końcu nie samymi pracami naukowymi człowiek żyje). Nie wiem, czy ktoś z Towarzyszy oglądał "Włatców Móch", ale to mogłaby być pewna inspiracja. Wycieczki na wykopki i palenie szlugów za szkołą to coś, czego potrzeba, by wykształcić dobrych obywateli Ludowego Czesnoradu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OMG, a kto to się odezwał! ❤️

Ale to jest trafna uwaga. Ja to bym poczytał albo sam wziął udział w takiej narracji. Ale gdzie ja stary do szkoły pójdę 😂

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński
1 minutę temu, Waksman napisał:

OMG, a kto to się odezwał! ❤️

Ale to jest trafna uwaga. Ja to bym poczytał albo sam wziął udział w takiej narracji. Ale gdzie ja stary do szkoły pójdę 😂

Ja z reklamacją, że forum już nie jest oczojebne, więc reklama zawarta w sygnaturze Waszej Ekscelencji wprowadza w błąd osoby postronne.

 

1 minutę temu, Waksman napisał:

OMG, a kto to się odezwał! ❤️

Ale to jest trafna uwaga. Ja to bym poczytał albo sam wziął udział w takiej narracji. Ale gdzie ja stary do szkoły pójdę 😂

Zawsze można uznać, że Czesnorad nie uznaje wykształcenia otrzymanego w innych państwach i wszyscy muszą zacząć edukację od początku. 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Andrzej Płatonowicz Ordyński napisał:

Ja z reklamacją, że forum już nie jest oczojebne, więc reklama zawarta w sygnaturze Waszej Ekscelencji wprowadza w błąd osoby postronne.

Forum posiada tryb oczojebności, wystarczy w księżyc kliknąć i voila! Gwałt oczu gwarantowany! 😂

4 minuty temu, Andrzej Płatonowicz Ordyński napisał:

Zawsze można uznać, że Czesnorad nie uznaje wykształcenia otrzymanego w innych państwach i wszyscy muszą zacząć edukację od początku. 😛

W sumie... Ale jak tak myślę to ja nie mam żadnego wykształcenia bo żadnej szkoły nie kończyłem jako tako, więc... To co chłopaki? Kiedy fajka za garażami?

Tak poza tym - wracasz czy tak okazjonalnie się zjawiłeś? :0

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński
1 minutę temu, Waksman napisał:

Forum posiada tryb oczojebności, wystarczy w księżyc kliknąć i voila! Gwałt oczu gwarantowany! 😂

Jak sam kliknę, to nie będzie to gwałt, tylko stosunek za dobrowolną zgodą obu stron. 😛

2 minuty temu, Waksman napisał:

W sumie... Ale jak tak myślę to ja nie mam żadnego wykształcenia bo żadnej szkoły nie kończyłem jako tako, więc... To co chłopaki? Kiedy fajka za garażami?

Za garażami można robić też inne ciekawe rzeczy, gdyby doszło do jakichś nieporozumień...

2 minuty temu, Waksman napisał:

Tak poza tym - wracasz czy tak okazjonalnie się zjawiłeś? :0

A nie wiem, nic nie planuję, zobaczymy jak wyjdzie. Na pewno nie chce mi się wchodzić w polityczkę i jakieś inby, ale od czasu do czasu towarzysko pospamować na forum można. 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Andrzej Płatonowicz Ordyński napisał:

Jak sam kliknę, to nie będzie to gwałt, tylko stosunek za dobrowolną zgodą obu stron. 😛

W sumie coś w tym jest... Ja nawet nie wiem jak to forum się domyślnie wyświetla, ale chyba tryb ciemny jest od początku więc chyba tego gwałtu nie ma... XD

2 minuty temu, Andrzej Płatonowicz Ordyński napisał:

Za garażami można robić też inne ciekawe rzeczy, gdyby doszło do jakichś nieporozumień...

Bitka mówisz? Nie no, my tam się nie mamy o co bić. Chyba, że to o jeszcze insze rzeczy chodziło...

3 minuty temu, Andrzej Płatonowicz Ordyński napisał:

A nie wiem, nic nie planuję, zobaczymy jak wyjdzie. Na pewno nie chce mi się wchodzić w polityczkę i jakieś inby, ale od czasu do czasu towarzysko pospamować na forum można. 😄

Ja zapraszam zapraszam. U nas jest w co ręce wsadzić i to tak, że politykę omijasz szerokim łukiem. Jak nie w Muratyce, to w Czesnoradzie 😄

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński
4 minuty temu, Waksman napisał:

Bitka mówisz? Nie no, my tam się nie mamy o co bić. Chyba, że to o jeszcze insze rzeczy chodziło...

Co masz na myśli? 😄

5 minut temu, Waksman napisał:

Ja zapraszam zapraszam. U nas jest w co ręce wsadzić i to tak, że politykę omijasz szerokim łukiem. Jak nie w Muratyce, to w Czesnoradzie 😄

A więc będę obserwował i jak coś ciekawego zobaczę, to wsadzę. 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Andrzej Płatonowicz Ordyński napisał:

Co masz na myśli? 😄

Oj nie nie, publicznie lepiej nie będę gadał XD

Teraz, Andrzej Płatonowicz Ordyński napisał:

A więc będę obserwował i jak coś ciekawego zobaczę, to wsadzę. 😛

Czekam z upragnieniem w takim razie 😄

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Andrzej Płatonowicz Ordyński napisał:

Zawsze można uznać, że Czesnorad nie uznaje wykształcenia otrzymanego w innych państwach i wszyscy muszą zacząć edukację od początku. 😛

Nie ukrywam, że teoretycznie jak ktoś nie kończył szkoły wyższej, to w teoretyce nie ma wykształcenia (w formularzu o obywatelstwo tak jest, że ja tam zapisałem, iż jeżeli ktoś nie kończył jakiejkolwiek szkoły, to żeby zapisał "brak wykształcenia"), więc coś w tym jest.

Jednakże, jak ktoś kończył bezpośrednio szkołę wyższą w mikroświecie, to może już wpisać.

Nie wiem, jak to wyglądało w innych narodach, jednakże w Czesnoradzie bardzo chcielibyśmy zrobić system edukacji, dlatego też u nas można będzie nabyć wykształcenie podstawowe, średnie i wyższe (z czego w prawie Czesnoradzkim jest obowiązek szkoły podstawowej i to tyle, reszta jest dobrowolna. Jednakże ciekawe jest, ile obywateli by przestrzegało tego prawa).

24 minuty temu, Andrzej Płatonowicz Ordyński napisał:

Tymczasem przyszło mi do głowy coś, czego chyba jeszcze nie było (a przynajmniej ja nie pamiętam), czyli podejście do szkolnictwa od strony narracyjnej (w końcu nie samymi pracami naukowymi człowiek żyje). Nie wiem, czy ktoś z Towarzyszy oglądał "Włatców Móch", ale to mogłaby być pewna inspiracja. Wycieczki na wykopki i palenie szlugów za szkołą to coś, czego potrzeba, by wykształcić dobrych obywateli Ludowego Czesnoradu.

To prawda. Jest to jakiś pomysł, aby pobudzić aktywność na forum. Nie ukrywam, że nam by to nie przeszkadzało umożliwić taką narrację, zwłaszcza kiedy w Czesnoradzie jak można zauważyć, bardzo kładziemy na roleplay. Dlatego też można sobie normalnie do restauracji pójść, do sklepu pójść, do parku rozrywki itd.

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

Roleplay to dobry pomysł. To może po prostu załóżmy szkołę ogólnokształcącą i tam rozkręćmy narrację? Skoro w nieistniejących Sowietach istniała szkoła dziesięcioletnia (a regionalne i jedenastoletnia), to może my pójdźmy dalej i stwórzmy dwunastolatkę, obejmującą cały cykl kształcenia podstawowego i  zawodowego/średniego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Andrzej Płatonowicz Ordyński napisał:

Roleplay to dobry pomysł. To może po prostu załóżmy szkołę ogólnokształcącą i tam rozkręćmy narrację? Skoro w nieistniejących Sowietach istniała szkoła dziesięcioletnia (a regionalne i jedenastoletnia), to może my pójdźmy dalej i stwórzmy dwunastolatkę, obejmującą cały cykl kształcenia podstawowego i  zawodowego/średniego?

Szczerze, to w Czesnoradzie już początku edukacji rozpoczęliśmy i ogólnie podział na razie jest bardzo prosty. Są szkoły podstawowe, po czym uzyskuje się tytuł zawodowy ogólny (własny wymyślaliśmy). Jest to po to, gdyż stwierdziliśmy, iż po Podstawówce już będzie można pracować. Po podstawówce jest dobrowolna Szkoła średnia. Akurat ona podziału nie ma. Są jedynie profile, gdzie po profilach ścisłych zdobywa się tytuł Technika, a po profilach ścisłych Smirdora (również tytuł wymyślany przez nas). Warto zaznaczyć, iż jedna klasa w podstawówce trwa dwa tygodnie i są tylko cztery klasy (bo my akurat dla czasu nie roleplayowego ustalaliśmy, jak również klasy).

Szkoły wyższych jeszcze nie tworzyłem ustawowo, jednakże mam w planach stworzyć Uniwersytety i Politechniki.

Z kolei jeśli chodzi o szkoły, to chcieliśmy, aby jak był na forum wgląd do jak największej liczby budynków, dlatego też logicznie ujmując, w kraju raczej jednej szkoły nie byłoby, dlatego też w Podziale Administracyjnym w Nowańsku jest poddział "Szkoły Podstawowe w Nowańsku" i tam są zdjęcia każdych szkół w Nowańsku i do nich ogólne jest odniesienie (program jest taki sam w każdej szkole). Więc po prostu w poddziale wspomnianym przeze mnie już będzie możliwość zdania egzaminów (można pominąć naukę i od razu pisać egzaminy), ale będzie można również się uczyć w wymienionym wcześniej przeze mnie czasie.

Jedyne co trzeba jeszcze, to potencjalnych nauczycieli i muszę jeszcze skończyć egzamin z polskiego (co dla mnie jest trochę katorgą, gdyż nie ukrywam, że humanistą nie jestem).

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

Ja na początku chciałbym się wcielić w rolę ucznia, żeby trochę pośmieszkować, a potem mogę uczyć historii i WOS-u, zgodnie z realnym wykształceniem. 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I może ja bym się skusił na taką zabawę? To może być naprawdę ciekawe przeżycie 😄

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

Mogę pomóc, na historii Czesnoradu się nie znam, ale trochę o historii powszechnej mikroświata wiem, więc mogę pomóc w opracowaniu podstawy programowej. Może Ministerstwo Edukacji zatrudni mnie jako eksperta? 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Andrzej Płatonowicz Ordyński napisał:

Mogę pomóc, na historii Czesnoradu się nie znam, ale trochę o historii powszechnej mikroświata wiem, więc mogę pomóc w opracowaniu podstawy programowej. Może Ministerstwo Edukacji zatrudni mnie jako eksperta? 😛

Może być to bardzo dobry pomysł. Na pewno w jakimś stopniu odciąży mnie z sporządzania całej podstawy programowej. To więcej szczegółów będę mógł jutro podać (mogę przez forum, jak i przez discorda).

  • Lubię to 1

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

Może zorganizujmy obrady komisji eksperckiej Ministerstwa Edukacji na forum, żeby wszyscy chętni mogli zabrać głos, tak będzie ciekawiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

Moja przedwstępna propozycja:

Cytat

1.      Początki mikroświata. Ruch micronation, Wolne Miasto Evilstone. Czym są mikronacje?

2.      Pierwsze lata Królestwa Dreamlandu (1998-2002). Jakie są podobieństwa i różnice pomiędzy najstarszą polską mikronacją a Czesnoradem?

3.      Mikroświat w okresie funkcjonowania klasycznej Wielkiej Trójki: Królestwa Dreamlandu, Księstwa Sarmacji i Królestwa Scholandii. Czym różniły się poszczególne państwa trójki i jak wpłynęło to na ich dalsze losy.

4.      Mandragorat Wandystanu i Wandejski Czerwiec, a także inne specyficzne podejścia do mikroświata (Ciprofloksja, Pustkowia Winków, Ałustria). (2 lekcje)

5.      Najważniejsze państwa Orientyki: Elderland Rotria, Austro-Węgry, Surmenia, Trizondal. Refleksja nad mikronacjami nawiązującymi do świata realnego (2 lekcje).

6.      Federacja Al-Rajn, kwestia kloningu.

7.      Najważniejsze państwa Vaarlandu: Skarland, RON, Aguria.

8.      Historia Nordaty od Rohanu do powstania Republiki Bialeńskiej (2008-2013).

9.      Organizacja Polskich Mikronacji i inne próby współpracy międzynarodowej.

10.  Nordata między integracją a flejmem: Republika Bialeńska, Federacja Nordacka, Brodria, Winkulia i inni. (2 lekcje).

11.  Stary Mikroświat w nowych czasach: współczesne losy Sarmacji, Dreamlandu i innych. (2 lekcje).

12.  Dzieje Muratyki (2 lekcje).

13.  Historia najnowsza, świt młodych mikronacji starych mikronautów: Leocja, Edelweiss, Lumeria.

14.  Początki Czesnoradu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że w punkcie 10 poruszony zostanie temat Unii Trzech Narodów, próby zamachu na mnie i dwóch przewrotów XD

SYoeTe3.png 100505667931999071.png 100505667931999074.png 
Kaspar Venir Waksman-Dëter
były: I Prezydent IV Republiki Muratyki, Marszałek Wielki Sejmu Muratyckiego

Muratyka1.png Kalkilista.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Andrzej Płatonowicz Ordyński napisał:

Może zorganizujmy obrady komisji eksperckiej Ministerstwa Edukacji na forum, żeby wszyscy chętni mogli zabrać głos, tak będzie ciekawiej. 

Jest to bardzo dobry pomysł. To spróbuję zorganizować na forum odpowiedni do tego wątek. To też jakbyśmy zorganizowali taką Komisję, to moglibyśmy każdego przedmiotu już ustalić podstawę programową (zwłaszcza, jak każdy mógłby się wypowiedzieć po trochu).

18 godzin temu, Andrzej Płatonowicz Ordyński napisał:

Moja przedwstępna propozycja:

Z kolei jeśli chodzi o propozycję, to odnośnie jej zadam parę pytań już na posiedzeniu Komisji. Jednakże nie ukrywam, że w mojej opinii przedwstępna propozycja jest fajnie już zaplanowana.

Towarzysz Robert Drenin

Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych Związku Kolektywistycznych Republik Rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej Płatonowicz Ordyński

Super, w takim razie czekam na otwarcie obrad.

Podstawy programowe poszczególnych jak najbardziej trzeba będzie ustalić, ale najpierw trzeba będzie ustalić listę przedmiotów. Na pewno sensownie będzie można zorganizować lekcje historii, wychowania obywatelskiego, geografii, filozofii (mikrozofii), przysposobienia obronnego (jeśli kol. Romanow pomoże)... A z innymi przedmiotami to nie wiem, czy się mikronacyjnego dorobku dosyć zbierze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij