• Kocham to! 3
Skocz do zawartości
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Ranking

  1. Leonid Repulijski

    Leonid Repulijski

    Obywatel Federacji - klon


    • Punkty

      13

    • Postów

      503


  2. Bolesław Kirianóo von Hohenburg

    • Punkty

      13

    • Postów

      739


  3. Albert Fryderyk de Espada

    Albert Fryderyk de Espada

    Obywatel Federacji


    • Punkty

      10

    • Postów

      2 307


  4. Kamiljan de Harlin

    Kamiljan de Harlin

    Pracownik NKI


    • Punkty

      8

    • Postów

      225


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 24.03.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Koalicyjny Komitet Wyborczy KOALICJA KONSERWATYWNA Leonid Repulijski - Partia Ultranordacka Bolesław Kirianóo von Hohenburg - Opcja Konserwatywna Tadeusz Henrykowski - Opcja Konserwatywna Alastor Brodzicki - Opcja Konserwatywna Henryk Ziemiański - Stronnictwo Centro-prawicowe Aleksander Novak - Partia Ultranordacka
    5 punktów
  2. III WYBORY PREZYDENCKIE W II FN FKW pod moim przewodnictwem rozpisało III wybory na Prezydenta II FN. Od teraz do godziny 18:00 dnia 24 kwietnia w tym wątku prowadzona będzie rejestracja kandydatów. Przydatne informacje: Kto posiada bierne prawo wyborcze? Każdy, kto najpóźniej 10 kwietnia 2024 roku uzyskał obywatelstwo II FN, nie pełni w Nordacie urzędu sędziego ani nie został skazany wyrokiem sądu na zakaz pełnienia funkcji publicznych. Kto posiada prawo głosu (czynne prawo wyborcze)? Każdy mieszkaniec, czyli rezydent i obywatel, II Federacji Nordackiej. Co jeśli zgłosi się tylko 1 kandydat? Organizowane zostaje głosowanie, gdzie głosujący może opowiedzieć się albo ZA, albo PRZECIW kandydatowi. Kandydat wygrywa wybory, jeśli uzyska ponad połowę głosów ZA. W przeciwnym wypadku ponawia się procedurę rejestracji kandydatów, wykluczając przegranemu kandydatowi możliwość zgłoszenia się. Co jeśli spośród kilku kandydatów żaden nie uzyska większości głosów? Zostanie zorganizowana II tura głosowania, do której dostanie się dwóch kandydatów, którzy osiągnęli najwyższe poparcie w I turze głosowania. Co jeśli z powodu otrzymania identycznej liczby głosów nie będziemy w stanie określić, którzy kandydaci przechodzą do II tury? Jeśli kandydaci uzyskali tyle samo głosów, to pierwszeństwo w wejściu do II tury ma ten, który najwcześniej uzyskał obywatelstwo II FN. Co jeśli w II turze kandydaci uzyskają równo po 50% głosów? FKW najpierw sprawdzi, który z nich najwcześniej uzyskał obywatelstwo II FN. Jeśli uzyskali je w tym samym momencie, to FKW przeprowadza losowanie zwycięzcy. Podstawa prawna: Konstytucja II Federacji Nordackiej, Ustawa Specjalna - Ordynacja Wyborcza, Uchwała FKW o III wyborach prezydenckich. DW: @Obywatel Federacji@Obywatel Federacji - klon
    3 punkty
  3. Natchion obecną sytuacją geopolityczną, gdzie ponad 30 państw (spośród których tylko 15 co najmniej ledwo zipie) działa na 20 odrębnych forach, zamiast złączyć siły swoich informatyków w kręgu maks. 6 ośrodków aktywności, napisaliśmy nowy utwór. Dostępny jest do lektury w systemie prasowym Nordaty - http://nordata.pl/article/52. Nie rozumiem fenomenu "bycia na swoim". Sarmacja posiada rozbudowany system gospodarczy, gdzie możesz inwestować w akcje spółek, kupować jedzenie, samochody, etc, a człowiek woli korzystać z forumowego, opisowego systemu gospodarczego. Lumeria też ma systemy informatyczne niczego sobie. Nordata jest w drodze do osiągnięcia podobnego poziomu rozwoju informatycznego. Czy dla naszego wspólnego zdrowia psychicznego, nie powinniśmy odpuścić sobie z samotnymi forumami, zmyślonymi budynkami i przejść na wyższy poziom, poziom bardziej atrakcyjny dla potencjalnych nowych mikronautów? Czy nie łatwiej byłoby nam osiągnąć ten stan koncentrując się przy pięciu, choćby nawet sześciu centrach aktywności? Śmiem twierdzić, że oprócz realiozy, głównym czynnikiem stojącym za powolnym rozkładem Sclavinii, Teutonii, a w szczególności Baridasu, jest rozstanie z Sarmacją. Porzucenie jej wyrafinowanych systemów informatycznych, środowiska, z którym się już zintegrowało państwo i obywatele, średnio ma sens. Jeszcze bardziej dziwi mnie wystąpienie Hawilandu ze wspólnego forum nordackiego, uzasadnione tym, że "nowe forum napędza aktywność". Wiecie ile postów napisano na nowym hawilandzkim forum w przeciągu ostatnich 30 dni? Dwadzieścia cztery (24). Na wspólnym nordackim forum działy Hawilandu tętniły życiem i Hawiland wyrzucał z siebie ponad 70 postów miesięcznie. Nie mówię, że zmiana forum to jedyny powód załamania demograficznego wzmienionych państw. Jest to jednak jeden z głównych powodów, przynajmniej według mnie. Nie przesadzajmy jednak z tą koncentracją. Nie widzę problemu w tym, że taki gigant jak Kotlina Edelweiss ma własne forum. Im nie za bardzo się opłacają jakieś unie informatyczne... Nie widzę jednak sensu w tym, aby nowe lub stare ale ledwo zipiące kraje, nie korzystały z niezwykle korzystnej oferty wykorzystywania gotowych rozwiązań giganta informatycznego i zamiast tego stawiały konające powoli ze wzlotami i upadkami forum oraz statyczną stronę. A co Wy sądzicie na ten temat? @Mieszkaniec@Obywatel Federacji@Obywatel Federacji - klon
    3 punkty
  4. Niniejszym również pragnę złożyć swoją kandydaturę.
    2 punkty
  5. Wasza Imperatorska Mość, Jesteśmy nawet bardziej niż zadowoleni z przedstawionej propozycji która jesteśmy jak najbardziej skorzy przyjąć. W celu finalizacji umowy niezwłocznie zwrócimy się prywatną korespondencja aby ustalić wszelkie szczegóły związane z jej treścią. Z wyrazami szacunku, Właściciel Espada Monerskap:
    2 punkty
  6. Szanowni Senatorzy! Po mojej długiej nieobecności, spowodowanej realiozą, a i praktycznym przymarciu sejmu po ustawie w sprawie zniesienia stanu wyjątkowego (wraz z odszkodowaniami na jego czas poniesionymi), pozwolę sobie wzniecić głosowanie w sprawie wznowienia obrad. Ot, tyle 😄
    2 punkty
  7. Odpowiedź Federalnej Komisji Wyborczej na uchwałę najwyższego sądu federalnego Federalna Komisja Wyborcza w składzie: - Leonid Repulijski (przewodniczący Komisji), - Bolesław Kirianóo von Hohenburg (członek Komisji) pragnie odpowiedzieć na zarzuty postawione sędziego najwyższego Benjamina Romanowa w uchwale NSF z dnia 10 kwietnia 2024 roku. [...] Przewodniczący Komisji obwieścił, iż wybranych zostanie trzech członków Kongresu. Sam fakt dokonania obwieszczenia nie budzi większych zastrzeżeń. Sąd ma jednak poważne wątpliwości co do samej liczby obieranych członków Kongresu. Jak zauważono, na dzień ogłoszenia Uchwały nie istniała jasna i uregulowana definicja aktywnego obywatela, co stanowiło kluczowy element w procesie wyborczym. [...] Brak jasno określonej definicji aktywnego obywatela w chwili ogłoszenia uchwały i brak odpowiednich działań mających na celu jej uregulowanie przed wyborami stanowią naruszenie zasad demokratycznego procesu wyborczego. Federalna Komisja Wyborcza przypomina, że FKW nie przeprowadziło wyborów w oparciu o definicję aktywnego obywatela określoną przez Przewodniczącego, lecz w oparciu o definicję z art. 7. Ustawy Specjalnej Kodeks Cywilny z dnia 12/03/2024: "Obywatel, który w miesiącu poprzedzającym obecny miesiąc napisał na forum nordackim przynajmniej 5 postów, jest obywatelem aktywnym.". Komitety miały możliwość zgłoszenia 10 kandydatów od samego początku okresu zgłoszeń. Nie widzimy w tym żadnego zaniedbania ze strony FKW ani naruszenia żadnego przepisu prawa. Zarzut dotyczący faktu, że FKW rozpisało wybory przed ustanowieniem prawnej definicji aktywnego obywatela, uważamy za bezzasadny. Ustawa specjalna "Ordynacja Wyborcza" z dnia 02/11/2023 nakłada na Federalną Komisję Wyborczą obowiązek przeprowadzenia wyborów. Bezczynność FKW w postaci zwlekania z rozpisaniem wyborów byłaby naruszeniem prawa. FKW była fizycznie zmuszona przeprowadzić wybory, niezależnie od istnienia definicji aktywnego obywatela w prawie. Co więcej, taka definicja pojawiła się PRZED rozpoczęciem głosowania, a więc kwestia została uregulowana na czas, co legitymizuje wybory, jakowoż odbyły się w zgodzie z tą definicją. I I I . Sąd zwraca uwagę na istotną czynność dokonaną przez Przewodniczącego Federalnej Komisji Wyborczej w dniu 16 marca 2024 roku, która dotyczyła zmiany liczby obieranych członków Kongresu. Zgodnie z Ordynacją wyborczą, liczba kandydatów poszczególnych komitetów nie może przekraczać dwukrotności liczby obieranych członków Kongresu. Przed zmianą dokonaną przez Przewodniczącego Komisji, komitety mogły zgłosić maksymalnie sześciu kandydatów, zaś po zmianie – dziesięciu. Wobec tego, po zmianie liczby obieranych członków Kongresu Przewodniczący Federalnej Komisji Wyborczej powinien umożliwić komitetom wyborczym utworzenie nowej listy kandydatów, co jednak nie miało miejsca. Przedstawiona przez sąd opinia jest nieprawdziwa. Federalna Komisja Wyborcza umożliwiała od samego początku zgłaszania list kandydatów zawierających do 12 kandydatów. Komitety miały możliwość zgodnie z Ordynacją Wyborczą zgłosić 12 kandydatów. Dopóki FKW uznawała, że wybierane jest 3 Kongresmenów, kandydaci powyżej liczby 6 uznawali byli za nadmiarowych (to znaczy niebiorących udziału w wyborach), jednak można było ich zgłaszać. Wraz z klaryfikacją definicji aktywnego obywatela przez Kongres, kandydaci powyżej liczby 6 uznawani byli za zwykłych kandydatów. Utworzenie nowych list kandydatów nie było potrzebne, bo listy 12 kandydatów złożone przed ustalaniem liczby mandatów na 5 były dalej ważne po podniesieniu tejże liczby do 5 Kongresmenów. Dlatego rejestracja list od nowa była bezcelowa. I V. Kolejnym istotnym aspektem, który potwierdza naruszenie zasad demokratycznego procesu wyborczego, jest samo przeprowadzenie głosowania. Zgodnie z Ordynacją wyborczą, jeżeli liczba kandydatów nie przekracza liczby obieranych członków Kongresu, wyborów nie powinno się przeprowadzać, a wszyscy kandydaci automatycznie otrzymują mandat. Niemniej jednak, pomimo tej jasnej zasady, Federalna Komisja Wyborcza postanowiła przeprowadzić głosowanie. Takie działanie stanowi oczywiste naruszenie wyraźnych przepisów Ordynacji wyborczej i podważa całą integralność procesu wyborczego. Uczciwość i przejrzystość procesu wyborczego są fundamentem demokracji i zaufania społecznego do instytucji państwowych. Naruszenie tych zasad podważa wiarygodność całego systemu wyborczego oraz godzi w zaufanie obywateli do rządzących. Wobec powyższych faktów, Sąd nie pozostał obojętny na tak rażące naruszenia prawa wyborczego. Decyzja o przeprowadzeniu głosowania pomimo braku konieczności tego czynu stanowi jednoznaczne naruszenie zasad demokratycznego procesu wyborczego oraz podważa legitymację wyników wyborów do Kongresu. Dlatego też, Sąd uznaje to za kolejny argument przemawiający za stwierdzeniem nieważności tychże wyborów. Przeprowadzenie głosowania w momencie, kiedy nie było ono konieczne, nie wpływa w żaden sposób na wynik wyborów, a jedynie na termin publikacji tychże wyników. Jeśli do wyboru w głosowaniu była tylko jedna opcja, to wynik głosowania byłby identyczny, jak nieprzeprowadzenie głosowania. Niedorzeczne jest unieważnianie na tej podstawie wyniku wyborów, bo pomyłka w tym względzie nie naruszyła żadnych demokratycznych zasad. Jedyne co zmieniła decyzja o przeprowadzeniu głosowania, to wydłużenie całego procesu wyborczego o czas głosowania. V. Niezachwiana zasada demokratycznego procesu wyborczego jest taka, że uczestnicy wyborów powinni mieć równe szanse oraz być traktowani w sposób uczciwy i transparentny. Niestety, w świetle powyższych nieprawidłowości, nie można mówić o uczciwym i transparentnym przebiegu wyborów do Kongresu. Brak jasno określonej definicji aktywnego obywatela oraz brak umożliwienia komitetom wyborczym zgłoszenia nowej listy kandydatów po zmianie liczby obieranych członków Kongresu to poważne naruszenie demokratycznych standardów. Wszyscy uczestnicy wyborów mieli równe szanse. Jak już wyjaśniono: Definicja aktywnego obywatela została określona przed rozpoczęciem głosowania, tudzież ogłoszenia wyników w związku z brakiem konieczności organizacji głosowania. Komitety miały możliwość zgłosić liczbę kandydatów adekwatną do liczby wybieranych mandatów - pięciu mandatów. Prywatna opinia sędzi nie stanowi podstawy do unieważnienia wyborów. Taką podstawą byłoby naruszenie przepisów, zaniedbania mające wpływ na wynik wyborów lub oszustwa wyborcze, których nie miało miejsca, bo sam Najwyższy Sąd Federalny ich nie stwierdził. V I . W części czwartej Sąd postanowił o wyznaczeniu obecnego Spikera Kongresu II Federacji Nordackiej na pełniącego jego obowiązki. Decyzja taka jest uzasadnionia koniecznością zachowania ciągłości władzy i podstaw demokracji. Gdyby sędziemu zależało na ciągłości władzy i podstawach demokracji, to nie opróżniałby składu Kongresu skazując kraj na utratę wszelkich fundamentów demokracji reprezentacyjnej. Jaka forma demokracji polega na nieistnieniu organu wybieranego w wyborach, który kształtowałby prawo, a na istnieniu jednoosobowego sądu mogącego bez żadnych ograniczeń kształtować państwo w dowolny dla siebie sposób? Kongres kontroluje funkcjonowanie sądu posiadając prawo do odwołania Prezesa NSF. Brak możliwości odwołania Prezesa NSF i pociągnięcia go do odpowiedzialności za jego czyny doprowadza do patologicznej sytuacji rodem z monarchii absolutystycznej, gdzie słowo jednej osoby jest niepodważalne przez żaden organ. FKW stanowczo sprzeciwia się gwałceniu przez sąd zasad demokracji i intronizacji Sędziego Najwyższego. Sąd Najwyższy nie może funkcjonować bez Kongresu albo jakiegokolwiek innego organu, któryby monitorował przestrzeganie przez niego prawa. Federalna Komisja Wyborcza oczekuje od Najwyższego Sądu Federalnego wydania prawdziwie sprawiedliwej decyzji w tej sprawie.
    2 punkty
  8. Chciałbym tylko zauważyć, iż na terenie Imperium Kiriańskiego działa obecnie Milicja Kontrrewolucjyjna i Gwardia Wichryjska, które w mojej opinii jak najbardziej zaspokajają potrzebę na "narracyjną policję" i inne prowincje mogły by w tej kwestii brać przykład z Kirianii. Warto było by jednak stworzyć organizację (najlepiej międzynarodową) ułatwiającą komunikację między poszczególnymi służbami (na wzór nieistniejącego Europolu).
    2 punkty
  9. Na pewno trzeba napisać w takim artykule o Stemplu, bo to rzecz międzynarodowa i ułatwiająca życie oraz integrująca nas.
    2 punkty
  10. Nie pozostawia cienia wątpliwości fakt, że w długoterminowej perspektywie czasowej brak państwowej kontroli nad systemami informatycznymi, na których rezyduje państwo, może rodzić poważne problemy. Obecny układ oparty na wzajemnym zaufaniu, gdzie od strony prawnej forum i państwo nie podlegają wzajemnej kontroli, lecz współegzystują w synergii, naraża nas na ryzyko bezkarnego przekraczania uprawnień przez administrację forum lub przejęcie faktycznej władzy nad krajem przez NKI. Bynajmniej jednak nie posądzam obecnych członków Nordackiego Konsorcjum Informatycznego o destrukcyjne skłonności ani złe intencje - funkcjonowanie NKI możemy obecnie ocenić na wzorowe. Pamiętajmy jednak, że obecna sytuacja może nie utrzymać się w przyszłości, a brak regulacji prawnych tylko czyni okazję, aby ktoś wykorzystał swoje uprawnienia. Moim zdaniem instytucja Policji powinna być ściśle związana z moderacją forum. Powinna ona dbać o porządek, przestrzeganie prawa i nakładać kary za wykroczenia. Nieoceniony jest także wymiar narracyjny takiej policji, która mogłaby pomóc nam lepiej prowadzić akcje fabularne, takie jak protesty czy pościgi za przestępcami.
    2 punkty
  11. Bycie obywatelem mikroświata nie jest wcale takie łatwe. Idee łączenia we wspólne państwa/systemy i następnie odchodzenia bardzo mnie zaskakują. Czy to nie da się przeżyć w jednym miejscu choćby i kilkunastu miesiący zanim się w ogóle pomyśli o odłączeniu? Gdyby nie to, że ja mikronacje bardzo lubię/lubilem i wróciłem po latach to nie zakotwiczyłbym już chyba nigdzie. Edelweiss dał mi sporą dawkę ekscytacji i nadal ją mam. Niestety wybory aktywnościowe są albo/albo. I tutaj często kosztem np. dobrego filmu ale ja czuję, że wybierając mikro sprawia mi to przyjemność. |Dla przykładu : młodzież bardziej obyta w grach (ja już niestety, choć lubię, nie jestem taki obeznany w nowe tytuły) widzi tam więcej czynników spełniających ich kryteria dobrej zabawy. A w mikro trzeba czasem pomyśleć nieco inaczej, trzeba troszkę kreatywności takiej namacalnej, nawet jeśli korzysta się z dzisiejszych udogodnień np.AI, to jednak pomysłowość jest ważna. I jak nie idzie to się szybko wypala i zmienia "klocki". Mikro ma jeden minus - nie ma tego czegoś co zmusi do powrotu, jak dobra gierka na peceta(kolejny poziom, fabuła, akcja, regrywalność etc.). Ma tylko jedno - ludzi, a jak z nimi się nie dogadujesz to nie wrócisz...
    2 punkty
  12. Dość ciekawa analiza, swoją drogą ja też sporo o tym problemie napisałem w Leocji no ale wiadomo, że nie o wszystkich problemach wymienionych tutaj udało mi się napisać😕 W tym momencie cały mikroświat jest w dość trudnej sytuacji, gdzie aktywność utrzymuje się w państwach gdzie głowa państwa (posiadająca władzę absolutną) aktywnie uczestniczy w życiu swojego kraju (Edelweiss, Leocja) jednak w momencie kiedy owy władca ma jakąś realiozę to całe państwo stopniowo wyhamowuje swoją aktywność... Trochę dziwne ale prawdziwe!
    2 punkty
  13. Wyjaśnienie o które nikt nie zdążył poprosić, a każdy potrzebował. Pewnie powinniśmy. Jeżeli chcemy zmaksymalizować "przypływalność" nowych mikronautów to powinniśmy stworzyć jedno superpaństwo o trzyliterowej nazwie, zautomatyzować każdy aspekt życia i wydać własną aplikację mobilną, w której byśmy działali (+ logowanie za pomocą konta na TikToku). Ale wtedy stalibyśmy się zwykłą grą RPG, a w internecie jest wiele gier RPG tworzonych przez profesjonalistów, po co więc startować w wyścigu, którego nie możemy wygrać? Jestem za zautomatyzowaniem tych aspektów mikronacji, które są najżmudniejsze i w wielu krajach pozostawionych samych sobie, bo nikomu nie chce się tego aktualizować - rynek, bankowość, itp. A o tym co akurat nasza postać je wysmarujmy posta, zamiast odklikowywać codzienne prace społeczne na zakup zupek. Śmiem się zgodzić, ale wydaje mi się, żeby potęga informatyczna Ludzików Zza Morza, czy raczej jej brak stanowiły znaczący powód ich śmierci - UNP miało i ma nadal zaawansowane forum z funkcją przechodzenia między wątkami bez odświeżania strony (!). Posiadali zaprzyjaźnionych programistów i jeśliby pewnego ranka zamarzyli o własnej giełdzie albo rynku samochodów, mogliby sobie takowe postawić. Teutonia i Sclavinia na pewno, a Baridas w pewnym stopniu też budowały swoją aktywność na odmienności od Centrali, która miała ssać. A kiedy nie jest się "tymi innymi prowincjami" tylko zwykłymi krajami trzecimi, traci to na atrakcyjności. Proszę o minutę ciszy na cześć naszego nordackiego brata w Jahwe, Hawilandu, tragicznie zabitego przez demony własnoforumowości. Ludzie mogą sobie mówić co chcą, smęcić coś o patriotyzmie informatycznym, ale zazwyczaj są to po prostu konflikty personalne. "Nie, nie pójdę na forum B, bo administratorem na nim jest wódz wioski A, która zerwała z nami stosunki lat temu X przez incydent Y." Pannordatyzm czy inne tego typu ruchy na Pollinie ładnie wyglądają na papierze, ale kiedy przychodzi co do czego, okazuje się, że nie każdy ma taką samą wizję rzeczywistości i trzeba iść na kompromisy, lepiej zamknąć się w wieży z kości słoniowej i głosić idee zjednoczeniowe, ale na odległość. Taka jest niestety prawda.
    2 punkty
  14. Zarządzenie 1A/2024 Zarządzenie Gubernatora Dystryktu Wojskowego Klindonia nr. 1A/2024 o administracji Dystryktu Wojskowego Klindonia z dnia 23 kwietnia 2024. Dystrykt Wojskowy Klindonia jest administrowany przez Gubernatora Dystryktu Wojskowego Klindonia powoływanego przez Głównodowodzącego Zjednoczonych Sił. Granice Dystryktu Wojskowego Klindonia wraz z podziałem administracyjnym określa Załącznik I. Stolicą Dystryktu Wojskowego Klindonia jest Miasto Lizawietow. Herb Dystryktu Wojskowego Klindonia określa Załącznik II. Flagę Dystryktu Wojskowego Klindonia określa Załącznik III. Załącznik I 0. Miasto Lizawietow 1. Okręg Warnewski 2. Okręg Drugi 3. Okręg Południowy 4. Okręg Przymorski 5.Okręg Północny 6. Okręg Szósty 7. Okręg Centralny 8. Okręg Wschodni 9. Okręg Trojenecki Załącznik II Załącznik III Gubernator Dystryktu Wojskowego Klindonia, Sierżant Piotr Jankowski
    1 punkt
  15. Toż to ewidentny trollaż.
    1 punkt
  16. Ultranordacka Partia Ojczyźniana powstała 19 kwietnia 2024 po połączeniu Partii Ultranordackiej i Stronnictwa Centro-Prawicowego. Współprzewodniczącymi partii są Henryk Ziemiański i Leonid Repulijski. UPO jest partią o poglądach skrajnie-prawicowych i postuluje m. in. legalizację dostępu do broni, czy zwiększenie uprawnień prezydenckich. Program UPO: https://nordata.pl/article/53 Lista członków Ultranordackiej Partii Ojczyźnianej: 1. Henryk Ziemiański 2. Leonid Repulijski
    1 punkt
  17. Zgłaszam swoją kandydaturę.
    1 punkt
  18. Następnym razem tekst w sposób niezbugowany dla użytkowników białego motywu poproszę. Jako Westlandczyk (kulturowy), ale też i Kiriańczyk mogę potwierdzić, że np. co jak co, ale Bornfostowi unia służy. Nie ma jakichś niesamowitych wyników, zwłaszcza w porze pisania testów i egzaminów, ale jest stabilnie. Ostatnio nawet Senat się uruchomił na jeden dzień. Z drugiej strony uczciwie muszę przyznać, że przecież Westland posiada bogatą historię bycia martwymi pikselami w którymś z państw. Obecnie jest nimi w FN, i kolejny krok integracji w stronę bycia prowincją prowincji FN mógłby pomóc, ale tylko w połączeniu z innymi działaniami. Westland od samego prawie początku działał na linii podziału. Czasem były one tak silne, że wykraczały poza narrację i dokonywano secesji, jak w przypadku Repujerstanu, a czasami ich nie było, tak jak teraz. Padł pomysł kolejnej wojny domowej, tym razem bardziej znarracjowanej. Ostatnia, nie oszukujmy się, była drętwa plus nie dano mi dokończyć miażdżacej kampanii Wielkiego Kirymu przeciwko kugaro-winkulijczykom... Jeśli to ma wypalić, to musi być angażująca walka o najwyższą nagrodę: władzę w Westlandzie, ustalanie linii podziału, prawa, wszystkiego. Sens angażowania się i pisania tego jednego posta na dzień widzę tylko wtedy, kiedy z jednej strony jest szansa narzucenia reszcie Westlandu prawa wynikającego z Wieloksięgu Kiryjskiego, ale jednocześnie obawa, że Repujerstańczycy wprowadzą ustawę nakazującą nosić każdemu zakolanówki. Takie jest moje stanowisko w Wielkich Rozważaniach.
    1 punkt
  19. Młodzieżówka de iure samej Opcji Konserwatrywnej, a de facto całej Koalicji, młodzi osobno, powstała latem 2023, z początku funkcjonując jako nieoficjalny młodzieżowy fanklub urzędującego prezydenta FN, Tadeusza Henrykowskiego. Po wygraniu kolejnych wyborów przez Henryka Ziemiańskiego oraz wzroście zagrożenia ze strony pobliskiego ZKRR, młodzi entuzjaści prawicy założyli na samym początku 2024 roku oficjalny już, Ruch Młodych. Szybko jednak okazało się, że RM stał się ostoją dla bardzo barwnego towarzystwa, w tym dla tzw. "Razemków", czyli sympatyków socjalizmu. Naprzeciw nim zawiązała się druga grupa członków RM, "Osobniaki", co było oczywistym przeciwieństwem wobec komuchów. Wystąpili oni z RM i stworzyli młodzieżówkę KK, jaką znamy obecnie. Do młodych osobno dołączyć może każdy młody mikronauta w wieku od 0 do 12 miesięcy działania na Pollinie pragnący szerzyć myśl tradycjonalistyczną i walczyć z globalnym wirusem lewactwa, wystarczy się zgłosić do siedziby młodzieżówki w Achkovie.
    1 punkt
  20. Czołem! Aby zjazdowej tradycji stało się zadość, również w tym roku Leocja organizuje realne spotkanie mikronautów. Zjazd Palatynatu Leocji odbędzie się w dniach 16-18 sierpnia w Puszczykowie koło Poznania. Serdecznie zapraszamy 🙂 Wątek ze szczegółami: https://forum.leocja.org/viewtopic.php?p=49715#p49715.
    1 punkt
  21. @Alastor Brodzicki @AleksanderNovak @Henryk Ziemiański @Piotr Jankowski Przypominam o konieczności potwierdzenia startu z listy komitetu poprzez zasercowanie posta zgłoszeniowego.
    1 punkt
  22. KOALICJA DLA FEDERACJI Piotr Jankowski - NPN - @Piotr Jankowski Albert Fryderyk de Espada - PD - @Albert Fryderyk de Espada
    1 punkt
  23. Wasza Imperatorska Mość Zwracam się tu z propozycją zakupu lub dzierżawy terenu jednej z wysp u wschodniego wybrzeża Kiriani. Należałoby również od razu zaznaczyć dlaczego w ogóle taka propozycja jest składana, dlaczego szukamy specyficznie terenu wyspy oraz potencjalnego jego dalszego przeznaczenia. Espada Monerskap poszukuje terenu pod budowę swojego głównego ośrodka badawczego i produkcyjnego. Jak jest powszechnie wiadomo zajmujemy się między innymi rozwojem i produkcją uzbrojenia na rzecz między innymi Zjednoczonych Sił. Fakt prowadzenia takiego przedsiębiorstwa wymaga nierzadko zachowania pewnego poziomu ograniczenia wiedzy osób postronnych nad prowadzonymi projektami stąd też szukamy miejsca bezpiecznego w obrębie naszego państwa. Po drugie rozwój i produkcja broni wiąże się oczywiście z pewnym zagrożeniem dla osób postronnych zwłaszcza gdy przychodzi do testowania owych rozwiązań toteż poszukujemy specjalnie obszarów które można łatwo odizolować jak i wysiedlić z ludności cywilnej aby uniknąć potencjalnych postronnych i nieprzyjemnych incydentów. Wyspy Kiriani wydają się być w naszym mniemaniu stosunkowo łatwe od odizolowania jak i są położone na tyle blisko reszty stałego lądu iż komunikacja z nimi nie powinna również stanowić problemu. Stosunkowo najkorzystniejsze byłoby dla nas nabycie terenu niezamieszkanego przez ludzi lub takiego zamieszkanego przez niewielką ich liczbę aby móc możliwie budżetowo zaoferować im zamieszkanie gdzie indziej. Prosilibyśmy bardzo o rozważenie powyższej propozycji jak i wycenę gdyby władze były temu przychylne. W razie wszelkich pytań pozostajemy do dyspozycji. Z wyrazami szacunku, Właściciel Espada Monerskap:
    1 punkt
  24. Potwierdzono w Kirianopolu dnia 19 kwietnia 2024 AD
    1 punkt
  25. Umowa pomiędzy Imperium Kiriańskim a Espada Monerskap ws. dzierżawy Wyspy Fałszywej Nadziei. Z dnia 19 kwietnia 2024 r. Art. 1 Imperium Kiriańskie zobowiązuje się przekazać w dzierżawę Wyspy Fałszywej Nadziei firmie Espada Monerskap. Art. 2 Imperium Kiriańskie zezwala w ramach dzierżawy na swobodne zarządzanie wydzierżawionym terenem w tym: Prowadzenia prac budowlanych Eksploatacji terenu Prowadzenia badań oraz eksperymentów Przeprowadzania testów uzbrojenia. Art. 3 Okres dzierżawy terenu trwać ma 1 rok począwszy z dniem 20 kwietnia 2024 roku. Art. 4 Espada Monerskap zobowiązuje się uiścić kwotę 1000 Nordów za dzierżawę. Art. 5 Espada Monerskap zastrzega sobie pierwszeństwo w składaniu oferty wydłużenia dzierżawy gdy ta dobiegnie już końca. Art. 6 Niniejsza umowa może ulec zmianom lub zostać wypowiedziana za porozumieniem oby stron. Bolesław II w Koronie Bolesław I na Bornfoście (…) Właściciel Espada Monerskap Załącznik 1
    1 punkt
  26. Fajna melodia. Zdecydowanie lepiej to brzmi niż disco pollin, który niedawno również mieliśmy okazję poznać.
    1 punkt
  27. Przedstawiam państwu kolejny hit prosto z muratyckich list przebojów. Nagrany przez muratyckiego artystę o pseudonimie "Nordel", mówi o tragicznej historii, która niedawno wydarzyła się w życiu artysty. Utwór został w całości nagrany w języku nordackim. Zapraszamy do odsłuchu i pozostawienia swojej opinii 🙂
    1 punkt
  28. GŁOSOWANIE NR 1 I POSIEDZENIA DUMY EESTIŃSKIEJ I KADENCJI Treść pytania: Czy jesteś za udzieleniem przez Dumę wotum zaufania kandydatowi na premiera: Hansowi Födervelowi? Rozkład głosów: 54 posłów ZA, 42 posłów PRZECIW, WSTRZYMAŁO SIĘ 4 posłów. Wynik głosowania: Udzielenie przez Dumę wotum zaufania Hansowi Födervelowi. ZA Partia Walcząca (38 posłów) Ruch Obywatelski (1 poseł) Stronnictwo Kiryjskie (11 posłów) Eestińska Partia Rolników (2 posłów) Platforma Narodowa (2 posłów) PRZECIW Ruch Obywatelski (27 posłów) Bezprawie i Niesprawiedliwość (12 posłów) Eestińska Partia Rolników (2 posłów) Liberałowie (1 poseł) WSTRZYMAŁO SIĘ Partia Walcząca (1 poseł) Ruch Obywatelski (1 poseł) Eestińska Partia Rolników (2 posłów) NIEOBECNI Żaden poseł nie był nieobecny.
    1 punkt
  29. Mając na względzie interes narodowy i dobro II Federacji Nordackiej, mimo swoich zastrzeżeń Federalna Komisja Wyborcza zobowiązuje się powtórzyć wybory. Nie zgadzamy się w żadnym stopniu z wadliwym wyrokiem Najwyższego Sądu Federalnego, ale uważamy, że spór organów władzy powstały w momencie nieuznania przez FKW decyzji sądu zaszkodziłby integralności wewnętrznej kraju i jego wizerunku na arenie międzynarodowej.
    1 punkt
  30. Dzień Dobry Szanowni Obywatele i Obywatelki Nordaty! Pragnę dzisiaj otworzyć debatę na temat powołania do życia Policji Nordackiej której celem byłoby utrzymywanie bezpieczeństwa i porządku publicznego w II FN, jak i na temat regulacji administracji forum. Do dyskusji zapraszam wszystkich obywateli II Federacji Nordackiej, i proszę serdecznie o realny udział obywateli w dyskusji, ponieważ napewno każdy z nas podziela inne opinie na temat tych pomysłów.
    1 punkt
  31. Czcigodny Kongresie, Szanowny Panie Spikerze, Szanowny Panie Prezydencie, oraz wszyscy Wielce Szanowni Obywatele! Mogę z pełną dozą pewności stwierdzić, że nasz kraj znajduje się obecnie na skraju przepaści. I tylko i wyłącznie od nas zależy to, czy zrobimy ogromny krok naprzód, czy jednak cofniemy się, dokonamy refleksji i postawimy na swojej drodze trwały most. Idea pannordatyzmu i ultranordatyzmu jest od kilku-, a nawet kilkunastu miesięcy poważnie zagrożona. Zdaje się, że społeczeństwo nordackie polaryzuje się bardziej i bardziej, mimo że sytuacja demograficzna jest gorsza i gorsza. Z początku entuzjastycznie nastawiona do projektu II Federacji Nordackiej Winkulia wycofała się ze współpracy. Królestwo Hawilandu opuściło niedawno nasze wspólne nordackie systemy informatyczne. Coś po prostu nie działa i jeśli nie znajdziemy jak najszybciej tej usterki, to problem może niedługo szybko zacząć eskalować, a kto wie, co wtedy może się wydarzyć... Pomimo tego, jak nasze federalne społeczeństwo stało się podzielone na osi politycznej, wzywam Was Wielce Szanowni Obywatele do zachowania jedności w kwestiach elementarnych. Wszyscy jesteśmy Nordatczykami, łączy nas wspólna tradycja, kultura, język, cele i dążenia. Chcemy, aby II Federacja Nordacka żyła w dobrobycie, przyciągała nowych obywateli i nie odrzucała obecnych. Musimy skoncentrować swoje wysiłki na rzecz osiągnięcia tych celów pomimo dzielących nas różnic politycznych. Jestem gotowy do współpracy z Narodową Partią Norweglandu, Partią Demokratyczną i niezrzeszonymi działaczami. II FN to nasza wspólna ojczyzna i żadne podziały polityczne nie zburzą naszej jedności. Powołałem jako Premier nowy rząd. Wiem, że nie zadowoli on każdego, ale będziemy się starać jak tylko możemy, aby uczynić II Federację Nordacką silniejszą. Biorę na siebie odpowiedzialność za resort spraw zagranicznych, bo mam nakreśloną wizję rozwoju naszej dyplomacji. Przede wszystkim powinniśmy otworzyć się na świat. Nawiązanie stosunków dyplomatycznych z Księstwem Sarmacji, Palatynatem Leocji i Kotliną Edelweiss to podstawa. Nie wykluczam współpracy z Paktem Bundżadarskim, ale nie ma mowy o naszym przystąpieniu do tego sojuszu. Kluczowa będzie walka z czerwoną zarazą, która szerzy się po Nordacie, a niedługo opanować może cały Pollin. II Federacja Nordacka musi być bastionem obrony przed systemami totalitarnymi, dlatego też antykomunizm będzie jedną z cech opisujących naszą politykę. Będziemy podejmować wszelkie możliwe środki, aby zatrzymać lewacką rewolucję i stanąć w obronie demokratycznych wartości. Wicepremierem oraz Wiceministrem Spraw Zagranicznych zostanie Bolesław Kiranóo von Hohenburg, dyplomata o ugruntowanej reputacji, który będzie pełnił kluczową rolę w rozwijaniu naszych relacji z innymi państwami oraz obronie naszych interesów na arenie międzynarodowej. Wierzę w doświadczenie, jakie zdobył przez ostatnie miesiące piastowania stanowiska Premiera i MSZ. Minister Nauki Aleksander Novak, człowiek z pasją do poszerzania horyzontów, zgłębiania kultury i historii nordackich etnosów, będzie kierował resortem nauki, który ma kluczowe znaczenie dla rozwoju technologicznego, kulturowego i cywilizacyjnego naszego narodu. Ministerstwo Gospodarki powierzam Kamiljan de Harlin. Osoba ta będzie zabiegać o utworzenie nordackiego systemu gospodarczego oraz poszerzenie Strefy Norda o nowe państwa. Ministrem Spraw Wewnętrznych a zarazem Ministrem Sprawiedliwości nominowany został Tadeusz Henrykowski - człowiek o nieskazitelnej reputacji, uczciwy i sprawiedliwy. Liczę na to, że uda mu się sformować Policję Nordacką oraz uregulować kwestie administracji nad systemami informatycznymi Nordaty. Naturalnie zwracam się z uprzejmą prośbą do Czcigodnego Kongresu o wyrażenie dla mojego rządu wotum zaufania. Dziękuję.
    1 punkt
  32. Nie ma co się pochylać nad konkretnymi mirko w taki ogólnym artykule. Możemy jeszcze, aby nie było zbyt polonocentrycznie, napisać o zagranicznych wirtualnych państwach. Sporo jest takich w świecie anglo- i niemieckojęzycznym. Trzeba opisać zjawisko zabawy w wirtualne społeczeństwo, napisać skąd się to wzięło (geneza mikronacji), co to daje uczestnikom, czemu biorą w tym udział... Mamy na ten temat prace naukowe, które jak najbardziej pełniłyby rolę legitnego przypisu i źródła. Nie wiem czy to obowiązuje też na polskiej wikipedii, ale w angielskiej najważniejsze są secondary sources, czyli dla przykładu nie materiały stworzone przez samych uczestników danego zjawiska, ale od mediów, które reportują zeznania tychże uczestników, dzięki temu źródło możemy uznać za bardziej obiektywne.
    1 punkt
  33. Saluton! Jak wiecie już doskonale, mikronacje są bardzo zintegrowaną społecznością (oczywiście zdarzają się wyjątki, ale nie o tym mowa) no więc stwierdziłem, że idealnym pomysłem będzie podzielenie się z Wami pewnym pomysłem, który chodzi mi po głowie od dobrych kilku miesięcy. Jednocześnie proszę też o jakieś wysyłanie odnośników do posta albo chociażby jakiejś wzmianki o całej akcji wszędzie gdzie się da, bo im więcej rąk do pracy będziemy mieć do dyspozycji tym więcej uda nam się zrobić! No ale dobra, o co mi chodzi? Mówiąc prosto, chodzi o artykuł opisujący wirtualne państwa, który znajduje się na realnej polskiej Wikipedii, na który faktycznie wchodzi w ciągu miesiąca około 500 osób! Dla nas jest to bardzo dużo osób, które po przeczytaniu owego artykułu nie wiele potrafią z niego wyciągnąć, zrozumieć, czy zainteresować się tematem... No i teraz właśnie tutaj mamy problem, bo jest to 500 osób, które być może mogłyby do nas dołączyć, jednak nie zrobią tego no bo artykuł totalnie do tego nie zachęca. Moją propozycją jest jakaś wspólna konsolidacja sił i wspólna poprawa tego artykułu. Na dobry początek nie będzie to trudne, ponieważ kochani admini Wikipedii nawet dodali szablon informujący o konieczności dodania przypisów, więc wystarczy wyszukać odpowiednie przypisy na najlepiej każdą postawioną tezę w artykule — proste! Później dojdzie konieczność aktualizacji całego artykułu, ale sądzę, że powinniśmy sobie z tym jakoś poradzić. Problem jest taki, że artykuł nie może być reklamą oraz przedstawiać neutralny punkt widzenia, co oznacza, że jesteśmy zmuszeni pisać o ogóle, a nie o konkretnej mikronacji (chociaż tutaj możliwa byłaby wzmianka o pierwszych polskich mikronacjach). Ogólnie rzecz biorąc polecam przejrzeć sobie poprzednie linki, ponieważ da się łatwo zrozumieć z nich cały sens Wikipedii, która jest encyklopedią. Oczywiście nikogo nie zmuszam do edycji, jednak zauważcie, że w niedalekiej przyszłości stopniowa aktualizacja tego artykułu wyjdzie nam po prostu na dobre! Więc jeśli ktoś ma chęci i odrobinę wolnego czasu to zdecydowanie zachęcam do własnej edycji lub też zwykłej debaty czy pytań nad rzeczami co do których moglibyście nie być pewni.
    1 punkt
  34. Gratulacje dla zwycięzcy.
    1 punkt
  35. NKI sprawdza się bardzo dobrze w roli administracji będąc w tym samym momencie ogranemu apolitycznym i zdecydowanie optowałbym za tym aby tak pozostało. jakaś forma policji pomocniczej mogłaby oczywiście współistnieć ale trzeba by się dobrze zastanowić na co możemy takiej policji pozwolić w obliczu tego że mamy dobrze zbudowaną i dobrze działającą administrację która spełnia sporą część potencjalnych zadań policji.
    1 punkt
  36. W moim odczuciu administracja działa całkiem sprawnie gdzie dobrze sprawdza się nasz system administratora na każdą prowincję. Narracyjny potencjał owszem jest realny ale jeżeli miała by to być również jakaś forma administracji to może jako jakaś moderacja bo prędzej już ufam naszej obecnej administracji niżeli ktoś miałby dostać takie uprawnienia na zasadzie że nikt inny nie chciał być policjantem więc ja bym ostrożnie z tym postępował jeżeli chcielibyśmy dawać policji jakieś szersze uprawnienia.
    1 punkt
  37. Przypomniała mi się podobna debata, którą zainicjowałem jak byłem ministrem spraw wewnętrznych. Jak najbardziej jestem za, żeby Policja była związana z moderacją.
    1 punkt
  38. Mukronacje kosztują, więc tu jest problem z tymi, którzy mogliby wrócić. Nie jest to koszt liczony w eurogąbkach, tylko czasie, który spędza się z realna rodzina. Każdy ma inną sytuację i nie zawsze jest w stanie wygospodarować chwilę czasu. Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że jest sporo osob (większość), która nie jest typem osoby, generującej aktywności z niczego, mogę podbijać tematy, w których ktoś zaczął działać, jednak stworzenie czegoś swojego, wiąże się z poświęceniem większej ilości czasu. Jak dla mnie problemem nie jest 30 różnych for, gdzie każdy robi swoje, tylko brak pomysłu na wspólną zabawę, nawet na różnych forach. Wiele państw robi wizyty dyplomatyczne i inne tego typu eventy, jednak nie ma jakiegoś większego pomysłu, na dłuższe zabawy.
    1 punkt
  39. Wydzielone Miasto Kirianopol, 4 kwietnia 2024 RR. IMPERATORAT KIRIANII I BORNFOSTU Odpowiada Szanownemu Panu Albertowi Fryderykowi de Espadzie Szanowny panie, Imperatorat Kirianii i Bornfostu wraz ze wszystkimi swoimi władzami popiera wysiłki mające za cel rozbudowę Zjednoczonych Sił Federacji Nordackiej i przychylnym okiem patrzy na firmy i zakłady pomagające w realizacji tej idei. Rozumiemy oczywiście półtajny tryb działania Espada Monerskap i konieczność posiadania odosobnionego kawałka ziemii. Jeżeli chodzi o Archipelag (przez duże A), jak to historycznie nazywany był zespół wysp i cieśnin nad wschodnim wybrzeżem Kirianii, mamy, mówiąc szczerze, niemały problem z mapowaniem dokładnej ilości i ułożenia tychże. Obszar wysp kiriańskich, jak i cała okolica należały do bardzo wielu państw i były na wielu mapach, często w innej formie na każdej z nich. Od końcówki 2021 roku podjąłem już parę prób stworzenia dokładnej mapy tego obszaru, ale okazuje się, że tak czy siak którąś z wersji trzeba będzie zignorować na rzecz innej. Druga rzecz, że większość z nich jest zamieszkała. W tej sytuacji mogę jednak zaproponować nieco bardziej oddaloną od brzegu Wyspę Fałszywej Nadziei, zaznaczoną poniżej. Jest całkowicie wyludniona i na tyle duża, aby powstało całe miasteczko Monerskapu. Może być nieco problemów komunikacyjnych, ale wierzę, że będą do pokonania. Tak jak wspominałem, Imperium Kiriańskiemu bliskie są wartości silnej armii oraz gospodarki Federacji, w związku z czym możemy wydzierżawić teren na rok za symboliczną opłatą. Zapraszam do negocjacji na discordzie (Nekkos#7175). Pozdrawiam, Bolesław II w Koronie Bolesław I na Bornfoście .pismo { font-family: 'Roboto Slab', serif; font-size: 1.1em; line-height: 170%; background-color: #ffffff; color: #222; margin: 1.4rem 8%; padding: 5% 5% 7.5% 5%; box-shadow: inset 0 0 50px rgb(16 53 76 / 40%), 0 0 20px rgb(16 53 76 / 80%); border-radius: 2px; } .pismo { font-family: 'Roboto Slab', serif; font-size: 1.1em; line-height: 170%; background-color: #ffffff; color: #222; margin: 1.4rem 8%; padding: 5% 5% 7.5% 5%; box-shadow: inset 0 0 50px rgb(16 53 76 / 40%), 0 0 20px rgb(16 53 76 / 80%); border-radius: 2px; } DW: @Albert Fryderyk de Espada
    1 punkt
  40. Drodzy rodacy, Z kilkanastominutowym opóźnieniem rozpoczynam orędzie. Na początek chciałbym państwu życzyć wesołych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego, spędzonych w gronie rodzinnym. Warto byłoby na okres Wielkanocy odpocząć od mikronacji. Przepraszam za moją niską aktywność w ostatnich dniach, ale real trochę przytłacza i jeszcze do tego przygotowanie się do świąt. Przed mną jeszcze dużo do zrobienia, przede wszystkim chciałbym zacząć dyskusję o odznaczeniach, bo warto uhonorować osoby, które się zasłużyły dla państwa. Rozpoczyna się dzisiaj miesiąc kwiecień, a co za tym niedługo kończę kadencję prezydencką. Niestety, muszę stwierdzić, że nie wszystko udało się zrealizować z mojego programu wyborczego i będę startował w następnych wyborach prezydenckich. Mam nadzieję, że wkrótce większość obywateli wróci do aktywności, dzięki czemu przyczyną się do godnego budowania naszej Ojczyzny.
    1 punkt
  41. Federalny Wątek Kosmiczny NAJSZYBSZE CODZIENNE! WIADOMOŚCI KOSMICZNE Rozpoczęło się odliczanie do ostatniego lotu Delta IV Heavy, która wystrzeli super tajny ładunek misji NROL 70 o 17:40 czasu polskiego. Ma być to 160. misja ULA oraz 99. misja poświęcona bezpieczeństwu narodowemu USA. Na ten moment mobilna wieża serwisowa na Cape Canaveral została rozłożona i zabezpieczona w pozycji startowej. Wieża ta jest bardzo ważna ponieważ to właśnie ona zapewnia podstawową ochronę przed warunkami pogodowymi podczas pobytu rakiety na platformie startowej. W każdym razie szykuje się bardzo smutny start 😕 Źródło informacji: ULA na 𝕏 (1) ULA na 𝕏 (2) ULA na 𝕏 (3)
    1 punkt
  42. Zgłaszam się na Vajs-Spikera. Chętnie zaoferuję swoje wsparcie merytoryczne nowemu Kongresowi.
    1 punkt
  43. Dziękuję za zaufanie, którym mnie obdarzyliście. Przechodzimy do następnego punktu porządku obrad, a mianowicie zgłoszeń na Vajs-Spikerów. Ustawowy czas na zgłaszanie kandydatur to maksymalnie 48 godzin. Vajs-Spikerem zostanie każdy kandydat, który otrzyma więcej niż połowę głosów w głosowaniu wielokrotnym.
    1 punkt
  44. Federalny Wątek Kosmiczny NAJSZYBSZE CODZIENNE! WIADOMOŚCI KOSMICZNE Z całej swojej małej realiozy zapomniałem poinformować Was, że Dragon C209, który leciał na ISS z misją CRS-30 zadokował do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, a wszystkie 12 zaczepów zostało zapiętych (twarde dokowanie). Oznacza to początek około miesięcznego pobytu na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej właśnie, który ma potrwać do końca kwietnia i podczas którego na ISS przetransportowanych z powrotem na Ziemię zostanie 2812 kilogramów sprzętu, materiałów i eksperymentów naukowych. Źródło informacji: SpaceX na 𝕏
    1 punkt
  45. Zgodnie z regulaminem Kongresu gdy zgłosi się tylko jeden kandyda na Spikera, obejmuje on urząd i prowadzi dalszą część obrad. Zgodnie z tym @Bolesław Kirianóo von Hohenburgobejmuje urząd Spikera.
    1 punkt
  46. Dziękuję. A czy poza tym zrodziła się u Prezydenta w umyśle głębsza myśl?
    1 punkt
  47. Lista państw uznawanych przez II Federację Nordacką Państwo Westland Księstwo Sarmacji Kotlina Edelweiss Królestwo Skarlandu Cesarstwo Niemieckie Rzeczpospolita Obojga Narodów Cesarstwo Bizantyjskie Królestwo Voxlandu Palatynat Leocji Związek Winkulijski Królestwo Turetii Królestwo Lumerii Związek Kolektywistycznych Republik Rad Monarchia Austro-Węgierska Carstwo Rusowskie Królestwo Dreamlandu Królestwo Hawilandu Królestwo Fenocji Pustkowia Winków Ludowa Republika Magnifikatu Zjednoczone Socjalistyczne Królestwo Hirschbergii i Weerlandu Królestwo Garmanii Cesarstwo Teutonii Walcząca Republika Eesti Państwo Kościelne Kirymu Tarjaturunenat Tuolelenkki Mandragorat Wandystanu Królestwo Trizondalu Federacja Slawonii Księstwo Kafleandii Konfederacja Sclavińska Cesarstwo Nan Di Nowa Orda
    1 punkt
  48. Może odkopię: na profilu Mikronacyjnej Ligi Kobiet ukazało się podsumowanie ostatnich dwóch kolejek ligowych. Z Hasselandu udał się z wizytą do Skarlandu krążownik floty hasselandzkiej. Grupa Kapitałowa Telexia nabyła dla siebie instytucję i wypłaciła ostatnią dywidendę redaktorską w Gazecie Hasselandzkiej. Trwają przygotowania do emisji akcji i przekształcenia w spółkę akcyjną. W pierwszym półroczu tego roku Telexia ma nieco ponad 78 000 lt zapadalnego zadłużenia z tytułu wyemitowanych obligacji. W skromnym póki co sklepie firmowym grupy można zakupić epokowy odbiornik radiowy, produkowany w jej zakładach w Skarlandzie.
    1 punkt
  49. Kolejka 22 w MUP Sezon 56 Div. B Volkian 1 (1 - 0) 0 Muratyka Krasnodarsk 2024-03-13 19:00 Sędzia: Tony Nolan 6' 1 - 0 Strzal z dystansu: strzelcem gola Anthony Castagne asystował Godim de Sá 22' Charles Sundquist dostał żółtą kartkę 29' Jason Stonie dostał żółtą kartkę 47' Conrad Gausdal z Muratyka został zastąpiony przez Joakim Viken 50' Anthony Castagne z Volkian doznał kontuzji. Zastąpił go Wladyslaw Swietlicki 70' Boguslaw Feister z Volkian został zastąpiony przez Esko Vainionpää 71' Trym Dønnestad z Muratyka został zastąpiony przez Petter Berglund 88' Torleiv Fosse z Muratyka został zastąpiony przez Victor Saue Posiadanie piłki: 58 - 42 (59-41) Szanse: 5 - 1 (2-0) Gospodarz - Zawodnik meczu - Goście Elvin Von Fröhlholz - Torwald Björkänge Jeszcze pozwolę sobie podwędzić statystyki ogólne od @Heinz-Werner Grüner.
    1 punkt